Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
80 weergaven
18-5-2026
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoop zo erg dat ik 1 juni tenminste de finale champions league kan kijken
Ben van β€˜s ochtends vroeg tot 21 uur buiten
Vind het zo raar dat ik de hele dag met slaap rondloop maar kan niet slapen omdat ik zo een onbeschrijfelijk gevoel krijg als ik probeer te slapen en β€˜s avonds als ik de slaapmedicatie neem niet in slaap kan vallen
Ben wel duizelig en doe dingen die ik me niet kan herinneren de volgende ochtend en als ik slaap is het max 3 tot 4 uurtjes
Het is zo raar wat ik meemaak
Heb warme melk met honing geprobeerd
Drink nu de thee van zonnatura die goed voor het slapen is
Verder is het wachten om te stabiliseren volgens de psychiater het moet lukken maar het kan zelfs tot 6 maanden duuren volgens hem
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb nog steeds grote pupillen kan het door de ontwenning van methadon zijn
Misschien zit ik nog te laag maar ga sowieso niet verhogen dus moet het maar volhouden met 70 mg tot ik stabiliseer
Of kan het door de overstap van rivotril naar diazepam zijn omdat de overstap sowieso klachten brengt en bij mij ging de overstap niet zo goed laat staan met een te lage dosis diazepam die pas na 2 weken naar 20 mg werd verhoogd (want 1mg rivotril is gelijk aan 20 mg diazepam en ik kreeg 15 mg diazepam voor 2 weken )
Heeft iemand enig idee wat de klachten zijn van rivotril naar diazepam
Want mijn psychiater weet het ook niet of wil het niet zeggen
Want elke keer als ik het hem vraag zegt hij het kan niet daardoor komen wat je nu meemaakt en dan zeg ik wat zijn de klachten die je kan krijgen en dan zegt hij maak je niet druk het kan niet daardoor komen
Ik wil gewoon weten wat de klachten zijn van de overstap of waar ik kan opzoeken
Heb overal gezocht kon nergens de klachten vinden van overstap rivotril naar diazepam
Kan iemand mij helpen a.u.b.
wil alleen weten wat voor klachten je krijgt als je overstapt van rivotril naar diazepam
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Paranoize. zei:
Van hoeveel mg rivotril per dag ben je naar 20mg diazepam gegaan? Grote pupillen zijn inderdaad een bijwerking van opiaten ontwenning
Klik om te vergroten...
1 mg rivotril
Maar eerst was het 15 mg diazepam en na 2 weken is het verhoogd naar 20 mg diazepam
Erg bedankt voor je hulp en reactie πŸ™πŸ™
Daarvoor was ik alleen erg onrustig
Maar toen ik de overstap in 1 keer heb gemaakt was het meteen vanaf de eerste dag erg depressief en huilen niet normaal
Tot nu toe . Het is midden maart gebeurt ongeveer denk ik door de diazepam ben ik vergeetachtig en het is niet gestopt
Bedankt voor je reactie en hulp echt ontzettend bedankt πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™en voor je tijd
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#4
is dit normaal om zolang geen enkele verbetering te voelen
Onrust niet normaal zo een opgejaagd gevoel dat vanuit mijn buik komt en bij mijn borst is
Echt mensen hoe moet ik dit volhouden
Ik denk dat dit mijn leven is dat er geen verandering komt en dat ik mezelf uit mijn lijden moet verlossen want niemand kan me helpen ik wil het mijn moeder niet aandoen om een zoon te verliezen
Alleen door haar wil ik geen zelfmoord plegen
Dit is toch niet normaal
Maar ga de advies van Paranoize nog volgen dat het een maand kan duren voordat je iets van de methadon voel.
ik denk dat het door de overstap komt van rivotril naar diazepam en dat het te laag zat met diazepam dan ga je ontwennen en dat ik niet stabiel was op methadon dus ontwenning van dat ook
Alle twee samen
Geloof me mensen als ik zeg dat wat ik voel en meemaak niet normaal is
Probeer ook de advies van de andere reacties te volgen om goed te eten en zo
Maar afleiding is het moeilijkst om afleiding te vinden echt probeer van alles maar niks leidt me af ben constant aan het denken en geloof me komt vanzelf
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zijn er mensen hier die methadon 70 mg of meer dan gebuiken of diazepam 20 mg of meer gebruiken ?
