Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat vinden LSD-ers van andere drugs?

Wat vinden LSD-ers van andere drugs?

89 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik begrijp nog steeds niet echt wat mensen nou allemaal leren van een lsd trip. Ik ben alleen op sommige momenten in de trip heel veel inzicht. Maar of ik elke trip iets heb geleerd? Ik weet wel dat ik van mijn laatste trip een wijze les meekreeg. Het ging namelijk een beetje fout en de les was overduidelijk: HANS NIET DOEN!
Dat betekende het einde van mijn LSD gebruik.

Ik moet zeggen, dat ik van pep wel veel heb geleerd. En vooral dat ik mensen beter heb leren kennen. Vooral door de immense praatkicks die tot vroeg in de ochtend door gingen. Ik vind dat een mens (met een flinke lading snats in zijn/haar neus) zich helemaal kan openstellen. Dit verhaal geldt ook voor mdma.

Coke heb ik nooit gedaan en daar ben ik ook heel sceptisch over. Op het moment denk ik dat ik dit nooit ga doen. Maar ja, dat zei ik vroeger ook ooit over wiet.
m
misjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het ligt er, zoals Atropa zegt, maar net aan waar iemand zich goed bij voelt en wat past binnen iemands persoonlijke levensstijl.
Niet iedereen gaat bewust met drugs om, zowel met LSD als met wiet coke of xtc.
Je kunt niet van binnen en buiten weten wat iets met je doet, tenzij je het zelf hebt ervaren.
Ik hoop dat iedereen ooit de kennis (en ervaring) bezit om intelligent met drugs om te gaan.
Ikzelf kan evenveel genieten van pep, paddo's, LSD of alcohol, het ligt er maar net aan hoe ik mijn dagen heb gepland en wat ik wil ervaren.

Van speed heb ik vooral geleerd om niet bang te zijn om met mensen te praten :wink: en het heeft me door bergen schoolwerk heen geholpen, al is dat wel een riskante manier om strak te staan want sommige dingen worden dan te makkelijk, je moet je ook bewust zijn van de moeite die het normaal zou kosten en genoeg pauzes in je gebruik houden.
Coke vond ik nooit zo boeiend maar ik heb volgens mij ook nog nooit echt goede coke in handen gehad. Maar dat hoeft van mij ook niet zo nodig. Doe mij maar pep of helemaal niks.
Paddo's en LSD geniet ik nog het meest van omdat ik hier de tijd voor neem en het iedere keer gewoon een 10x sterkere belevenis is van je Zelf en je omgeving, in vergelijking met andere drugs.
MDMA vind ik voor feestje echt heerlijk :hearteyes: , maar ik zorg er ook voor dat ik dan niet teveel opga in de depressie erna. De ene keer merk ik er bijna niks van, maar een andere keer kan ik echt alleen maar in bed liggen. Maargoed dan weet ik ook dat het daardoor komt en dat ik morgen weer fit ben.

Het gaat er denk ik om om optimaal te genieten van het zijn in het hier en nu. Of je dat nu stoned trippend of hyper doet of met een combinatie ervan.
Just have fun everyone :)
C
ComplicityLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hans zei:
Ik begrijp nog steeds niet echt wat mensen nou allemaal leren van een lsd trip. Ik ben alleen op sommige momenten in de trip heel veel inzicht. Maar of ik elke trip iets heb geleerd? Ik weet wel dat ik van mijn laatste trip een wijze les meekreeg. Het ging namelijk een beetje fout en de les was overduidelijk: HANS NIET DOEN!
Dat betekende het einde van mijn LSD gebruik.

Ik moet zeggen, dat ik van pep wel veel heb geleerd. En vooral dat ik mensen beter heb leren kennen. Vooral door de immense praatkicks die tot vroeg in de ochtend door gingen. Ik vind dat een mens (met een flinke lading snats in zijn/haar neus) zich helemaal kan openstellen. Dit verhaal geldt ook voor mdma.

Coke heb ik nooit gedaan en daar ben ik ook heel sceptisch over. Op het moment denk ik dat ik dit nooit ga doen. Maar ja, dat zei ik vroeger ook ooit over wiet.
Klik om te vergroten...

Jij verwoordt echt perfect wat ik al een hele tijd dacht! Tot nu toe heb ik aan MDMA en pep (in mindere mate omdat ik het pas 2x gebruikt heb) veel meer gehad dan aan LSD. Ben anders gaan kijken naar andere mensen, manieren van communiceren, mijn houding tov. de wereld, zelfvertrouwen etc. Ik heb eerlijk gezegd ook nooit begrepen hoe je iets waardevols over kunt houden aan psychedelica. Ik zeg natuurlijk niet dat het niet mogelijk is. Het is wel kortzichtig van sommige mensen om te denken dat hun 'drug van keuze' wel leerzaam en andere niet.

