Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat vinden LSD-ers van andere drugs?

Wat vinden LSD-ers van andere drugs?

89 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oom Klaas zei:
'k Vind het zo mooi dat lsd toch nog steeds zo vaak word verheven boven andere drugs.
lsd is ook gewoon een middel dat je anders laat voelen, leuke kleurtjes ed. laat zien althans die kans is er hoeft niet altijd leuk te zijn
Als je het over échte entheogenen hebt vind ik dat je lsd daar niet bij kan rekenen, evenals ketamine (wat ook een entheogeen is). Entheogenen zijn van oorsprong de tastbare god als het ware, en god maak je niet in een lab. Neem nu een paddo, daar zit zoveel meer in dan alleen psilocine (als ik het goed schrijf) maar ook massa's energie uit de natuur als je het zou gaan bekijken in het "levensverrijkende" plaatje.

LSD is een drug als alle andere, in ieder geval net zo fake.

Maar dat is geen feit uiteraard, voordat ik de lsd aanbidders over me heen krijg.
Klik om te vergroten...

Volgens mij heb jij nooit echt goed getript. Stouw jij maar eens een halve miligram LSD in je hol en zeg me dan hoe nep de god van LSD is :grin:.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Angramar Temenos zei:
Oom Klaas zei:
'k Vind het zo mooi dat lsd toch nog steeds zo vaak word verheven boven andere drugs.
lsd is ook gewoon een middel dat je anders laat voelen, leuke kleurtjes ed. laat zien althans die kans is er hoeft niet altijd leuk te zijn
Als je het over échte entheogenen hebt vind ik dat je lsd daar niet bij kan rekenen, evenals ketamine (wat ook een entheogeen is). Entheogenen zijn van oorsprong de tastbare god als het ware, en god maak je niet in een lab. Neem nu een paddo, daar zit zoveel meer in dan alleen psilocine (als ik het goed schrijf) maar ook massa's energie uit de natuur als je het zou gaan bekijken in het "levensverrijkende" plaatje.

LSD is een drug als alle andere, in ieder geval net zo fake.

Maar dat is geen feit uiteraard, voordat ik de lsd aanbidders over me heen krijg.
Klik om te vergroten...

Volgens mij heb jij nooit echt goed getript. Stouw jij maar eens een halve miligram LSD in je hol en zeg me dan hoe nep de god van LSD is :grin:.
Klik om te vergroten...

Even nep als de god van het Christendom,
een verzinsel, luchtbel.
God van de lsd, :tearsofjoy:

De enige god die ik tegen gekomen ben met lsd ben ikzelf.
Met paddo's daarentegen heb ik vele malen hogere contacten gehad.

LSD is synthetisch, dat voel ik, dat beleef ik.
Ongeacht de dosis, en jij weet vast wel een mooie aanname te maken waarin mijn max staat.

LSD brengt mij niet verder dan mezelf, wil ik hoger dan wil ik natuur en heb ik de natuur nodig.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klinkt als zweverig gedoe. De enige god die je ooit tegen zal komen is de god in jezelf. God bestaat niet.. De "goden" die je tegenkomt met bijv. paddo's of DMT zijn niks anders dan een mooie psychologische "grafische interface" van aspecten van je eigen bestaan. LSD geeft je die niet zozeer, maar reflecteert ze in de puurste, meest logische vorm, niet de interface maar de source code van je ziel :hearteyes:
b
babyturtleLid
01-01-2024, 00:00
#4
Van MDMA hou ik wel, ketamine is soms ook best lekker, speed is bij momenten handig maar voor mij iets te riskant, heb er al 2 maal een blaasontsteking door gekregen, ookal sprong ik er enorm zuinig mee om.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben een absolute psychedelica gebruiker, en dan vooral LSD inderdaad... hoewel mijn naam anders doet vermoeden :)

Ik gebruik over het algemeen veel meer geestverruimende middelen als LSD, 2C-X en Paddo's.
En af en toe wat MDMA natuurlijk.


