Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTref jij voorbereidingen op het RC verbod?

Tref jij voorbereidingen op het RC verbod?

151 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
p
pinda92Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Kan niet slapen en voel me kut, dus dan meer even ter afleiding een uitgebreid antwoord typen. :)

Het is i.m.o. netto een betere deal dan MDMA. Het is als het ware platgeslagen MDMA. Ja, de high is minder through the roof high/euforisch (minder intense piek bij normale dosering), maar de low/crash is dus óók een stuk minder dominant aanwezig. Door de trage inwerking, het geleidelijkere effect en de langzamere uitwerking heb je veel minder tot geen last van die vervelende M-zorgen/cravings (‘Oh nee toch, wordt het effect al minder? Werkt het al uit? Neeee, het mag nog niet voorbij zijn. Moet ik al bijnemen?’). Als je meteen goed doseert met 6 (wel even oefenen per batch en je sweet spot leren kennen), hoef je in principe zelfs niet bij te doseren. De werkingsduur gaat richting bijna het dubbele van die van MDMA.

Ik mis de echte diehard euforie van M van vroeger wel eens een beetje (en ik ga niet zoveel 6-APB nemen dat ik op dat level kom, dat kan, maar dan is de kater niet te overzien), maar de langere en stabielere werkingsduur en het gebrek aan zorgen over bijnemen maken dat goed. Je hebt echt gewoon een lekker chilldagje aan 6-APB. Aan het einde soms nog enkele ballonnetjes of wietje. Komt het vage en de mentale ontspanning nog even terug, en worden de sowieso al minder ‘harde’ (vs. M) come-down effecten nog eventjes iets uitgesteld en gedempt. :) En dan heb je op een bepaald moment wel vrede met de afloop van de dag, en ga je naar bed.

Bij MDMA vond ik de uitwerking altijd moeilijk te accepteren omdat die altijd té vroeg (objectief qua aantal werkingsuren, maar nog extra vanwege je versnelde tijdsbesef), te abrupt en daarnaast net effe te hard komt.

Ik vind 6-APB echt een parel van een RC (heb ook al jaren geen M meer gebruikt in favor of 6-APB) en vind het zeeeeeer jammer dat dit middel verboden wordt. Ik zou zeggen dat dit samen met de LSD-analogen de beste RC ooit gemaakt is (mijn mening, hè).

Dat het ‘hallucinogener’ is dan MDMA hoor je vaker, ja. Dat is mijn persoonlijke ervaring (van jaren 6-APB vs. jaren MDMA) niet. Het is in het algemeen helderder en minder waus en voor mij dus ook minder (tot niet) trippy. @Mindless: dit ligt dus niet perse aan jouw lage doseringen, want ik doseer gemiddeld voor een vrouw van mijn gewicht aan de hoge kant. Dat heb ik altijd moeten doen bij stimulanten en entactogenen om het effect-level te behalen wat anderen halen bij lagere doseringen en is dus gewoon iets biologisch/chemisch (bij andere klassen middelen merk ik dit verschil niet).

Maar nu moet ik zeggen dat ik in mijn échte MDMA-periode (als in: toen dat ooit nog de enige drug was die ik gebruikte) een stuk jonger was, dit forum nog niet kende en achteraf standaard gewoon wel te hoog doseerde. Dus al rekening houdend met dat ik hiermee gemiddeld een stukje hoger moet doseren dan anderen om ongeveer gelijk uit te komen, waren mijn doseringen binnen mijn eigen ‘window’ alsnog te royaal. Het effect was dan erg leuk, maar de katers waren geen grap, damn. Echter, hierdoor heb ik best wat ervaring met (levensechte) M-hallucinaties. Op 6-APB heb ik dit nooit gehad, maar dat kan dus ook komen omdat ik nu, hiermee, veel normaler doseer, en omdat ik gewoon te bejaard, miserabel en zwak ben zo’n helse katers als die van vroeger nog aan te kunnen. :’)

Toch zijn er wel degelijk genoeg mensen die het als psychedelischer omschrijven dan MDMA (ik heb mensen ook wel een beetje zien trippen op 6-APB), iets wat ik interessant vind, omdat het mijn eigen ervaring zo tegenspreekt. Ik zou logischerwijs ook zeggen dat iets wat een helderder effect geef (en 6 is op normale dosis dus echt duidelijk minder ‘vaag’ dan M, je hebt meer coherente gesprekken bijvoorbeeld, je bent wel aan het spacen maar je bent minder in die echte complete eigen spacebubbel) dus ook minder trippy effecten genereert. Maar zo simpel werkt het dus niet altijd, blijkbaar is dit erg persoonlijk. Ook met M is dit trouwens zo - mijn zusje en sommige van mijn vrienden hallucineerden op feestjes vaak al aardig (wel op grappige wijze) van relatief bescheiden doseringen MDMA.

Oh, door het platgemepte effect vind ik de nare bijwerkingen (kaken, trillende ogen, stijve spieren, strak uiterlijk etc.) ook een stukje subtieler dan bij MDMA. Maar again: dit kan er ook voor een deel mee te maken hebben dat ik overall voorzichtiger doseer met 6 dan ik vroeger met M heb gedaan.
Klik om te vergroten...
Begrijp ik goed dat je de kater van 6-apb minder erg vindt dan die van xtc?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
pinda92 zei:
Begrijp ik goed dat je de kater van 6-apb minder erg vindt dan die van xtc?
Klik om te vergroten...
ik niet per se hoor. Het ligt ook heel erg aan hoe vaak je MDMA bijpakt. Laatst had ik (tegen mijn eigen regels in) een derde keer bijgepakt met MDMA. En toen was mijn kater toch wel steviger dan van 1 keer 6-APB 150 mg.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik twijfel over eventuele aanschaf van 4-FEA.

