Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat zijn jouw angsten?

Wat zijn jouw angsten?

159 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Snuffelaar zei:
Verders ben ik ook bang om verliefd te worden. Je toont je zwaktes en stelt je kwetsbaar op waar mensen misbruik van kunnen maken.
Klik om te vergroten...
bruh, hits in da feels, verder heb ik allerlei angsten maar op het moment teveel van de kaart om ze onder woorden te brengen
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Angst om weer in een werk cultuur te komen met domme oppervlakkige mensen waar het niet verder gaat dan small talk. Angst voor de sleur van werk.
Klik om te vergroten...
Dit dus..
Begin volgende week terug te werken na een jaar thuis.
Ik ben enorm sociaal , maar houd absoluut niet van small talk.
Dan werk ik liever in stilte met een persoon dan maar wat praten om te praten.

Dat men hond er niet meer zal zijn maak ik me nu ook al een paar jaar druk over.

Dat er iets gebeurd met een familielid.

Dat ik dementie , Alzheimer, of kanker krijg en een lijdensweg moet afleggen ookal maakt het nix meer uit. (Veel kanker langs moeders kant en dementie/Alzheimer langs vaders kant.)
Voor de dood zelf heb ik absoluut geen schrik.

De dag dat ik op 0 ga zitten met diazepam (maar probeer er wel positief met om te gaan en het op me af laten komen..).

Dat ik zal blijven manken en men been nooit te volle meer zal kunnen gebruiken als ervoor.

De dag dat men baas op pensioen gaat.

Edit.
Extreme angst voor wespen en die soorten insecten.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Nachtzuster zei:
Dit geldt denk ik voor vele vormen van contacten of relaties aan gaan met mensen. Toch ook een soort angst voor afwijzing. Als je helemaal jezelf bent, blijft die ander dan bij jou??

Persoonlijk ga ik liever elke keer weer op mijn bek, dan niemand meer toe te laten. Ook al is het elke keer weer pijnlijk en wordt het moeilijker om het weer aan te gaan. Uiteindelijk heb je altijd jezelf nog. En als je daar goed mee bent, komt alles goed ❤️
Klik om te vergroten...
Mensen toelaten vind ik niet moeilijk. Mezelf op een romantische manier in hun handen leggen wel. Je geeft ze de kracht om je helemaal kapot te maken. Komt veel vertrouwen bij kijken.

Ben recentelijk onverwachts verliefd geworden en ondanks dat het voelt alsof ik in de hemel ben als ik bij haar ben blijft die angst wel op de achtergrond.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Interessante en ook uitdagende vraag.

Met betrekking tot anderen;

Dat mijn moeder dement wordt (met haar moeder meegemaakt als kind). Dat er iets met mijn dochter gebeurt, of dat haar moeder teveel invloed in haar leven uitoefent en weer voor haar ongeluk zorgt.

Vroeger:
Bang om te stoppen met drinken.
De tandarts (oude hardnekkige fobie; overwonnen maar toch latent aanwezig)


Mezelf:
Mijn eigen angsten zijn vooral op sociaal en zelfbeeld vlak.. Als kind heb ik een periode meegemaakt dat ik niks had, alleen was, net op het moment dat ik naar de middelbare school ging.. Waar ik buiten de groep stond en ook gepest werd. Waar ik voor mezelf moest zorgen, mijn ouders waren er niet toen ik ze juist nodig had op dat moment. Al had ik een dikke huid en vocht ertegen, was ik bezig met overleven en besloot ik gelukkig om ervan te vluchten naar een andere plek waar alles beter ging; die periode heeft voor altijd zijn littekens en schade achter gelaten. Dat uit zich in faalangst soms, solitude en eerder in mijn leven mede oorzaak voor een diepe depressie, bindingsproblematiek.

Al heb ik altijd een extroverte weg gezocht, er niet aan toegegeven, en daardoor veel dingen geleerd en bereikt;
Er kunnen ineens momenten zijn dat ik me onzeker voel in een nieuwe situatie, nieuwe mensen.. Te grote groepen, drukte, verstijfd kunnen zijn bij agressie.. En kan ik me, alhoewel ik er ontzettend veel over geleerd heb en ook ontzettend veel progressie mee geboekt heb, nog steeds emotioneel afsluiten in situaties van pijn, onzekerheid, ongeluk. Een oud, nog steeds omni potent verdedigingsmechanisme, wat me destijds heeft gered, maar nog even actief kan zijn, zonder intelligentie over datgene waartegen het beschermt. Als ik niets voor jou voel, kun je me ook geen pijn doen. Gelukkig weet ik nu wat het is en weet veel beter hoe ik ermee om moet gaan, zodat de amplitude, frequentie en duur veel minder zijn. Op zich ben ik voor dat mechanisme niet bang, maar vroeger snapte ik er niks van en was bang dat er echt iets stuk was daarboven.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn grootste angst is dat mijn kinderen iets overkomt en ik ze op dat moment niet kan beschermen.