Ik sta niet negatief tegenover middelen als coke of speed, gebruik het zelf namenlijk ook... zo af en toe. Maar het geeft me niet heel veel meer dan een goed gevoel.. op dát moment. Daar waar de geestverruimende middelen me veel meer kunnen geven dan een goed gevoel, op dat moment :) Ook de dagen erna voel ik me herboren, ouder, wijzer en gewoon fijner :)
v
vaarklaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wacky zei:
PepeG zei:
Fratzl zei:
Zelf heb ik namelijk totaal geen probleem met het verstandig gebruiken van psychedlica als LSD, paddo's etc en ook MDMA kan een zeer positieve ervaring zijn. Ik vind echter speed, coke en andere varianten de grootste troep die er is en snap niet dat iemand daar bewust aan gaat zitten.
.....
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens, ik denk dat dat ook het grootste voordeel is van de mensen die psychedelics gebruiken, ze willen hun geest verruimen, niet verpesten...
Klik om te vergroten...

Ik denk dat wanneer je dit soort uitspraken doet, je bewijst dat je niet zon erg ruime geest hebt.
Het verruimen van je geest met psychedelics is al iets relatiefs wat je niet al te veel de hemel in moet prijzen. Wanneer je dat wel de hemel in prijst is dat misschien juist ook te herleiden tot jou egotje, dat zich beter wil voelen omdat jij alleen die geweldige heilige psychedelics doet ?
Ik heb ook onder invloed van speed al goede inzichten verkregen, en ik ken een aantal enorme associale egotrippende randdebielen die al 100en trips genomen hebben en alleen maar "slechter" zijn geworden. Alles kan goed of slecht voor je zijn, het is maar net hoe je er mee omgaat en wat je er mee doet. En in het geval van psychedelica is het denken dat ze heilige middelen zijn die jou geest gaan openen volgens mij niet de goede manier van ermee omgaan. Je maakt daarmee voor jezelf en je egotje gewoon weer een nieuwe illusie.
Klik om te vergroten...

^ het is waar wat je zegt, je moet een middel niet per se heilig verklaren en er zijn mensen die hun geest verpesten, ook met psychedelica. Maar laten we eerlijk zijn, speed of LSD... De een geeft meer ruimte tot inzicht dan de ander en iedereen weet waarover ik het heb...
en toch, dergelijke inzichten kunnen ook verkregen worden zonder dat middel, dus ja... heilig verklaren heeft geen zin, dat geldt voor alle hulpmiddelen, dat is persoonlijk...
maar ja.. speed of LSD.....
:rock: of :stoned:
:rockband: of :hearteyes:
:kots: of :openmouth:

maar nog steeds heb je gelijk hoor wacky, de neiging om weer een nieuwe illusie te creeeren is aanzienlijk groot... men denkt het egotje te verkleinen, maar ondertussen wordt er een spiritueel/ zogenaamd vrij egotje gecreeerd en dat is nog het meest lachwekkende van alles
p
psylosopher stonedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flugeltje zei:
Atropa zei:
Een v/d vele verworven polen, dankzij mijn relatie met psychoactieven; is een persoonlijk controle agentschap waarin de objectieve visie centraal staat om de werkelijke essentie van iets te begrijpen. Hierin weegt m'n ego niet mee omdat dat leidt tot veroordeling, in plaats van oordeling.

Ik vind dat alle psychoactieven een zekere rol vervullen die aanvulling kunnen zijn op je wezenlijke bewustzijn. En ik kan me goed voorstellen, dat bepaalde mensen liever coke gebruiken, dan LSD.

Je kunt heel veel te weten komen over een middel, maar om de feel van een roes/trip/rush/bereising te begrijpen, moet je het zelf gedaan hebben.

De een voelt zich goed bij het onderbewustzijn, de ander bij een hectisch/hip/flitsend leven waarin carriere wordt gemaakt en ontspannen wordt met drank en coke. Ik denk dat de zelfbewuste psychonaut die mensenkennis en acceptatie daarvan op z'n minst wel bezit.
Klik om te vergroten...

Hoi M....

Van geen enkele drugs kan een mens beter worden.... behalve lsd
Klik om te vergroten...

En wat dacht je dan van een goede paddotrip?
Ik heb in verschillende paddotrips veel dingen geleerd van mezelf en heb een hele andere kijk op veel dingen gekregen waaruit je ook veel leert.
dus niet alleen lsd is goed voor je:wink:
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#8
psylosopher stoned zei:
Flugeltje zei:
Atropa zei:
Een v/d vele verworven polen, dankzij mijn relatie met psychoactieven; is een persoonlijk controle agentschap waarin de objectieve visie centraal staat om de werkelijke essentie van iets te begrijpen. Hierin weegt m'n ego niet mee omdat dat leidt tot veroordeling, in plaats van oordeling.