ik voel me nog steeds heel erg slecht niks is veranderd
Onrust opgejaagd somber depressie achtig
Word helemaal gek
Heeft iemand advies die ik de psychiater of een idee die ik aan hem
Kan voorleggen
Want mijn leven staat stil alleen maar lopen slecht slapen
Heb geprobeerd te eten laatste paar dagen maar nu heb ik nergens meer zin in
Wil alleen beter woorden of een oplossing vinden
Ik leef echt in een hel
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
Diametha zei:
Zijn er mensen hier die methadon 70 mg of meer dan gebuiken of diazepam 20 mg of meer gebruiken ?
ik voel me nog steeds heel erg slecht niks is veranderd
Onrust opgejaagd somber depressie achtig
Word helemaal gek
Heeft iemand advies die ik de psychiater of een idee die ik aan hem
Kan voorleggen
Want mijn leven staat stil alleen maar lopen slecht slapen
Heb geprobeerd te eten laatste paar dagen maar nu heb ik nergens meer zin in
Wil alleen beter woorden of een oplossing vinden
Ik leef echt in een hel
Klik om te vergroten...
Voeding is wel erg belangrijk. Ik zou beginnen met dat te stabiliseren en ik las ook dat veel rookt. Combinatie slechte voeding en veel roken leidt ook tot een veelal aan klachten. Methadon zelf maakt je al vergeetachtiger, de combinatie diazepam slecht slapen, slechte voeding is een serieuze aanslag op je cognitieve vaardigheden. Veel roken leidt ook tot slaapproblemen. Ga eens naar de huisarts en laat je bloed testen op tekorten. Vervolgens zou ik je voeding en vitamines en mineralen op orde brengen en het roken verminderen. Verder ook stoppen met drugs mocht je dat gebruiken. De huisarts kan je helpen met stoppen met roken. Als je zover bent en je stabieler hebt kjjken welke klachten er over blijven.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor je reactie ben echt helemaal hopeloos het duurt zo lang en de klachten zijn zo heftig
Heb gisteren bloed laten prikken had te hoge leukocyten hoge lymfocyten vitamine d tekort te hoge cholesterol (denk door de chocola die ik eet de laatste tijd 10 tot 15 repen mars komt door de slappmedicatie weet niet wat ik doe en kan me de volgende dag niks van herinneren) maar heb nog niks gehoord van de huisarts heb dit allemaal kunnen zien op mijn OLVG
Las net ook dat de mertezepine niet goed samen gaat met de diazepam
En was gisteren bij de neuroloog moet bloedverdunners mijn hele leven blijven slikken
Ik ben helemaal door de war ik probeer echt te eten en te drinken maar lukt gewoon niet ben zo onrustig en het huilen en somber gevoel en ik word gek omdat ik geen verbetering voel
Het spookt in mijn hoofd blijf ik mijn hele leven zo ? Ik doe echt mijn best maar het duurt zo lang en merk helemaal geen verbetering en ik voel dat er iets is met de medicatie dat ik niet stabiel wil worden en dat het me gek maakt
Maar ik doe echt mijn best wil zo graag beter worden het duurt sinds november die onrust en sinds februari is het erger geworden door de overstap van rivotril naar diazepam en de mertezepine en de zolpidemtartraat
De methadon die moest ik wel hebben want ik was aan het ontwennen van methadon
Maar de andere medicatie is me alleen gek aan het maken en denk dat ik door een van die medicatie ik niet stabiel kan raken
Maar het roken kan ik nu niet stoppen want ben zo onrustig opgejaagd misschien als ik wat verbetering voel dat ik dan kan minderen
Geloof me wat ik meemaak is niet normaal het is zo heftig en het duurt zo lang
Ik weet het niet meer ik ben zo hopeloos
Maar bedankt voor je reactie en je tijd πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™
Ik ben niet te redden denk ik
Maar heel erg bedankt voor je hulp ik ga mijn best doen om proberen te eten
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben bogonnen de diazepam proberen af te bouwen
Neem nu rond 13 uur een halve pil dia 2,5 mg en in de avond 15 mg dia
De psychiater heeft gezegd dat ik 5 mg moest afbouwen maar dat vond ik teveel dus heb een halve pil
Alleen is de ochtend ben ik zo slaperig door de 15 mg diazepam ,de mertezepine en de zolpidemtartraat die ik in de avond neem
Ik kan niet slapen maar ben heel erg in de war
De psychiater gaat naar ItaliΓ« voor de giro fietsen voor 2 weken dus hij was met dat bezig hij zei tegen me probeer wat je wilt dus besloot ik de diazepam proberen af te bouwen
Het is de eerste dag voel niet zoveel verschil
Maar eergisteren heb ik voor het eerst 5 mg in de middag en 15 mg in de avond genomen diazepam in de ochtend voelde ik me heel slaperig
Als iemand advies voor me heeft graag of denken jullie dat ik het moet proberen en kijken hoe het gaat