Voor mezelf niet echt angsten, ik ga er over nadenken.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Angst om in het openbaar te huilen. Ik doe er alles aan om dat te voorkomen en dat vreet soms (zoals bij een begrafenis) veel energie.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Same. Ik ben echt verbaasd dat zoveel mensen denken dat alles op zich wel oké is (of zichzelf dat wijs maken). Dat er problemen zijn, maar dat we die wel te boven komen met de soort maatschappij die we nu hebben. Deze maatschappij is door en door verrot en mensen zijn in ongelofelijke ontkenning. Aan de oppervlakte lijkt het wat, maar we zijn aan het afglijden en ik voorzie wereldwijde chaos in relatief korte tijd als we niet fundamenteel veranderen. Het oude bewustzijn kan niet meer. Ego heeft alles verrot en daaraan vast blijven houden is ten onder gaan met dit zinkende schip.

Dan meer persoonlijke angsten:

- Sociale angst. Ik hou er niet van om in wat grotere groepen te zijn en al helemaal niet in het middelpunt van de belangstelling te staan. Hier valt ook bijvoorbeeld het niet dragen van een mondkapje onder. Ik ben tegen mondkapjes, maar zie op tegen confrontatie als mensen moeilijk gaan doen en dat iedereen mij dan aan zal kijken.
- Angst om weer in een werk cultuur te komen met domme oppervlakkige mensen waar het niet verder gaat dan small talk. Angst voor de sleur van werk.

Eenzaamheid ervaar ik soms, maar ik heb er geen angst voor. Voor de mensen die hiermee zitten: Know Thyself. Neem de tijd om met jezelf te zijn, om met je eenzaamheid te zijn. Je komt alleen op deze wereld en zult alleen weer gaan. Wees voorbereid.
Klik om te vergroten...

Gap..
Rustaaaagh..

Ik verbaas mij altijd over het feit dat mensen denken dat wij in een van de ergste tijden leven op aarde en geen weet hebben en van de maatschappelijke drama waar we vandaan komen..

Om maar wat te noemen.
Executies op het stadhuis plein van kleine overtredingen..
Hoe de overheid corrupt was vroeger en de haat onderling en dingen zoals slavernij..

We leven in een relatief rustige tijd als je goed kijkt waar we vandaan komen..
Dus laten we niet of de wereld vergaat en keep it positive! Peace..
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Same. Ik ben echt verbaasd dat zoveel mensen denken dat alles op zich wel oké is (of zichzelf dat wijs maken). Dat er problemen zijn, maar dat we die wel te boven komen met de soort maatschappij die we nu hebben. Deze maatschappij is door en door verrot en mensen zijn in ongelofelijke ontkenning. Aan de oppervlakte lijkt het wat, maar we zijn aan het afglijden en ik voorzie wereldwijde chaos in relatief korte tijd als we niet fundamenteel veranderen. Het oude bewustzijn kan niet meer. Ego heeft alles verrot en daaraan vast blijven houden is ten onder gaan met dit zinkende schip.
Klik om te vergroten...
Ik ben verrast over de reacties, had verwacht dat ik aangekeken zou worden als doemdenker dus ik heb het bescheiden gehouden. Wat ik eigenlijk wilde plaatsen was iets in de trend van;

Ik denk dat wij een maatschappij (of juist geen) gaan meemaken zoals die nog nooit is gezien in de geschiedenis van de mensheid.
Mijn prognose is dat alles zoals wij het kennen gaat instorten, niet per sé een great reset weetikveelwat verhaal, maar dat dit systeem niet houdbaar is weten we allemaal.

We gaan een politiestaat tegemoet, een maatschappij met totale controle en die 1% die alles maar dan ook alles sturen zal.

Ik hoop het niet, ik ben bang van wel.
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Toekomst, afwijzing.


Vroeger wouden we allemaal oud en groot zijn toch? Laat me maar weer gauw een kind van 6 zijn zonder zorgen en de tijd hebben om met blokken en dinosauriërs te spelen.

Niet dat ik me vastbijt op het verleden maar er is zoveel gezeik en onnodig gezeik in de wereld en je omgeving waarvan je als kind niks bewust van was of bent.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jumping Jack zei:
Gap..
Rustaaaagh..

Ik verbaas mij altijd over het feit dat mensen denken dat wij in een van de ergste tijden leven op aarde en geen weet hebben en van de maatschappelijke drama waar we vandaan komen..

Om maar wat te noemen.
Executies op het stadhuis plein van kleine overtredingen..
Hoe de overheid corrupt was vroeger en de haat onderling en dingen zoals slavernij..

