Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMetizolam - (Opvolger van Etizolam besteld)

Metizolam - (Opvolger van Etizolam besteld)

103 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
B
BoldvandebuurtLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoii,
Ik heb dus Metizolam besteld voor mijn angst waar ik af en toe/regelmatig last van heb. Het is de bedoeling dat ik dit gebruik als ik naar groepen mensen ga zodat de angst wat minder wordt. Metizolam schijnt minder sedatie te veroorzaken dan Etizolam en werkt langer. Ik lees goed om te gebruiken tegen angsten. 4-5mg Metizolam staat gelijk aan 1 mg Etizolam zeggen ze.
Ik denk dat het wel goed zal werken. Zal proberen updates te geven.
Is er iemand die er nog wat over wil zeggen?

Groetjess,

Boldvandebuurtes
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Boldvandebuurt zei:
Is er iemand die er nog wat over wil zeggen?
Klik om te vergroten...
Ja, beperk je gebruik hiervan en hou ergens nauwkeurig bij wanneer en hoeveel je neemt.

Gebruik niet meerdere dagen achter elkaar. Neem geen hogere dosis dan nodig voor de angstremmende werking. Pas op jezelf, benzodiazepines en analogen werken sluipend verslavend.

Nog beter is om hiervoor naar de huisarts te gaan.
B
BoldvandebuurtLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hippie Langwaus zei:
Ja, beperk je gebruik hiervan en hou ergens nauwkeurig bij wanneer en hoeveel je neemt.

Gebruik niet meerdere dagen achter elkaar. Neem geen hogere dosis dan nodig voor de angstremmende werking. Pas op jezelf, benzodiazepines en analogen werken sluipend verslavend.

Nog beter is om hiervoor naar de huisarts te gaan.
Klik om te vergroten...
Yess, dankjewel voor je advies man, wordt gewaardeerd.
Ik zal het alleen op sommige momenten nemen. Ja ik loop al een tijdje met die angsten en waar ze vandaan komen wordt ook maar niet duidelijk. Wat ik dus denk is dat door mijn autisme de wereld (vooral) op drukke momenten heel intens binnenkomt en dat maakt me dan angstig.
Ik ben heel benieuwd naar die Metizolam, het beloofd beter te werken dan Etizolam en verwacht dat het minder verslavend is door de minder sederende werking, maar we gaan het zien. Update volgt!
Groet,
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Beter leer je omgaan met de angst.

Ipv allemaal rommel gebruiken.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je wilt metizolam dus eigenlijk gebruiken als medicatie @Boldvandebuurt Wat vind jouw huisarts/behandelaar daarvan? Als het zo’n goed idee is, waarom schrijft hij of zij dan geen benzodiazepines voor? Voor overprikkeling zijn in ieder geval betere medicijnen beschikbaar.

Alle benzodiazepines zijn trouwens verslavend, dus hou jezelf niet voor de gek.
B
BoldvandebuurtLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Je wilt metizolam dus eigenlijk gebruiken als medicatie @Boldvandebuurt Wat vind jouw huisarts/behandelaar daarvan? Als het zo’n goed idee is, waarom schrijft hij of zij dan geen benzodiazepines voor? Voor overprikkeling zijn in ieder geval betere medicijnen beschikbaar.

Alle benzodiazepines zijn trouwens verslavend, dus hou jezelf niet voor de gek.
Klik om te vergroten...
Ik wilde het daarvoor proberen ja, nooit benzo’s genomen dus kijken wat het doet. Niet besproken met mijn behandelaar.
Medicijnen voor overprikkeling blijven maar niet de gewenste effecten te hebben.

Staat genoteerd over dat het ook verslavend kan zijn. Wil graag wel even zeggen dat ik het graag een open gesprek wil houden waarin adviezen erg welkom zijn. Ik merk alleen nu een toon van veroordeling en mij de les te lezen.
Goed, het is dus een experiment om te kijken wat het doet tegen angstet dit type benzo(Metizolam). Dit topic omdat het een nieuwe op de markt is en ook bedoeld voor de toekomstige lezer.
Ik wil nadrukkelijk zeggen dat ik het niet ga misbruiken!
Groet,
Moge informatie over alle substanties zo goed mogelijk beschikbaar zijn
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#7
Boldvandebuurt zei:
Ik wilde het daarvoor proberen ja, nooit benzo’s genomen dus kijken wat het doet. Niet besproken met mijn behandelaar.
Medicijnen voor overprikkeling blijven maar niet de gewenste effecten te hebben.

ik heb niet gezegd dat het niet verslavend zou zijn. Wil graag wel even zeggen dat ik het graag een open gesprek wil houden waarin adviezen erg welkom zijn. Ik merk alleen nu een toon van veroordeling en mij de les te lezen.
Goed, het is dus een experiment om te kijken wat het doet tegen angstet dit type benzo(Metizolam). Dit topic omdat het een nieuwe op de markt is en ook bedoeld voor de toekomstige lezer.
Ik wil nadrukkelijk zeggen dat ik het niet ga misbruiken!
Groet,
Moge informatie over alle substanties zo goed mogelijk beschikbaar zijn
Klik om te vergroten...
Heb je psychonautwiki al gecheckt? Daar is een page over dat Metizolam.
B
BoldvandebuurtLid
01-01-2024, 00:00
#8
N3K0 zei:
Beter leer je omgaan met de angst.

