Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMetizolam - (Opvolger van Etizolam besteld)

Metizolam - (Opvolger van Etizolam besteld)

103 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
PapaverMan zei:
Niemand beweerd dat cold turkey afkicken niet gevaarlijk kan zijn. Dat heb ik nooit beweerd althans. Ik raad het ook niemand aan.
Klik om te vergroten...
Mooi, dan zijn we het eens.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Boldvandebuurt zei:
Hoe is het zo moeilijk om te stoppen dan? Wat voel je ?
Klik om te vergroten...
Alle gevoelens die je met Benzo's onderdrukt komen tijdens het afbouwen / stoppen in een veelvoud terug. Dus je ergste angst maal 2 of 3 (of erger) zonder dat daar aanleiding voor is. Ik wens 't m'n ergste vijand nog niet toe.

Hoe is het gegaan met de Metizolam? Heb je je aan de afspraken met jezelf kunnen houden?
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#3
PapaverMan zei:
Hoop geblaat
Klik om te vergroten...
Iedereen is verschillend, en iedereen reageert ook anders op een afbouw. Mijn persoonlijke mening is dat je maar beter voorbereid kan zijn op een niet pijnloze afbouw. Als je allemaal sprookjes vertelt en het blijkt uiteindelijk toch een hel te zijn zal het je verdere afbouw proces niet positief bevorderen. En als het toch pijnloos blijkt te zijn is het mooi meegenomen.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeebats zei:
Iedereen is verschillend, en iedereen reageert ook anders op een afbouw. Mijn persoonlijke mening is dat je maar beter voorbereid kan zijn op een niet pijnloze afbouw. Als je allemaal sprookjes vertelt en het blijkt uiteindelijk toch een hel te zijn zal het je verdere afbouw proces niet positief bevorderen. En als het toch pijnloos blijkt te zijn is het mooi meegenomen.
Klik om te vergroten...
Of diegene wordt zo bang dattie nooit begint met afbouwen. Daar ben ik eerder bang voor, met name bij deze veelal jonge posters die meestal geen decennia lange verslavingen hebben. Als je meer dan 5 jaar verslaafd bent dan snapik de voorzichtigheid. Maar deze gebruiker heeft het over metizolam, dat is nog niet eens zo lang in omloop. Ik kreeg iig zeker niet de indruk dat het hier ging om iemand die jaren benzo verslaafd is. Dan was mijn advies wellicht wat voorzichtiger verwoord.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Medisch advies... Het is gewoon een forum, en over de harm reduction kun je twijfels over hebben, maar als ik in een discord zit zonder harm reduction is dat een wereld van verschil.
Als ik met vrienden gebruik, zeggen zij ook op een gegeven moment als dat nodig is van, tis genoeg.

En over het inlezen had ik het specifiek over DF, niet je eventuele kennis over allerlei drugs.
Daar had ik wat meer duidelijkheid in moeten schrijven.

Ook als je iedere keer je post veranderd, aanvult en dergelijke kunnen we ook niet goed communiceren, ontstaan er misstanden enzovoort.

