Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMetizolam - (Opvolger van Etizolam besteld)

Metizolam - (Opvolger van Etizolam besteld)

103 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
PapaverMan zei:
Dat is raar, want 3 mg is geen hele hoge dosis lorazepam en 6 maanden is niet zo lang. Misschien ben je gewoon heel gevoelig maar kan me ook goed voorstellen dat verwachting en placebo een grote rol hebben gespeeld. En ontwenning van 3 mg lorazepam voor 6 maanden is echt niet gevaarlijk. Dat is gewoon onzin. Benzo ontwenning is alleen gevaarlijk in hele extreme gevallen.
Klik om te vergroten...
Vaag figuur ben je! 2 tot 4 weken max max is het bij benzo anders kun je rare zaken meemaken. Ook 3 mg lorazepam is een hoeveelheid die voor de 1 laag lijkt, maar voor anderen wel degelijk enorme hoeveelheden zijn. Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt is mijn conclusie.
En ik heb zelf ervaring met een verslaving waar ik U tegen zegt en was groot en deels na ongeveer 6 maanden op 0.25 mg Xanax en lichaam smeekte om 0.5 mg Xanax.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien ligt het er aan wat de onderliggende klachten waren.

Ik heb 18 jaar benzo’s geslikt en de afbouw viel me mee. Het is bij iedereen anders. T maakt ook uit wat je er verder bij gebruikt hebt.
X
XAnnYLid
01-01-2024, 00:00
#3
Highonlife zei:
Sterkte aan iedereen die hier een probleem mee heeft ❤️
Klik om te vergroten...
Thanks man
B
BoldvandebuurtLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoii,
Ik heb dus Metizolam besteld voor mijn angst waar ik af en toe/regelmatig last van heb. Het is de bedoeling dat ik dit gebruik als ik naar groepen mensen ga zodat de angst wat minder wordt. Metizolam schijnt minder sedatie te veroorzaken dan Etizolam en werkt langer. Ik lees goed om te gebruiken tegen angsten. 4-5mg Metizolam staat gelijk aan 1 mg Etizolam zeggen ze.
Ik denk dat het wel goed zal werken. Zal proberen updates te geven.
Is er iemand die er nog wat over wil zeggen?

Groetjess,

Boldvandebuurtes
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Boldvandebuurt zei:
Is er iemand die er nog wat over wil zeggen?
Klik om te vergroten...
Ja, beperk je gebruik hiervan en hou ergens nauwkeurig bij wanneer en hoeveel je neemt.

Gebruik niet meerdere dagen achter elkaar. Neem geen hogere dosis dan nodig voor de angstremmende werking. Pas op jezelf, benzodiazepines en analogen werken sluipend verslavend.

Nog beter is om hiervoor naar de huisarts te gaan.
B
BoldvandebuurtLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hippie Langwaus zei:
Ja, beperk je gebruik hiervan en hou ergens nauwkeurig bij wanneer en hoeveel je neemt.

Gebruik niet meerdere dagen achter elkaar. Neem geen hogere dosis dan nodig voor de angstremmende werking. Pas op jezelf, benzodiazepines en analogen werken sluipend verslavend.

Nog beter is om hiervoor naar de huisarts te gaan.
Klik om te vergroten...
Yess, dankjewel voor je advies man, wordt gewaardeerd.
Ik zal het alleen op sommige momenten nemen. Ja ik loop al een tijdje met die angsten en waar ze vandaan komen wordt ook maar niet duidelijk. Wat ik dus denk is dat door mijn autisme de wereld (vooral) op drukke momenten heel intens binnenkomt en dat maakt me dan angstig.
Ik ben heel benieuwd naar die Metizolam, het beloofd beter te werken dan Etizolam en verwacht dat het minder verslavend is door de minder sederende werking, maar we gaan het zien. Update volgt!
Groet,
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Beter leer je omgaan met de angst.

