Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat zijn jouw angsten?

Wat zijn jouw angsten?

159 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#1
PsychedelicMagic zei:
Dat is er helaas wel. Lees dit boek maar eens door: https://www.bol.com/nl/nl/p/survivi...h=maMIeYc-1d8BNRsx9OFIew.4_12.15.ProductTitle Er zijn zo'n duizend kinderen met hele specifieke herinneringen aan een vorig leven. Echt alleen dingen die alleen zij en hooguit 1 geliefde konden weten. En ik heb een sterk voorgevoel dat er meer is na de dood, en dat is geen goed teken. Hopelijk heb ik het mis, want ik wil dat het leven stopt nadat dit leven klaar is.
Klik om te vergroten...
Precies, Ik ben er ook zeker van dat de realiteit die ons is voorgeschoteld niet overeenkomt wat het alles opvattende daadwerkelijk is. Ons bewustzijn speelt zich buiten ons lichaam af. Mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad zijn klinisch dood. Dus dat betekend dat er wetenschappelijk geen bewustzijn mogelijk kan zijn. Toch zijn er mensen wanneer ze klinisch overleden zijn toch haarscherp kunnen na vertellen wat er op dat moment is gebeurd. En ze komen vaak met dezelfde verhalen als een tunnel ervaring en etc.

Zelf geloof ik dat wij ooit een hoger bewustzijn hadden maar dat dit in dit leven gedegradeerd is met een reden. Ons DNA heeft in totaal 12 strengels en er zijn er maar 2 van geactiveerd. Wetenschappers hebben vast kunnen stellen dat die andere 10 strengels van ons DNA kunstmatig is gedeactiveerd.

Wat zou er gebeuren wanneer we weer 100% DNA kunnen gebruiken en 100% onze brein inplaats van 5 a8% .

Ik vind dit altijd interessante onderwerpen om over te filosoferen
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Laramonjour zei:
Dat ik nooit meer van mijn verslaving af kom
Klik om te vergroten...
https://drugsforum.nl/threads/wat-vind-jij-een-goeie-quote-citaat.67178/post-1533700
Deze twee quotes die ik ooit plaatste zijn denk ik wel toepasbaar in jouw situatie 🙂.

Blijf nieuwe dingen proberen als wat je eerder deed niet lijkt te werken! Je wilt niet meer verslaafd zijn, hiervoor ga je heel veel moeten veranderen en verandering komt niet vanzelf!
Daarnaast, ben je wel helemaal overtuigd dat het mogelijk is om van je verslaving af te komen, of twijfel je? Je gedachtes hebben echt ongekend veel impact op hoe jij de wereld om je geen ervaart, vaak zonder dat je er bewust van bent!
Spoiler: Mag je overslaan in een geval van ‘TLDR’
Ooit gehoord hoe en waarom het zo slecht is om tegen jongen kinderen te zeggen dat ze iets niet kunnen, ze dom te noemen, of iets anders negatiefs? Op jonge leeftijd zijn de hersenen nog veel sterker in ontwikkeling en vooral tussen 6 en 12 jaar zijn mensen erg beïnvloedbaar. Dat is handig om snel de (sociale) wereld om je heen te leren kennen, maar trauma’s & een negatief (zelf)beeld zijn in deze periode ook veel sneller gevormd.
Jij bent geen 12 meer natuurlijk, maar je hersenen zijn nog altijd - dan wel in mindere mate - beweeglijk! Door zulke negatieve dingen over jezelf (zoals ‘ik ben niet grappig’, ‘ik ga nooit zo succesvol worden’ of ‘ik ben dom’) te zeggen, werk je vaak het ontwikkelen van deze negatieve eigenschappen juist in de hand en worden ze langzaam jouw realiteit! Je gaat na lang genoeg herhalen bijna àltijd geloven in wat je tegen jezelf zegt. Zo zonde, want vaak denk je terwijl je zulke dingen zegt ook nog dat je zelfbewust bent, terwijl je jezelf juist beperkingen oplegt!
Je kan je vast wel voorstellen dat gedachtes als ‘ik kom nooit meer van mijn verslaving af’ of ‘ik kan niet stoppen met *vul maar in*’ echt destructief zijn als het eenmaal verandert van iets wat je zegt, naar iets waarin je gelooft en uiteindelijk naar jouw werkelijkheid. Dus blijf vooral dingen tegen jezelf zeggen als: ‘ik kan met genoeg inzet altijd van mijn verslaving afkomen’ en ‘ik heb *vul maar in* niet nodig om gelukkig te zijn’!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Heb jij wel eens een hoge dosis LSD gedaan?
Klik om te vergroten...
Volgens mij ben ik nooit hoger gegaan dan 300.
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flualhamdulillam zei:
https://drugsforum.nl/threads/wat-vind-jij-een-goeie-quote-citaat.67178/post-1533700
Deze twee quotes die ik ooit plaatste zijn denk ik wel toepasbaar in jouw situatie 🙂.

