Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
86 weergaven
18-5-2026
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#1
De diazepam ben ik gaan gebruiken omdat ik moest overstappen van rivotril anders zou ik er nooit aan beginnen
En al die onrust is begonnen vorige jaar ontwenning methadon ging weg in de detox vanzelf daar krijg je niks , dus was alleen aan het afbouwen 5 mg per dag , dus in die week was ik mezelf weer
Toen ik naar huis mocht begon de onrust maar die onrust die uit je buik komt buikkrampen of buikpijn ik weet niet hoe je het noemt maar het komt dan van je boven buik dan weer aan de zijkant dan weer onder aan je buik ze hebben alles gecheckt echo en zo
Maar de depressie en huilbuien begon toen ik wou afbouwen rivotril en het werd erger toen ik moest overstappen
Eerst in 1 keer overstappen in plaats van eerst ochtend dosis en na een paar dagen de avond dosis
En toen te weinig gegeven, 15 mg diazepam voor 1 mg rivotril dus 1 week lang 3 keer per dag 5mg Diazepam om de 6 uurtjes
Toen verhoogd naar 20 mg diazepam 4 keer per dag 5 mg om de 4 uurtjes
Toen 3 keer per dag ochtend 7,5 mg middag 5 mg en avond 7,5 mg
Toen 5 mg ochtend 5 mg middag 10 mg avond
Terwijl ik methadon ook steeds verhoogde
Dus nu zit ik 2 weken denk ik ( ben zo vergeetachtig geworden het kan ook minde of meer zijn) op de dosis van 5 mg 5mg en daarna 10 mg
Maar het gaat zo slecht vandaag die onrust de depressie komt en gaat tot nu toe het huilen komt ook maar heel weinig ook tot nu toe dus verbetering als het maar zo blijft
Ook al ben ik alleen aan het lopen
Hooopdat het zo blijft en niet verandert als gisteren
Trouwens de Zandman wil ik ook bedanken echt iedereen die een reactie geeft helpt me niet normaal nogmaals ik weet niet hoe ik mijn dankbaarheid moet laten zien maar echt ontzettend bedankt allemaal en hooo dat jullie dag goed gaat en dat jullie een leuke dag krijgen
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik voel dat de diazepam me zo vergeetachtig maakt en af en toe denk ik dat de slaapmedicatie ook beter bijdraagt aan hoe ik me voel overdag maar ook al denk ik dat de medicatie me kapot aan het maken is ga ik er niks aan veranderen totdat ik de psychiater zie over 2 weken
Alles begint weer net als gisteren en die andere dagen
Begin weer te huilen te twijfelen vooral de depressie begint weer steeds erger te worden, heel erg somber en hopeloos gevoel
Mijn hoofd zit alleen te denken aan als het bij 70 mg goed moet gaan dan moet ik nu toch wat verschil voelen met de 60 mg of is dat niet zo ? Je blijft je even slecht voelen totdat ik 70 mg neem ? En voel ik me dan meteen goed of moet ik een paar dagen wachten ?
Want dan denk ik laat me de 60 mg ook een paar dagen geven misschien lukt het op 60 mg
En als het op 70 mg niet lukt misschien komt het door een van de slaapmedicatie die de methadon niet zijn werk laat doen ?