Ipv allemaal rommel gebruiken.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je wilt metizolam dus eigenlijk gebruiken als medicatie @Boldvandebuurt Wat vind jouw huisarts/behandelaar daarvan? Als het zo’n goed idee is, waarom schrijft hij of zij dan geen benzodiazepines voor? Voor overprikkeling zijn in ieder geval betere medicijnen beschikbaar.

Alle benzodiazepines zijn trouwens verslavend, dus hou jezelf niet voor de gek.
B
BoldvandebuurtLid
01-01-2024, 00:00
#9
OtherShore zei:
Je wilt metizolam dus eigenlijk gebruiken als medicatie @Boldvandebuurt Wat vind jouw huisarts/behandelaar daarvan? Als het zo’n goed idee is, waarom schrijft hij of zij dan geen benzodiazepines voor? Voor overprikkeling zijn in ieder geval betere medicijnen beschikbaar.

Alle benzodiazepines zijn trouwens verslavend, dus hou jezelf niet voor de gek.
Klik om te vergroten...
Ik wilde het daarvoor proberen ja, nooit benzo’s genomen dus kijken wat het doet. Niet besproken met mijn behandelaar.
Medicijnen voor overprikkeling blijven maar niet de gewenste effecten te hebben.

Staat genoteerd over dat het ook verslavend kan zijn. Wil graag wel even zeggen dat ik het graag een open gesprek wil houden waarin adviezen erg welkom zijn. Ik merk alleen nu een toon van veroordeling en mij de les te lezen.
Goed, het is dus een experiment om te kijken wat het doet tegen angstet dit type benzo(Metizolam). Dit topic omdat het een nieuwe op de markt is en ook bedoeld voor de toekomstige lezer.
Ik wil nadrukkelijk zeggen dat ik het niet ga misbruiken!
Groet,
Moge informatie over alle substanties zo goed mogelijk beschikbaar zijn
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Cold turkey idd nooit doen.

Ik kom gelukkig klinisch afbouwen. Thuis is vlg mij niet te doen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Vaag figuur ben je! 2 tot 4 weken max max is het bij benzo anders kun je rare zaken meemaken. Ook 3 mg lorazepam is een hoeveelheid die voor de 1 laag lijkt, maar voor anderen wel degelijk enorme hoeveelheden zijn. Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt is mijn conclusie.
En ik heb zelf ervaring met een verslaving waar ik U tegen zegt en was groot en deels na ongeveer 6 maanden op 0.25 mg Xanax en lichaam smeekte om 0.5 mg Xanax.
Klik om te vergroten...
Psychonautwiki noemt 3 milligram lorazepam ook een 'heavy' dosis. En 6 maanden lang is een behoorlijke tijd; ruim genoeg om een lichamelijke afhankelijkheid te ontwikkelen.
Ik heb het nog even in een omrekentabel gegooid, en zo'n dosis komt overeen met ongeveer 22 milligram diazepam.

Als je cold turkey zou stoppen met zo'n hoeveelheid, dan is de kans groot dat je zeer ernstige slaapproblemen ondervindt (meer dan drie dagen niet kunnen slapen), dat de bloeddruk flink oploopt, en dat je last kunt krijgen van hallucinaties. Alleen al dat slaaptekort is al een gevaarlijke toestand. En dan hebben we het nog niet gehad over hoe de combinatie aan factoren de situatie kan verslechteren en kan leiden tot gezondheidsproblemen.

Tenminste, dat is wat ik ervan weet. Ik snap niet helemaal waarom die informatie niet zou kloppen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alinde zei:
Cold turkey idd nooit doen.