Ik hoop dat ik het niet erger ga maken en de psychiater wil me niet naar een versvingsarts sturen hij zegt na 6 maanden gaan we Jellinek weer proberen en hij wil niet een andere proberen als brijder weet het ook niet
Maar als iemand advies voor me heeft graag
Ik was het zo zat dat ik dacht laat me proberen de diazepam een beetje verlagen dus ik neem een halve pil minder in de middag diazepam 2,5 mg en 15 mg in de avond hooop dat ik het niet erger maak
Als iemand advies heeft graag
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb nu al een paar dagen dat ik de diazepam met 2,5 mg heb afgebouwd voel me erg onrustig , angstig,slaperig en in heel erg in de war
Ben vooral erg bang angstig en slaperig
Slaap heel weinig in de avond terwijl ik de diazepam 15 mg , 15 mg mirtezepine en 10 mg zolpidemtartraat neem
In de avond gaat al het slaaap weg en word ik heel bang
En als ik slaap ga ik naar de avondwinkel zonder dat ik het me herinner en koop ontzettend veel chocola
Ik ben helemaal kapot en in de war vooral door de angst die erbij is gekomen met de onrust en de depressie
Ik merk als ik de diazepam in de ochtend neem dat ik onrustiger en angstiger word dus neem nu de halve pil rond 5 uur middag en de 15 mg rond 20 uur en de mertezepine rond 21 uur en de zolpidemtartraat rond half 11
Merk ook als ik de methadon neem enorm zweet en onrustig word ben daarvoor heel erg bang
Ik ervaar dingen die zo heftig zijn maar ben vooral overdag zo slaperig en kan niet slapen en als ik eventjes slaap zo depressief word dat ik weer huilbuien krijg
Heeft iemand advies wat ik kan doen want de huisarts stuurt me steeds naar de psychiater en de psychiater neemt me niet serieus laat me gewoon wachten met elke keer je wordt gebeld en ik word niet gebeld
Ik had allang stabiel moeten zijn maar de klachten zijn meer geworden net als de angsten bang zijn mijn hart gaat zo tekeer
Kan het door de diazepam die ik met 2,5 mg heb afgebouwd want de psychiater zei je moet met 25procent afbouwen en dat is 5 mg van 20 mg diazepam
Ik vind het raar dat de diazepam me erg onrustig maakt overdag terwijl het me juist rustig moet maken
Ik word helemaal gek ik weet niet meer wat ik moet doen
De diazepam maakt me overdag slaperig en onrustig en in de avond voel ik helemaal niks van de 15 mg het is zo raar
De assistente van de psychiater zegt ook dat ik pas na 1 week de ontwenning van de diazepam voel
Vanwaar komt de angst en deze bang gevoel mijn hart gaat zo tekeer
Kan iemand mij a.u.b. helpen met advies of weet iemand of ik de 2,5 mg diazepam die ik heb afgebouwd teveel is of normaal?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Diametha zei:
Kan iemand mij a.u.b. helpen met advies of weet iemand of ik de 2,5 mg diazepam die ik heb afgebouwd teveel is of normaal?
Klik om te vergroten...
2,5mg er af op een startdosis van 20mg is normaal.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#11
_shikantaza zei:
2,5mg er af op een startdosis van 20mg is normaal.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie en advies πŸ™πŸ™
Ik neem nu 17,5 mg diazepam van 20 mg eerst ,maakt het wat uit hoe ik het neem ?
Kan ik het in de avond allemaal nemen of is het beter om het te verdelen? Want overdag maakt de diazepam me onrustiger in plaats van rustig raar toch?
Maar bedankt voor je reactie
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mensen ik ben nog steeds onrustig en depressief achtig somber gewoon hetzelfde dit kan toch niet zolang duren die PAWS of kan dat wel
Ik ben alleen heel erg slaperig in de ochtend door de diazepam die ik neem met de zolpidemtartraat en mertezepine ben zo slaperig en onrustig tegelijk dat ik gek wordt en in de nacht neem ik nu suiker omdat ik geen chocola meer kan kopen ben helemaal opgeblazen zo dik geworden maar overdag eet ik niks wel thee drinken maar ben wel dik geworden denk door de chocola eerst nΓΊ suiker en de medicatie die je ook opblaast
Maar ben ten einde raad ik loop de hele dag nog maar niet meer zoals vroeger ben snel buiten adem en huisarts stuurt me naar psychiater en psychiater zegt je moet wachten je gaat stabiel worden
Dit kan toch niet
Weet iemand waar ik terect kan want deze mensen de huisarts en de psychiater doen hun werk niet goed
A.u.b. graag hulp waar ik anders terecht kan
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Diametha zei:
Bedankt voor je reactie en advies πŸ™πŸ™
Ik neem nu 17,5 mg diazepam van 20 mg eerst ,maakt het wat uit hoe ik het neem ?
