Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTref jij voorbereidingen op het RC verbod?

Tref jij voorbereidingen op het RC verbod?

151 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jazz35 zei:
Haha, ja klopt. Maar 3mmc heb ik al een half jaar niet meer genomen! Never again. ♥️ 2m werkt gelukkig heel anders bij mij. Niet te vergelijken met de 3m die ik van mijn dealer had destijds.
Klik om te vergroten...
Als je maar voorzichtig bent 😘
r
ronjaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gebaseerd op de verhalen hier, heb ik 2.5 gram 6-ABP besteld. Ik ben daar al langer benieuwd naar.

En, omdat het de vermeende favoriet van Ann Shulgin was, wat 2C-B-FLY. Totaal een blister met tien pallets van 10 mg. Daar was ik ook al langer nieuwsgierig naar.

Eerdere ervaringen zijn vooral met klassieke substanties. Daarnaast heb ik ook eerder RC's besteld en geprobeerd.

-

Ik heb ook vorige week zes synthetische cannabinoïden en zes van die maffe THC-X wietsoorten besteld. (6-CL-ADBA, JWH-210, CBD poeder, 5BR-ADB-INACA poeder, 7-ADD en 7-ABF. Plus THCv, THC-JD, THCp, THC-PO, THC-B en HHC.)

Niet om te gebruiken (met wiet en hash kom ik al vier decennia ver genoeg in een lekkere high, dus waarom daaraan morrelen; geen noodzaak dus om mij hierover te adviseren), maar om er een rustgevende spray van te maken. THC in hele lage doseringen (12.5 tot 50 mcg) kan in een spray kalmerend werken. Ik ben benieuwd of dit ook geldt voor synthetische varianten.

Niet echt voor mijn drugshobby dus, maar voor ander onderzoek. Research chemicals; ook wel eens bedoeld voor ander onderzoek, naast menselijke consumptie... 🤣
r
ronjaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat ik me wel afvraag:

PEA (Phenethylamine) staat ook op de lijst van middelen die verboden gaan worden. (Tenminste op die website changing perspectives.) Echter: dit zit ook o.a. in chocolade. Hoe zal dat gaan? Gaat chocolade technisch gezien verboden worden?

Bovendien wordt dit verkocht als sportsupplement. Op die verkoopsites staat niets over een eventueel aankomend verbod.

Zou dat een vergissing zijn, lees ik niet goed of kunnen we binnenkort choco razzia's verwachten in de supermarkt om de hoek? Moet ik voor de zekerheid een levensvoorraad chocolade inslaan?

-

Dit is uiteraard los van de grote vraag, waarom een overheid toch steeds maar de behoefte voelt om mijn manier van denken elk uur te willen controleren. Waarom is het zo gevaarlijk als ik de wereld een paar uurtjes op een andere manier waarneem? Waarom is dat bedreigend voor de overheid?

En waarom krijg ik daar geen enkele officiële begeleiding in, vanuit de overheid? Alleen als je dat te vaak doet, krijg je begeleiding. Waarom niet om daar goed mee om te leren gaan?

Ik denk persoonlijk restjes van een ooit overwegend christelijke maatschappij. Stel je voor dat mensen een ander licht zien dan dat, wat de predikant je voorspiegeld? Maar nu er in Nederland minder mensen dan de helft überhaupt in iets geloven (dus alle geloven en iets-ismes samen) minder dan de helft vormen, zouden we die jacht op mijn denken dan niet een keer los kunnen laten? Dat scheelt voor iedereen zoveel tijd, geld en energie.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
ronja zei:
Dit is uiteraard los van de grote vraag, waarom een overheid toch steeds maar de behoefte voelt om mijn manier van denken elk uur te willen controleren. Waarom is het zo gevaarlijk als ik de wereld een paar uurtjes op een andere manier waarneem? Waarom is dat bedreigend voor de overheid?
Klik om te vergroten...
Omdat je dan kunt gaan inzien dat de dingen anders in elkaar zitten dan je altijd hebt gedacht en als je te vrij denkt pas je niet meer in het stramien dat de overheid heeft opgetuigd.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
ronja zei:
Dit is uiteraard los van de grote vraag, waarom een overheid toch steeds maar de behoefte voelt om mijn manier van denken elk uur te willen controleren. Waarom is het zo gevaarlijk als ik de wereld een paar uurtjes op een andere manier waarneem? Waarom is dat bedreigend voor de overheid?
Klik om te vergroten...
De overheid vindt drugs gewoon ongezond. Daar gaat het om. Het is geen poging om onze manier van denken te controleren. De overheid denkt echt niet dat mensen door drugs verhelderende inzichten op doen 😂 Daar hebben ze totaal geen weet van.