snap je hoe gek ik word van het denken
En het gaat maar door misschien komt het door al de medicatie samen
Want de psychiater denkt ook dat met mij alles goed is dat alles door de methadon is begonnen maar verder is het de dosis verhogen
Als het aan mij van lag zou hij mij naar een psycholoog sturen maar dat doet ie niet hij vindt me gezond en vindt dat het allemaal door de ontwenning komt
Alleen hij vond omdat ik zolang geen methadon had gebruikt sinds november tot februari dat ie het met rivotril en slaapmedicatie wel kon oplossen maar toen dat niet ging kreeg ik toch methadon en hij vond slapen ook belangrijk omdat ik zolang niet goed sliep dus had ik de mertazepine in plaats van Quetiapine en toen dat niet goed hielp heb ik de zolpidemtartraat erbij gekregen en toen ik de overstap naar diazepam maakte sliep ik in het begin als een zombie en daarna sliep ik weer 4 uurtjes toen moest de dosis van diazepam in de avond omhoog naar 10 mg maar ik bleef wel op de 20 mg per dag
Toen sliep ik ietsje meer maar toen ik mijn ochtend dosis van 5 mg met de methadon nam viel ik weer in slaap tot een uur of 12
Maar nu al 2 weken als ik de ochtend dosis neem ben ik zo slaperig dat ik in bed bleef terwijl ik onrustig ben
Maar nu is het ik word paniekerig wakker van wat is er gebeurd en kan me niks herinneren en dan begint de onrust en gaan lopen tot ik om 8 uur de diazepam samen met de methadon neem word ik slaperig en onrustig zo een vies gevoel je raakt in de war maar kan me vooral niks herinneren van wat er die avond is gebeurd
Dat niks herinneren heb ik nog steeds en wordtsteeds erger heb het aan de psychiater gezegd dan vraagt ie weet je wie ik ben weet je hoe je heet en dan lacht ie van gaat wel over
Ik Ben aan het typen weet echt niet waarover ik typ gewoon en loop voor afleiding en huil af en toe en soms krijg ik het zo warm aan mijn hoofd en depressief
Mensen weet echt niet wat ik moet doen ik weet dat de medicatie me kapot aan het maken is behalve de methadon
Maar misschien maakt dat me ook kapot door de combi met die Mertazepine
Of combi methadon zolpidemtartraat
Of combi diazepam methadon
Of combi diazepam mertezepine
Of combi diazepam zolpidemtartraat
Maar ik moet naar de professionele psychiater luisteren en doen wat ie zegt ook al zegt mijn lichaam me dat ik mezelf kapot aan het maken ben
Sorry voor deze lange bericht maar ben ten einde raad en heb dit als enige afleiding
Vooral vandaag iedereen is buiten aan het genieten
Ik wil niet eens feesten wil alleen maar verbetering in mijn gezondheid zien
Stabiliseren wil maar niet lukken en word gek want zolang ik niet stabiliseer kunnen ze niks doen
Sorry Nogmaals voor deze lange bericht ik zit te typen en te lopen en huilen en weet vooral niet wat te doen
Ik denk morgen naar 70 mg ?
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#3
Diametha zei:
bij Jellinek moest 3,5 maanden wachten toen ik aan de beurt was kreeg 30 mg en ze wouden niet omhoog hoe vaak ik belde met angst en onrust zeiden ze dat het psychisch was
Klik om te vergroten...
En jij geloofde ze niet? Want die indruk krijg ik ook. En dan heb je behandeling nodig voor die klachten en niet steeds meer middelen.
Diametha zei:
Ik heb de methadon gisteren verhoogd ging in de ochtend effe goed maar daarna ging het zo slecht dat ik dacht het komt door de verhoging
Ik voelde me niet normaal slecht gisteren dus dacht laat me kijken hoe het vandaag gaat
Ik heb vaker verhoogd begon bij 10 mg toen naar 20 mg toen voelde ik me dezelfde dag van verhoging wat beter maar de dag daarna slecht
Weer verhoogd naar 30 mg zelfde geval eerste dag ietsje beter
Toen naar 40 mg voelde ik me een paar dagen beter vooral in de avond toen ging het beter maar ging daarna zo slecht dat ik sterke zelfmoord neigingen had .toen had Papaverman me zo goed geholpen en hoop weer gegeven ben hem echt heel dankbaar voor ook de ander die een reactie gaven die dag ben ik dankbaar want ging heel slecht met me
Daarom zit ik ook hier elke dag te typen want ging bijna mis en door de reacties hier heb ik hoop gekregen
Toen ik naar 50 mg ging voelde ik niks veranderen. Maar mocht toen naar 70 als het moest van de psychiater
Gisteren naar 60mg ging in de ochtend eventjes wat beter maar vanaf de middag ging het zo slecht toen hebben Othershore en Shikantaza me geholpen met hun reacties
Vandaag ben ik ook dankbaar voor al die reacties die heb gekregen echt ben jullie zo dankbaar ik weet niet hoe ik mijn dankbaarheid moet laten zien want jullie helpen me echt niet normaal met jullie reacties adviezen en zo
Dus wou vandaag effe kijken hoe het gaat ben bang als ik het verhoog naar 70 mg dat ik me zo slecht voel dat ik dit keer zeker een einde maak aan mezelf want ging zo slecht gisteren in de middag begon na 14 uur daarna kreeg ik de reacties ging het wat beter en daarna ging zo slecht
Helaas is het overal druk vandaag probeer de zij straatjes te pakken maar ook druk
Ik zit alleen maar te wachten op de psychiater wanneer hij terug is van vakantie en kijken wat hij nog meer voor me kan doen
Klik om te vergroten...
