Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat zijn jouw angsten?

Wat zijn jouw angsten?

159 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Laramonjour zei:
Het feit dat ik een beetje emotioneel werd tijdens het lezen zegt voor mij al genoeg, dit kan en gaat ook niet meer. Tijd om het roer echt om te draaien en mijn denkwijze te veranderen. Ik wil nog zoveel meer zeggen maar woorden schieten even te kort, wellicht kom ik hier over een paar dagen op terug want dit is precies wat ik nodig had. Voor nu kan ik je alleen maar bedanken en zeggen dat ik dit zo waardeer.
Jullie zijn toppers 💖
Klik om te vergroten...
Je kan me altijd een PM sturen 😁

Ik was eerder ‘bang’ dat ik te veel over oninteressante anekdotes lulde! Maar zulke verhaaltjes maken voor mij heel duidelijk hoe het allemaal een beetje werkt. Als je enigszins weet hoe je hersenen werken, waarom je denkt en doet zo als je doet, is het stukken makkelijker om de baas te leren zijn over je eigen persoonlijkheid!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb dat met die 12 DNA strengen uit nieuwsgierigheid ingetikt op google want ik wist dat het niet klopte. De eerste hit werkte al op mijn lachspieren. Prepare to have your ribs tickled.
Paar 1: Fysiek DNA
Voorheen was enkel dit paar DNA strengen actief. Het DNA zoals wij dat kennen vormt de basis van ons fysieke lichaam en alle erfelijke aspecten (zoals ouder worden, predispositie voor ziekten, metabolisme, haarkleur enzovoorts).
Klik om te vergroten...
Nog niks vreemds aan, dit zijn inderdaad kenmerken die in DNA opgeslagen liggen.
Paar 2: Etherisch DNA
Dit paar omvat het reservoir van onze emotionele genetische aspecten, ook uit vorige levens, zoals hoe we individueel reageren op emotionele patronen, nu en in het verleden.
Klik om te vergroten...
We zijn pas bij het tweede paar en we hebben het al over reïncarnatie, dit gaat snel bergafwaarts.
Paar 3: Mentaal DNA
Dit DNA paar omvat de genetische aspecten, die direct relateren aan hoe we onze mentale energie transformeren naar lineair, logisch, intuïtief, emotioneel of artistiek denken.
Klik om te vergroten...
Paar 4: Anima DNA (Ziel DNA)
In deze 2 DNA strengen liggen Karma (levenslessen) en Dharma (levensmissie) besloten evenals alle huidige open projecten van de ziel, waaraan we tijdens ons leven werken.
Klik om te vergroten...
Ik ben moe.
Paar 5: Astraal DNA
In dit deel van het DNA liggen de elektromagnetische invloeden van ons zonnestelsel besloten versus de planetaire invloeden op het moment van geboorte (astrologische constellatie versus plaats en tijd van geboorte)
Klik om te vergroten...
Paar 6: Kosmisch DNA
In dit DNA paar wordt ons potentieel om onszelf te creëren vastgelegd van waaruit we direct verbinding maken met het universum en de scheppende krachten, zodat we zelf kunnen scheppen en creëren.
Klik om te vergroten...
:chickenhead::chickenhead: tok tok
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Ik heb dat met die 12 DNA strengen uit nieuwsgierigheid ingetikt op google want ik wist dat het niet klopte. De eerste hit werkte al op mijn lachspieren. Prepare to have your ribs tickled.

Nog niks vreemds aan, dit zijn inderdaad kenmerken die in DNA opgeslagen liggen.

We zijn pas bij het tweede paar en we hebben het al over reïncarnatie, dit gaat snel bergafwaarts.


Ik ben moe.


:chickenhead::chickenhead: tok tok
Klik om te vergroten...
Ik kan en wil het concept van dit alles niet ontkennen, maar het is hoe dan ook geen DNA… Menselijk DNA bestaat ‘maar’ uit 46 fucking lange moleculen van papa en mama, daar heeft de stand van Jupiter lijkt mij niks mee te maken.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb twee stapels gemaakt.