Goed punt over die phenethylamine.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
ronja zei:
Wat ik me wel afvraag:

PEA (Phenethylamine) staat ook op de lijst van middelen die verboden gaan worden. (Tenminste op die website changing perspectives.) Echter: dit zit ook o.a. in chocolade. Hoe zal dat gaan? Gaat chocolade technisch gezien verboden worden?

Bovendien wordt dit verkocht als sportsupplement. Op die verkoopsites staat niets over een eventueel aankomend verbod.

Zou dat een vergissing zijn, lees ik niet goed of kunnen we binnenkort choco razzia's verwachten in de supermarkt om de hoek? Moet ik voor de zekerheid een levensvoorraad chocolade inslaan?
Klik om te vergroten...
Fenylethylamine zelf wordt, voor zover ik in de beschikbare informatie heb gelezen, niet verboden. Vrijwel alle gesubstitueerde fenylethylamines daarentegen wèl.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik hoopte eigenlijk dat het verbod in september in zou gaan. Had me er al mentaal op voorbereid en het voelde goed, en had ook expres niks besteld wat ik nog wilde proberen. Nu ligt de weg weer open
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeebats zei:
Ik hoopte eigenlijk dat het verbod in september in zou gaan.
Klik om te vergroten...
Ik zou er toch serieus rekening mee houden dat het nog wel tot 2025 kan duren. Deze wet heeft nog veel voeten in de aarde.
r
ronjaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hippie Langwaus zei:
Fenylethylamine zelf wordt, voor zover ik in de beschikbare informatie heb gelezen, niet verboden. Vrijwel alle gesubstitueerde fenylethylamines daarentegen wèl.
Klik om te vergroten...
Oei, ik zie nu ook dat Phenethylamine/Fenethylamine anders wordt geschreven dan Phenylethylamine/Fenylethylamine. Ik weet niet of dat dezelfde stof is, die anders wordt geschreven (zoals Ethanol en Ethylalcohol) of twee verschillende stoffen.

Op die website changing perspectives (hier regelmatig aangehaald) staat onder de categorie Empathogenen wel die PEA genoemd, maar wellicht is dat een vergissing.

Mocht het toch geen vergissing zijn, zou een verzoek tot handhaving van de nieuwe wet wel interessant zijn, zodat officieel de chocolade uit de winkels moet worden gehaald. Uiteraard om de absurditeit van het verbieden van die stofjes aan te geven. Niet om nooit meer chocolade te kunnen eten. Dat is (misschien nog wel lekkerder dan) drugs.
r
ronjaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeebats zei:
Ik hoopte eigenlijk dat het verbod in september in zou gaan. Had me er al mentaal op voorbereid en het voelde goed, en had ook expres niks besteld wat ik nog wilde proberen. Nu ligt de weg weer open
Klik om te vergroten...
En met hoe het gaat in het kabinet, kan het zomaar zijn dat er na de volgende verkiezingen pas een klap op wordt gegeven.
r
ronjaLid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
De overheid vindt drugs gewoon ongezond. Daar gaat het om. Het is geen poging om onze manier van denken te controleren. De overheid denkt echt niet dat mensen door drugs verhelderende inzichten op doen 😂 Daar hebben ze totaal geen weet van.
Klik om te vergroten...
Ja, ik denk ook dat dit meer meespeelt, dan dat mensen zeer verhelderende inzichten krijgen. Ik heb eigenlijk alleen met THC dat ik over nieuwe manieren van een staatsbestel nadenk. En dat is niet zo heel erg verboden...

En uiteraard was er de grote alcohol lobby begin vorige eeuw, die andere psychoactieve stoffen uit de markt wilde drukken. Zeg maar de overgang van vrij verkrijgbare cocaïne en heroïne en het verbod erop.