Als de reacties van een online drugsforum zo’n invloed op je hebben is dat wel een teken dat er meer speelt dan verslaving. Ga eens wat dieper graven met je arts, therapeut of andere hulpverleners dan alleen de middelen zou ik zeggen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
PapaverMan zei:
Ga eens wat dieper graven met je arts, therapeut of andere hulpverleners dan alleen de middelen zou ik zeggen.
Klik om te vergroten...
Volgens mij heeft @Diametha al een aardig traject doorlopen:
Diametha zei:
Ik van november overal gestuurd van maag darm en lever poli tot naar punt p
Klik om te vergroten...
Wat er precies aan de hand is, is moeilijk te zeggen… De hulpverleners hebben het er ook moeilijk mee.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#5
zijn er mensen die ook zo lang hebben moeten lopen met ontwenning van methadon en steeds de dosis moesten verhogen?
zijn er mensen die mij kunnen vertellen toen je bijna op de goede dosis zat van methadon hoe je je voelde?
Bijvoorbeeld als 60 mg de dosis is wat je op kan stabiliseren dan voel je je niet meteen goed ik moet het tijd geven en na een paar dagen begin je je een beetje goed te voelen toch en dan moet het steeds beter gaan totdat je stabiel bent toch?of hoe gaat het in zijn werking?want heb Jellinek een bericht gestuurd een aantal dagen geleden gestuurd en ze hebben me gisteren geantwoord maar zag het net en die adviseren om niet boven de 60 mg methadon te gaan vooral met de medicatie die ik neem en ze zeggen dat ik het tijd moet geven en dat ik de klachten die ik heb heel heftig zijn en dat ik het aan mijn psychiater moet zeggen en naar hem moet luisteren
Ik heb dat allemaal gedaan
Ik wil het ook tijd geven maakt mij niet hoelang alleen zit te twijfelen of ik wel op het goede pad zit want echt mensen hoe ik me voel de depressie somber huilen en de onrust het is elke keer hetzelfde of erger ik ben helemaal hopeloos maar toch hou ik me aan al mijn afspraken hoe depressief of huilen
Wil zo graag vooruitgang zien
Ik twijfel zo erg aan alles
Ben kapot echt kan het niet meer volhouden zo depressief huilen zo onrustig alleen maar lopen en weet niet wat ik moet doen
Ik zie geen vooruitgang en die medicatie maakt me kapot vergeetachtig
Voel dat ik op een zombie lijk maar moet het toch nemen
Ik weet niet meer wat ik moet doen en iedereen zegt dat de psychiater de enige is die je kan helpen
Ik ben aan het overleven
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Volgens mij heeft @Diametha al een aardig traject doorlopen:

Wat er precies aan de hand is, is moeilijk te zeggen… De hulpverleners hebben het er ook moeilijk mee.
Klik om te vergroten...
Fysieke trajecten vooral zo te horen. Ontwenning, fysieke klachten. Dat is niet wat ik in zn eigen woorden hoor. Daar hoor ik paniek, onrust, gebrek aan ondersteuning en sociaal leven, depressieve gevoelens, etc.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
PapaverMan zei:
Fysieke trajecten vooral zo te horen.