Ik vind dat alle psychoactieven een zekere rol vervullen die aanvulling kunnen zijn op je wezenlijke bewustzijn. En ik kan me goed voorstellen, dat bepaalde mensen liever coke gebruiken, dan LSD.

Je kunt heel veel te weten komen over een middel, maar om de feel van een roes/trip/rush/bereising te begrijpen, moet je het zelf gedaan hebben.

De een voelt zich goed bij het onderbewustzijn, de ander bij een hectisch/hip/flitsend leven waarin carriere wordt gemaakt en ontspannen wordt met drank en coke. Ik denk dat de zelfbewuste psychonaut die mensenkennis en acceptatie daarvan op z'n minst wel bezit.
Klik om te vergroten...

Hoi M....

Van geen enkele drugs kan een mens beter worden.... behalve lsd
Klik om te vergroten...

En wat dacht je dan van een goede paddotrip?
Ik heb in verschillende paddotrips veel dingen geleerd van mezelf en heb een hele andere kijk op veel dingen gekregen waaruit je ook veel leert.
dus niet alleen lsd is goed voor je:wink:
Klik om te vergroten...

En mdma dan, dit heeft de relatie tussen mij en de meeste van me vrienden toch wel behoorlijk versterkt. Daarnaast is het maar de vraag wat je beter worden noemt, speed kan, mits met verstand gebruikt, de gebruiker ook tot nieuwe hoogtes tillen. Daarnaast zijn opiaten ontzettende goeie pijnstillers en kunnen ze het leven voor sommige mensen dragelijk maken.
S
SyntheticDistortionLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rammelslakje zei:
Ik vind dat je drugs alleen moet gebruiken ter verbetering van allerlei dingen, of als recreatie.. Met een vriendengroepje een paar blowtjes smoken is natuurlijk niet super goed voor je longen, hersenen etc maar vergroot de vriendschappelijke gevoelens wel en mensen uiten zich op andere manieren
Klik om te vergroten...


Daarom gebruik ik dus ook drugs.

LSD vind ik gaaf omdat ik eigenlijk dan met mezelf bezig ben en interne problemen oplos enzo..heel spiritueel allemaal!
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik gebruik enkel psychedelica, aan lichamelijk genot heb je niets dat is maar kortstondig en vaak toch de grootste rotzooi. Van psychedelische drugs kan je altijd nog wat leren over jezelf en de wereld wat best wel nuttig kan zijn :)
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#11
na lsd vind ik xtc opervlakkig van wiet kan ik wel genieten
maar als iemand me lijntje coke aanbied wij ik hem gewoon af
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind alles oké behalve coke en ghb. Ik weet niet waarom ik vind die drugs gewoon echt pure, vuile rommel. Maar ik heb er geen problemen mee als mensen het gebruiken :openmouth:
f
frezzleLid
01-01-2024, 00:00
#13
De meeste drugs heb ik wel heel leuk gevonden zoals MDMA, coke en speed deze omdat ik er rustig van werd, Ik heb ADHD vandaar. Ketamine is voor mij een verhaal als ik het gebruik een verhaal waar geen einde aan zit maar waar je het eind wel van wil weten. DMT 1 keer gedaan en 10 min helemaal weg heel bijzonder. GHB de drugs die mij verslaafd heeft gekregen dat gebruik ik dus niet weer. Paddo's in een goede setting heel bijzonder helaas heb ik het 2 keer genomen terwijl het op dat moment niet goed voor me was (wel heftigste visauls die 3 uur aanhielden) dus echt bad gegaan. Truffels heerlijk rustig trippen. Salvia nooit hoef ik meer een object te zijn. Mesc mooie visuals. LSD mijn nummer 1. Heerlijk het voelen ruiken proeven van alles om je heen. Wiet lekker, hash hoofdpijn. Alcohol leuk op een feestje. 2-CB en meerdere designer drugs ook leuk. Maar nu de laatste tijd gebruik eigenlijk alleen LSD en MDMA. Maar de LSD vind ik echt het mooist.
A
Arjan`Lid
01-01-2024, 00:00
#14
er zijn maar een paar drugs die ik frequent gebruik en dat is wiet/hasj truffels/paddo's en LSD een enkele keer speed gebruikt maar vond/vind het niks. van crack/coke/hero/meth snap ik gewoon niet dat mensen het de eerste keer willen gebruiken maar dat zal aan mij liggen
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hou van blowen & LSD

af&toe keertje mdma poeder maak vermaak me niet zo erg op mdma
de rest coke speed noem maar op is troep

Dmt (nog niet gedaan) maar weet dat zelfde respect zal krijgen als de LSD :hearteyes:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Complicity zei:
Ik heb eerlijk gezegd ook nooit begrepen hoe je iets waardevols over kunt houden aan psychedelica.
Klik om te vergroten...

