Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat vinden LSD-ers van andere drugs?

Wat vinden LSD-ers van andere drugs?

89 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben het er idd mee eens dat LSD wat te oppervlakkig kan worden/zijn als je als intieme psychonaut in wonderland wilt belanden. Met name als je het vaak gedaan hebt en kennis hebt genomen van alle andere tripmiddelen zal dit het geval zijn. Dan heb je fases waar je weinig mee kunt omdat het allemaal al verkend territorium is.

LSD is basic, rechtlijnig, meegaand en daarom hou ik er echt van. Maar het is ook 'modern' en big picture orientated. Inname van LSD is zeer simpel en veroorzaakt geen moelijkheden als maagkrampen of niet kunnen doorbreken.

Hoge dosis cactus is gewoon echt veel droomachtiger en diepgaander. Ik voel me echt verbonden met de verre oudheid en het natuurlijke bestaan als een 'holbewoner' die leeft van natuurlijke rijkdommen. Er is altijd wat nieuws te ontdekken. De ene keer beland ik in de innerlijke kosmos, de andere keer is er wonderlijke waardering voor de wereld om me heen.

Hetzelfde geldt voor DMT, omdat ik daarvan ècht de externe wereld verlaat en in wonderland kom. Ik heb niets te vertellen. Magie bepaald over m'n lot.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#2
^Ik heb nog nooit lsd gehad, dus ik heb hier eigenlijk niks te zoeken :) Maar wat ik me toch afvraag: als lsd idd voorspelbaar begint te worden, dan biedt dat ook voordelen lijkt me. Want als je een middel redelijk goed kent, dan is misschien de tijd rijp om nog meer te gaan experimenteren met de setting. Bijvoorbeeld in een stroboscoop kijken, bij verschillende snelheden. En zo zijn er veel meer dingen te bedenken, die je niet zo snel zal doen bij een middel waar je nog relatief onbekend mee bent. Tenminste dat lijkt mij.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zo voorspelbaar vind ik het anders niet, was van het weekend de vijfde keer dat ik het deed. Gemiddeld steeds 3 zegels lekker kleurrijk en mellow. Nu had ik 1 zegel op en was echt 10 uur de weg kwijt :P !

Het was alleemaal niet zo kleurrijk als normaal, juist heel duister en bizar, zat echt kantje boord bad trip, maar kan met dat soort situaties tegenwoordig wel goed omgaan. Toen het eenmaal donker werd, meer als 10 uur later was ik nog zo heftig aan het trippen dat ik allemaal cartoons in mijn hoofd zag spelen. Ook was ik superrealistisch aan het dromen alsof ik de droomwereld bewust had betreden ofzo, ik kon precies bepalen wat er gebeurde... MIsschien had ik wel een koortsje onder mijn leden :P!

Was ook de eerste keer dat ik niet combineerde, de andere vier keer had ik steeds wel combinatie met iets anders. 1x paddo's, lsd en xtc; 3x 2CB en LSD.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#4
zondag white widow en misty gerookt:tongueout:ersoonlijk heb ik daar niks aan,ik voel me slechter dan beter :( ,niks eigenlijk voor mij,heb er nooit tegengekunnen...ik ben enorm loom dan.het kan zijn dat het ook ligt aan mijn medicatie die ik neem(het is medactie die mij rustiger maakt,zodat ik geen hyperventilatieaanvallen meer heb).
S
SantatripLid
01-01-2024, 00:00
#5
Uiteraard begonnen met hash en wiet omdat het makkelijk te krijgen was. Vind het nu niet heel relaxed meer, omdat ik er zeer introvert en inactief van word. Wel lekker icm mdma, pep en lsd.
Verder heb ik lang wekelijks xtc en mdma gebruikt, maar dat wordt iedere keer minder waardoor ik er nu een tijdelijke stop in heb gelast.

Pep en coke allebei meerdere keren geprobeerd maar voegt niks toe en voel me er lichamelijk en psychisch niet fijn bij na afloop van gebruik...iedere keer weer beetje schuldgevoel en dan maar gewoon een keer een feestje overslaan, je mist toch niet zoveel hoewel je dat jezelf wel elke keer voorhoudt + het verslavingsrisico is voor mij te groot!