Klik om te vergroten...
Nee, Punt P is geestelijke gezondheidszorg, maar ik snap je punt.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#8
Diametha zei:
Jawel heb wel familie en zo maar ben zo onrustig dat ik niet stil kan zitten en moet steeds huilen wil het niet voor hun doen en door de depressie wil je alleen zijn of zo
En heb alllez geprobeerd als afleiding niks helpt kan niet 2 minuten stil zitten voor de spiegel vooral omdat mijn hoofd alleen aan het denken is geen vooruitgang dus hoe morgen en waarom weet Niemand wat ik precies heb
Waarom helpt de laatste 2 keer als ik methadon verhoog niet
Eerst was het als ik methadon verhoog dan voelde ik ietsje verbetering maar echt heel weinig maar was toch wat
Nu van 40 naar 50 niks en van 50 naar 60 ook niks dan komen die twijfels
Maar de psychiater is er van overtuigd dat het door de methadon komt ik ook maar denk dat een van de medicatie de proces om te stabiliseren kapot maakt of in de war schopt
Ben zo kapot
Klik om te vergroten...
Dat zou dan Mirtazepine of zolpidem moeten zijn. Allebei bekend om rare bijwerkingen. Maar hier is het probleem: dat moet met aantal weken wel over zijn. Dat hoort geen maanden tot jaren te duren. EN wat je 'hebt' is een semantische kwestie. Je ervaart nare klachten, laten we het daar op houden.

"Maar de psychiater is er van overtuigd dat het door de methadon komt ik ook maar denk dat een van de medicatie de proces om te stabiliseren kapot maakt of in de war schopt"

Luister dan naar je psychiater! Ga niet zelf doktertje spelen want je bent je gebruik sowieso al aan het uitbreiden met een halve apotheek nu. Beter alleen methadon omhoog.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Dat heb ik ook ervaren. En de manier waarop ik er uit ben gekomen is adviezen op te volgen en niet (altijd) te doen waar ik zin in had. Klinkt simpel maar dat is het niet. Maar het werkt wel. En oefening baart kunst.
Klik om te vergroten...
Goede tip. Je gaat met denken er niet uit komen, vaak is voor depressieve klachten beweging (al moet je jezelf dwingen) en de aanmaak van endorfines die het stimuleert heel helend. Maar dat merk je pas achteraf dus je moet ergens eerst tegen je gevoel in gaan en iets doen waar je geen zin in hebt en geen nut van inziet. Dat is de catch-24 van depressie. Die kracht heb je dan vaak niet. Wat kan helpen is anderen inschakelen om te helpen bij de consistentie om over die drempel te stappen tot je de voordelen merkt.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#10
Diametha zei:
Bedankt Papaverman ga het morgen proberen
Kom eindelijk thuis ga een warme kop thee drinken en proberen wat te eten heb alleen zo een goedemorgen drank op de hele dag wel in de park water gedronken en je hebt zo die kraantjes buiten waar je van kan drinken
Klik om te vergroten...
Ok dus basically weer niks gegeten en weer lopen ronddwalen?

Edit: sowieso weg met die goedemorgen drank, hartstikke ongezons. haal dan vers gesperst sap met zoveel mogelijk groente ipv fruit. Jumbo heeft ze vaak in de aanbieding die flesjes. Ik kies altijd een paarse en een avocado-based (heb inmiddels slow juicer dus is nog goedkop[er, haal je gewoon beetje lelijk fruit bij de markt voor goede deal, rond 4-5 gaan als ze er vanaf willen, kun je echt belachelijk goede deals maken met 3-4 tassenvol groente en fruit (niet alleen fruit! Veel te zoet) voor 10-20 euro.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
PapaverMan zei:
Ok dus basically weer niks gegeten en weer lopen ronddwalen?
Klik om te vergroten...