Ipv allemaal rommel gebruiken.
Klik om te vergroten...
Je hebt ook gelijk. Het is alleen dat ik hier al heel lang mee loop en het is op een gegeven moment gewoon niet meer leuk dat ik nergens meer heen wil/durf. De frustratie zit hoog. Dus op een gegeven moment ga je uit (lichte) wanhoop maar zoiets proberen. Anyway, ik heb maandag weer een afspraak met m’n psychiater, daar ga ik het ook bespreken.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#9
Boldvandebuurt zei:
Ik ga checken!
Klik om te vergroten...
Vooral het stukje over afwegen wat zo goed als onmogelijk is en de manier waarop je het kunt oplossen is denk ik bruikbaar.
Verder deel ik wel de zorgen van mijn mede DF-ers dat je er echt voorzichtig mee moet zijn.
B
BoldvandebuurtLid
01-01-2024, 00:00
#10
DjYella zei:
Heb je psychonautwiki al gecheckt? Daar is een page over dat Metizolam.
Klik om te vergroten...
Ik ga checken!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#11
Boldvandebuurt zei:
Goed, het is dus een experiment om te kijken wat het doet tegen angstet dit type benzo(Metizolam).
Klik om te vergroten...
Het zal prima werken tegen angst net zoals alle benzodiazepines. Daarin schuilt ook het gevaar, want als angst het probleem is en metizolam de oplossing, dan wordt je al snel afhankelijk. En tja, niemand probeert een nieuw stofje uit met het idee van “Ik ga dit stofje misbruiken”, dus dat zegt niet zoveel.

Geen oordelen hoor. Ik vind het gewoon geen goed idee om op eigen houtje benzodiazepines te gebruiken voor psychische problemen. Dus verstandig dat je het gaat bespreken met je psychiater.
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Benzodiazepines zijn geen oplossing maar verlichten enkel de symptomen van jouw angst. Er zitten veel nadelen aan en ze zijn naast geestelijk, ook lichamelijk verslavend. Toch ben ik van mening dat, indien je er verstand mee om kan gaan, benzo's best behulpzaam kunnen zijn. Je moet gewoon heel goed de frequentie van je gebruik monitoren en in de tussentijd werken aan jouw angsten, het liefst in een professionele setting. Als je benzo's op voorschrift van een huisarts krijgt zal er in ieder geval controle
plaatsvinden. Op dit forum heerst een beetje de tendens om heel snel alle doemscenario's uit de kast te trekken als het woord 'benzo' valt. Ik vind dit niet altijd even terecht, benzodiazepines zijn de drugs waar ik de minste nadelen van heb ondervonden (eigenlijk voornamelijk voordelen in moeilijkere periodes). Dit wil overigens niet zeggen dat ze niet gevaarlijk zijn, want dat zijn ze wel degelijk.
h
heerutosenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Afblijven. Ergste wat mij ooit is overkomen is dat ik benzo's voorgeschreven kreeg zonder enige waarschuwing. Ik zoek het om af te bouwen.
Het is geen medicijn. Je raak lichamelijk afhankelijk na 3 weken en hoe langer hoe erger. De rebound is hell en je huisarts zal zomaar stoppen, jou de schuld geven en je op een SSRI zetten (zoek maar eens op hoe vaak dat gebeurt en hoeveel mensen zelfmoord plegen hierna)

Het is vergif. Ik ben nog een manier aan het vinden om een malpractice lawsuit te starten
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#14
heerutosen zei:
Afblijven. Ergste wat mij ooit is overkomen is dat ik benzo's voorgeschreven kreeg zonder enige waarschuwing. Ik zoek het om af te bouwen.
Het is geen medicijn. Je raak lichamelijk afhankelijk na 3 weken en hoe langer hoe erger. De rebound is hell en je huisarts zal zomaar stoppen, jou de schuld geven en je op een SSRI zetten (zoek maar eens op hoe vaak dat gebeurt en hoeveel mensen zelfmoord plegen hierna)

