Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat vinden LSD-ers van andere drugs?

Wat vinden LSD-ers van andere drugs?

89 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
m
mocridheLid
01-01-2024, 00:00
#1
:)
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mwah, het maakt mij niks uit. Zolang niemand last heeft van je gebruik mag iedereen doen wat hijzelf wil. Persoonlijk gebruik ik voornamelijk tripmiddelen, alcohol en af en toe MDMA maar ik veroordeel coke/speed bv niet. Opiaten vind ik wel gevaarlijk...
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een v/d vele verworven polen, dankzij mijn relatie met psychoactieven; is een persoonlijk controle agentschap waarin de objectieve visie centraal staat om de werkelijke essentie van iets te begrijpen. Hierin weegt m'n ego niet mee omdat dat leidt tot veroordeling, in plaats van oordeling.

Ik vind dat alle psychoactieven een zekere rol vervullen die aanvulling kunnen zijn op je wezenlijke bewustzijn. En ik kan me goed voorstellen, dat bepaalde mensen liever coke gebruiken, dan LSD.

Je kunt heel veel te weten komen over een middel, maar om de feel van een roes/trip/rush/bereising te begrijpen, moet je het zelf gedaan hebben.

De een voelt zich goed bij het onderbewustzijn, de ander bij een hectisch/hip/flitsend leven waarin carriere wordt gemaakt en ontspannen wordt met drank en coke. Ik denk dat de zelfbewuste psychonaut die mensenkennis en acceptatie daarvan op z'n minst wel bezit.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Persoonlijk wil ik geen andere middelen gebruiken maar dat wilde ik ook al niet vóór dat ik LSD had gebruikt. Ik had vanaf jongs af aan gewoon een sterke intresse in tripmiddelen, heb ze geprobeerd, en omdat ze me goed bevallen gebruik ik ze met enige regelmaat. Andere middelen interesseren me niet maar ik zou niet persé zeggen dat ik er van walg of ertegen ben. Ik wil ze niet omdat ik er gewoon totaal geen zin in heb, maar als vrienden van mij andere dingen gebruiken vind ik het best zolang ze zichzelf niet in gevaar brengen.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Atropa zei:
Een v/d vele verworven polen, dankzij mijn relatie met psychoactieven; is een persoonlijk controle agentschap waarin de objectieve visie centraal staat om de werkelijke essentie van iets te begrijpen. Hierin weegt m'n ego niet mee omdat dat leidt tot veroordeling, in plaats van oordeling.

Ik vind dat alle psychoactieven een zekere rol vervullen die aanvulling kunnen zijn op je wezenlijke bewustzijn. En ik kan me goed voorstellen, dat bepaalde mensen liever coke gebruiken, dan LSD.

Je kunt heel veel te weten komen over een middel, maar om de feel van een roes/trip/rush/bereising te begrijpen, moet je het zelf gedaan hebben.

De een voelt zich goed bij het onderbewustzijn, de ander bij een hectisch/hip/flitsend leven waarin carriere wordt gemaakt en ontspannen wordt met drank en coke. Ik denk dat de zelfbewuste psychonaut die mensenkennis en acceptatie daarvan op z'n minst wel bezit.
Klik om te vergroten...

Hoi M....

Van geen enkele drugs kan een mens beter worden.... behalve lsd
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flugeltje, dat is wel heel snel besloten, ik denk dat andere tripmiddelen op hun eigen manier evenveel potentieel hebben om er als mens iets aan te kunnen hebben, zoals paddo's en DMT.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik gebruikte altijd veel speed en daarvoor ook nog veel coke en mdma. Sinds ik lsd heb ontdekt, heb ik een paar bijzondere inzichten gekregen wat betreft mijn overmatig speedgebruik. Ik besefte plotseling wat een smerige troep het is. Natuurlijk wist ik dat altijd al, maar de lsd heeft me pas echt wakker geschud. Sindsdien is mijn liefde voor pep ook een stuk minder geworden.....
Wat niet wegneemt dat ik het soms ook nog steeds leuk kan vinden om met een groepje vrienden wat pep te snuiven, de hele nacht door te halen en te ouwehoeren. Die behoefte wordt alleen nu wel steeds minder en minder.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alcohol: Leuk, maar sommige mensen kunnen er niet mee omgaan of reageren er slecht op
Wiet: Leuk, maar slecht op lange termijn en beetje te loom
Speed: Vuil, maar wel leuk en functioneel, dus goed voor als je er door moet komen
Coke: Ook functioneel, maar speelt enorm met je hoofd en verder veel te duur, best skippen dus
MDMA: Leuk, maar eigenlijk ook weer saai en ook maar vuil als je ziet wat voor hoofd je er van krijgt.. kvind het ook niet echt trippen of psychedelisch, tis meer scheef zijn en beetje fake boel
Paddo's: Beetje zoals LSD maar mythischer en introverter
Ketamine: Scheeeeeeeeeeef, verder niet echt slecht, kvind het niet zo vuil ofzo