Blijf nieuwe dingen proberen als wat je eerder deed niet lijkt te werken! Je wilt niet meer verslaafd zijn, hiervoor ga je heel veel moeten veranderen en verandering komt niet vanzelf!
Daarnaast, ben je wel helemaal overtuigd dat het mogelijk is om van je verslaving af te komen, of twijfel je? Je gedachtes hebben echt ongekend veel impact op hoe jij de wereld om je geen ervaart, vaak zonder dat je er bewust van bent!
Spoiler: Mag je overslaan in een geval van ‘TLDR’
Ooit gehoord hoe en waarom het zo slecht is om tegen jongen kinderen te zeggen dat ze iets niet kunnen, ze dom te noemen, of iets anders negatiefs? Op jonge leeftijd zijn de hersenen nog veel sterker in ontwikkeling en vooral tussen 6 en 12 jaar zijn mensen erg beïnvloedbaar. Dat is handig om snel de (sociale) wereld om je heen te leren kennen, maar trauma’s & een negatief (zelf)beeld zijn in deze periode ook veel sneller gevormd.
Jij bent geen 12 meer natuurlijk, maar je hersenen zijn nog altijd - dan wel in mindere mate - beweeglijk! Door zulke negatieve dingen over jezelf (zoals ‘ik ben niet grappig’, ‘ik ga nooit zo succesvol worden’ of ‘ik ben dom’) te zeggen, werk je vaak het ontwikkelen van deze negatieve eigenschappen juist in de hand en worden ze langzaam jouw realiteit! Je gaat na lang genoeg herhalen bijna àltijd geloven in wat je tegen jezelf zegt. Zo zonde, want vaak denk je terwijl je zulke dingen zegt ook nog dat je zelfbewust bent, terwijl je jezelf juist beperkingen oplegt!
Je kan je vast wel voorstellen dat gedachtes als ‘ik kom nooit meer van mijn verslaving af’ of ‘ik kan niet stoppen met *vul maar in*’ echt destructief zijn als het eenmaal verandert van iets wat je zegt, naar iets waarin je gelooft en uiteindelijk naar jouw werkelijkheid. Dus blijf vooral dingen tegen jezelf zeggen als: ‘ik kan met genoeg inzet altijd van mijn verslaving afkomen’ en ‘ik heb *vul maar in* niet nodig om gelukkig te zijn’!
Klik om te vergroten...
Het feit dat ik een beetje emotioneel werd tijdens het lezen zegt voor mij al genoeg, dit kan en gaat ook niet meer. Tijd om het roer echt om te draaien en mijn denkwijze te veranderen. Ik wil nog zoveel meer zeggen maar woorden schieten even te kort, wellicht kom ik hier over een paar dagen op terug want dit is precies wat ik nodig had. Voor nu kan ik je alleen maar bedanken en zeggen dat ik dit zo waardeer.
Jullie zijn toppers 💖
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#5
WeAreThe99% zei:
Precies, Ik ben er ook zeker van dat de realiteit die ons is voorgeschoteld niet overeenkomt wat het alles opvattende daadwerkelijk is. Ons bewustzijn speelt zich buiten ons lichaam af. Mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad zijn klinisch dood. Dus dat betekend dat er wetenschappelijk geen bewustzijn mogelijk kan zijn. Toch zijn er mensen wanneer ze klinisch overleden zijn toch haarscherp kunnen na vertellen wat er op dat moment is gebeurd. En ze komen vaak met dezelfde verhalen als een tunnel ervaring en etc.

