Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Š 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMetizolam - (Opvolger van Etizolam besteld)

Metizolam - (Opvolger van Etizolam besteld)

103 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#1
Boldvandebuurt zei:
Ik wilde het daarvoor proberen ja, nooit benzo’s genomen dus kijken wat het doet. Niet besproken met mijn behandelaar.
Medicijnen voor overprikkeling blijven maar niet de gewenste effecten te hebben.

ik heb niet gezegd dat het niet verslavend zou zijn. Wil graag wel even zeggen dat ik het graag een open gesprek wil houden waarin adviezen erg welkom zijn. Ik merk alleen nu een toon van veroordeling en mij de les te lezen.
Goed, het is dus een experiment om te kijken wat het doet tegen angstet dit type benzo(Metizolam). Dit topic omdat het een nieuwe op de markt is en ook bedoeld voor de toekomstige lezer.
Ik wil nadrukkelijk zeggen dat ik het niet ga misbruiken!
Groet,
Moge informatie over alle substanties zo goed mogelijk beschikbaar zijn
Klik om te vergroten...
Heb je psychonautwiki al gecheckt? Daar is een page over dat Metizolam.
B
BoldvandebuurtLid
01-01-2024, 00:00
#2
N3K0 zei:
Beter leer je omgaan met de angst.

Ipv allemaal rommel gebruiken.
Klik om te vergroten...
Je hebt ook gelijk. Het is alleen dat ik hier al heel lang mee loop en het is op een gegeven moment gewoon niet meer leuk dat ik nergens meer heen wil/durf. De frustratie zit hoog. Dus op een gegeven moment ga je uit (lichte) wanhoop maar zoiets proberen. Anyway, ik heb maandag weer een afspraak met m’n psychiater, daar ga ik het ook bespreken.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#3
Boldvandebuurt zei:
Ik ga checken!
Klik om te vergroten...
Vooral het stukje over afwegen wat zo goed als onmogelijk is en de manier waarop je het kunt oplossen is denk ik bruikbaar.
Verder deel ik wel de zorgen van mijn mede DF-ers dat je er echt voorzichtig mee moet zijn.
B
BoldvandebuurtLid
01-01-2024, 00:00
#4
DjYella zei:
Heb je psychonautwiki al gecheckt? Daar is een page over dat Metizolam.
Klik om te vergroten...
Ik ga checken!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Boldvandebuurt zei:
Goed, het is dus een experiment om te kijken wat het doet tegen angstet dit type benzo(Metizolam).
Klik om te vergroten...
Het zal prima werken tegen angst net zoals alle benzodiazepines. Daarin schuilt ook het gevaar, want als angst het probleem is en metizolam de oplossing, dan wordt je al snel afhankelijk. En tja, niemand probeert een nieuw stofje uit met het idee van “Ik ga dit stofje misbruiken”, dus dat zegt niet zoveel.

Geen oordelen hoor. Ik vind het gewoon geen goed idee om op eigen houtje benzodiazepines te gebruiken voor psychische problemen. Dus verstandig dat je het gaat bespreken met je psychiater.
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Benzodiazepines zijn geen oplossing maar verlichten enkel de symptomen van jouw angst. Er zitten veel nadelen aan en ze zijn naast geestelijk, ook lichamelijk verslavend. Toch ben ik van mening dat, indien je er verstand mee om kan gaan, benzo's best behulpzaam kunnen zijn. Je moet gewoon heel goed de frequentie van je gebruik monitoren en in de tussentijd werken aan jouw angsten, het liefst in een professionele setting. Als je benzo's op voorschrift van een huisarts krijgt zal er in ieder geval controle
plaatsvinden. Op dit forum heerst een beetje de tendens om heel snel alle doemscenario's uit de kast te trekken als het woord 'benzo' valt. Ik vind dit niet altijd even terecht, benzodiazepines zijn de drugs waar ik de minste nadelen van heb ondervonden (eigenlijk voornamelijk voordelen in moeilijkere periodes). Dit wil overigens niet zeggen dat ze niet gevaarlijk zijn, want dat zijn ze wel degelijk.
h
heerutosenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Afblijven. Ergste wat mij ooit is overkomen is dat ik benzo's voorgeschreven kreeg zonder enige waarschuwing. Ik zoek het om af te bouwen.
Het is geen medicijn. Je raak lichamelijk afhankelijk na 3 weken en hoe langer hoe erger. De rebound is hell en je huisarts zal zomaar stoppen, jou de schuld geven en je op een SSRI zetten (zoek maar eens op hoe vaak dat gebeurt en hoeveel mensen zelfmoord plegen hierna)