Er zit een kern van waarheid in je bericht over dat als je wilt stoppen het altijd kan, zeker weten. Maar helaas gebeurt het te vaak dat mensen te snel gaan, niet weten dat ze moeten afbouwen en komen dan in de problemen.
Daarom zijn mensen hier voorzichtig over.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ei-Salade zei:
Ook als je iedere keer je post veranderd, aanvult en dergelijke kunnen we ook niet goed communiceren, ontstaan er misstanden enzovoort.
Klik om te vergroten...
Ja ik ben een debiel met computers, bij voorbaat sorry. Zal m'n best doen dat niet meer te doen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
PapaverMan zei:
Wat een onzin zeg. Tenzij je dit spul al 30 jaar ofzo gebruikt is de ontwenning echt wel te hanteren met wat OTC meds. SNap niet waarom mensen zo spastisch doen over die benzo ontwennning. Valt best mee, jullie praten het elkaar gewoon aan. Zelfs cold turkey is het best te doen als je je er ff op instelt
Klik om te vergroten...
Euh, met cold turkey afkicken van benzo's kun je epileptische aanvallen krijgen, hersenboedingen, of een psychotische episode. Maar dat vind je kennelijk aanstellerij?
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Euh, met cold turkey afkicken van benzo's kun je epileptische aanvallen krijgen, hersenboedingen, of een psychotische episode. Maar dat vind je kennelijk aanstellerij?
Klik om te vergroten...
Nee, dat adviseer ik ook nergens. Dat was een van MIJN ervaringen. Waar ik nadrukkelijk bij zeg dat het geen goed idee was. Maar om dingen n als epileptische aanvalllen, hersenbloedingen etc in het vooruitziicht te stellen van iemand die geen jarenlange verslaving van enorme proporties heeft helpt niemand. Iemand zoals degene waar ik op reageerde kan prima afbouwen zonder bang te zijn voor dat soort doembeelden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
PapaverMan zei:
Nee, dat adviseer ik ook nergens. Dat was een van MIJN ervaringen. Waar ik nadrukkelijk bij zeg dat het geen goed idee was. Maar om dingen n als epileptische aanvalllen, hersenbloedingen etc in het vooruitziicht te stellen van iemand die geen jarenlange verslaving van enorme proporties heeft helpt niemand. Iemand zoals degene waar ik op reageerde kan prima afbouwen zonder bang te zijn voor dat soort doembeelden.
Klik om te vergroten...
Kennelijk ben je hard voor jezelf geweest, heeft dat gewerkt, en haal je daar nu je trots uit. Van mij krijg je er complimenten voor, dat het zo gelukt is! Goed gedaan.

Alleen we weten uit klinisch onderzoek dat zo'n aanpak voor de meeste mensen juist averechts werkt. Daar heb ik dus wel problemen mee: dat je nu uit eigen ervaring tegen allerlei protocollen zit te pleiten die volgen uit uitvoerig onderzoek wat het beste werkt voor grote groepen mensen. Vooral met het stukje individuele morele veroordeling wat erachter zit, dat mensen zwak zouden zijn als ze hulp accepteren en rustig aan doen. Ik denk dus het tegenovergestelde: te snel afbouwen is een risicofactor voor terugval omdat het een stressor is, en omdat impulsiviteit bij de ontwenningsverschijnselen van benzodiazepinen horen. Daardoor is een impulsieve keuze om toch maar weer te gaan gebruiken bij een tegenslag snel gemaakt. Het rustig aan doen, lief zijn voor jezelf, en hulp accepteren is juist bedoeld om gezondere gedragspatronen aan te leren. Zulke leerprocessen gaan het best als je kalm bent en een veilige omgeving ervaart.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
PapaverMan zei:
(NIET het standaardschema van Nederlandse artsen, dat gaat veel te snel, met name aan het eind) kan iedereen het, Bestaat die apotheek de regenboog nog? Daar kon je afbouwstrips bestellen. Artsen snappen namelijk niet dat naarmate je lager in doserig komt de ontwenning juist erger wordt, niet minder erg. Daardoor halen ze de laatste pil er vaak in 1 keer vanaf. NOOIT DOEN. Ook die moet je opdelen en afbouwen.
Klik om te vergroten...
Overigens wordt er in gestandaardiseerde afbouwschema's juist een omgekeerd evenredig verband gebruikt waarbij de laagste doses inderdaad het langzaamst worden afgebouwd.
Schermafbeelding 2024-01-12 om 15.43.11.png
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Kennelijk ben je hard voor jezelf geweest, heeft dat gewerkt, en haal je daar nu je trots uit. Van mij krijg je er complimenten voor, dat het zo gelukt is! Goed gedaan.