Zelf geloof ik dat wij ooit een hoger bewustzijn hadden maar dat dit in dit leven gedegradeerd is met een reden. Ons DNA heeft in totaal 12 strengels en er zijn er maar 2 van geactiveerd. Wetenschappers hebben vast kunnen stellen dat die andere 10 strengels van ons DNA kunstmatig is gedeactiveerd.

Wat zou er gebeuren wanneer we weer 100% DNA kunnen gebruiken en 100% onze brein inplaats van 5 a8% .

Ik vind dit altijd interessante onderwerpen om over te filosoferen
Klik om te vergroten...
Dat is zeker interessant. En dat van die DNA wist ik niet. Hou jij je toevallig ook bezig met ufologie?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
WeAreThe99% zei:
Ons DNA heeft in totaal 12 strengels en er zijn er maar 2 van geactiveerd. Wetenschappers hebben vast kunnen stellen dat die andere 10 strengels van ons DNA kunstmatig is gedeactiveerd.
Klik om te vergroten...
WeAreThe99% zei:
100% onze brein inplaats van 5 a8% .
Klik om te vergroten...
Dit is allebei niet waar.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#7
PsychedelicMagic zei:
Mijn grootste angst is misschien wel dat ik na mijn dood weer opnieuw word geboren, en weer opnieuw een leven moet leiden (lijden is het meer...). Ik hoop oprecht dat dit het was, en dat ik na mijn dood geen bewustzijn meer heb. Maar ik vrees helaas dat mijn bewustzijn blijft voortbestaan na mijn dood:cry:
Klik om te vergroten...
Ik denk zelf dat alles en iedereen (letterlijk alle materie) in het universum bestaat uit bewustzijn. Klinkt als een gek idee misschien, maar wij als mensen zouden in dit geval maar een fractie zijn van het complete bewustzijn (ook wel het collectief bewustzijn genoemd). Onze hersenen vormen namelijk, aan de hand van ervaringen die we op doen, vanaf de geboorte een ego. Je ego is het mechanisme waarmee jij jezelf onderscheidt van de rest van de mensen (en praktisch gezien van het hele universum). Dankzij je ego heb je dus jouw idee van een individuele ‘ik’, en uit je ego volgt ook je persoonlijkheid. Je angsten, onzekerheden, onredelijkheid, jaloezie en het gevoel van altijd méér willen en willen zijn ten opzichte van de rest. Ik denk dat geldt: no life, no brainfunction, no memory, no ego. Na de dood zou je jouw angst (en echt alles wat jou ongelukkig maakt) voor de dood dus ook niet meer delen! Dan is er natuurlijk niets om bang voor te zijn! Als puur bewustzijn heb je geen angst, die angst is slechts een menselijke emotie. Je bent geen mens meer als je je lichaam in de grond of urn achter laat. Snap je? 😃
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#8
WeAreThe99% zei:
Ons DNA heeft in totaal 12 strengels en er zijn er maar 2 van geactiveerd. Wetenschappers hebben vast kunnen stellen dat die andere 10 strengels van ons DNA kunstmatig is gedeactiveerd.
Klik om te vergroten...
Oh ja Dirkjan had het ook al gezegd, maar wat bedoel je hier anders precies mee? Ons DNA is in gewone toestand dubbelstrengs, de ene streng complementair aan de ander. Er zijn fysiek niet meer dan twee strengen mogelijk aan een DNA-molecuul.


WeAreThe99% zei:
Wat zou er gebeuren wanneer we weer 100% DNA kunnen gebruiken en 100% onze brein inplaats van 5 a8% .
Klik om te vergroten...
Van het complete DNA bestaat maar 1 á 2 procent uit genen die coderen voor de aanmaak van eiwitten die nodig zijn om een mens te vormen. Het is niet helemaal duidelijk waar de rest van het genoom precies voor dient, maar er wordt sterk gesuggereerd dat tenminste een deel medeverantwoordelijk is voor genexpressie, welke genen ‘geactiveerd’ zijn en dus welke eiwitten gemaakt worden. Dit maakt differentiatie van cellen mogelijk. Elke cel (minus geslachtscellen) bevat namelijk hetzelfde, volledige DNA. Toch wil je niet dat cellen van je retina het DNA wat codeert voor de aanmaak van maagzuur gaat aflezen, dan heb je een probleem hahaha.