LSD vind ik eigenlijk ook niet zo'n middel dat echt GOED is, het blijft een drug met vele risico's.. mss wel minder risico's dan de andere drugs
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#9
KoxBox zei:
endor zei:
ik vind lsd een super drug ! maar ik kan mezelf beter in de hand houden bij paddestoeltjes.
ik heb vroeger ook nog veel mdma gepakt. de laatste tijd soms coke.
maar groot gelijk , coke is niets meer dan geld wegsmijten.
dat is de enige drugs die mij is tegengevallen en die ik serieus overschat heb.
ik snap zelf niet hoe mensen eraan verslaafd kunnen geraken.
maar ik vind andere drugs wel ok , je moet gewoon weten hoe je ermee omgaat.
laat het je niet kapot maken.
maar bv van heroine moet ik echt niet weten.
wij hebben hier in gent zo'n dorpsgek , wij noemen hem robokop.
ik wist dat hij een pandje kraakte hier in gent.
ik ben daar eens binnengestapt , maar echt elke stap die ik zette , had ik minstens 10 spuiten onder mijn schoen liggen.
ik ging naar boven , zijn kamer , in een hoekje heeft hij blijkbaar zijn behoefte gedaan.
ik kon 't echt niet aan , veel te vies is dat gewoonweg.
Klik om te vergroten...

Robooocooooop, die donkere kerel die altijd in het zwart gekleed gaat met zo metalen scheenlappen??? Man die is echt de weg kwijt! :tearsofjoy:
Ik ben hem eens tegengekomen terwijl hij onder invloed was... Hij was tegen zijn eigen aan het praten met een piepstem en antwoordde met een zware stem terug, geniaal. :P

Verder vind ik coke lekker (en kan volkomen begrijpen hoe mensen hieraan verslaafd raken) maar veeel te duur en inderdaad zwaar overrated. LSD is fijn maar oppervlakkig vind ik, ik ben nogal paddo-minded... Ik heb liever het dicht bij de natuur staan en dat ook voelen wat ik echt wel bij LSD mis. Speed is wel ok in de uitgang, maar inderdaad samen met MDMA vind ik het gevoel ook zeer fake.
Klik om te vergroten...

haha ja tis em :grin: ma ie komt altijd geld schooien voor zijn dope mee te kopen.
die peet is echt niet normaal meer!

greetz. Endor
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#10
wat ik ooit zal gebruiken of al heb gebruikt:
- LSD
- paddo's
- mescaline
- opium
- 2c-b/i/e/...
- DMT
- speed
- MDMA
- ketamine
- farma's
- wiet/hasj/BHO/cake/...

Wat ik gewoonweg troep vind:
- bruin
- coke
- alcohol (hoewel ik me 1 of 2 keer per jaar wel eens kan laten gaan)
- GHB

De vier die ik niet wil proberen spreken me gewoon niet aan (gevoel, afckick...), bruin me wel fantastisch lijkt. Maar ik ken mezelf, geen bruin voor mij op welke manier dan ook.
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#11
De max! :grin:
Ik heb er geen probleem mee om nog andere dingen dan LSD te pakken, in tegendeel.
Ik beperk me wel tot Speed, Ketamine en LSD. En af en toe nog zo wat dingetjes die op m'n pad liggen.
s
sjondebeukerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lsd en paddo's laten je eventjes goed over het (vooral jou) leven denken, dat vind ik fijn. Ik heb het idee dat dmt dit ook doet, daarom ben ik hier ook wel geintereseert in.

Ik heb het niet met sos en speed, ik zie er teveel mensen addict aan zijn en heb nog nooit iemand een geniale opmerking onder invloed hiervan zien maken. verder stimuleerd het volgens mij alleen maar tijdelijk je bewustzijn, en vervaagd je grens van je gebruik erna weer. Dit geldt ook voor snoep. Heb er wel ervaring mee maar vind het niet interesant. Het is wel heel fijn daarniet van maar dat is niet mijn reden om een bepaald middel te gebruiken.

sjon.
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#13
alle vormen van cannabis vind ik ok, paddo's ook mdma is schitterend ook coke mogen ze van mij opstofzuigen idd verschikkelijke afkeer van dat gerei, speed wel eens gedaan maar kvind het ook 2 keer niks
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#14
In mijn trip heb ik mensen zien sterven aan Coke. :openmouth:

