Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat zijn jouw angsten?

Wat zijn jouw angsten?

159 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Tegenwoordig is mijn angst, toen ik uit het legioen kwam, dat ik bijna geen angsten meer heb, dit kan een soort van roekeloosheid veroorzaken.
Klik om te vergroten...
Ja dat herken ik wel. Tijdens mijn vakantie nog met de kids op m'n schouders, over de rand van een ravijn moeten klimmen wegens een boom die op het pad was gevallen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Naar aanleiding van enkele posts eerder in dit topic door anderen hier neergezet:

Angsten? In principe dus
niet meer.
Er zijn wel wat dingen waar ik me idk mee bezig ben, en die tot angst zouden kunnen leiden.
Mss wil er iemand op reageren, dat maakt mij wijzer..

Op sociaal gebied:
Ik kan niemand echt niemand nog zo dichtbij laten komen als mijn eerdere relatie.
Ik laat me nooit meer zo ontzettend kwetsen.
Ik heb dus een soort van angst om weer verliefd te kunnen worden.
Ik wil het niet meer.
Nee. Passé!

Nog iets op sociaal gebied: een gigantisch wantrouwen.
Ik vertrouw niemand meer. Ik vertrouw mezelf al niet eens meer, laat staan een ander....

De facto, dus angst voor alweer een mes in de rug geplant te krijgen.
Een ezel stoot zich in het algemeen, niet tweemaal aan de zelfde steen, nietwaar.
Laten we zeggen, iemand moet nogal wat waardepunten bij mij verdiend hebben, vóórdat er ook maar iets van vertrouwen kan groeien.
Ik heb teveel leergeld betaald.

Nog een x op dat sociale gebied:
Ik kan mij bij mijn weten, bevestigd door anderen, heel goed beheersen.
Maar soms escaleert een situatie bliksemsnel, zoals ooit eens het uitmaken voor "hoer" aangaande wijlen mijn moeder.
Ik blijf wel kalm, toen qua uiterlijk, maar dat is dan schijn, de dader wordt razendsnel bijgewerkt. Ja. Zo gaat dat dan..
In een supermarkt had ik ook eens een situatie waarin er een of andere idioot expres tegen mij aanbonsde.
Vervolgens bonsde hij gestrekt een hele berg opgestapelde soepblikken oid in.
Wijselijk waarschijnlijk bleef hij daartussen liggen...en wie kreeg er een hoop gedoe mee?
Juist ja. Ik, dus
Ik keur dit niet goed. Nee. Maar zo werkt dat.
Men zegt weleens: Aanval is de beste verdediging!

Ik doe geen vlieg kwaad.
Maar een vlieg, die steekt, die wordt platgeslagen!

Ik kan dus stellen, dat vooral " angsten" liggen op sociaal gebied.
Mensenmassa's, ook niet mijn ding, uitgezonderd carnaval ooit....alweer: passé..
S
SchitterendschutterendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Angst om geen normale seksuele relatie te hebben. Twee jaar geleden ontmaagd in een privéhuis en sindsdien nog twee keer langsgeweest. Afgelopen weekend tegen beter weten in nog eens langsgeweest. Ontbreken van daadwerkelijk contact duurt nadien toch zeer . Ik weet dat dat 1. ) Logisch conclusie is met in het achterhoofd verkeerde verwachtingen en 2.) Dat ik nog verder moet werken aan mezelf voordat ik echt contact leg met een vrouw . De daad zelf was (heb nu veel ervaring !) was wel oké, buiten dat ik fysiek nogal opgewonden was, maar mentaal niet. En ja , het hielp niet mee dat deze vrouw slechter Engels sprak dan een willekeurig Fransman op het platteland.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mezelf zei:
Het is niet bang zijn ergens voor maar bang zijn om bang te worden. Bang zijn om in paniek te raken.
Angst voor angst. Moeilijk uit te leggen.

Sinds burnout enkele jaren geleden weet ik wat echte angst is. Angst om die angst weer te ervaren is mijn ergste angst.
Op dit moment is dat heel ver weg van mij gelukkig. Nu mag het er weer zijn en ben ik er niet zo bang meer voor :)
Klik om te vergroten...