Wat dat betreft ben ik het dan ook helemaal eens met Atropa. Ik denk dat iedereen iets zoekt waar hij zelf zijn voordeel mee kan doen. Hoewel ik dacht dat het voor mij psychedelica waren ben ik erachter gekomen dat het juist stimulerende, (in mijn geval) sociale drugs zijn. Mijn meest open gesprekken heb ik gehad op MDMA en (mijn enige keer) cocaine.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Morgen festival nog vier tripjes paraat ! ready to rock :rockband: :rockband: :rockband:
h
hallotjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik hoe van afwisseling... LSD vind ik wel de beste drugs maar te hard om vaak te doen.

Speed heb ik pas 1 keer op maar vond ik niet veel aan. Ik heb absoluut geen hekel aan speedgasten want ze staan er altijd voor je in nood :wink:

GHB vind ik daarin tegen wel aardige troep een te hoge verslavingsdrang en werkt voor veel vrienden om me heen als een slaapmiddel. Iedereen word er zo vaag van en hardstikke lomp. Het is gevoel is wel oke van GHB maar niet te vaak vind ik.

mdma is jammer dat het zo slopend is. Elke keer weer als ik xtc of mdma op heb voel ik me iq dalen. Het zal iets psychologisch bij me kunnen zijn maar ik voor mij het troep en over met mdma... nah mischien over een lang tijdje een beetje maar voorlopig heb ik echt een angst voor dat spul!


Coke/meth/hero gewoon van weg blijven.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#6
Was weer vet geweldig, ging wel 14 uur door :rock: ! Zeker heel fijne ervaring weer, super vrolijk, kleurijk en volgende dag helemaal niet brak ! Denk dat ik wel nieuwe favoriet heb gevonden buiten :beer: ! Die combo is trouwens echt prima te doen :hearteyes:

grtz,
Patrick
S
SarzLid
01-01-2024, 00:00
#7
Atropa zei:
Een v/d vele verworven polen, dankzij mijn relatie met psychoactieven; is een persoonlijk controle agentschap waarin de objectieve visie centraal staat om de werkelijke essentie van iets te begrijpen. Hierin weegt m'n ego niet mee omdat dat leidt tot veroordeling, in plaats van oordeling.
Klik om te vergroten...
:stoned:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hier op DF heb je af en toe polarisatie en een hoop afschuw voor hele subfora. Ongeveer een jaar geleden zat hier iedereen aan de speed, en dat was toen heilig. Nadat de grootste gebruikers gestopt/gebanned/vertrokken waren werd onder leiding van de leden die gestopt waren een fatwā uitgesproken tegen speed, en tegenwoordig is iedereen aan de psychedelica en worden andere drugs verworpen. In mijn ogen zijn het allemaal stoffen die fucken met neurotransmitters, en eigenlijk gelijk. Je kan van acid wel het gevoel krijgen dat je de wereld eindelijk begrijpt, maar dat ligt niet aan onze eigen genialiteit, de lsd zorgt hiervoor.
Ik hou zelf van hard naar de klote gaan. Speed heeft ook mij veel dingen gekost in het verleden, en ik gebruik het (bijna) nooit meer, maar ik ga het niet veroordelen omdat ik er toen niet mee om kon gaan. Elke drug is wat je er zelf van maakt, gebruik verstandig!
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#9
in mijn persoonlijk geval is lsd mijn favoriet :hearteyes: ,het is zo leuk met muziek op(bij voorkeur sixties:jefferson airplane,gong,hawkwind.... :rockband: ),het werkt relaxerend,intens,het happy gevoel :tearsofjoy: ,etc...ik heb 2 jaren redelijk veel speed genomen,keigoed hoor(lange nachtjes kunnen alcohol drinken zonder zat te worden,het opgewekt gevoel :rock: ,...),maar ik heb er wel hyperventilatie en angstaanvallekes aan overgehouden :( ,nu dat is opgelost door medicatie :mrgreen: van coke(1maal) heb ik niks gevoeld :openmouth: en weed,tja vind ik persoonlijk niks aan (uitgenomen de lachbuien),ik vertel voordurend nonsens en voel mij enorm loom.neen ik ben niet anti andere drugs,alcohol en lsd kan ik gewoonweg het beste verdragen :wink:
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vind speed of coke niet zoveel aan, natuurlijk ga ik mezelf er wel beter van voelen, maar uiteindelijk schiet je er niks mee op. Wiel vind ik heerlijk en doe ik vooral omdat ik van muziek hou en THC is geweldig als hij bij muziek komt. Mijn favoriete zijn paddo's en mescaline en dat soort middelen. LSD hoort daar zeker bij, maar kan ik niet krijgen in mijn kennissenkring. .
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hylke zei:
Waar haal jij (of andere mensen) je mescaline trips weg? Koop je gewoon een paar cactussen?
Klik om te vergroten...
Wel eens gedaan, kostte dik 70 euro. Ontzettend smerig om te eten ook. Een paar jaar terug heb ik wel eens extract gehad. Was ook duur, maar is wel een stuk handiger. Maar die persoon van wie ik dat had zie ik nou ook niet meer, dus zou nou ook niks anders weten dan cactussen uit de smartdrugs.