Het is vergif. Ik ben nog een manier aan het vinden om een malpractice lawsuit te starten
Klik om te vergroten...
Triest verhaal natuurlijk, maar dagelijks benzodiazepines gebruiken is vragen om problemen. De frequentie van gebruik is essentieel, dat geldt overigens voor heel veel middelen. Als je dat niet in de hand kunt houden, of je bent - zoals in jouw geval - niet goed voorgelicht, dan kan het linke boel worden. In mijn geval heb ik nooit een probleem met benzo's gehad, en hebben ze me juist weer op het goede pad geholpen. Door de rust die ze me gaven kon ik dingen weer in perspectief zien, waardoor ik dat uiteindelijk ook zonder deze middelen beter kon. Ik heb geen haat jegens benzo's, 95% hier op het forum wel.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#15
heerutosen zei:
Afblijven. Ergste wat mij ooit is overkomen is dat ik benzo's voorgeschreven kreeg zonder enige waarschuwing. Ik zoek het om af te bouwen.
Het is geen medicijn. Je raak lichamelijk afhankelijk na 3 weken en hoe langer hoe erger. De rebound is hell en je huisarts zal zomaar stoppen, jou de schuld geven en je op een SSRI zetten (zoek maar eens op hoe vaak dat gebeurt en hoeveel mensen zelfmoord plegen hierna)

Het is vergif. Ik ben nog een manier aan het vinden om een malpractice lawsuit te starten
Klik om te vergroten...
Sluit me hierbij aan. Soortgelijke ervaring gehad en zit nu nog steeds met afhankelijkheid en lukt niet te stoppen.
B
BoldvandebuurtLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ei-Salade zei:
Sluit me hierbij aan. Soortgelijke ervaring gehad en zit nu nog steeds met afhankelijkheid en lukt niet te stoppen.
Klik om te vergroten...
Hoe is het zo moeilijk om te stoppen dan? Wat voel je ?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#17
Boldvandebuurt zei:
Hoe is het zo moeilijk om te stoppen dan? Wat voel je ?
Klik om te vergroten...
Geen passende hulp vinden voor m'n psychische problemen en 9 jaar lang volgepropt worden met pillen
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
PapaverMan zei:
En omdat ik decennia ervaring met deze middelen heb en heb gezien hoe deze onzin het herstel van mensen in de weg zit.
Klik om te vergroten...
Okee dus als ik het goed begrijp komt een alarmistische toon niet overeen met jouw ervaring van benzo's.

Maar kun je dan in meer detail vertellen wat dan precies jouw ervaring is, en hoe je daaruit leerde dat de ontwennignsverschijnselen in jouw geval kennelijk niet zo heftig zijn geweest?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
PapaverMan zei:
En beledigingen achterwege laten aub.
Klik om te vergroten...
Je bedoelt dat je het niet fijn vindt om Vaag figuur genoemd te worden neem ik aan.. Sorry, belediging was niet mijn bedoeling, maar je verdediging van de Benzodiazepine op jou manier vond ik erg vaag.
Ik ben verder geen totale anti-benzo freak, maar je theorie klopt maar deels en als iemand niet meer kan slapen of zware stress voelt na weken relax te zijn geweest onder invloed, kan het al snel mis gaan.
Hoe men moet afbouwen weet men pas als het gelukt is en doktoren weten/ wisten vaak niet hoe ze moeten begeleiden.

En er is een groot onderscheid tussen Benzo gebruik en Benzo misbruik, maar toch is die lijn snel onherkenbaar als er RC bij komen kijken.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Dit stukje klopt. Er wordt geadviseerd om benzo's maximaal twee weken te nemen voor slaapproblemen omdat na die periode de werkzaamheid sterk afneemt vanwege tolerantie.
(Zie https://www.ggzstandaarden.nl/zorgs...zorg-rondom-bijwerkingen-door-benzodiazepinen )

Alleen die tolerantie is dus wel gelinkt aan ontwenning. Wat er gebeurt is dat receptoren in het brein ongevoeliger worden voor GABA. Dat is tolerantie. Als er dan geen benzo's meer worden genomen, dan reageert het brein niet meer zoals normaal op natuurlijke prikkels, waardoor er bijwerkingen ontstaan zoals moeite met slapen. Dat zijn ontwenningsverschijnselen. Tolerantie en ontwenningsverschijnselen zijn aan elkaar gelinkt.


Dit ben ik met je eens inderdaad. Het mag wel wat netter de discussie.

Maar heb je door dat dit ook niet erg empathisch is? Je ontkent hier glashard dat iemand een ervaring kan hebben en doet overkomen alsof het aanstellerij is
Klik om te vergroten...
Hoho dit wil ik wel even rechtzetten. Ik ontken niet dat hij/zij nare ontwenning heeft ervaren. Placebo wil niet zeggen dat het niet echt is of dat hij het zich inbeeldt. De vraag is welke rol verwachting daarin heeft gespeeld, niet of de ervaring echt is of niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."