Het is vergif. Ik ben nog een manier aan het vinden om een malpractice lawsuit te starten
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#8
heerutosen zei:
Afblijven. Ergste wat mij ooit is overkomen is dat ik benzo's voorgeschreven kreeg zonder enige waarschuwing. Ik zoek het om af te bouwen.
Het is geen medicijn. Je raak lichamelijk afhankelijk na 3 weken en hoe langer hoe erger. De rebound is hell en je huisarts zal zomaar stoppen, jou de schuld geven en je op een SSRI zetten (zoek maar eens op hoe vaak dat gebeurt en hoeveel mensen zelfmoord plegen hierna)

Het is vergif. Ik ben nog een manier aan het vinden om een malpractice lawsuit te starten
Klik om te vergroten...
Triest verhaal natuurlijk, maar dagelijks benzodiazepines gebruiken is vragen om problemen. De frequentie van gebruik is essentieel, dat geldt overigens voor heel veel middelen. Als je dat niet in de hand kunt houden, of je bent - zoals in jouw geval - niet goed voorgelicht, dan kan het linke boel worden. In mijn geval heb ik nooit een probleem met benzo's gehad, en hebben ze me juist weer op het goede pad geholpen. Door de rust die ze me gaven kon ik dingen weer in perspectief zien, waardoor ik dat uiteindelijk ook zonder deze middelen beter kon. Ik heb geen haat jegens benzo's, 95% hier op het forum wel.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#9
heerutosen zei:
Afblijven. Ergste wat mij ooit is overkomen is dat ik benzo's voorgeschreven kreeg zonder enige waarschuwing. Ik zoek het om af te bouwen.
Het is geen medicijn. Je raak lichamelijk afhankelijk na 3 weken en hoe langer hoe erger. De rebound is hell en je huisarts zal zomaar stoppen, jou de schuld geven en je op een SSRI zetten (zoek maar eens op hoe vaak dat gebeurt en hoeveel mensen zelfmoord plegen hierna)

Het is vergif. Ik ben nog een manier aan het vinden om een malpractice lawsuit te starten
Klik om te vergroten...
Sluit me hierbij aan. Soortgelijke ervaring gehad en zit nu nog steeds met afhankelijkheid en lukt niet te stoppen.
B
BoldvandebuurtLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ei-Salade zei:
Sluit me hierbij aan. Soortgelijke ervaring gehad en zit nu nog steeds met afhankelijkheid en lukt niet te stoppen.
Klik om te vergroten...
Hoe is het zo moeilijk om te stoppen dan? Wat voel je ?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#11
Boldvandebuurt zei:
Hoe is het zo moeilijk om te stoppen dan? Wat voel je ?
Klik om te vergroten...
Geen passende hulp vinden voor m'n psychische problemen en 9 jaar lang volgepropt worden met pillen
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#12
Boldvandebuurt zei:
Hoe is het zo moeilijk om te stoppen dan? Wat voel je ?
Klik om te vergroten...
Na 3 maanden voorgeschreven oxazepam en temazepam gestopt en ben er ruim twee weken goed ziek van geweest. Rillen, moe, diarree, ziek, overgeven, niet slapen etc... Heftig spul maar ik ben er wel vanaf thank god.
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sterkte aan iedereen die hier een probleem mee heeft ❤️
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Om nog even on-topic te reageren, ik heb ooit toen ik voor het eerst in aanraking kwam met RC's metizolam besteld, de dosering van de pellets was toen denk ik slechts 1mg, ik had toen geen tolerantie en ook nog nooit benzos gebruikt. Van wat ik me toen herinner bracht het inderdaad een zekere ontspanning en sliep ik gemakkelijker, maar ik kan me niet herinneren dat het heel sterk slaapverwekkend of zo was. Ik dacht dat metizolam toen eerder een voorloper van etizolam was, aangezien ik toen nog geen etizolam zag online, maar het kan ook dat ik gewoon niet goed gezocht had en het is zeker 8 jaar geleden inmiddels.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Highonlife zei:
Ik heb geen haat jegens benzo's, 95% hier op het forum wel.
Klik om te vergroten...

We hebben geen ‘haat’ jegens benzo’s. Velen hier weten hoe ontzettend verslavend ze zijn en hoe ont-zet-tend kut de afkick. Dat er zo streng voor gewaarschuwd wordt is niet omdat benzo’s ‘gehaat’ worden, maar omdat de liefde snel omslaat in een ongelofelijk groot probleem, en er plaatsvervangend gevreesd wordt voor een ander dat die er (ook) verslaafd aan zal raken. Degenen die dit meegemaakt hebben wensen het niemand anders toe.

Deze video zag ik recent voorbij komen op YouTube, het verhaal van deze man geeft behoorlijk heftig weer wat voor hel het kan worden. Ik had natuurlijk al tig verhalen gehoord en gelezen (o.a. hier op het forum), maar dit interview kwam wel echt effe binnen. Aan het einde zie je gewoon hoe hij weer opnieuw angstsymptomen krijgt door het zelfs maar over die benzo withdrawal horror die hij heeft doorgemaakt te hebben en eraan terug te denken. Hij beschrijft ook hoeveel erger het nog was dan ‘severe depression’, en noemt het zelfs ‘worse than death’.