Dit is wetenschap:
elektromagnetische invloeden van ons zonnestelsel
emotionele genetische aspecten,
emotionele patronen, nu en in het verleden
erfelijke aspecten (zoals ouder worden, predispositie voor ziekten, metabolisme, haarkleur enzovoorts).
fysieke lichaam
lineair, logisch, intuïtief, emotioneel of artistiek denken
mentale energie

Dit is kul:
planetaire invloeden (astrologie)
scheppende krachten
vorige levens
ziel
Dharma (levensmissie)
Karma (levenslessen)
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flualhamdulillam zei:
Ik denk zelf dat alles en iedereen (letterlijk alle materie) in het universum bestaat uit bewustzijn. Klinkt als een gek idee misschien, maar wij als mensen zouden in dit geval maar een fractie zijn van het complete bewustzijn (ook wel het collectief bewustzijn genoemd). Onze hersenen vormen namelijk, aan de hand van ervaringen die we op doen, vanaf de geboorte een ego. Je ego is het mechanisme waarmee jij jezelf onderscheidt van de rest van de mensen (en praktisch gezien van het hele universum). Dankzij je ego heb je dus jouw idee van een individuele ‘ik’, en uit je ego volgt ook je persoonlijkheid. Je angsten, onzekerheden, onredelijkheid, jaloezie en het gevoel van altijd méér willen en willen zijn ten opzichte van de rest. Ik denk dat geldt: no life, no brainfunction, no memory, no ego. Na de dood zou je jouw angst (en echt alles wat jou ongelukkig maakt) voor de dood dus ook niet meer delen! Dan is er natuurlijk niets om bang voor te zijn! Als puur bewustzijn heb je geen angst, die angst is slechts een menselijke emotie. Je bent geen mens meer als je je lichaam in de grond of urn achter laat. Snap je? 😃
Klik om te vergroten...
ja, dit snap ik. zoiets moet het zijn. want ik geloof in een tussen-leven en reincarnatie, maar ik wil niet mee reincarneren en ik vraag mij af of ik daar keuze in heb.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flualhamdulillam zei:
Ik denk dat de manier waarop ‘het leven doorgaat’, er heel anders uitziet dan een mensenleven op aarde. 1 ding kan ik je vrij zeker vertellen, na je dood ben je Dirkjan niet meer (was je al niet, i know)! Je hersenen zitten nu zo in elkaar dat je dit idee als angstig ervaart, maar als je dood bent zijn de hersenen een lepel koolstof of een insectenhostel geworden. Die insecten leven dan maar met die angst, maar jij bent verlost.
Klik om te vergroten...
Ja Dirk Jan is er niet meer maar misschien Jan Dirk, of Jin Dark zijn evil Chinese reïncarnatie.

Maar even serieus, houden we onszelf niet gevangen met het idee dat we verlost zullen zijn na de dood? De échte verlossing komt volgens onze cultuur pas ná de dood, dus in dit leven is verlossing al onhaalbaar. Daarnaast, als je dan bij het volgende leven bent aangekomen en je bent dit leven compleet vergeten en de heersende opvatting is daar weer dat de verlossing ná de dood komt, dan zit je dus in een loop.

In plaats daarvan: wat is het dat zich nu identificeert met het lichaam/geest "Dirk Jan" en wat dat met de dood achter zal laten en zich dan mogelijk zal identificeren met het lichaam/geest "Jan Dirk", "Jin Dark" of elke andere mogelijkheid? Als je weet dat jij met de dood het lichaam en je persoonlijkheid zult verliezen, blijf jij dus over, wat is "jij"?

PsychedelicMagic zei:
Dat is er helaas wel. Lees dit boek maar eens door: https://www.bol.com/nl/nl/p/survivi...h=maMIeYc-1d8BNRsx9OFIew.4_12.15.ProductTitle Er zijn zo'n duizend kinderen met hele specifieke herinneringen aan een vorig leven. Echt alleen dingen die alleen zij en hooguit 1 geliefde konden weten. En ik heb een sterk voorgevoel dat er meer is na de dood, en dat is geen goed teken. Hopelijk heb ik het mis, want ik wil dat het leven stopt nadat dit leven klaar is.
Klik om te vergroten...
Waarom is dat geen goed teken? Is het leven objectief gezien goed, slecht, of is het neutraal en bepaalt je huidige gedachte wat voor oordeel er aan gegeven wordt? Wat is het eigenlijk dat wil dat het leven stopt nadat dit leven klaar is? Als je het echt gaat onderzoeken, ben "jij" dat of je huidige gedachte?

Dirkjan zei:
Ik heb twee stapels gemaakt.