We leven in een relatief rustige tijd als je goed kijkt waar we vandaan komen..
Dus laten we niet of de wereld vergaat en keep it positive! Peace..
Klik om te vergroten...
Wellicht heb je gelijk, ik vrees meer voor de snelheid van technologische ontwikkeling en het gemak in manipulatie hierin. Maar wie weet ben ik irrationeel bezig, ik hoop het.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nog een grote angst. Blind worden. En mijn mooie mama die dat misschien helemaal gaat worden…

Mijn moeder is deels blind geworden sinds een aantal jaar en ze kunnen niet beloven dat ze iets zal kunnen blijven zien. (Netvliesloslating)
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nog 1 angst trouwens..

Eerder overlijden dan mijn moeder. Word helemaal naar bij de gedachten als zij mij zou overleven..
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Snuffelaar zei:
Ik ben bang om ooit een fatale hartaanval te krijgen na het gebruik van middelen. Ben er al een paar keer in de buurt geweest. Het zou een zielige manier van doodgaan zijn, helemaal alleen zonder mensen om je heen.

Verders ben ik ook bang om verliefd te worden. Je toont je zwaktes en stelt je kwetsbaar op waar mensen misbruik van kunnen maken.
Klik om te vergroten...
Dat met die hartaanval heb ik ook. Idem voor hersenbloeding.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Verder heb ik eigenlijk geen angsten voor dieren etc. (Wat voor soort dan ook.)

Ik kan verder ook niets meer bedenken. Vind niet heel snel iets eng of angstig.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
StraatPiraat zei:
Nu je het zegt, spinnen en soortgelijke insecten kan ik heeeeel naar van worden. Alleen de gedachte al.
Klik om te vergroten...
Oh, ik juist niet! Sorry, staat er een beetje verwarrend. Heb er juist géén problemen mee!
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spyro zei:
Verder heb ik eigenlijk geen angsten voor dieren etc. (Wat voor soort dan ook.)

Ik kan verder ook niets meer bedenken. Vind niet heel snel iets eng of angstig.
Klik om te vergroten...
Nu je het zegt, spinnen en soortgelijke insecten kan ik heeeeel naar van worden. Alleen de gedachte al.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#17
Spyro zei:
Oh, ik juist niet! Sorry, staat er een beetje verwarrend. Heb er juist géén problemen mee!
Klik om te vergroten...
Oh nee hoor! Je was duidelijk, moest alleen eraan denken haha.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
StraatPiraat zei:
Oh nee hoor! Je was duidelijk, moest alleen eraan denken haha.
Klik om te vergroten...
Oh, hahahaha. Alleen wespen en teken moeten uit m’n buurt blijven ivm allergieën. 😬
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#19
Spyro zei:
Oh, hahahaha. Alleen wespen en teken moeten uit m’n buurt blijven ivm allergieën. 😬
Klik om te vergroten...
Eens, maar dan omdat het beiden nare beesten zijn, puur erop uit je dag te verneuken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
@WeAreThe99%
Ik weet dat je zei dat je liever niet meer doorging op deze dingen omdat je je wat beoordeeld voelt hierin (wat ik goed begrijp, ook al beoordelen mensen je hier niet echt in hun posts, het is meer de afwezigheid van instemming misschien?), maar ik zie een aantal dingen in deze post die me interesseren en waar ik graag een reactie op geef. Ik deel niet je visie over aliens en aanpassing van ons DNA, maar dat is omdat ik meer van het onderzoeken van mijn directe ervaring ben. Voor mij is er ook geen duidelijk bewijs van dat aliens ons hebben gemaakt of genetisch aangepast. Wil niet zeggen dat dit niet zo is, maar er zijn een hoop mensen die dingen beweren en ik neem nooit wat aan dat ik niet zelf kan verifiëren. Maar voel je hier niet veroordeeld, ik vind het goed van je dat je hier neerzet waar je in gelooft.

De dingen die mij aanspraken in post #123:

WeAreThe99% zei:
Wat ik met kunstmatig bedoel is dat er een kunstmatige wereld bestaat die over onze biologische wereld heen is gezet dat kan je zien doormiddel van politiek religie - media - afhankelijke wetenschappers , verdeel en heers wat je ziet ook onderling. van aard zijn wij niet zo.
Klik om te vergroten...
Eens. Ik zie dit als een soort virtual reality bestaande uit taal/symbolen. We zien niet de echte wereld, we zien een projectie die bestaat uit ons verleden: dat wat de cultuur ons aangeleerd heeft en in ons geheugen is opgeslagen. De fysieke ogen zijn geheugen-gebaseerd.