Dus wat als we 100% van ons DNA zouden gebruiken? We zouden 100% zeker geen mensen zijn.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Laramonjour zei:
Het feit dat ik een beetje emotioneel werd tijdens het lezen zegt voor mij al genoeg, dit kan en gaat ook niet meer. Tijd om het roer echt om te draaien en mijn denkwijze te veranderen. Ik wil nog zoveel meer zeggen maar woorden schieten even te kort, wellicht kom ik hier over een paar dagen op terug want dit is precies wat ik nodig had. Voor nu kan ik je alleen maar bedanken en zeggen dat ik dit zo waardeer.
Jullie zijn toppers 💖
Klik om te vergroten...
Je kan me altijd een PM sturen 😁

Ik was eerder ‘bang’ dat ik te veel over oninteressante anekdotes lulde! Maar zulke verhaaltjes maken voor mij heel duidelijk hoe het allemaal een beetje werkt. Als je enigszins weet hoe je hersenen werken, waarom je denkt en doet zo als je doet, is het stukken makkelijker om de baas te leren zijn over je eigen persoonlijkheid!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb dat met die 12 DNA strengen uit nieuwsgierigheid ingetikt op google want ik wist dat het niet klopte. De eerste hit werkte al op mijn lachspieren. Prepare to have your ribs tickled.
Paar 1: Fysiek DNA
Voorheen was enkel dit paar DNA strengen actief. Het DNA zoals wij dat kennen vormt de basis van ons fysieke lichaam en alle erfelijke aspecten (zoals ouder worden, predispositie voor ziekten, metabolisme, haarkleur enzovoorts).
Klik om te vergroten...
Nog niks vreemds aan, dit zijn inderdaad kenmerken die in DNA opgeslagen liggen.
Paar 2: Etherisch DNA
Dit paar omvat het reservoir van onze emotionele genetische aspecten, ook uit vorige levens, zoals hoe we individueel reageren op emotionele patronen, nu en in het verleden.
Klik om te vergroten...
We zijn pas bij het tweede paar en we hebben het al over reïncarnatie, dit gaat snel bergafwaarts.
Paar 3: Mentaal DNA
Dit DNA paar omvat de genetische aspecten, die direct relateren aan hoe we onze mentale energie transformeren naar lineair, logisch, intuïtief, emotioneel of artistiek denken.
Klik om te vergroten...
Paar 4: Anima DNA (Ziel DNA)
In deze 2 DNA strengen liggen Karma (levenslessen) en Dharma (levensmissie) besloten evenals alle huidige open projecten van de ziel, waaraan we tijdens ons leven werken.
Klik om te vergroten...
Ik ben moe.
Paar 5: Astraal DNA
In dit deel van het DNA liggen de elektromagnetische invloeden van ons zonnestelsel besloten versus de planetaire invloeden op het moment van geboorte (astrologische constellatie versus plaats en tijd van geboorte)
Klik om te vergroten...
Paar 6: Kosmisch DNA
In dit DNA paar wordt ons potentieel om onszelf te creëren vastgelegd van waaruit we direct verbinding maken met het universum en de scheppende krachten, zodat we zelf kunnen scheppen en creëren.
Klik om te vergroten...
:chickenhead::chickenhead: tok tok
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Ik heb dat met die 12 DNA strengen uit nieuwsgierigheid ingetikt op google want ik wist dat het niet klopte. De eerste hit werkte al op mijn lachspieren. Prepare to have your ribs tickled.

Nog niks vreemds aan, dit zijn inderdaad kenmerken die in DNA opgeslagen liggen.

We zijn pas bij het tweede paar en we hebben het al over reïncarnatie, dit gaat snel bergafwaarts.


Ik ben moe.