Dit is wetenschap:
elektromagnetische invloeden van ons zonnestelsel
emotionele genetische aspecten,
emotionele patronen, nu en in het verleden
erfelijke aspecten (zoals ouder worden, predispositie voor ziekten, metabolisme, haarkleur enzovoorts).
fysieke lichaam
lineair, logisch, intuïtief, emotioneel of artistiek denken
mentale energie

Dit is kul:
planetaire invloeden (astrologie)
scheppende krachten
vorige levens
ziel
Dharma (levensmissie)
Karma (levenslessen)
Klik om te vergroten...
Wetenschap bestaat alleen maar in/tijdens het denken. Wat weet het denken van dat wat er is wanneer er geen gedachten zijn? Niets. Het kan er alleen conceptuele modellen over maken.

Ik zeg niet dat er geen kul is, maar iets als sowieso kul wegzetten is closedminded worden. Alleen de wetenschap heeft nu de antwoorden nog voor jou. Alleen dat wat we met onze nietige hersenen verstandelijk kunnen begrijpen.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#7
WeAreThe99% zei:
Mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad zijn klinisch dood. Dus dat betekend dat er wetenschappelijk geen bewustzijn mogelijk kan zijn.
Klik om te vergroten...
Nog iets… Wetenschappelijk gezien zou bewustzijn zich wel buiten het lichaam kunnen afspelen. Hoe je het beter had kunnen zeggen is: ‘Er is aan de hand van de wetenschappelijke methode nog geen experiment geweest dat grond biedt voor de creatie of het bestaan van bewustzijn buiten de hersenen om.’ Dat is vast wat je bedoelde, of niet? 😋
WeAreThe99% zei:
Wetenschappers hebben vast kunnen stellen dat die andere 10 strengels van ons DNA kunstmatig is gedeactiveerd.
Klik om te vergroten...
Ben toch heel benieuwd hoe ik dit precies moet opvatten. Hoe kunstmatig gedeactiveerd? Heb je een onderzoek want ik ben super benieuwd!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
johndeertrekker zei:
een teleurstelling zijn voor mijn dierbarare
dat vat al mijn angsten wel samen
Klik om te vergroten...
Is dat reëel of ergens op gebaseerd? Als je het wilt delen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tegenwoordig is mijn angst, toen ik uit het legioen kwam, dat ik bijna geen angsten meer heb, dit kan een soort van roekeloosheid veroorzaken.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Tegenwoordig is mijn angst, toen ik uit het legioen kwam, dat ik bijna geen angsten meer heb, dit kan een soort van roekeloosheid veroorzaken.
Klik om te vergroten...
Ja dat herken ik wel. Tijdens mijn vakantie nog met de kids op m'n schouders, over de rand van een ravijn moeten klimmen wegens een boom die op het pad was gevallen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Naar aanleiding van enkele posts eerder in dit topic door anderen hier neergezet:

Angsten? In principe dus
niet meer.
Er zijn wel wat dingen waar ik me idk mee bezig ben, en die tot angst zouden kunnen leiden.
Mss wil er iemand op reageren, dat maakt mij wijzer..

Op sociaal gebied:
Ik kan niemand echt niemand nog zo dichtbij laten komen als mijn eerdere relatie.
Ik laat me nooit meer zo ontzettend kwetsen.
Ik heb dus een soort van angst om weer verliefd te kunnen worden.
Ik wil het niet meer.
Nee. Passé!

Nog iets op sociaal gebied: een gigantisch wantrouwen.
Ik vertrouw niemand meer. Ik vertrouw mezelf al niet eens meer, laat staan een ander....

De facto, dus angst voor alweer een mes in de rug geplant te krijgen.
Een ezel stoot zich in het algemeen, niet tweemaal aan de zelfde steen, nietwaar.
Laten we zeggen, iemand moet nogal wat waardepunten bij mij verdiend hebben, vóórdat er ook maar iets van vertrouwen kan groeien.
Ik heb teveel leergeld betaald.

Nog een x op dat sociale gebied:
Ik kan mij bij mijn weten, bevestigd door anderen, heel goed beheersen.
Maar soms escaleert een situatie bliksemsnel, zoals ooit eens het uitmaken voor "hoer" aangaande wijlen mijn moeder.
Ik blijf wel kalm, toen qua uiterlijk, maar dat is dan schijn, de dader wordt razendsnel bijgewerkt. Ja. Zo gaat dat dan..
In een supermarkt had ik ook eens een situatie waarin er een of andere idioot expres tegen mij aanbonsde.
Vervolgens bonsde hij gestrekt een hele berg opgestapelde soepblikken oid in.
Wijselijk waarschijnlijk bleef hij daartussen liggen...en wie kreeg er een hoop gedoe mee?
Juist ja. Ik, dus
Ik keur dit niet goed. Nee. Maar zo werkt dat.
Men zegt weleens: Aanval is de beste verdediging!