Het is veel meer een reisende zoektocht die wel jaren kan duren. LSD is toevallig een middel waar die verlichting vrij vlot van doordringt, hoe wel de volledige cirkel zeker niet de eerste keer wordt ervaren. En door sommige word LSD zelfs ervaren als enkel onrust en veranderend zicht. En genoeg gebruikers ontwikkelen na verloop van tijd eveneens een complex, wat gepaard gaat met individuele ongemakken omdat de geest zich 'druk' maakt in nuchtere staat.

Maar middelen als Salvia D, Paddo's, Ketamine en DMT verreisen zoveel meer overgave, tijd en hardhandige mentale schoonspoeling om daar het diamanten platform van te vinden voor je psyche.

Ik heb er 3 jaar over gedaan met paddo's. En uiteindelijk na een zeer zware dosis van 120 gram (was 10 gram droog) en een martelende trip m'n transformatie ondervonden. M'n doen en laten word vanaf die tijd enkel bepaald door mijn overwogen permissie, en niet langer door m'n impulsen en neuroses. Deze grond, die ieder mens individueel in z'n diepste lage heeft zitten, heb ik van mezelf mogen inzien en vervolgens m'n eigen voorkeursinstelling geprogrameerd.

Smartshop porties hebben niets te maken met transformaties zoals de Indianen stammen het deden en het in de verre oudheid gebeurde.

Het heeft niets te maken met individuele gevoeligheid en een hevige trip waar je op kunt terug kijken. Het claimt permanent een deel v/d hersenen wat niet terug te draaien valt.

Met Ketamine, Salvia en DMT zit ik na jaren nog steeds in die zoektocht. Ik kan me goed voorstellen dat bij velen het geloof dat deze middelen het hoogste in zich dragen al lang verdwenen is, na herhaaldelijk gebruik.

Het is echt 50% de psychedelica, en 50% mindset, setting en meditatie en voorzorgsmaatregelen.

Ik denk dat iedereen iets zoekt waar hij zelf zijn voordeel mee kan doen.
Klik om te vergroten...

Voordeel is een doorwerking van een reeds ingegeven iets. Psychedelica creeeren het begrip van wie je bent en wie wij zijn. Vragen die elk mens intrigreren.

Je denkt niet na dat je elke seconde je hart moeten laten samenspannen, je denkt niet na over elke seconden zuurstof inademen. Je denkt niet na over bloed dat moet blijven stromen door die vreemde gangen onder je huid.

Het gebeurd allemaal terwijl mensen doen wat hen evolutionair is ingelegd, de deuren naar hun eigen control room waar hun motor en aansturing zit wordt niet aan het bewustzijn getoond. Dat zou afleiden van het pad wat we moeten gaan.

En juist psychedelica geven je die toegang tot je diepste impulsen en uiteindelijk, het begrip van hoe het kan dat je er 'bent', wat we levend noemen.
m
misjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het ligt er, zoals Atropa zegt, maar net aan waar iemand zich goed bij voelt en wat past binnen iemands persoonlijke levensstijl.
Niet iedereen gaat bewust met drugs om, zowel met LSD als met wiet coke of xtc.
Je kunt niet van binnen en buiten weten wat iets met je doet, tenzij je het zelf hebt ervaren.
Ik hoop dat iedereen ooit de kennis (en ervaring) bezit om intelligent met drugs om te gaan.
Ikzelf kan evenveel genieten van pep, paddo's, LSD of alcohol, het ligt er maar net aan hoe ik mijn dagen heb gepland en wat ik wil ervaren.