2 pakjes sigaretten.. dan heb je minder honger en meer stress. Kilos vliegen eraf bij dat dieet πŸ˜…. Nee, zonder gekheid, als je minder zou roken, ga je meer honger krijgen.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#12
_shikantaza zei:
Dat heb ik ook ervaren. En de manier waarop ik er uit ben gekomen is adviezen op te volgen en niet (altijd) te doen waar ik zin in had. Klinkt simpel maar dat is het niet. Maar het werkt wel. En oefening baart kunst.
Klik om te vergroten...
Is heel moeilijk idd omdat het niet voelt alsof je goed bezig bent en vooruitgang boekt totdat je er best al wat tijd in hebt gestopt (verschild p.p. natuurlijk). Maar onderzoek na onderzoek bevestigd dat dit de oplossing is.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu veel sterkte met het afbouwen
Maar mijn familie wil ik wel inschakelen maar zij vinden van stop in een keer van alles dan is het een paar weken lijden en dan ben je er vanaf
Ik probeer echt de positief te denken maar het lukt gewoon niet het komt steeds van wat heb je jezelf aangedaan en waarom lukt het niet om 10 minuten te zitten en huilen zonder reden en depressief zonder reden gewoon op de borst
Maar probeer echt van alles en niks wil lukken
En als ik aan morgen moet denken word ik helemaal gek hoe moet ik de dag doorbrengen
Vooral hoe ik me voel daar kan ik echt niks aandoen mijn hoofd die wil niet meewerken die denkt alleen van wat hebben jezelf aangedaan
En denk nu ook steeds ze weten niet wat je hebt dus dan maar vol proppen met medicatie zodat ik ze niet lastig val
Mensen weer bedankt πŸ™ voor jullie reactie echt niet normaal bedankt kan het niet genoeg zeggen
Ik probeer met mijn zusje te praten bijvoorbeeld dan begin ik meteen met huilen
Ik probeer met mijn broertje te praten dan is het na 5 minuten ik moet weg door de onrust
Ik probeer van alles
Maar moet eerst stabiliseren zolang ik de methadon omhoog moet zetten dan ben ik nog aan het ontwennen
En ik speel geen eigen dokter echt niet
Ik zeg jullie ben bang om maar iets zelf te doen ook al voel ik dat de medicatie dit allemaal veroorzaakt toch doe ik precies wat de psychiater zeg behalve het eten en de sigaretten dat doe ik niet wat hij me zegt want eten heb geen trek en sigaretten kan moeilijk minderen maar doe mijn best
Maar medicatie ik heb de wekker gezet om de medicatie op dezelfde tijd te slikken elke dag dat doe ik nu al 10 dagen denk ik (kan ook minder zijn door de diazepam vergeet ik echt veel )
Ik denk nΓΊ alleen aan morgen hoop dat het ietsje beter gaat zo niet wat moet ik doen hoe ga ik het volhouden en heb zo een spijt en kan niet meer nadenken weet het niet meer echt mensen ben ten einde raad
Ik hielp mijn ouders vroeger met boodschappen met de was , tuin opruimen,papieren invullen dat soort dingen
Nu kan ik echt niks doen mijn eigen huis is zo een troep
Ik zeg je ben continu buiten lopen huilen en alleen maar denken hoe word ik stabiel wat doe ik verkeerd
Ik heb het zo moeilijk 😒
Bedankt voor jullie reacties maar zit helemaal onder de medicatie nu dat ik alles wazig zie en niet weet wat te doen
Maar bedankt allemaal
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Als je je toch al zo slecht voelt, dan kun je toch wat minder roken en wat gezonds proberen te eten? Je hebt het nu zo zwaar, dat je waarschijnlijk alleen maar relaxer wordt van wat minder peuken. Je kunt het, maar je moet jezelf niet wijs maken dat je het niet kunt.
En doe ook maar een paar pushups morgen!
Sterkte!