Het is op zich wel de moeite waard om een keer te proberen, maar het is altijd te duur als je het vergelijkt met paddo's of LSD.
R
RammelslakjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind dat je drugs alleen moet gebruiken ter verbetering van allerlei dingen, of als recreatie.. Met een vriendengroepje een paar blowtjes smoken is natuurlijk niet super goed voor je longen, hersenen etc maar vergroot de vriendschappelijke gevoelens wel en mensen uiten zich op andere manieren.. Ook kunnen paddo's en lsd zegels je een heleboel positieve dingen brengen, neem het tripreport forum als voorbeeld. XTC doet sociaal gezien ook een heleboel goed. Al deze drugs zijn bij gebruik met voldoende tijd er tussen helemaal niet zo slecht natuurlijk. Wel ben ik tegen coke, speed, en heroine ookal heb ik wel eens wat pep gebruikt. Het is niet echt drugs wat andere omstandigheden verbeterd om het zo maar te noemen en je voelt je altijd echt klote met dat spul. Drank vind ik eigelijk ook evil.

P.s. het topic luidt LSD-ers maar ik deel als LSD-maagd mn mening
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#13
Persoonlijk vind ik eigenlijk alleen tripdingen nog echt ok, maar heb ook veel andere dingen uitgeprobeerd...
Speed een tijdje regelmatig gebruikt en ik merkte gewoon hoe klote ik me erdoor ging voelen. Emoties niet meer in de hand hebben etc... Een nachtje goed slapen helpt beter dat aan de Speed gaan... Het is wel handig natuurlijk zo'n wakkerblijver, maar tis slecht voor je lichaam, vrij verslavend en je hebt er een kutkater van.
Hetzelfde heb ik eigenlijk ook bij mdma. Het love gevoel is heerlijk maar die dag of dagen erna voel je je zo brak/kut heb je koppijn enz, dat ik het tegenwoordig niet echt meer waard vind. Ben btw ook liever vrolijk van mezelf.
Ketamine, is de eerste paar keer heel leuk maar je kunt er niets uit halen en het is ook echt een verdovend middel, waardoor ik het niet meer wil gebruiken...
Alcohol, tsja daar heb ik eigenlijk echt een hekel aan :rolleyes: ... De paar keren dat ik het op had waren niet echt positieve ervaringen.
Coke, heroine enz, heb ik allemaal niet gedaan, en heb ik ook totaal geen behoefte aan.

Wat doe ik dan wel?
Ayahuasca - LSD - Paddo's - 2cb - 2ce - 2ci...
Ohja af en toe hash en wiet
Binnenkort wil ik eens cactus uitproberen
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik was een echte lsd-er, dat was toch één van de puurste drugs vond ik. Maar nu na veel gebruik merk ik dat de LSD mij niet meer genoeg te bieden heeft. Het gaat niet diep genoeg meer, en soms verveelt het zelfs. Daarom probeer ik nu beetje een overstap te maken naar de plantaardige tripmiddelen (Paddo's, Cacti, Ayahuasca etc.) Dit omdat de ervaringen die ik daarmee gehad heb mij elke keer weer wijsheden geven wat ik bij de LSD dus mis.

Verder denk ik over andere drugs zoals alchohol,speed,coke etc. dat het gewoon grote kutzooi is. Het vernauwt je geest en heb gezien dat het bij lang gebruik echt schade toebrengt wat lang blijft hangen, ook als je stopt. Bij de ene drug wat meer dan de ander, maar voor mij is het een reden om er vanaf te blijven in ieder geval.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#15
^Maar alcohol is bij kleine hoeveelheden best gezond, net als cafeine trouwens. Volgens mij wordt het pas een 'kut drug' als je de guldenmiddenweg verlaat.
Ik denk als je meer dan 2 alcoholische drankjes neemt, dat het dan al ongezond wordt. De nadelen zijn dan groter dan de voordelen. Zeker als het een dagelijkse gang is.
1 sigaret per maand schijnt ook gezond te zijn :smoke: , maar ja, dan loop je wel het risico dat je verslaafd raakt en het niet bij 1 kunt houden. Dus een afrader.