:chickenhead::chickenhead: tok tok
Klik om te vergroten...
Ik kan en wil het concept van dit alles niet ontkennen, maar het is hoe dan ook geen DNA… Menselijk DNA bestaat ‘maar’ uit 46 fucking lange moleculen van papa en mama, daar heeft de stand van Jupiter lijkt mij niks mee te maken.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb twee stapels gemaakt.

Dit is wetenschap:
elektromagnetische invloeden van ons zonnestelsel
emotionele genetische aspecten,
emotionele patronen, nu en in het verleden
erfelijke aspecten (zoals ouder worden, predispositie voor ziekten, metabolisme, haarkleur enzovoorts).
fysieke lichaam
lineair, logisch, intuïtief, emotioneel of artistiek denken
mentale energie

Dit is kul:
planetaire invloeden (astrologie)
scheppende krachten
vorige levens
ziel
Dharma (levensmissie)
Karma (levenslessen)
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flualhamdulillam zei:
Ik denk zelf dat alles en iedereen (letterlijk alle materie) in het universum bestaat uit bewustzijn. Klinkt als een gek idee misschien, maar wij als mensen zouden in dit geval maar een fractie zijn van het complete bewustzijn (ook wel het collectief bewustzijn genoemd). Onze hersenen vormen namelijk, aan de hand van ervaringen die we op doen, vanaf de geboorte een ego. Je ego is het mechanisme waarmee jij jezelf onderscheidt van de rest van de mensen (en praktisch gezien van het hele universum). Dankzij je ego heb je dus jouw idee van een individuele ‘ik’, en uit je ego volgt ook je persoonlijkheid. Je angsten, onzekerheden, onredelijkheid, jaloezie en het gevoel van altijd méér willen en willen zijn ten opzichte van de rest. Ik denk dat geldt: no life, no brainfunction, no memory, no ego. Na de dood zou je jouw angst (en echt alles wat jou ongelukkig maakt) voor de dood dus ook niet meer delen! Dan is er natuurlijk niets om bang voor te zijn! Als puur bewustzijn heb je geen angst, die angst is slechts een menselijke emotie. Je bent geen mens meer als je je lichaam in de grond of urn achter laat. Snap je? 😃
Klik om te vergroten...
ja, dit snap ik. zoiets moet het zijn. want ik geloof in een tussen-leven en reincarnatie, maar ik wil niet mee reincarneren en ik vraag mij af of ik daar keuze in heb.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flualhamdulillam zei:
Ik denk dat de manier waarop ‘het leven doorgaat’, er heel anders uitziet dan een mensenleven op aarde. 1 ding kan ik je vrij zeker vertellen, na je dood ben je Dirkjan niet meer (was je al niet, i know)! Je hersenen zitten nu zo in elkaar dat je dit idee als angstig ervaart, maar als je dood bent zijn de hersenen een lepel koolstof of een insectenhostel geworden. Die insecten leven dan maar met die angst, maar jij bent verlost.
Klik om te vergroten...
Ja Dirk Jan is er niet meer maar misschien Jan Dirk, of Jin Dark zijn evil Chinese reïncarnatie.

Maar even serieus, houden we onszelf niet gevangen met het idee dat we verlost zullen zijn na de dood? De échte verlossing komt volgens onze cultuur pas ná de dood, dus in dit leven is verlossing al onhaalbaar. Daarnaast, als je dan bij het volgende leven bent aangekomen en je bent dit leven compleet vergeten en de heersende opvatting is daar weer dat de verlossing ná de dood komt, dan zit je dus in een loop.

In plaats daarvan: wat is het dat zich nu identificeert met het lichaam/geest "Dirk Jan" en wat dat met de dood achter zal laten en zich dan mogelijk zal identificeren met het lichaam/geest "Jan Dirk", "Jin Dark" of elke andere mogelijkheid? Als je weet dat jij met de dood het lichaam en je persoonlijkheid zult verliezen, blijf jij dus over, wat is "jij"?