WeAreThe99% zei:
tenzij je in de big bang en evolitie theorie gelooft. Maar de big bang hebben ze nooit duidelijke aanwijzingen voor gehad. iets kan niet uit niets bestaan.
Klik om te vergroten...
De definitie van "niets" is hier belangrijk. We hebben het concept "niets", maar dat is slechts een concept: het tegenovergestelde van iets. Uiteraard kan iets niet uit dat bestaan, het is een concept dat de mens zelf bedacht heeft en nergens echt bestaat.

WeAreThe99% zei:
Er was een oorspronkelijk bewustzijn helemaal in der beginne der tijden.
Klik om te vergroten...
Niet was, is. Before Abraham, I AM. Het is niet in tijd, jij bent het, ik ben het, iedereen is het. Het veranderd nooit. Het gaat in mijn ogen goed samen met de big bang theorie. Het is het "niets" dat voor manifestatie bestaat. Niet in tijd, maar in bestaan: de verticale dimensie. Tijd is in dát, niet andersom. Maar natuurlijk is het niet "niets", het lijkt dat alleen vanaf het verstand bekeken. Er zijn geen objecten in. Het verstand kan alleen werken met objecten. Dingen die gelimiteerd zijn, een vorm en grenzen hebben.

WeAreThe99% zei:
Dat oorspronkelijke bewustzijn was ooit 100% op een gegeven moment is 100 procent goddelijke bewustzijn in dualiteit gaan leven ( daar bedoel ik mee dat in aardse termen duister en licht in den beginnen in balans was. ) op een gegeven moment heeft de duisternis ( wat niet perse slecht is ) zich afgezet van het licht. en is op een gegeven moment zo sterk geworden dat het corrupt is geworden en zijn eigen identiteit heeft kunnen aanmaken ( een kopie van het oerbewustzijn ). Die eigen identiteit is kunstmatig omdat het niet vanuit creatie is gegaan maar vanuit corruptie. licht is op een gegeven moment ook uit balans gegaan. Wanneer 1 deel uit balans gaat zal de andere del ook zijn eigen gang gaan.
Klik om te vergroten...
Wellicht dat er een tijd was dat de wereld een zuivere afspiegeling was van de perfectie van puur bewustzijn, dat alreeds altijd (eeuwig eigenlijk) perfect is. Overduidelijk is de wereld dat nu niet, maar alles gaat in cycli.

WeAreThe99% zei:
JE ziet in de wereld pascifisten die tegen geweld strijden en etc en doen alsof alles liefde is en bomenknuffelaar gedoe. Dat is niet puur licht. Puur licht was toont autoriteit naar zichzelf dus ook zich conrfronteren met corruptie. is hem niet geworden. wanneer licht niet in balans staat en de duisternis ook niet bestaat er geen goddelijk bewustzijn meer in het multiversum.
Klik om te vergroten...
Dat is mijn probleem met hippies. "All is love". Nee... De wereld is goed én kwaad. Er is hier onvoorstelbaar kwaad op deze wereld, maar de overstijgende onvoorwaardelijke liefde accepteert álles. Niet op een manier zoals een boomknuffelaar doet alsof alles liefde is, maar simpelweg door dit bestaan te laten zijn wat het is, in al zijn facetten. Het is groter dan goed én kwaad samen. Maar om een reden die we misschien nooit zullen begrijpen neigt het in een staat van balans naar liefde, niet kwaad.

WeAreThe99% zei:
Ik hoop dat je het nog kan volgen. Op een gegeven moment zijn er mensen gecreërd om het weer recht te zetten. En dat was om erachter te komen wie wij daadwerkelijk zijn en de leugens durven te doorzien zonder ons door te laten kistten of uit onbekendheid of angst ervan verstijfd raken waardoor je ziel automatisch weer terug schiet in de bewustzijnsval.

Het punt is wanneer de mens gecreërd is moest de DNA kunstmatig gedeactiveerd worden. wanneer de mens zou kunnen achterhalen wie ze zijn en dat ze de sleutel wisten mee te nemen is het ook corruptie. de mens is de duppe van de zonde en moet het rechtzetten. DNA is kunstmatig gedeactiveerd door reptiliaanse wezens. ( ik zeg niet dat ik hierin geloof maar dit zijn theorien wat dicht in de buurt komt hoe het in de pratkijk werkt ). De mens heeft creatie kracht meegekregen vanuit het oorspronkeijke bewustzijn.
Klik om te vergroten...
Hier kan ik dus minder mee. Het kan zijn dat aliens met ons DNA hebben geknoeid, maar ik kan dat niet verifiëren voor mezelf. Hoe weet ik dat dit niet slechts een verzinsel is. Ik denk niet dat je in dit soort dingen moet geloven om "woke" (wat haat ik dat woord inmiddels) te zijn. Ik scheid liever de dingen die ik voor mezelf in mijn eigen ervaring kan verifiëren van de dingen waar ik dat niet mee kan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."