Alleen we weten uit klinisch onderzoek dat zo'n aanpak voor de meeste mensen juist averechts werkt. Daar heb ik dus wel problemen mee: dat je nu uit eigen ervaring tegen allerlei protocollen zit te pleiten die volgen uit uitvoerig onderzoek wat het beste werkt voor grote groepen mensen. Vooral met het stukje individuele morele veroordeling wat erachter zit, dat mensen zwak zouden zijn als ze hulp accepteren en rustig aan doen. Ik denk dus het tegenovergestelde: te snel afbouwen is een risicofactor voor terugval omdat het een stressor is, en omdat impulsiviteit bij de ontwenningsverschijnselen van benzodiazepinen horen. Daardoor is een impulsieve keuze om toch maar weer te gaan gebruiken bij een tegenslag snel gemaakt. Het rustig aan doen, lief zijn voor jezelf, en hulp accepteren is juist bedoeld om gezondere gedragspatronen aan te leren. Zulke leerprocessen gaan het best als je kalm bent en een veilige omgeving ervaart.
Klik om te vergroten...
Ho ho ik zeg nergens dat mensen sneller moeten afbouwen of dat cold turkey een beter idee is! Ik pleit zelfs voor langzamer afbouwen, met name aan het eind. Heb je wel gelezen wat ik schreef? Mijn punt is dat mensen overdrijven door de extreme gevallen als norm te nemen en daarmee anderen bang maken en wegjagen. Alsof je hersenbloedingen krijgt van de ontwenning van een paar maanden 5 of10mg metizolam. Beide zijn overdrijvingen en niet behulpzaam.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben supersnel afgebouwd in de kliniek. Maar ik hoefde er niets, geen kinderen op te voeden, niet aan t verkeer deel te nemen, geen boodschappen te doen.

Overigens 2,5 week na ontslag was ik alweer terug met flinke terugval. Nu toch echt clean. Na 18 jaar benzo's, deze in 2 weken afgebouwd maar dus klinisch met 24/7 verpleging. Het is echt voor iedereen anders.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
PapaverMan zei:
Ho ho ik zeg nergens dat mensen sneller moeten afbouwen of dat cold turkey een beter idee is!
Klik om te vergroten...

Kennelijk begrijp ik dit verkeerd dan:

PapaverMan zei:
Wat een onzin zeg. Tenzij je dit spul al 30 jaar ofzo gebruikt is de ontwenning echt wel te hanteren met wat OTC meds. SNap niet waarom mensen zo spastisch doen over die benzo ontwennning. Valt best mee, jullie praten het elkaar gewoon aan. Zelfs cold turkey is het best te doen
Klik om te vergroten...
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Overigens wordt er in gestandaardiseerde afbouwschema's juist een omgekeerd evenredig verband gebruikt waarbij de laagste doses inderdaad het langzaamst worden afgebouwd.
Bekijk bijlage 56534
Klik om te vergroten...
Probleem zit hem in de afronding op kwart tabletten. Voor veel mensen was dat te snel, of konden ze fysiek hun tablet niet in vieren delen. Daar bood de Regenboog apotheek uitkomst door lagere doseringen te prepareren speciaal voor dat laatste stukje.. Helaas heb ik inmiddels begrepen dat die ter ziele is gegaan
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Kennelijk begrijp ik dit verkeerd dan:
Klik om te vergroten...
Dat laatste had ik idd anders moeten formuleren, ik bedoelde te zeggen dat veel van de mensen hier die klagen over 'ontwenning na een week' of "zware ontwenning na een maand" niet echt verslaafd zijn en dus geen afbouwschema nodig hebben. Mensen onderschatten hoe lang het duurt voor je echt zware ontwenning krijgt, mede door de horrorverhalen hier en elders. Dat was mijn punt, niet dat iedereen maar cold turkey met afkicken van zware verslavingen. Er is hier een cultuur van angst over benzo's en opiaten gebaseerd op extreme gevallen terwijl men zonder problemen RC's neemt. Dat is het punt.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#16
Er is niemand in dit topic die zeurt over afkickverschijnselen van één week benzo's.
Die kans is veelste klein wil je daar wat van merken.