Das wel iets waar ik moeite mee heb om te begrijpen. Ik heb volgens mijn nooit echt panniek ervaren.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Paniek? Echte paniek?
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, of in paniek geweest..anders was ik allang klant geweest van Charon.

Het verschil tussen dapperheid en roekeloosheid, is als een haar zo dun, Mezelf .
Dapper zijn, dat wordt je achteraf verteld, nooit op het moment supreme.
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#6
De controle verliezen is mijn grootste angst, maar dat is ooit ergens ontstaan, ik zou niet weten wanneer. Maar het belemmert me in het dagelijks leven. Het kunnen kleine dingen zijn, maar ook enorme grote (voor mij). Sinds corona was uitgebroken is er toch wat los gekomen, heeft niet met covid' te maken, maar was wel bezig met zelfontwikkeling. Sinds ik dichter bij m'n gevoel kom, ervaar ik ook meer last van het dagelijks leven, emoties van andere mensen en diepgaande gedachten over het leven. Ik ervaar dat als een enorme last, daarom ga ik ook naar een hoog sensitief coach om me te ondersteunen hierin
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Ik denk er hetzelfde over! Alleen ik heb erg moeite met het vinden van iets wat ik vanuit mijn hart doe.
Klik om te vergroten...

Ik zou echt niet weten wat ik wil. Ik heb al zo veel ideeen gevolgt. Ik zit op het randje van het bijna opgeven. Misschien komt het dan wel.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
De laatste jaren zit ik met wat fysieke klachten en daardoor slechte slaap waardoor ik sowieso al vaak weinig energie heb en dan kijk ik nog meer tegen een eventuele confrontatie op want daar heb je energie en helderheid voor nodig.
Klik om te vergroten...
Oh maar ik heb er ook veel meer moeite mee als ik moe ben/niet lekker in m'n vel zit. Lijkt me niet vreemd. Je moet dan wat het prettigst voelt voor jou aan het einde van de som. Daarom begrijp ik wel dat veel mensen het toch maar dragen ondanks dat ze het er niet mee eens zijn.
Sociale druk kan zwaar en vermoeiend zijn.

Mindless zei:
Ik denk er hetzelfde over! Alleen ik heb erg moeite met het vinden van iets wat ik vanuit mijn hart doe.
Klik om te vergroten...

Martinus zei:
Ik zou echt niet weten wat ik wil. Ik heb al zo veel ideeen gevolgt. Ik zit op het randje van het bijna opgeven. Misschien komt het dan wel.
Klik om te vergroten...

Waar gaat jullie hart sneller van kloppen in het dagelijks leven? Wat zijn je hobbies/passies? Waar raak je niet over uitgepraat als je met iemand een gesprek hebt? Wat doe je als je niet lekker in je vel zit om jezelf op te vrolijken?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik probeer om "geen" angsten te hebben. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld toekomstige angsten .

Hierboven staat ergens "dementie" beschreven. En ook al wil ik geen dementie, ik leef er ook niet met een angst door omdat dat misschien ooit zo kan zijn.

Een angst of mijn ouders te verliezen heb ik ook niet. Beide zijn gezond, en dat kan snel keren ( besef ik ook wel )
Maar deze soorten angst probeer ik heel bewust te negeren, en te genieten van elk moment.

Zelfs nu momenteel...Mijn hondje wordt geopereerd binnen 2 weken en echt angst dat het verkeerd loopt heb ik niet. Of toch nog niet. Mensen noemen mij niet voor niks eeuwige optimist. En ja, ik weet dat deze post misschien kritiek gaat opleveren, want iedereen heeft angsten, toch?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Angsten?

Mijn echte angst is mijn familie (papa, mama, zusje, broer en @Blyatman verliezen, of dat ze een erge ziekte krijgen. En ook de moeder van @Blyatman. Ook ben ik vreselijk bang om mijn hond te verliezen. Hun betekenen alles voor mij.

Verder heb ik ook een angst om zelf ernstig ziek te worden. Heb ook nogal last van hypochondrie.

Ook vind ik het eng om in grote groepen te komen. Dus dat ik naar de DF meet ga vind ik al heel knap van mezelf. Scheelt dat ik al een goede klik heb met sommige hier, dus dat maakt het minder eng.