Paddo's en lsd zijn voor mij de perfecte middelen. Je neemt er de tijd voor, heerlijk intens en vooral lsd vind ik eigenlijk een combinatie van meerdere middelen samen. Paddo's zijn vaak wat spiritueler en donkerder maar wel iedere keer weer heerlijk!
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tegenwoordig vind ik alcohol, afentoe nog wiet/hasj, mdma en psychedelica leuke middelen. Speed, coke enzo vind ik maar niks. Vooral coke. Het zijn altijd dezelfde soort mensen die het gebruiken en k zie in mijn omgeving, ook vrienden van me die naar de klote gaan door die zooi. Ik heb het zelf 1x gedaan en vond de prijs, kwaliteitsverhouding gewoon belachelijk :P 20euro voor een half grammetje waarvan alleen het 1e lijntje een niet eens heel bijzonder gevoel geeft. Speed spreekt me verder totaal niet aan. Maar in het weekend drink ik alcohol, afentoe mdma en verder psychedelica. Verder iedereen zn eigen ding, geen problemen mee. Maar ik houd het hierbij..
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb zelf maar 1x lsd gedaan maar wel 11x paddo's. Ik vind psychedelica en mdma heel mooi.
Psychedelica trekt me op dit moment meer. Andere drugs heb ik ook geprobeerd. Coke vond ik de meest onzinnige waardeloze drug die er is. TE duur en ik voel me al stoer genoeg van mezelf :P speed lijkt me ook niks. Ik vind dat gewoon geen leuke en slopende drugs.Keta vond ik niet echt heel erg bijzonder, neit mijn ding. Psychedelica en mdma zijn mijn drugs! :hearteyes:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#8
LOL waarom heb ik 2x gepost :P zie het net pas :beer:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kan alle drugs wel waarderen, maar ieder op zijn moment.

Maar eigenlijk heb ik wel wat tegen speed en coke, dit gebruik ik dan ook niet vaker dan 3 keer per jaar!
S
SoulSailorLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tjaah psychedelica okee, het wordt al duizenden jaren gebruikt voor inzichten, de oudste religies zijn erop gebaseerd (heb het dan wel over entheogenen lsd was er niet) en 't reinigt ook nog eens je lichaam en geest..


Maar xtc,speed,coke, en dat soort rotzooi, je wordt er irritant van, je leert niks, het heeft een blijvende negatieve invloed op je, en de volgende dag heb je een downer van hier tot tokio.. Waarom zou je 't in vredesnaam doen?
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#11
TrippyShit zei:
Ik heb zelf maar 1x lsd gedaan maar wel 11x paddo's. Ik vind psychedelica en mdma heel mooi.
Psychedelica trekt me op dit moment meer. Andere drugs heb ik ook geprobeerd. Coke vond ik de meest onzinnige waardeloze drug die er is. TE duur en ik voel me al stoer genoeg van mezelf :P speed lijkt me ook niks. Ik vind dat gewoon geen leuke en slopende drugs.Keta vond ik niet echt heel erg bijzonder, neit mijn ding. Psychedelica en mdma zijn mijn drugs! :hearteyes:
Klik om te vergroten...
speed is wel leuk hoor.. gewoon leuk gevoel, veel energie en geen egodrug of bewustzijnsvernauwing zoals bij coke en mdma
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jeller zei:
TrippyShit zei:
Ik heb zelf maar 1x lsd gedaan maar wel 11x paddo's. Ik vind psychedelica en mdma heel mooi.
Psychedelica trekt me op dit moment meer. Andere drugs heb ik ook geprobeerd. Coke vond ik de meest onzinnige waardeloze drug die er is. TE duur en ik voel me al stoer genoeg van mezelf :P speed lijkt me ook niks. Ik vind dat gewoon geen leuke en slopende drugs.Keta vond ik niet echt heel erg bijzonder, neit mijn ding. Psychedelica en mdma zijn mijn drugs! :hearteyes:
Klik om te vergroten...
speed is wel leuk hoor.. gewoon leuk gevoel, veel energie en geen egodrug of bewustzijnsvernauwing zoals bij coke en mdma
Klik om te vergroten...

MDMA bewustzijnvernauwend?
Daar ben ik het niet mee eens. Je ziet bij alles het mooie ervan in door de hoge serotoninespiegel, dus bewustzijnvernauwend is het niet maar wel bewustzijnveranderend.

Ik gebruik overigens alleen paddo's en LSD en 1 keer in het half jaar een keertje mdma.
En weleens alcohol en wiet. Wiet kan ook heerlijk zijn in een chille omgeving met mooie muziek.

Tegen de rest van de drugs heb ik niks, maar ze lokken me ook niet en heb niet de behoefte ze te proberen ofzo.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb liever psychedelica, want bij speed / coke / xtc merk ik echt de volgende dag dat ik vergif in mijn lijf heb gestopt, en bij psychedelics heb ik de dag erna alleen maar positieve na- effecten.

Wiet 24/7, en soms een keertje vet naar de kletter!

Ik waardeer het leven meer dan ooit tevoren
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vind LSD een heerlijke drug alhoewel ik paddo's en DMT/ayahuasca toch fijner vind. Ik leer meer met paddo's/ayahuasca dan LSD, en ik vind het ook mooiere visuals geven :hearteyes: . Daarbij vind ik de bodyload van LSD niet echt fijn.

Drugs als coke en speed heb ik nog niet gebruikt, en vooral coke lijkt me dan niets. Van de mensen die ik het zie gebruiken worden het er geen leukere mensen op. daarbij kost het ook zo veel. Speed zou ik zelf alleen maar gebruiken voor praktische doeleinden (voor als ik echt iets af moet maken).

MDMA vind ik heerlijk. de muziek wordt zo mooi, de sex wordt super etc. Verder lijken mij drugs al Ketamine, mescaline en 2-cb nog leuk om eens te doen.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Complicity zei:
Ik heb eerlijk gezegd ook nooit begrepen hoe je iets waardevols over kunt houden aan psychedelica.
Klik om te vergroten...