Van speed heb ik vooral geleerd om niet bang te zijn om met mensen te praten :wink: en het heeft me door bergen schoolwerk heen geholpen, al is dat wel een riskante manier om strak te staan want sommige dingen worden dan te makkelijk, je moet je ook bewust zijn van de moeite die het normaal zou kosten en genoeg pauzes in je gebruik houden.
Coke vond ik nooit zo boeiend maar ik heb volgens mij ook nog nooit echt goede coke in handen gehad. Maar dat hoeft van mij ook niet zo nodig. Doe mij maar pep of helemaal niks.
Paddo's en LSD geniet ik nog het meest van omdat ik hier de tijd voor neem en het iedere keer gewoon een 10x sterkere belevenis is van je Zelf en je omgeving, in vergelijking met andere drugs.
MDMA vind ik voor feestje echt heerlijk :hearteyes: , maar ik zorg er ook voor dat ik dan niet teveel opga in de depressie erna. De ene keer merk ik er bijna niks van, maar een andere keer kan ik echt alleen maar in bed liggen. Maargoed dan weet ik ook dat het daardoor komt en dat ik morgen weer fit ben.

Het gaat er denk ik om om optimaal te genieten van het zijn in het hier en nu. Of je dat nu stoned trippend of hyper doet of met een combinatie ervan.
Just have fun everyone :)
C
ComplicityLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hans zei:
Ik begrijp nog steeds niet echt wat mensen nou allemaal leren van een lsd trip. Ik ben alleen op sommige momenten in de trip heel veel inzicht. Maar of ik elke trip iets heb geleerd? Ik weet wel dat ik van mijn laatste trip een wijze les meekreeg. Het ging namelijk een beetje fout en de les was overduidelijk: HANS NIET DOEN!
Dat betekende het einde van mijn LSD gebruik.

Ik moet zeggen, dat ik van pep wel veel heb geleerd. En vooral dat ik mensen beter heb leren kennen. Vooral door de immense praatkicks die tot vroeg in de ochtend door gingen. Ik vind dat een mens (met een flinke lading snats in zijn/haar neus) zich helemaal kan openstellen. Dit verhaal geldt ook voor mdma.

Coke heb ik nooit gedaan en daar ben ik ook heel sceptisch over. Op het moment denk ik dat ik dit nooit ga doen. Maar ja, dat zei ik vroeger ook ooit over wiet.
Klik om te vergroten...

Jij verwoordt echt perfect wat ik al een hele tijd dacht! Tot nu toe heb ik aan MDMA en pep (in mindere mate omdat ik het pas 2x gebruikt heb) veel meer gehad dan aan LSD. Ben anders gaan kijken naar andere mensen, manieren van communiceren, mijn houding tov. de wereld, zelfvertrouwen etc. Ik heb eerlijk gezegd ook nooit begrepen hoe je iets waardevols over kunt houden aan psychedelica. Ik zeg natuurlijk niet dat het niet mogelijk is. Het is wel kortzichtig van sommige mensen om te denken dat hun 'drug van keuze' wel leerzaam en andere niet.

Wat dat betreft ben ik het dan ook helemaal eens met Atropa. Ik denk dat iedereen iets zoekt waar hij zelf zijn voordeel mee kan doen. Hoewel ik dacht dat het voor mij psychedelica waren ben ik erachter gekomen dat het juist stimulerende, (in mijn geval) sociale drugs zijn. Mijn meest open gesprekken heb ik gehad op MDMA en (mijn enige keer) cocaine.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#19
Morgen festival nog vier tripjes paraat ! ready to rock :rockband: :rockband: :rockband:
h
hallotjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik hoe van afwisseling... LSD vind ik wel de beste drugs maar te hard om vaak te doen.

Speed heb ik pas 1 keer op maar vond ik niet veel aan. Ik heb absoluut geen hekel aan speedgasten want ze staan er altijd voor je in nood :wink:

GHB vind ik daarin tegen wel aardige troep een te hoge verslavingsdrang en werkt voor veel vrienden om me heen als een slaapmiddel. Iedereen word er zo vaag van en hardstikke lomp. Het is gevoel is wel oke van GHB maar niet te vaak vind ik.

mdma is jammer dat het zo slopend is. Elke keer weer als ik xtc of mdma op heb voel ik me iq dalen. Het zal iets psychologisch bij me kunnen zijn maar ik voor mij het troep en over met mdma... nah mischien over een lang tijdje een beetje maar voorlopig heb ik echt een angst voor dat spul!


Coke/meth/hero gewoon van weg blijven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."