Ik ben heel sociaal en mezelf altijd, maar kan dat niet altijd in grote groepen zijn. Tenzij het goed klikt.
Klik om te vergroten...
Mijn angsten zijn gelijkwaardig aan die van @Spyro. Het vroegtijdig verliezen van dierbaren/dieren.

mijn angst is ook: sociaal geaccepteerd worden door onbekenden. Gezien het feit dat ik als kind veel gepest ben geweest/getreiterd ben en altijd het buitenbeetje was. Ook het feit dat ik C-PTSD heb is het soms angstig om nieuwe mensen te ontmoeten. Ondanks dat ik altijd extreem zelfvertrouwd en zelfverzekerd overkom op iedereen.

en de laatste angst is voor: spinnen.
ben eens gebeten tijdens jungel training voor werk door een giftige spin, waarbij ik met extreme spoed naar het ziekenhuis moet om anti giffen in te laten spuiten. Sinds dien heb ik echt een spinnenfobie gecreëerd in het brein, omdat deze ervaring levensbedreigend was.

verder qua angsten ken ik niet. Teveel meegemaakt om algemeen ergens angst voor te kennen.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#11
Snuffelaar zei:
Verders ben ik ook bang om verliefd te worden. Je toont je zwaktes en stelt je kwetsbaar op waar mensen misbruik van kunnen maken.
Klik om te vergroten...
Dit geldt denk ik voor vele vormen van contacten of relaties aan gaan met mensen. Toch ook een soort angst voor afwijzing. Als je helemaal jezelf bent, blijft die ander dan bij jou??

Persoonlijk ga ik liever elke keer weer op mijn bek, dan niemand meer toe te laten. Ook al is het elke keer weer pijnlijk en wordt het moeilijker om het weer aan te gaan. Uiteindelijk heb je altijd jezelf nog. En als je daar goed mee bent, komt alles goed ❤️
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#12
CuriousExplorer zei:
En ja, ik weet dat deze post misschien kritiek gaat opleveren, want iedereen heeft angsten, toch?
Klik om te vergroten...

Angst voor kritiek dus ook?

Ik ben verrast hoeveel mensen hun angsten hier toch durven te delen. Kritiek op elkaars angsten hebben hier, lijkt me niet gepast nu!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Nachtzuster zei:
Angst voor kritiek dus ook?
Klik om te vergroten...
Ik heb geen angst voor kritiek.
Ik wou maar zeggen dat mensen op mijn post kritiek kunnen geven omdat ik aangeef "geen" angsten te hebben.
De Nachtzuster zei:
Ik ben verrast hoeveel mensen hun angsten hier toch durven te delen. Kritiek op elkaars angsten hebben hier, lijkt me niet gepast nu!
Klik om te vergroten...
Zie hierboven.
Eerder mijn insteek van "geen angsten" in vraag stellen dan kritiek. Verkeerd verwoord. Excuses.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Nachtzuster zei:
Waar gaat jullie hart sneller van kloppen in het dagelijks leven? Wat zijn je hobbies/passies? Waar raak je niet over uitgepraat als je met iemand een gesprek hebt? Wat doe je als je niet lekker in je vel zit om jezelf op te vrolijken?
Klik om te vergroten...

Dat verschild. Als ik iets nieuws probeer raak ik er vaak wel een week helemaal in de ban van, maar na die week ben ik er klaar mee en ben ik weer bij af. Het lijkt wel een eindeloze cyclus en ik kom nooit ergens.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#15
CuriousExplorer zei:
Ik heb geen angst voor kritiek.
Ik wou maar zeggen dat mensen op mijn post kritiek kunnen geven omdat ik aangeef "geen" angsten te hebben.

Zie hierboven.
Eerder mijn insteek van "geen angsten" in vraag stellen dan kritiek. Verkeerd verwoord. Excuses.
Klik om te vergroten...
Ah, ja ik snap je nu. Ik las het verkeerd!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#16
Martinus zei:
Dat verschild. Als ik iets nieuws probeer raak ik er vaak wel een week helemaal in de ban van, maar na die week ben ik er klaar mee en ben ik weer bij af. Het lijkt wel een eindeloze cyclus en ik kom nooit ergens.
Klik om te vergroten...

Lastig... Ik heb heel veel interesses en begin ook altijd aan van alles, maar stop er ook vaak weer mee.