Kan ik het in de avond allemaal nemen of is het beter om het te verdelen? Want overdag maakt de diazepam me onrustiger in plaats van rustig raar toch?
Maar bedankt voor je reactie
Klik om te vergroten...
Het handigste is 1 keer per dag 17,5mg.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Diametha zei:
Mensen ik ben nog steeds onrustig en depressief achtig somber gewoon hetzelfde dit kan toch niet zolang duren die PAWS of kan dat wel
Ik ben alleen heel erg slaperig in de ochtend door de diazepam die ik neem met de zolpidemtartraat en mertezepine ben zo slaperig en onrustig tegelijk dat ik gek wordt en in de nacht neem ik nu suiker omdat ik geen chocola meer kan kopen ben helemaal opgeblazen zo dik geworden maar overdag eet ik niks wel thee drinken maar ben wel dik geworden denk door de chocola eerst nΓΊ suiker en de medicatie die je ook opblaast
Maar ben ten einde raad ik loop de hele dag nog maar niet meer zoals vroeger ben snel buiten adem en huisarts stuurt me naar psychiater en psychiater zegt je moet wachten je gaat stabiel worden
Dit kan toch niet
Weet iemand waar ik terect kan want deze mensen de huisarts en de psychiater doen hun werk niet goed
A.u.b. graag hulp waar ik anders terecht kan
Klik om te vergroten...
Vraag om een second opinion. Maar ga nou toch eens de adviezen van hier opvolgen. Gezond eten, minder roken, drink 2l water per dag.
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#15
Diametha zei:
maar overdag eet ik niks
Klik om te vergroten...
Denk nog steeds dat dat je juist extra klachten meebrengt.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#16
Brakka Mang zei:
Dit moet klinisch gebeuren. Je gaf aan dat je metadon bent begonnen via iemand anders. Hoe hoog was die dosering dan, moet heel hoog zijn geweest en hoelang heb je dit gebruikt?. Misschien dat dat omgezet kan worden naar suboxone. Dit kan bij lagere doseringen meteen. Misschien dat je dat kan voorstellen.

Mirtazeline lage dosering kan je ook snel mee stoppen. Ik heb 6 maanden 15ng geslikt en ben daar zo mee gestopt. Als het alleen voor het slapen is dat zou ik daar mee beginnen met afbouwen. Maar nogmaals dit miet echt via de huisarts en liefst in een klinische setting gezien de complexiteit en scala aan klachten.
Klik om te vergroten...
Daar is het probleem juist begonnen..
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Vraag om een second opinion. Maar ga nou toch eens de adviezen van hier opvolgen. Gezond eten, minder roken, drink 2l water per dag.
Klik om te vergroten...
Ik probeer het echt om te eten maar ben zo in de war
Ik ga mijn best doen om te eten
Bedankt πŸ™
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#18
PapaverMan zei:
Daar is het probleem juist begonnen..
Klik om te vergroten...
De huisarts verwijst me steeds naar de psychiater over medicatie
Ik ga het de psychiater vragen om de mertezepine aftebouwen
Bedankt allemaal voor jullie reacties πŸ™πŸ™πŸ™
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb een halve diazepam proberen af te bouwen 2,5 mg maar voel me heel erg angstig en niet normaal onrustig nu na 8 dagen
Ik ga toch weer terug naar 20 mg
Ik ben zo angstig en onrustig dat ik het niet meer weet graag advies a.u.b. want weet het niet meer
Ik dacht ik kan me niet slechter voelen maar wat ik nΓΊ meemaak is niet normaal
Heb net 5 mg diazepam genomen en neem vanavond weer 15 mg met de zolpidemtartraat en de mertezepine
Ik ben zo angstig en bang en onrustig
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#20
Diametha zei:
Ik probeer het echt om te eten maar ben zo in de war
Ik ga mijn best doen om te eten
Bedankt πŸ™
Klik om te vergroten...
En wat heb je tot nu toe gegeten/gedronken vandaag?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."