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bedankt Manu voor je advies echt hartstikke bedankt πŸ™πŸ™πŸ™
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Papaverman bedankt voor de tip
Maar ben momenteel zo erg onrustig en in de war kan moeilijk dingen aanvragen en zo
Wil eerst stabiliseren zodat ik dingen kan doen
Ik leef momenteel in een hel ben zo onrustig somber depressief heb nergens zin in en kan ook niks doen omdat ik me zo voel
Weet niet hoe ik met deze gevoelens moet leven
Daarom kan echt niet functioneren zo
Daarom vraag ik steeds hoe moet je stabiliseren en hoe weet ik ik ben op de goede weg om te stabiliseren?
En hoe weet je dat het nog ontwenning is ?
misschien is dit wat ik heb door medicatie die averechts werken en dat ik de methadon wel steeds verhoog maar niks verandert omdat sommige medicijnen als je ze samen neemt dit soort reacties krijgt
Dan kan ik de methadon wel blijven verhogen maar zolang deze 2 medicijnen slik (weet niet welke ) toch zo blijf
Ik krijg het wel van professionals maar wie weet ben ik 1 van de 10 miljoen die deze combinatie niet aan kan en zo blijf
Ik ben onder de slaapmedicatie nu 10 mg daizepam 15 mg mertezepine en 10 mg zolpidemtartraat zie alles wazig en heb geen kracht maar toch onrustig en angstig over morgen
Wat als het morgen erger word ? Dan hou ik het echt niet dus zit helemaal aan morgen te denken en wat ik moet doen
Ik word helemaal gek terwijl ik helemaal sloom ben geen kracht maar toch aan morgen denken steeds
Zo werkt mijn hoofd ik ken er ook niks aan doen en dit blijft zo tot ik in slaap val en dan paniekerig wakker word en weer het zelfde liedje
Hoop zo erg dat ik morgen verbetering merk
Ik kan alleen huilen en hopen dat het morgen ietsje beter gaat
Hoop dat ik ook snel ik slaap val ben ik effe van deze angst en depressief af
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bedankt de zandman
Kom er net achter dat ik een pilletje 5 pilletjes van 10 mg heb genomen in plaats van 6
Heb die ene pil toch nog genomen net is dat een probleem?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik wil mijn familie er niet bij betrekken want zij hebben hun eigen problemen
En dit is mijn probleem en moet het zelf oplossen
Zei denken gewoon stoppen met alles 2 weken lijden en het is over
Ik ben vanaf november gestopt en tot februari ging niks over en dat was alleen methadon
Laat staan nu wat ik allemaal slik ik zou doodgaan als ik in een keer stop
Als ik meteen dood zou gaan zou ik het proberen maar ik moet eerst nog erger lijden dan nu dan pas dood gaan
Of is stoppen in een keer mogelijk (behalve de methadon) 2 weken lijden dan ben ik clean? Dan doe ik het wel
Is dat mogelijk?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik zit te wachten om de methadon te nemen 60mg nog een paar dagen uitproberen
Heb de diazepam al genomen 5 mg
Ben wel onrustig maar niet zo erg
Mijn pupillen zijn kapot groot
Hoop dat de onrust niet verergert
Heb wel weer een pak koek met chocola gegeten van de avond winkel gehaald kan me niks van herinneren
Ik ga de methadon nemen en proberen weer in slaap te vallen nu de onrust wat minder is
Ben al wakker vanaf 5 uur heb eventjes buiten gelopen en snel weer naar huis was nog onder de slaapmedicatie die kapot zwaar is 15 mg mertezepine 10 mg zolpidemtartraat en 10 mg diazepam
Ik begin nu beetje bij beetje in de war te raken
Ik hoop dat het ietsje beter gaat dat ik afleiding kan vinden tijd voor methadon en proberen te slapen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Diametha probeer je om iets te doen met alle informatie en tips die er aan je gegeven zijn?
Ik lees in zoveel posts eigenlijk iedere keer hetzelfde ....
Je blijft ronddwalen in je eigen ellende.
Je blijft jezelf zo opfokken.
Probeer om iets te vinden waar je rust van krijgt en dat is niet 3 pakjes cigaretten oproken....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1415161718...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."