Oh, het is zeker zo dat benzoâs nuttig kunnen zijn. Ik heb ze zelf regelmatig gebruikt en er baat bij gehad - en nog steeds. Ik ben ook blij dat ze bestaan. Heb ze altijd in huis, en neem ze redelijk standaard na een trip of een upper (ik weet dat hier ook meningen over bestaan op het forum, maar ik trip/stim zo weinig dat ik dat prima vind voor mezelf, anders zou ik na een LSD-trip of keertje pep nog eeuwig wakker zijn). Ik neem ze ook soms als ik dreig een paniekaanval te krijgen of als ik echt niet kan slapen. Daarin bepaal ik zelf mijn grens, die * over het algemeen * voor mij werkt. Dus ik begrijp je tegengeluid.
Moet toegeven dat dit wel echt de enige drug is (van alles wat ik ooit geprobeerd heb) waarbij ik met periodes tegen een aanhankelijkheid aan heb gezeten, in de gevarenzone, maar wel nog zodanig mild dat ik het voor mezelf weer met discipline af kon blokken. Ik weet hierdoor dat ik met benzoâs blijvend moet uitkijken (ik ben van nature angstig, en ook een slechte slaper, een benzo lost beide acuut op⌠op de zeer korte termijn).
Ik denk dat we het erover eens zijn dat benzoâs niet per definitie slecht zijn, en dat er mensen zijn die er normaal mee kunnen omgaan.
![:)]()
Er zijn echter zĂłveel mensen die er niet normaal mee kunnen omgaan (en daar tel ik periodieke gevarenzone-mensen zoals ik zelf dan ook even bij) dat we eigenlijk niet genoeg kunnen waarschuwen.
Ik merk in mijn dagelijkse leven dat het stigma op bepaalde drugs onredelijk groot is, bijvoorbeeld psychedelica⌠maar als ik hardop zeg dat ik wel eens een online bestelde slaappil neem vinden maar weinig mensen dit alarmerend. Dat klopt gewoon serieus niet.