Ik kom gelukkig klinisch afbouwen. Thuis is vlg mij niet te doen.
Klik om te vergroten...
Het hangt nogal af van je situatie. Sommige mensen hebben werk, studie of andere verplichtingen, en niet zulke ernstige verslavingsproblemen, dat een klinische opname sociaal schadelijker zou zijn dan thuis afbouwen. Voordeel van een klinische opname is dat er veel meer toezicht is, zodat er minder mis kan gaan. Een opname is dus vooral geschikt voor mensen met ernstiger verslavingsproblemen; bijvoorbeeld als de kans op terugval of ander middelengebruik erg groot is. Voordeel van thuis afbouwen is dat je je sociale leven kunt voortzetten. Je hebt dan regelmatig contact met een verslavingsarts om de afkickverschijnselen te monitoren en de behandeling daarop af te stemmen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Cold turkey idd nooit doen.

Ik kom gelukkig klinisch afbouwen. Thuis is vlg mij niet te doen.
Klik om te vergroten...
Hangt er van af. Ik heb een deel thuis afgebouwd en een deel in de kliniek. Niet echt een aanrader want ook al ging het langzaam ik had er wel last van.

Ik was er toen zo klaar mee dat ik de discipline voor thuis afbouwen wel op kon brengen. Ik vond het wel een voordeel dat ik in mijn eigen vertrouwde omgeving een begin kon maken.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Het hangt nogal af van je situatie. Sommige mensen hebben werk, studie of andere verplichtingen, en niet zulke ernstige verslavingsproblemen, dat een klinische opname sociaal schadelijker zou zijn dan thuis afbouwen. Voordeel van een klinische opname is dat er veel meer toezicht is, zodat er minder mis kan gaan. Een opname is dus vooral geschikt voor mensen met ernstiger verslavingsproblemen; bijvoorbeeld als de kans op terugval of ander middelengebruik erg groot is. Voordeel van thuis afbouwen is dat je je sociale leven kunt voortzetten. Je hebt dan regelmatig contact met een verslavingsarts om de afkickverschijnselen te monitoren en de behandeling daarop af te stemmen.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. In de kliniek kon het heel snel, juist omdat je niets hoeft. Niet aan het verkeer deelnemen en dat soort dingen.

In mijn geval na 18 jaar was het ook de vraag wat er onder vandaan zou komen zeg maar. Qua angsten, psychose etc. De slapeloosheid zou thuis niet te harden geweest zijn en ik was heeeel blij met de nachtdienst. Zij hebben me er echt doorheen gepraat.

Hier is medicatiebeheer ook een probleem, ik moet het gewoon helemaal niet meer in huis hebben.

ken ook iemand die een stuk ging afbouwen, dan een ruime maand naar huis en dan in de kliniek naar 0.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik snap niet waarom jij @PapaverMan zo hard oordeelt over iemand zijn eigen ervaring.
Dat het voor jou anders geld is prima.

Maar vanwaar de felheid in jou oordelen??

Net als dat ik zeg ik heb blalabla (vul maar iets in) zo ervaren en dat iemand anders dan zegt nee dat kan niet. :lolol:

Ja oke dan lieg ik en weet jij het beter.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#16
Manu76 zei:
Vaag figuur ben je! 2 tot 4 weken max max is het bij benzo anders kun je rare zaken meemaken. Ook 3 mg lorazepam is een hoeveelheid die voor de 1 laag lijkt, maar voor anderen wel degelijk enorme hoeveelheden zijn. Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt is mijn conclusie.
En ik heb zelf ervaring met een verslaving waar ik U tegen zegt en was groot en deels na ongeveer 6 maanden op 0.25 mg Xanax en lichaam smeekte om 0.5 mg Xanax.
Klik om te vergroten...
Nee het is drie maanden max. Die twee weken die altijd wordt rond gegooid heeft niks met ontwenning te maken. Dat is de max tijd dat je het als slaapmiddel mag gebruiken ivm het risico om je slaapproblemen te verergeren. En beledigingen achterwege laten aub.
En jij bent dan een mooi voorbeeld van de kracht van verwachting en placebo (tenzij je met dat ‘deels’ essentiële info achter houdt. Want ontwenning van 0.25 mg na 6 maanden is normaal echt niet zo verschrikkelijk als je hier doet voorkomen. Dan ben je wel een hele rare uitzondering.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#17
Niet helemaal.
Bijna alle benzos worden na ongeveer een week minder effectief als slaapmiddel, het angstremmend effect houdt veel langer aan.
De praktijk is anders, veel mensen gebruiken het een paar maanden om te slapen en stoppen dan zonder veel problemen.
Wat onbekend is, is waarom de een wel tolerantie opbouwt en de ander niet.
Bij die eerste groep is het oppassen dat het niet uit de hand loopt.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#18
N3K0 zei:
Ik snap niet waarom jij @PapaverMan zo hard oordeelt over iemand zijn eigen ervaring.
Dat het voor jou anders geld is prima.