PsychedelicMagic zei:
Dat is er helaas wel. Lees dit boek maar eens door: https://www.bol.com/nl/nl/p/survivi...h=maMIeYc-1d8BNRsx9OFIew.4_12.15.ProductTitle Er zijn zo'n duizend kinderen met hele specifieke herinneringen aan een vorig leven. Echt alleen dingen die alleen zij en hooguit 1 geliefde konden weten. En ik heb een sterk voorgevoel dat er meer is na de dood, en dat is geen goed teken. Hopelijk heb ik het mis, want ik wil dat het leven stopt nadat dit leven klaar is.
Klik om te vergroten...
Waarom is dat geen goed teken? Is het leven objectief gezien goed, slecht, of is het neutraal en bepaalt je huidige gedachte wat voor oordeel er aan gegeven wordt? Wat is het eigenlijk dat wil dat het leven stopt nadat dit leven klaar is? Als je het echt gaat onderzoeken, ben "jij" dat of je huidige gedachte?

Dirkjan zei:
Ik heb twee stapels gemaakt.

Dit is wetenschap:
elektromagnetische invloeden van ons zonnestelsel
emotionele genetische aspecten,
emotionele patronen, nu en in het verleden
erfelijke aspecten (zoals ouder worden, predispositie voor ziekten, metabolisme, haarkleur enzovoorts).
fysieke lichaam
lineair, logisch, intuïtief, emotioneel of artistiek denken
mentale energie

Dit is kul:
planetaire invloeden (astrologie)
scheppende krachten
vorige levens
ziel
Dharma (levensmissie)
Karma (levenslessen)
Klik om te vergroten...
Wetenschap bestaat alleen maar in/tijdens het denken. Wat weet het denken van dat wat er is wanneer er geen gedachten zijn? Niets. Het kan er alleen conceptuele modellen over maken.

Ik zeg niet dat er geen kul is, maar iets als sowieso kul wegzetten is closedminded worden. Alleen de wetenschap heeft nu de antwoorden nog voor jou. Alleen dat wat we met onze nietige hersenen verstandelijk kunnen begrijpen.
N
NaschLid
01-01-2024, 00:00
#15
WeAreThe99% zei:
Alles wat ik net gezegd heb hecht er maar niet te veel waarde aan want je wilt niet zo gezien worden als hoe ik nu gezien word xD
Ik had diep van binnen achter de "levensgenieters van het drugsforum" gezocht dat men woke zou zijn maar goed

Ik ga nog een filmpje vrijgeven wat jullie ermee doen mag je helemaal zelf bepalen. haak er alsjeblieft niet op af omdat het een nederlandse podcast is. Deze podcast gaat verder waar de meeste podcasten stoppen.

luister zelf en heb dan een oordeel. tot ziens lieve mensen.

Ik ben niet meer te vinden als het gaat over dit soort extreme onderwerpen. op drugsforum zal ik alleen nog over drugs gaan posten en mijn vragen over bepaalde middelen stellen wanneer ik daar nog geen duidelijkheid over heb kunnen vinden

:kissingheart: :greenheart: :greenheart: :greenheart:

Klik om te vergroten...
Even een likeje, puur voor je lef! 😘
N
NaschLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
@WeAreThe99%
Ik weet dat je zei dat je liever niet meer doorging op deze dingen omdat je je wat beoordeeld voelt hierin (wat ik goed begrijp, ook al beoordelen mensen je hier niet echt in hun posts, het is meer de afwezigheid van instemming misschien?), maar ik zie een aantal dingen in deze post die me interesseren en waar ik graag een reactie op geef. Ik deel niet je visie over aliens en aanpassing van ons DNA, maar dat is omdat ik meer van het onderzoeken van mijn directe ervaring ben. Voor mij is er ook geen duidelijk bewijs van dat aliens ons hebben gemaakt of genetisch aangepast. Wil niet zeggen dat dit niet zo is, maar er zijn een hoop mensen die dingen beweren en ik neem nooit wat aan dat ik niet zelf kan verifiëren. Maar voel je hier niet veroordeeld, ik vind het goed van je dat je hier neerzet waar je in gelooft.

De dingen die mij aanspraken in post #123:


Eens. Ik zie dit als een soort virtual reality bestaande uit taal/symbolen. We zien niet de echte wereld, we zien een projectie die bestaat uit ons verleden: dat wat de cultuur ons aangeleerd heeft en in ons geheugen is opgeslagen. De fysieke ogen zijn geheugen-gebaseerd.