H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
We hebben geen ‘haat’ jegens benzo’s. Velen hier weten hoe ontzettend verslavend ze zijn en hoe ont-zet-tend kut de afkick. Dat er zo streng voor gewaarschuwd wordt is niet omdat benzo’s ‘gehaat’ worden, maar omdat de liefde snel omslaat in een ongelofelijk groot probleem, en er plaatsvervangend gevreesd wordt voor een ander dat die er (ook) verslaafd aan zal raken. Degenen die dit meegemaakt hebben wensen het niemand anders toe.

Deze video zag ik recent voorbij komen op YouTube, het verhaal van deze man geeft behoorlijk heftig weer wat voor hel het kan worden. Ik had natuurlijk al tig verhalen gehoord en gelezen (o.a. hier op het forum), maar dit interview kwam wel echt effe binnen. Aan het einde zie je gewoon hoe hij weer opnieuw angstsymptomen krijgt door het zelfs maar over die benzo withdrawal horror die hij heeft doorgemaakt te hebben en eraan terug te denken. Hij beschrijft ook hoeveel erger het nog was dan ‘severe depression’, en noemt het zelfs ‘worse than death’.

Klik om te vergroten...
Ik wil de problemen die benzo's met zich mee kunnen brengen ook niet bagetelliseren. Het is ontzettend goed dat men hier waarschuwt voor benzodiazepines en hun verslavende werking inclusief de heftige afkickverschijnselen die met deze middelen gemoeid zijn. Ik vind het zeer betreurenswaardig dat er mensen zijn die extreme worstelingen hebben doormaakt met een benzo-verslaving en dit gaat me oprecht aan het hart. En ja, ik lees die verhalen ook hier op het forum. Ik heb deze ervaring zelf echter niet met benzodiazepines, maar ik heb deze ook nooit mĂ­sbruikt (mede dankzij de waarschuwingen op dit forum, dus waarvoor dank). Ik ben echter wel van mening dat benzodiazepines kortdurend ook behulpzaam kunnen zijn, mits op een correcte manier gebruikt (bij voorkeur onder toezicht van een arts). Hier lees ik op dit forum relatief weinig over, vandaar mijn opmerking. Zeker als je dit afzet tegen andere drugs waarover op dit forum veel luchtiger gesproken wordt - die 0.0 functionele waarde hebben - en i.m.o. nog veel schadelijker zijn dan benzodiazepines. Vandaar dat ik de negatieve tendens op dit forum omtrent benzodiazepines omschreef als haat. Dat men zeer voorzichtig met benzo's om moet gaan, daar zijn we het denk ik allemaal over eens.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Highonlife zei:
Ik wil de problemen die benzo's met zich mee kunnen brengen ook niet bagetelliseren. Het is ontzettend goed dat men hier waarschuwt voor benzodiazepines en hun verslavende werking inclusief de heftige afkickverschijnselen die met deze middelen gemoeid zijn. Ik vind het zeer betreurenswaardig dat er mensen zijn die extreme worstelingen hebben doormaakt met een benzo-verslaving en dit gaat me oprecht aan het hart. En ja, ik lees die verhalen ook hier op het forum. Ik heb deze ervaring zelf echter niet met benzodiazepines, maar ik heb deze ook nooit mĂ­sbruikt (mede dankzij de waarschuwingen op dit forum, dus waarvoor dank). Ik ben echter wel van mening dat benzodiazepines kortdurend ook behulpzaam kunnen zijn, mits op een correcte manier gebruikt (bij voorkeur onder toezicht van een arts). Hier lees ik op dit forum relatief weinig over, vandaar mijn opmerking. Zeker als je dit afzet tegen andere drugs waarover op dit forum veel luchtiger gesproken wordt - die 0.0 functionele waarde hebben - en i.m.o. nog veel schadelijker zijn dan benzodiazepines. Vandaar dat ik de negatieve tendens op dit forum omtrent benzodiazepines omschreef als haat. Dat men zeer voorzichtig met benzo's om moet gaan, daar zijn we het denk ik allemaal over eens.
Klik om te vergroten...

Oh, het is zeker zo dat benzo’s nuttig kunnen zijn. Ik heb ze zelf regelmatig gebruikt en er baat bij gehad - en nog steeds. Ik ben ook blij dat ze bestaan. Heb ze altijd in huis, en neem ze redelijk standaard na een trip of een upper (ik weet dat hier ook meningen over bestaan op het forum, maar ik trip/stim zo weinig dat ik dat prima vind voor mezelf, anders zou ik na een LSD-trip of keertje pep nog eeuwig wakker zijn). Ik neem ze ook soms als ik dreig een paniekaanval te krijgen of als ik echt niet kan slapen. Daarin bepaal ik zelf mijn grens, die * over het algemeen * voor mij werkt. Dus ik begrijp je tegengeluid.