Heb ook gelijk ingezien dat Harddrugs nooit aan mij besteed is. :)
(Buite Alcohol en LSD dan)
S
Scooby-DooLid
01-01-2024, 00:00
#15
Na lsd heb ik totaal geen behoefte meer gehad om speed of xtc te gebruiken.
P
PepeGLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fratzl zei:
Zelf heb ik namelijk totaal geen probleem met het verstandig gebruiken van psychedlica als LSD, paddo's etc en ook MDMA kan een zeer positieve ervaring zijn. Ik vind echter speed, coke en andere varianten de grootste troep die er is en snap niet dat iemand daar bewust aan gaat zitten.
.....
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens, ik denk dat dat ook het grootste voordeel is van de mensen die psychedelics gebruiken, ze willen hun geest verruimen, niet verpesten...
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb tot ongeveer het einde van mijn zomervakantie een tijdje een paar keer per maand speed genomen, (relatief weinig op een avond) en vond dit altijd leuk omdat ik er toch altijd een bijzondere avond mee kreeg. Het heeft iets gezelligs, bijzonders, zeker als je met goede vrienden bent en lekker de hele nacht kan luisteren en vertellen (en dan denk je, dat kan toch zonder speed ook? dat doen we zeker ook, maar het gaat wel veel makkelijker allemaal plus het voelt gewoon ontzettend lekker. Je bent heel erg bewust van jezelf en alles wat je zegt en doet en ook lichamelijk voel je je, op dat moment, belachelijk goed. Ik vind het heel prettig om heel bewust te zijn van mezelf en mijn lichaam en dat ik daarmee alles kan doen wat ik wil, al is het maar.. een arm optillen ofzo.)

Maarja, dat is dat, ondertussen kom je er na een tijdje achter dat het steeds minder bijzonder wordt, steeds normaler, het sluipt er in, want het is zo makkelijk allemaal. Ben je moe? Moet je nog veel doen? Is het saai? Dan zou je dus een lijntje kunnen nemen. Zo'n lijntje kost dan 3 cent en al je problemen zijn opgelost.. Maarja, dit is niet wat je wilt.
Bovendien merkte ik dat de dagen erna mezelf zo slecht voelde, en dat niet kunnen slapen is leuk als je met je vrienden bent, maar alleen in bed het licht zien worden met je ogen wijd opengesperd: bah. Je bent de tijd erna moe, je krijgt slaapverlamming, je eet niks meer, je voelt je lichaam langzaam kapot gaan. Bovendien moet ik al bijna kotsen als ik aan die geur denk. Ik heb dus samen met de rest besloten dat we er maar weer mee kappen, die tijd hebben we weer gehad.
Gelijk begon ik me gezonder en fitter te voelen.




Verder moet ik persoonlijk niks van coke hebben, vind ik blowen fijn, paddo's leuk maar moeilijk en zou ik binnenkort wel weer eens een keertje 4fluor willen doen.


Maar, momenteel is lsd mijn favoriet denk ik :)
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jalliz zei:
In mijn trip heb ik mensen zien sterven aan Coke. :openmouth:
Klik om te vergroten...

echt of nep?
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#19
KoxBox zei:
endor zei:
ik vind lsd een super drug ! maar ik kan mezelf beter in de hand houden bij paddestoeltjes.
ik heb vroeger ook nog veel mdma gepakt. de laatste tijd soms coke.
maar groot gelijk , coke is niets meer dan geld wegsmijten.
dat is de enige drugs die mij is tegengevallen en die ik serieus overschat heb.
ik snap zelf niet hoe mensen eraan verslaafd kunnen geraken.
maar ik vind andere drugs wel ok , je moet gewoon weten hoe je ermee omgaat.
laat het je niet kapot maken.
maar bv van heroine moet ik echt niet weten.
wij hebben hier in gent zo'n dorpsgek , wij noemen hem robokop.
ik wist dat hij een pandje kraakte hier in gent.
ik ben daar eens binnengestapt , maar echt elke stap die ik zette , had ik minstens 10 spuiten onder mijn schoen liggen.
ik ging naar boven , zijn kamer , in een hoekje heeft hij blijkbaar zijn behoefte gedaan.
ik kon 't echt niet aan , veel te vies is dat gewoonweg.
Klik om te vergroten...

Robooocooooop, die donkere kerel die altijd in het zwart gekleed gaat met zo metalen scheenlappen??? Man die is echt de weg kwijt! :tearsofjoy:
Ik ben hem eens tegengekomen terwijl hij onder invloed was... Hij was tegen zijn eigen aan het praten met een piepstem en antwoordde met een zware stem terug, geniaal. :P

Verder vind ik coke lekker (en kan volkomen begrijpen hoe mensen hieraan verslaafd raken) maar veeel te duur en inderdaad zwaar overrated. LSD is fijn maar oppervlakkig vind ik, ik ben nogal paddo-minded... Ik heb liever het dicht bij de natuur staan en dat ook voelen wat ik echt wel bij LSD mis. Speed is wel ok in de uitgang, maar inderdaad samen met MDMA vind ik het gevoel ook zeer fake.
Klik om te vergroten...
haha iedereen kent robocop, die is idd goed scheef lol
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat ik wel heb gemerkt dat als ik een zegeltje heb genomen en iemand zie die bv op MDMA zit.
Ik hem/haar afschuwelijk lelijk vind doen , maar toch een lief persoon vind vanwege hij/zij met het liefdes gevoel zit.
Die ogen die wegrollen is voor mij teveel als ik aan het trippen ben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."