Ik doe geen vlieg kwaad.
Maar een vlieg, die steekt, die wordt platgeslagen!

Ik kan dus stellen, dat vooral " angsten" liggen op sociaal gebied.
Mensenmassa's, ook niet mijn ding, uitgezonderd carnaval ooit....alweer: passé..
S
SchitterendschutterendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Angst om geen normale seksuele relatie te hebben. Twee jaar geleden ontmaagd in een privéhuis en sindsdien nog twee keer langsgeweest. Afgelopen weekend tegen beter weten in nog eens langsgeweest. Ontbreken van daadwerkelijk contact duurt nadien toch zeer . Ik weet dat dat 1. ) Logisch conclusie is met in het achterhoofd verkeerde verwachtingen en 2.) Dat ik nog verder moet werken aan mezelf voordat ik echt contact leg met een vrouw . De daad zelf was (heb nu veel ervaring !) was wel oké, buiten dat ik fysiek nogal opgewonden was, maar mentaal niet. En ja , het hielp niet mee dat deze vrouw slechter Engels sprak dan een willekeurig Fransman op het platteland.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Klinkt als een grap en ben er de laatste tijd al een heel stuk minder bang voor, maar mijn grootste angst is, angst!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Tegenwoordig is mijn angst, toen ik uit het legioen kwam, dat ik bijna geen angsten meer heb, dit kan een soort van roekeloosheid veroorzaken.
Klik om te vergroten...
Wie geen angst kent kan ook nooit dapper zijn :wink:
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Klinkt als een grap en ben er de laatste tijd al een heel stuk minder bang voor, maar mijn grootste angst is, angst!
Klik om te vergroten...

Hoe werkt dat dan? Ervaar je angst erg fisiek ofzo?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Martinus zei:
Hoe werkt dat dan? Ervaar je angst erg fisiek ofzo?
Klik om te vergroten...
Het is niet bang zijn ergens voor maar bang zijn om bang te worden. Bang zijn om in paniek te raken.
Angst voor angst. Moeilijk uit te leggen.

Sinds burnout enkele jaren geleden weet ik wat echte angst is. Angst om die angst weer te ervaren is mijn ergste angst.
Op dit moment is dat heel ver weg van mij gelukkig. Nu mag het er weer zijn en ben ik er niet zo bang meer voor :)
S
SchitterendschutterendLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mezelf zei:
Klinkt als een grap en ben er de laatste tijd al een heel stuk minder bang voor, maar mijn grootste angst is, angst!
Klik om te vergroten...
Best herkenbaar. In mijn geval heb in het verleden flink last gehad van obsessief compulsieve gedachten en handelingen. Ik kan dan wel eens schrikken van het idee dat ik mij dusdanig laat meeslepen (en daar geen controle op heb) om weer zo belemmert te worden in doen en laten.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mezelf zei:
Het is niet bang zijn ergens voor maar bang zijn om bang te worden. Bang zijn om in paniek te raken.
Angst voor angst. Moeilijk uit te leggen.

Sinds burnout enkele jaren geleden weet ik wat echte angst is. Angst om die angst weer te ervaren is mijn ergste angst.
Op dit moment is dat heel ver weg van mij gelukkig. Nu mag het er weer zijn en ben ik er niet zo bang meer voor :)
Klik om te vergroten...

Das wel iets waar ik moeite mee heb om te begrijpen. Ik heb volgens mijn nooit echt panniek ervaren.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Paniek? Echte paniek?
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, of in paniek geweest..anders was ik allang klant geweest van Charon.

Het verschil tussen dapperheid en roekeloosheid, is als een haar zo dun, Mezelf .
Dapper zijn, dat wordt je achteraf verteld, nooit op het moment supreme.
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#20
De controle verliezen is mijn grootste angst, maar dat is ooit ergens ontstaan, ik zou niet weten wanneer. Maar het belemmert me in het dagelijks leven. Het kunnen kleine dingen zijn, maar ook enorme grote (voor mij). Sinds corona was uitgebroken is er toch wat los gekomen, heeft niet met covid' te maken, maar was wel bezig met zelfontwikkeling. Sinds ik dichter bij m'n gevoel kom, ervaar ik ook meer last van het dagelijks leven, emoties van andere mensen en diepgaande gedachten over het leven. Ik ervaar dat als een enorme last, daarom ga ik ook naar een hoog sensitief coach om me te ondersteunen hierin

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."