Moet toegeven dat dit wel echt de enige drug is (van alles wat ik ooit geprobeerd heb) waarbij ik met periodes tegen een aanhankelijkheid aan heb gezeten, in de gevarenzone, maar wel nog zodanig mild dat ik het voor mezelf weer met discipline af kon blokken. Ik weet hierdoor dat ik met benzo’s blijvend moet uitkijken (ik ben van nature angstig, en ook een slechte slaper, een benzo lost beide acuut op… op de zeer korte termijn).

Ik denk dat we het erover eens zijn dat benzo’s niet per definitie slecht zijn, en dat er mensen zijn die er normaal mee kunnen omgaan. :) Er zijn echter zóveel mensen die er niet normaal mee kunnen omgaan (en daar tel ik periodieke gevarenzone-mensen zoals ik zelf dan ook even bij) dat we eigenlijk niet genoeg kunnen waarschuwen.

Ik merk in mijn dagelijkse leven dat het stigma op bepaalde drugs onredelijk groot is, bijvoorbeeld psychedelica… maar als ik hardop zeg dat ik wel eens een online bestelde slaappil neem vinden maar weinig mensen dit alarmerend. Dat klopt gewoon serieus niet.
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Oh, het is zeker zo dat benzo’s nuttig kunnen zijn. Ik heb ze zelf regelmatig gebruikt en er baat bij gehad - en nog steeds. Ik ben ook blij dat ze bestaan. Heb ze altijd in huis, en neem ze redelijk standaard na een trip of een upper (ik weet dat hier ook meningen over bestaan op het forum, maar ik trip/stim zo weinig dat ik dat prima vind voor mezelf, anders zou ik na een LSD-trip of keertje pep nog eeuwig wakker zijn). Ik neem ze ook soms als ik dreig een paniekaanval te krijgen of als ik echt niet kan slapen. Daarin bepaal ik zelf mijn grens, die * over het algemeen * voor mij werkt. Dus ik begrijp je tegengeluid.

Moet toegeven dat dit wel echt de enige drug is (van alles wat ik ooit geprobeerd heb) waarbij ik met periodes tegen een aanhankelijkheid aan heb gezeten, in de gevarenzone, maar wel nog zodanig mild dat ik het voor mezelf weer met discipline af kon blokken. Ik weet hierdoor dat ik met benzo’s blijvend moet uitkijken (ik ben van nature angstig, en ook een slechte slaper, een benzo lost beide acuut op… op de zeer korte termijn).

Ik denk dat we het erover eens zijn dat benzo’s niet per definitie slecht zijn, en dat er mensen zijn die er normaal mee kunnen omgaan. :) Er zijn echter zóveel mensen die er niet normaal mee kunnen omgaan (en daar tel ik periodieke gevarenzone-mensen zoals ik zelf dan ook even bij) dat we eigenlijk niet genoeg kunnen waarschuwen.

Ik merk in mijn dagelijkse leven dat het stigma op bepaalde drugs onredelijk groot is, bijvoorbeeld psychedelica… maar als ik hardop zeg dat ik wel eens een online bestelde slaappil neem vinden maar weinig mensen dit alarmerend. Dat klopt gewoon serieus niet.
Klik om te vergroten...
Hier sluit ik me volledig bij aan
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#19
DjYella zei:
Na 3 maanden voorgeschreven oxazepam en temazepam gestopt en ben er ruim twee weken goed ziek van geweest. Rillen, moe, diarree, ziek, overgeven, niet slapen etc... Heftig spul maar ik ben er wel vanaf thank god.
Klik om te vergroten...

Dit is helemaal niet nodig. Benzo's kun je bijna klachtenvrij afbouwen alleen niet via de huisarts want die werken met 25% mindering dosering per week. Ik ben linear afgebouwd met 0 terugvallen van 120 mg diazepam per dag naar 0, ja het duurde wel langer dan een jaar maar verrre van een hel.

Het is iets wat je jezelf aandoet maar puur onwetenheid. Ik vertrouw diagnoses weinig zonder zelf research te hebben gedaan. Ik ben dan ook blij met mijn dokter dat ik krijg wat ik vraag omdat ik altijd alles onderbouw. Vandaag de dag kom ik er niet vaak meer, soms doosje dia of dex voor paar maanden. Thats it
X
XAnnYLid
01-01-2024, 00:00
#20
Highonlife zei:
Sterkte aan iedereen die hier een probleem mee heeft ❤️
Klik om te vergroten...
Thanks man

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."