Maarre, als mensen alcohol drinken om in een roes te komen, dan lijkt me dat idd ongezond.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben het er idd mee eens dat LSD wat te oppervlakkig kan worden/zijn als je als intieme psychonaut in wonderland wilt belanden. Met name als je het vaak gedaan hebt en kennis hebt genomen van alle andere tripmiddelen zal dit het geval zijn. Dan heb je fases waar je weinig mee kunt omdat het allemaal al verkend territorium is.

LSD is basic, rechtlijnig, meegaand en daarom hou ik er echt van. Maar het is ook 'modern' en big picture orientated. Inname van LSD is zeer simpel en veroorzaakt geen moelijkheden als maagkrampen of niet kunnen doorbreken.

Hoge dosis cactus is gewoon echt veel droomachtiger en diepgaander. Ik voel me echt verbonden met de verre oudheid en het natuurlijke bestaan als een 'holbewoner' die leeft van natuurlijke rijkdommen. Er is altijd wat nieuws te ontdekken. De ene keer beland ik in de innerlijke kosmos, de andere keer is er wonderlijke waardering voor de wereld om me heen.

Hetzelfde geldt voor DMT, omdat ik daarvan ècht de externe wereld verlaat en in wonderland kom. Ik heb niets te vertellen. Magie bepaald over m'n lot.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#17
^Ik heb nog nooit lsd gehad, dus ik heb hier eigenlijk niks te zoeken :) Maar wat ik me toch afvraag: als lsd idd voorspelbaar begint te worden, dan biedt dat ook voordelen lijkt me. Want als je een middel redelijk goed kent, dan is misschien de tijd rijp om nog meer te gaan experimenteren met de setting. Bijvoorbeeld in een stroboscoop kijken, bij verschillende snelheden. En zo zijn er veel meer dingen te bedenken, die je niet zo snel zal doen bij een middel waar je nog relatief onbekend mee bent. Tenminste dat lijkt mij.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zo voorspelbaar vind ik het anders niet, was van het weekend de vijfde keer dat ik het deed. Gemiddeld steeds 3 zegels lekker kleurrijk en mellow. Nu had ik 1 zegel op en was echt 10 uur de weg kwijt :P !

Het was alleemaal niet zo kleurrijk als normaal, juist heel duister en bizar, zat echt kantje boord bad trip, maar kan met dat soort situaties tegenwoordig wel goed omgaan. Toen het eenmaal donker werd, meer als 10 uur later was ik nog zo heftig aan het trippen dat ik allemaal cartoons in mijn hoofd zag spelen. Ook was ik superrealistisch aan het dromen alsof ik de droomwereld bewust had betreden ofzo, ik kon precies bepalen wat er gebeurde... MIsschien had ik wel een koortsje onder mijn leden :P!

Was ook de eerste keer dat ik niet combineerde, de andere vier keer had ik steeds wel combinatie met iets anders. 1x paddo's, lsd en xtc; 3x 2CB en LSD.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#19
zondag white widow en misty gerookt:tongueout:ersoonlijk heb ik daar niks aan,ik voel me slechter dan beter :( ,niks eigenlijk voor mij,heb er nooit tegengekunnen...ik ben enorm loom dan.het kan zijn dat het ook ligt aan mijn medicatie die ik neem(het is medactie die mij rustiger maakt,zodat ik geen hyperventilatieaanvallen meer heb).
S
SantatripLid
01-01-2024, 00:00
#20
Uiteraard begonnen met hash en wiet omdat het makkelijk te krijgen was. Vind het nu niet heel relaxed meer, omdat ik er zeer introvert en inactief van word. Wel lekker icm mdma, pep en lsd.
Verder heb ik lang wekelijks xtc en mdma gebruikt, maar dat wordt iedere keer minder waardoor ik er nu een tijdelijke stop in heb gelast.

Pep en coke allebei meerdere keren geprobeerd maar voegt niks toe en voel me er lichamelijk en psychisch niet fijn bij na afloop van gebruik...iedere keer weer beetje schuldgevoel en dan maar gewoon een keer een feestje overslaan, je mist toch niet zoveel hoewel je dat jezelf wel elke keer voorhoudt + het verslavingsrisico is voor mij te groot!

Paddo's en lsd zijn voor mij de perfecte middelen. Je neemt er de tijd voor, heerlijk intens en vooral lsd vind ik eigenlijk een combinatie van meerdere middelen samen. Paddo's zijn vaak wat spiritueler en donkerder maar wel iedere keer weer heerlijk!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."