Ik ben uiteindelijk maar gewoon wat gaan doen en daar ging het uiteindelijk 'mis' waardoor nu naar boven komt wat ik wel belangrijk vind.

Dus misschien gaat het 'opgeven' je inderdaad verder brengen. Ik hoop het voor je!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Snuffelaar zei:
Verders ben ik ook bang om verliefd te worden. Je toont je zwaktes en stelt je kwetsbaar op waar mensen misbruik van kunnen maken.
Klik om te vergroten...
bruh, hits in da feels, verder heb ik allerlei angsten maar op het moment teveel van de kaart om ze onder woorden te brengen
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Angst om weer in een werk cultuur te komen met domme oppervlakkige mensen waar het niet verder gaat dan small talk. Angst voor de sleur van werk.
Klik om te vergroten...
Dit dus..
Begin volgende week terug te werken na een jaar thuis.
Ik ben enorm sociaal , maar houd absoluut niet van small talk.
Dan werk ik liever in stilte met een persoon dan maar wat praten om te praten.

Dat men hond er niet meer zal zijn maak ik me nu ook al een paar jaar druk over.

Dat er iets gebeurd met een familielid.

Dat ik dementie , Alzheimer, of kanker krijg en een lijdensweg moet afleggen ookal maakt het nix meer uit. (Veel kanker langs moeders kant en dementie/Alzheimer langs vaders kant.)
Voor de dood zelf heb ik absoluut geen schrik.

De dag dat ik op 0 ga zitten met diazepam (maar probeer er wel positief met om te gaan en het op me af laten komen..).

Dat ik zal blijven manken en men been nooit te volle meer zal kunnen gebruiken als ervoor.

De dag dat men baas op pensioen gaat.

Edit.
Extreme angst voor wespen en die soorten insecten.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Die kant lijkt het helaas eerst op te gaan ja. En het is ook precies die naïviteit onder de bevolking die dit mogelijk maakt. Het blijkbaar onverwoestbare idee dat onze overheden er voor ons zijn en dat we een gezonde samenleving hebben. Waarom ik denk dat onze samenleving verre van gezond is, heb ik hierboven beschreven.

En ik ben het met je eens, ik hoop het ook niet, maar ik vrees van wel.
Klik om te vergroten...
Wanneer ik dit in het echt probeerde te bespreken met mensen werd ik voor gek verklaard... fijn dat er hier mensen zijn die het ook zo zien.
Laten we er maar het beste van maken.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
You serious?

Corruptie in de overheid is van alle tijden. Dit is de rot op dat vlak. Een overheid die liegt en bedriegt en hier zelfs schaamteloos mee kan doorgaan. Wat hebben we dan nog meer? Een media waarin geen kritisch geluid meer wordt gegeven tegen die overheid. Een onderwijs dat aangetast is door 'woke' ideologie.
Klik om te vergroten...
Nee dat kwam er verkeerd uit.
Ik geloof ook dat de verkiezingen in Nederland doorgestoken kaart is.
Ik riep dat jaren en iedereen verklaarde me voor gek.
Maar na alles wat er de afgelopen tijd is gebeurd beginnen mensen in te zien dat er iets niet klopt.
Rutte behoord wel tot een van de meest gehaten personen van Nederland.
De vorige verkiezingen had hij al nooit kunnen winnen laat staan de laatste.
Uiteindelijk zijn we nog steeds onderdanen van koningshuis.
Of wel de Bildeberggroep en de Royal Dutch Shell.
Rutte heeft geen moer te zeggen maar voert gewoon de plannen uit die werldwijd zijn uitgevoerd en zijn opgedragen vanuit de Bildeberg organisatie, hij vangt gewoon alle klappen op.
Daarom laten ze hem zitten.

Ik was 15 jaar geleden al op de hoogte van de NWO (wat nu de great reset word genoemd)
Contant geld in het openbaar vervoer is weg, pinautomaten zijn voor het grootste gedeelte al weg. En ik las dat ze bezig zijn dat wanneer je contant geld pint dat het je geld gaat kosten.
2030 moetenndeze plannen en nog vele andere doorgevoerd zijn.
50% van de horeca is failliet gegaan afgelopen jaar dus daar zijnnze al vanaf.
Er staat ons wat te qachtennde komende 9 jaar.
Dit was nog maar het begin..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."