De definitie van "niets" is hier belangrijk. We hebben het concept "niets", maar dat is slechts een concept: het tegenovergestelde van iets. Uiteraard kan iets niet uit dat bestaan, het is een concept dat de mens zelf bedacht heeft en nergens echt bestaat.


Niet was, is. Before Abraham, I AM. Het is niet in tijd, jij bent het, ik ben het, iedereen is het. Het veranderd nooit. Het gaat in mijn ogen goed samen met de big bang theorie. Het is het "niets" dat voor manifestatie bestaat. Niet in tijd, maar in bestaan: de verticale dimensie. Tijd is in dát, niet andersom. Maar natuurlijk is het niet "niets", het lijkt dat alleen vanaf het verstand bekeken. Er zijn geen objecten in. Het verstand kan alleen werken met objecten. Dingen die gelimiteerd zijn, een vorm en grenzen hebben.


Wellicht dat er een tijd was dat de wereld een zuivere afspiegeling was van de perfectie van puur bewustzijn, dat alreeds altijd (eeuwig eigenlijk) perfect is. Overduidelijk is de wereld dat nu niet, maar alles gaat in cycli.


Dat is mijn probleem met hippies. "All is love". Nee... De wereld is goed én kwaad. Er is hier onvoorstelbaar kwaad op deze wereld, maar de overstijgende onvoorwaardelijke liefde accepteert álles. Niet op een manier zoals een boomknuffelaar doet alsof alles liefde is, maar simpelweg door dit bestaan te laten zijn wat het is, in al zijn facetten. Het is groter dan goed én kwaad samen. Maar om een reden die we misschien nooit zullen begrijpen neigt het in een staat van balans naar liefde, niet kwaad.


Hier kan ik dus minder mee. Het kan zijn dat aliens met ons DNA hebben geknoeid, maar ik kan dat niet verifiëren voor mezelf. Hoe weet ik dat dit niet slechts een verzinsel is. Ik denk niet dat je in dit soort dingen moet geloven om "woke" (wat haat ik dat woord inmiddels) te zijn. Ik scheid liever de dingen die ik voor mezelf in mijn eigen ervaring kan verifiëren van de dingen waar ik dat niet mee kan.
Klik om te vergroten...
Hey kerel, ik weet dat je het goed bedoelt, maar ik vind dat je een beetje over hem heen loopt met deze post. Is een pm'etje niet toegankelijker?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nasch zei:
Hey kerel, ik weet dat je het goed bedoelt, maar ik vind dat je een beetje over hem heen loopt met deze post. Is een pm'etje niet toegankelijker?
Klik om te vergroten...
Ik zeg "nieuw topic". Ik heb nog een heleboel angsten die ik hier moet uitkieperen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nasch zei:
Hey kerel, ik weet dat je het goed bedoelt, maar ik vind dat je een beetje over hem heen loopt met deze post. Is een pm'etje niet toegankelijker?
Klik om te vergroten...
Hoe bedoel je, over hem heen loopt?

Dirkjan zei:
Ik zeg "nieuw topic". Ik heb nog een heleboel angsten die ik hier moet uitkieperen.
Klik om te vergroten...
Misschien beter ja.
N
NaschLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Hoe bedoel je, over hem heen loopt?
Klik om te vergroten...
Nou ja, in zijn laatste post komt toch naar voren dat de discussie hem duidelijk heeft afgeschrikt en hij het er verder niet meer over wil hebben, vandaar
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nasch zei:
Nou ja, in zijn laatste post komt toch naar voren dat de discussie hem duidelijk heeft afgeschrikt en hij het er verder niet meer over wil hebben, vandaar
Klik om te vergroten...
Dat is waar. Maar ik zie zelf wel veel goede punten die hij maakt en wou daar wat meer op ingaan en mijn kijk op geven. En ook een paar waar ik anders over denk. Ik wou dat graag even delen, niet om over hem heen te lopen maar gewoon om mijn visie daar over te geven.

Maar dat is misschien beter om in een apart topic onder te brengen, als er überhaupt interesse is om er verder over te praten.

En ondanks dat ik niet zondermeer geloof in dat aliens iets met ons DNA hebben gedaan, vind ik het wel heel interessant om erover te lezen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."