En de meer dan een eeuw durende lobby van de alcohol industrie, om ons te laten geloven dat het geen echte drug is.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben niet tegen alcohol (gebruik het zelf al lang niet meer, maar doe wat je wilt), maar het is wel absurd in het licht vam gezondheidsredenen om andere drugs te verbieden.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Voor mij zijn lysergamides de meest belangrijke (versus cluster headache en migraine) en daar heb ik nu wel echt genoeg van in de vele vormen voor echt een absurd lange tijd.

2F-DCK een lange tijd geleden ook maar groots opgenomen in mijn verzameling voor de bijzondere momenten.

Kwam er overigens ook achter dat ik nog meer dan genoeg 6-APB had (overigens nog nooit gebruikt), en tja, daarnaast nog meer dan genoeg andere substances (102 verschillende) om de komende 23 jaar wel door te komen met elke week een nieuwe journey.

En op recept heb ik nog wel wat andere middelen die ik kan hoarden (wat ik niet doe, kost alleen maar extra ruime).

Dus als voorbereiding lig ik nu lekker in bed, boek in de hand, lekkere muziek op en genietend van de rust, zonder middel op.

P.s. na de NL ban zullen we allemaal wel weer vage RC's uit Polen zien komen. 🙄
r
ronjaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Proxima zei:
Voor mij zijn lysergamides de meest belangrijke (versus cluster headache en migraine) en daar heb ik nu wel echt genoeg van in de vele vormen voor echt een absurd lange tijd.

2F-DCK een lange tijd geleden ook maar groots opgenomen in mijn verzameling voor de bijzondere momenten.

Kwam er overigens ook achter dat ik nog meer dan genoeg 6-APB had (overigens nog nooit gebruikt), en tja, daarnaast nog meer dan genoeg andere substances (102 verschillende) om de komende 23 jaar wel door te komen met elke week een nieuwe journey.

En op recept heb ik nog wel wat andere middelen die ik kan hoarden (wat ik niet doe, kost alleen maar extra ruime).

Dus als voorbereiding lig ik nu lekker in bed, boek in de hand, lekkere muziek op en genietend van de rust, zonder middel op.

P.s. na de NL ban zullen we allemaal wel weer vage RC's uit Polen zien komen. 🙄
Klik om te vergroten...
Doe je aan microdosing voor die migraine/clusters? Of helpt het als je de lysergamides wekelijks in normale doses gebruikt?
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ronja zei:
Doe je aan microdosing voor die migraine/clusters? Of helpt het als je de lysergamides wekelijks in normale doses gebruikt?
Klik om te vergroten...
Ik heb ooit op Discovery gezien dat er een man was die elke maand overdosis paddo’s nam(zo benoemde hij het zelf) om zo geen last van cluster hoofdpijn te hebben. Erg interessant hoe dat werkt
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#15
ronja zei:
Doe je aan microdosing voor die migraine/clusters? Of helpt het als je de lysergamides wekelijks in normale doses gebruikt?
Klik om te vergroten...
Het is niet voor mij maar voor andere mensen die ik ken. En dit is wat voor hun specifiek werkt, het is voor mij onbekend of dit ook voor andere mensen op dezelfde manier zal helpen.

Migraine:
Eenmalig een 1P-LSD dosis van 10mic, meestal verdwijnen de symptomen na 20-30 minuten en komen niet meer terug.

Cluster headache:
Bij het voelen opkomen een microdose regiment van 1P-LSD nemen voor ongeveer een week. Dus om de 2-3 dagen een microdose van 5-20mic. Wat normaal maanden zou duren piekt dan niet meer en is na een week vrijwel weg.
r
ronjaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Proxima zei:
Het is niet voor mij maar voor andere mensen die ik ken. En dit is wat voor hun specifiek werkt, het is voor mij onbekend of dit ook voor andere mensen op dezelfde manier zal helpen.

Migraine:
Eenmalig een 1P-LSD dosis van 10mic, meestal verdwijnen de symptomen na 20-30 minuten en komen niet meer terug.