Maar vanwaar de felheid in jou oordelen??

Net als dat ik zeg ik heb blalabla (vul maar iets in) zo ervaren en dat iemand anders dan zegt nee dat kan niet. :lolol:

Ja oke dan lieg ik en weet jij het beter.
Klik om te vergroten...
Omdat er hier een rare angscultuur bestaat over bepaalde middelen (benzos, opiaten) waar heel spastisch over wordt gedaan terwijl verl schadelijkere middelen als RC cathinones dat niet hebben. En omdat ik decennia ervaring met deze middelen heb en heb gezien hoe deze onzin het herstel van mensen in de weg zit.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
PapaverMan zei:
Die twee weken die (..) is de max tijd dat je het als slaapmiddel mag gebruiken ivm het risico om je slaapproblemen te verergeren.
Klik om te vergroten...
Dit stukje klopt. Er wordt geadviseerd om benzo's maximaal twee weken te nemen voor slaapproblemen omdat na die periode de werkzaamheid sterk afneemt vanwege tolerantie.
(Zie https://www.ggzstandaarden.nl/zorgs...zorg-rondom-bijwerkingen-door-benzodiazepinen )

Alleen die tolerantie is dus wel gelinkt aan ontwenning. Wat er gebeurt is dat receptoren in het brein ongevoeliger worden voor GABA. Dat is tolerantie. Als er dan geen benzo's meer worden genomen, dan reageert het brein niet meer zoals normaal op natuurlijke prikkels, waardoor er bijwerkingen ontstaan zoals moeite met slapen. Dat zijn ontwenningsverschijnselen. Tolerantie en ontwenningsverschijnselen zijn aan elkaar gelinkt.

PapaverMan zei:
En beledigingen achterwege laten aub.
Klik om te vergroten...
Dit ben ik met je eens inderdaad. Het mag wel wat netter de discussie.
PapaverMan zei:
En jij bent dan een mooi voorbeeld van de kracht van verwachting en placebo (tenzij je met dat ‘deels’ essentiële info achter houdt. Want ontwenning van 0.25 mg na 6 maanden is normaal echt niet zo verschrikkelijk als je hier doet voorkomen. Dan ben je wel een hele rare uitzondering.
Klik om te vergroten...
Maar heb je door dat dit ook niet erg empathisch is? Je ontkent hier glashard dat iemand een ervaring kan hebben en doet overkomen alsof het aanstellerij is.

Ik vraag me af waarom het zo belangrijk voor je is om dit soort ervaringen te ontkennen. Daarbij wil ik me best even redelijk opstellen en luisteren naar wat je te zeggen hebt (ookal botst het met mijn beeld van benzo-afhankelijkheid). Maar ik vraag me dus heel erg af hoe je zo zeker van je zaak bent geworden. Wat is daarbij de empirische basis?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
PapaverMan zei:
En omdat ik decennia ervaring met deze middelen heb en heb gezien hoe deze onzin het herstel van mensen in de weg zit.
Klik om te vergroten...
Okee dus als ik het goed begrijp komt een alarmistische toon niet overeen met jouw ervaring van benzo's.

Maar kun je dan in meer detail vertellen wat dan precies jouw ervaring is, en hoe je daaruit leerde dat de ontwennignsverschijnselen in jouw geval kennelijk niet zo heftig zijn geweest?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."