Het is veel meer een reisende zoektocht die wel jaren kan duren. LSD is toevallig een middel waar die verlichting vrij vlot van doordringt, hoe wel de volledige cirkel zeker niet de eerste keer wordt ervaren. En door sommige word LSD zelfs ervaren als enkel onrust en veranderend zicht. En genoeg gebruikers ontwikkelen na verloop van tijd eveneens een complex, wat gepaard gaat met individuele ongemakken omdat de geest zich 'druk' maakt in nuchtere staat.

Maar middelen als Salvia D, Paddo's, Ketamine en DMT verreisen zoveel meer overgave, tijd en hardhandige mentale schoonspoeling om daar het diamanten platform van te vinden voor je psyche.

Ik heb er 3 jaar over gedaan met paddo's. En uiteindelijk na een zeer zware dosis van 120 gram (was 10 gram droog) en een martelende trip m'n transformatie ondervonden. M'n doen en laten word vanaf die tijd enkel bepaald door mijn overwogen permissie, en niet langer door m'n impulsen en neuroses. Deze grond, die ieder mens individueel in z'n diepste lage heeft zitten, heb ik van mezelf mogen inzien en vervolgens m'n eigen voorkeursinstelling geprogrameerd.

Smartshop porties hebben niets te maken met transformaties zoals de Indianen stammen het deden en het in de verre oudheid gebeurde.

Het heeft niets te maken met individuele gevoeligheid en een hevige trip waar je op kunt terug kijken. Het claimt permanent een deel v/d hersenen wat niet terug te draaien valt.

Met Ketamine, Salvia en DMT zit ik na jaren nog steeds in die zoektocht. Ik kan me goed voorstellen dat bij velen het geloof dat deze middelen het hoogste in zich dragen al lang verdwenen is, na herhaaldelijk gebruik.

Het is echt 50% de psychedelica, en 50% mindset, setting en meditatie en voorzorgsmaatregelen.

Ik denk dat iedereen iets zoekt waar hij zelf zijn voordeel mee kan doen.
Klik om te vergroten...

Voordeel is een doorwerking van een reeds ingegeven iets. Psychedelica creeeren het begrip van wie je bent en wie wij zijn. Vragen die elk mens intrigreren.

Je denkt niet na dat je elke seconde je hart moeten laten samenspannen, je denkt niet na over elke seconden zuurstof inademen. Je denkt niet na over bloed dat moet blijven stromen door die vreemde gangen onder je huid.

Het gebeurd allemaal terwijl mensen doen wat hen evolutionair is ingelegd, de deuren naar hun eigen control room waar hun motor en aansturing zit wordt niet aan het bewustzijn getoond. Dat zou afleiden van het pad wat we moeten gaan.

En juist psychedelica geven je die toegang tot je diepste impulsen en uiteindelijk, het begrip van hoe het kan dat je er 'bent', wat we levend noemen.
F
FratzlLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vroeg me af wat jullie 'geestverruimenden' vinden van andere drugs. Zelf heb ik namelijk totaal geen probleem met het verstandig gebruiken van psychedlica als LSD, paddo's etc en ook MDMA kan een zeer positieve ervaring zijn. Ik vind echter speed, coke en andere varianten de grootste troep die er is en snap niet dat iemand daar bewust aan gaat zitten.

Heb ik dan een verkeerd beeld van die drugs of niet? Hoe staan jullie daar in?
K
KaasaapLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik denk er precies zo over, terwijl ik jammerlijk genoeg (nog) geen lsd heb gedaan. Vooral cocaine, zo duur voor zo weinig effect. Pure waste of money, in mijn opinie.
m
mocridheLid
01-01-2024, 00:00
#18
:)
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mwah, het maakt mij niks uit. Zolang niemand last heeft van je gebruik mag iedereen doen wat hijzelf wil. Persoonlijk gebruik ik voornamelijk tripmiddelen, alcohol en af en toe MDMA maar ik veroordeel coke/speed bv niet. Opiaten vind ik wel gevaarlijk...
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Een v/d vele verworven polen, dankzij mijn relatie met psychoactieven; is een persoonlijk controle agentschap waarin de objectieve visie centraal staat om de werkelijke essentie van iets te begrijpen. Hierin weegt m'n ego niet mee omdat dat leidt tot veroordeling, in plaats van oordeling.

Ik vind dat alle psychoactieven een zekere rol vervullen die aanvulling kunnen zijn op je wezenlijke bewustzijn. En ik kan me goed voorstellen, dat bepaalde mensen liever coke gebruiken, dan LSD.

Je kunt heel veel te weten komen over een middel, maar om de feel van een roes/trip/rush/bereising te begrijpen, moet je het zelf gedaan hebben.

De een voelt zich goed bij het onderbewustzijn, de ander bij een hectisch/hip/flitsend leven waarin carriere wordt gemaakt en ontspannen wordt met drank en coke. Ik denk dat de zelfbewuste psychonaut die mensenkennis en acceptatie daarvan op z'n minst wel bezit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."