Cluster headache:
Bij het voelen opkomen een microdose regiment van 1P-LSD nemen voor ongeveer een week. Dus om de 2-3 dagen een microdose van 5-20mic. Wat normaal maanden zou duren piekt dan niet meer en is na een week vrijwel weg.
Klik om te vergroten...
Dank je voor je antwoord.

Ja, dat microdosen lijkt voor meer mensen goed te werken tegen migraine en clusters. Best fascinerend eigenlijk. Als een kleine hoeveelheid lsd helpt, wat zou dan de oorzaak van de pijn kunnen zijn? (Vraag ik me af, als retorische vraag.)

Hebbenze? zei:
Ik heb ooit op Discovery gezien dat er een man was die elke maand overdosis paddo’s nam(zo benoemde hij het zelf) om zo geen last van cluster hoofdpijn te hebben. Erg interessant hoe dat werkt
Klik om te vergroten...
Wow! 😲

Elke maand een overdosis klinkt wel heftig. Misschien dat deze nog even in de categorie 'don't try this at home' blijft... Maar wel interessant dat dit blijkbaar ook iemand helpt.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#17
ronja zei:
Ja, dat microdosen lijkt voor meer mensen goed te werken tegen migraine en clusters. Best fascinerend eigenlijk. Als een kleine hoeveelheid lsd helpt, wat zou dan de oorzaak van de pijn kunnen zijn? (Vraag ik me af, als retorische vraag.)
Klik om te vergroten...
LSD werkt voornamelijk op de serotonine-receptoren, onder andere sterk op 5-HT2A, die betrokken is bij hoofdpijnaandoeningen. Door serotonine te moduleren, kan LSD wellicht de ontstekingen en (neurale) prikkelbaarheid verminderen die de oorzaak kunnen zijn van migraine en cluster headaches.

Ook heeft LSD een zogenaamde 'vasoconstrictor' effect, wat betekend dat het je bloedvaten vernauwt. Iets wat wellicht ook kan helpen om minder druk rond de ontstekingen te geven?
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mocht het zo ver zijn, bestel ik puur 200 stuks lsd-p en 200 pillen 4 ho met + 4ho mipt, zie weinig meerwaarde in andere supplementen
Y
YusupLid
01-01-2024, 00:00
#19
MyLittlePonyPack zei:
Ja ik snap het ook niet precies hoor waarom doe dan wel. Maar met als dat Etizolam en 3mmc en 3cmc bijvoorbeeld al apart verboden zijn.
Ik ben zelf wel zwaar in de problemen gekomen door Bromozolam en begin dit jaar in de kliniek beland. Inmiddels helemaal afgebouwd ook met de Diazepam waar ik daarop was overgezet.
Maar als je zo weinig Bromozolam gebruikt en Oxazepam kunt krijgen moet het daar ook wel mee lukken denk ik hoor. Maar dat kun je toch het beste met je huisarts bespreekt
Klik om te vergroten...
_shikantaza zei:
Oxazepam werkt te kort om mee af te bouwen. Ga nou maar naar je huisarts. Benzo’s zijn geen grap en de afbouw moet voorzichtig gebeuren.
Klik om te vergroten...

Dat begrijp ik. Ik ben ook voorzichtig :wink: , ik heb 2 smartwatches die mijn hartslag enz in de gaten houden. Ik weet ook dat de ontwenning misschien pas na een dag of aantal dagen kan inslaan. Ik ga vanaf nu van een kwart 0.75 pallet door de helft knippen ,en kijken hoe het daarop gaat. Mocht de ontwenning na een aantal dagen toch harder inslaan dan ik verwacht dan neem ik gewoon weer een dag een kwart. Ik denk dat ik dit wel kan oplossen zonder huisarts ,ik wil niet eigenwijs overkomen ,maar ik heb voor hetere vuren gestaan met een verkeerd middeltje en 18uur lang paniekaanval met hartslag in rust liggend van 110 gemiddeld. Mocht het toch niet gaan ,dan wordt het huisarts ja.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
6-APB is feitelijk MDA met een koolstof in plaats van een zuurstof. Dus 6-APB is een phenetylamine, en die worden allemaal verboden.
Klik om te vergroten...

Gadver. Dat 6-APB wordt verboden is wel echt heel erg dikke 💩. 😭

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."