Theoretisch zou ik rekening houden met nog meer effect op de serotonine-huishouding bij proefdieren dan 3-FEA al heeft.

Ik heb nog niet genoeg consistente informatie over 4-FEA gevonden. Vandaar mijn twijfel.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
pinda92 zei:
Begrijp ik goed dat je de kater van 6-apb minder erg vindt dan die van xtc?
Klik om te vergroten...

Niet direct. Een beetje gelijk, bij ‘overeenkomstige’ dosis (naar verhouding). Waarbij MDMA meer sterkte heeft en 6-APB meer lengte. Maar de kater komt dan zo ongeveer op hetzelfde neer. Je kunt het met beide zo gek maken als je zelf wil, maar aan te raden is om het niet té gek te maken, om een monsterkater te voorkomen.
w
wolftranceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Waarbij MDMA meer sterkte heeft en 6-APB meer lengte. Maar de kater komt dan zo ongeveer op hetzelfde neer.
Klik om te vergroten...
Dat is verschillend per persoon denk ik. Ik ervaar echt een behoorlijke kater van 6apb, terwijl ik nauwelijks last heb van xtc. Ik ben met beide voorzichtig: 6apb 130mg (1 getest pellet), xtc meestal 65mg (halve geteste pil) en soms 130mg (1 hele geteste pil). Ik weeg 75 kilo. Met 6apb ervaar ik ook meer verschillen in effect tussen de caps en pellets die ik heb (ze zijn getest). Zie deze opmerking van mij in een ander draadje: ik weet niet zeker wat ik kan verwachten met 6apb, xtc is daarin veel consistenter. En dat heeft ook te maken met de test centra, die wél de hoeveelheid mdma in je xtc pil kunnen testen maar blijkbaar niet de hoeveelheid 6apb in je pellet.

Ik heb nu 6apb poeder aangeschaft, maar dat moet ik nog laten testen (en dan, als het testresultaat okee is, zelf uittesten).
O
OunbuRaLLid
01-01-2024, 00:00
#6
pinda92 zei:
Begrijp ik goed dat je de kater van 6-apb minder erg vindt dan die van xtc?
Klik om te vergroten...
Ik heb twee keer 6-APB gebruikt: één keer een dosis van 300 mg (veel te veel, dat weet ik) en één keer een dosis van 220 mg. Beide keren ben ik er doodziek van geworden.

Vreselijke buikpijn, ik stond bijna op het punt om naar de spoedpost te gaan. Voor mij nooit meer
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#7
BelowTheFlow zei:
XTC vs 6-APB
Voor mij is vooral belangrijk de verwachte duration.
Relaxed, met vrienden, en langere tijd: 6-APB
Anders XTC. (bij dezelfde mate van like met de muziek)

in het algemeen vind ik gelegenheden voor 6-APB leuker.
Klik om te vergroten...
6apb amper langer dan M in mijn geval, met altijd M bijnemen achteraf helaas. Katers ervaar ik dan weer niet
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#8
OunbuRaL zei:
Ik heb twee keer 6-APB gebruikt: één keer een dosis van 300 mg (veel te veel, dat weet ik) en één keer een dosis van 220 mg. Beide keren ben ik er doodziek van geworden.

Vreselijke buikpijn, ik stond bijna op het punt om naar de spoedpost te gaan. Voor mij nooit meer
Klik om te vergroten...
Waarom neem je dan ook zo belachelijk veel
O
OunbuRaLLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hebbenze? zei:
Waarom neem je dan ook zo belachelijk veel
Klik om te vergroten...
Ja super dom, ik heb ergens gelezen dat 300mg een gebruikelijke dosis is, not dus. Is niks voor mij normaalgesproken doe ik wel mijn research.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#10
OunbuRaL zei:
Ja super dom, ik heb ergens gelezen dat 300mg een gebruikelijke dosis is, not dus. Is niks voor mij normaalgesproken doe ik wel mijn research.
Klik om te vergroten...
Ja op reddit zie je andere Europeanen dat opperen idd😂
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#11
OunbuRaL zei:
Ja super dom, ik heb ergens gelezen dat 300mg een gebruikelijke dosis is, not dus. Is niks voor mij normaalgesproken doe ik wel mijn research.
Klik om te vergroten...
Kan je omschrijven hoe de 220 voor je was? Ik wilde morgen 200 gaan doen, maar twijfel toch om 180 te doen. Ben al naar de 200 gegaan op basis van pellets maar dat was geheid minder in werkzame stof
O
OunbuRaLLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hebbenze? zei:
Kan je omschrijven hoe de 220 voor je was? Ik wilde morgen 200 gaan doen, maar twijfel toch om 180 te doen. Ben al naar de 200 gegaan op basis van pellets maar dat was geheid minder in werkzame stof
Klik om te vergroten...
Ja, op zich is het een prima dosis, hoewel het natuurlijk ook een beetje afhangt van je gewicht en lengte. Ik ervaarde ook lichte visuals, maar dan voornamelijk tijdens de comedown. Tijdens mijn 300 mg 'trip' was ik echt volledig van de wereld, rollende ogen en alles. Dat was echt niet best

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."