Ik vermoed dat je het in het algemeen bedoeld, maar daar is dit topic niet de juiste plek voor.
Meer een topic zoals "waar denk je nu aan" of dergelijke. Dan word dit topic onoverzichtelijk voor de persoon. Al is de TS al 11 dagen offline.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
PapaverMan zei:
Dat laatste had ik idd anders moeten formuleren, ik bedoelde te zeggen dat veel van de mensen hier die klagen over 'ontwenning na een week' of "zware ontwenning na een maand" niet echt verslaafd zijn en dus geen afbouwschema nodig hebben. Mensen onderschatten hoe lang het duurt voor je echt zware ontwenning krijgt, mede door de horrorverhalen hier en elders. Dat was mijn punt, niet dat iedereen maar cold turkey met afkicken van zware verslavingen. Er is hier een cultuur van angst over benzo's en opiaten gebaseerd op extreme gevallen terwijl men zonder problemen RC's neemt. Dat is het punt.
Klik om te vergroten...
Nou, ik had het behoorlijk zwaar na 6 maanden op 3mg Lorazepam per dag. Van de avond dat de crisisdienst gebeld is, herinner ik me delen niet meer en er was een punt dat ik wel kon bedenken wat ik wilde zeggen maar de woorden maar met moeite uitgesproken kreeg. Enge gewaarwording.

Punt is dat het a) heel persoonlijk is en b) gevaarlijk kan worden. M.i. dus altijd liever te langzaam dan te snel. Liever Ashton dan KNMG.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
PapaverMan zei:
Dat laatste had ik idd anders moeten formuleren, ik bedoelde te zeggen dat veel van de mensen hier die klagen over 'ontwenning na een week' of "zware ontwenning na een maand" niet echt verslaafd zijn en dus geen afbouwschema nodig hebben. Mensen onderschatten hoe lang het duurt voor je echt zware ontwenning krijgt, mede door de horrorverhalen hier en elders. Dat was mijn punt, niet dat iedereen maar cold turkey met afkicken van zware verslavingen. Er is hier een cultuur van angst over benzo's en opiaten gebaseerd op extreme gevallen terwijl men zonder problemen RC's neemt. Dat is het punt.
Klik om te vergroten...
Okee, thanks voor de aanvulling! Ik snap nu beter wat je bedoelt.

Wel wil ik nog aanvullen dat de dosis die je neemt ook heel bepalend is voor de lichamelijke gewenning. Je kan best binnen een week tot een maand een flinke lichamelijke afhankelijkheid krijgen. Maar dan moet je wel heel hoge doses nemen. Dagelijks 5 milligram metizolam is (vermoedelijk) niet genoeg om binnen een week lichamelijk afhankelijk te raken inderdaad. In andere situaties kan het wel anders uitpakken. Doorgaans wordt een maximale gebruiksperiode van twee weken gehanteerd.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#19
dupont zei:
Nou, ik had het behoorlijk zwaar na 6 maanden op 3mg Lorazepam per dag. Van de avond dat de crisisdienst gebeld is, herinner ik me delen niet meer en er was een punt dat ik wel kon bedenken wat ik wilde zeggen maar de woorden maar met moeite uitgesproken kreeg. Enge gewaarwording.

Punt is dat het a) heel persoonlijk is en b) gevaarlijk kan worden. M.i. dus altijd liever te langzaam dan te snel. Liever Ashton dan KNMG.
Klik om te vergroten...
Dat is raar, want 3 mg is geen hele hoge dosis lorazepam en 6 maanden is niet zo lang. Misschien ben je gewoon heel gevoelig maar kan me ook goed voorstellen dat verwachting en placebo een grote rol hebben gespeeld. En ontwenning van 3 mg lorazepam voor 6 maanden is echt niet gevaarlijk. Dat is gewoon onzin. Benzo ontwenning is alleen gevaarlijk in hele extreme gevallen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
PapaverMan zei:
En ontwenning van 3 mg lorazepam voor 6 maanden is echt niet gevaarlijk. Dat is gewoon onzin.
Klik om te vergroten...
Waar haal je dit soort kennis vandaan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."