Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVriendenschappen tussen mannen en vrouwen is dat mogelijk?

Vriendenschappen tussen mannen en vrouwen is dat mogelijk?

94 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een beste vriend die ik al 21 jaar ken. Sinds ik een relatie heb, zien we elkaar wel veeeel minder en ik dacht zelfs even dat de vriendschap aan het verwateren was. Echter, de laatste tijd hangen we weer regelmatig met elkaar aan de telefoon en zien we elkaar ook weer wat meer. Dan is het ook gewoon weer net zoals het vroeger ook was. Echte, dikke vrienden dus!

We zijn in het verleden in een hele dronken bui wel eens met elkaar naar bed geweest. De seks duurde niet lang, want het voelde gewoon heel raar. Alsof ik het met mijn broer aan het doen was zeg maar. De volgende dag konden we er keihard om lachen en was er niets aan de hand verder. Zulke goede vrienden zijn we dus! :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
jcutter, echt ik kan je verzekeren dat als je zo wantrouwend in een relatie staat het sowieso vroeg of laat stuk zal lopen... Hoe meer vertrouwen je in iemand hebt, des te meer zal diegene je vertrouwen niet willen beschadigen. Je geeft daarmee aan dat je haar, en de band die je met haar hebt op waarde schat. Hoe meer wantrouwen des te groter de kans dat de dingen zullen gebeuren waar je zo bang voor bent... Daarnaast zou ik het beledigend vinden als mijn vriend geen vertrouwen in mij zou hebben.

Projecteer je misschien het gebrek van vertrouwen in je eigen trouw, op het meisje?
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#3
jcutter zei:
Het zou mij zo irriteren, wanneer mijn vriendin nog enigsinds contact heeft met haar exen/mannelijke vrienden. Mij maak je het niet wijs, dat als je vriendin haar beentjes open zou doen voor haar vriend; dat die gozer zegt: Nee, ik wil niet met je naar bed, tenzij die flikker homo is!
Klik om te vergroten...

It's getting old...
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#4
TechNora zei:
jcutter, echt ik kan je verzekeren dat als je zo wantrouwend in een relatie staat het sowieso vroeg of laat stuk zal lopen... Hoe meer vertrouwen je in iemand hebt, des te meer zal diegene je vertrouwen niet willen beschadigen. Je geeft daarmee aan dat je haar, en de band die je met haar hebt op waarde schat. Hoe meer wantrouwen des te groter de kans dat de dingen zullen gebeuren waar je zo bang voor bent... Daarnaast zou ik het beledigend vinden als mijn vriend geen vertrouwen in mij zou hebben.

Projecteer je misschien het gebrek van vertrouwen in je eigen trouw, op het meisje?
Klik om te vergroten...

Eens. Het zegt toch wat over je eigen gedrag. Zoals de waard is...

Tja blijkbaar ziet die gozer je toch wel zitten. Hij hoeft dat zelf niet eens bewust door te hebben. Maar weet hij dat jij hem alleen als een 'vriend' ziet? Want het klinkt alsof hij valse hoop heeft. Vertel hem duidelijk hoe jij over je relatie met hem denkt. Dat je hem waardeert als vriend, maar niet meer met hem wil. Als hij weet waar hij aan toe is, heeft hij ook geen reden om jaloers te zijn. En als hij verontwaardigd afdruipt (wat ook kan gebeuren) dan weet je tenminste wat je aan hem hebt.

Relaties draaien om vertrouwensbanden. Weten wat je aan elkaar hebt. Zonder dat is elke relatie gedoemd om vroeg of laat kapot te gaan.
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat heb je voor vriendin als ze haar beentjes open doet.
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#6
[SF] Safiertje zei:
Klopt, ik ben verliefd op AL mijn vrienden en ze zijn ook allemaal verliefd op mij. Logisch toch? We zijn één grote sexende hippie commune.

Heb je een wetenschappelijke bron daarvoor? Ik ben het namelijk absoluut niet eens daarmee.
Klik om te vergroten...

Ruth ik ben verliefd op je! :hearteyes: Hahaha

Tuurlijk kan je gewoon vrienden zijn met het vrouwelijk geslacht, alleen Jkut niet. :grin:
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dumpy zei:
[SF] Safiertje zei:
Klopt, ik ben verliefd op AL mijn vrienden en ze zijn ook allemaal verliefd op mij. Logisch toch? We zijn één grote sexende hippie commune.

Heb je een wetenschappelijke bron daarvoor? Ik ben het namelijk absoluut niet eens daarmee.
Klik om te vergroten...

Ruth ik ben verliefd op je! :hearteyes: Hahaha

Tuurlijk kan je gewoon vrienden zijn met het vrouwelijk geslacht, alleen Jkut niet. :grin:
Klik om te vergroten...

:hearteyes: :hearteyes:

Ik hou van jullie allemaal wieeeeeeeeeeh :hearteyes:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik hou ook van mezelf! :hearteyes: :hearteyes:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
[SF] Safiertje zei:
Klopt, ik ben verliefd op AL mijn vrienden en ze zijn ook allemaal verliefd op mij. Logisch toch? We zijn één grote sexende hippie commune.
Klik om te vergroten...
e
esth0rLid
01-01-2024, 00:00
#10
ja, ik denk dat mannen alleen maar willen palen, ik denk dat vrouwen alleen maar gepaald willen worden.

ik denk dat het daarmee begint, en dat je in een later stadium iemand echt leert kennen en waarderen zonder ermee te palen, daarmee wil ik niet zeggen dat je pas bevriend kunt raken als je hebt liggen palen, maar dat verbale interactie altijd tot stand komt door paalintresse of plicht.
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#11
esth0r zei:
ja, ik denk dat mannen alleen maar willen palen, ik denk dat vrouwen alleen maar gepaald willen worden.
Klik om te vergroten...

Of je bent sarcastisch of je hebt een ernstig verstoord beeld van deze wereld.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#12
esth0r, je zou een perfect stel vormen met jcutter!
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
[SF] Safiertje zei:
esth0r, je zou een perfect stel vormen met jcutter!
Klik om te vergroten...

Foei Ruth, straks krijgen die 2 nog kindertjes en dan komen die het forum ook vervuilen :openmouth:
M
MauZerLid
01-01-2024, 00:00
#14
DreamWeaver zei:
[SF] Safiertje zei:
esth0r, je zou een perfect stel vormen met jcutter!
Klik om te vergroten...

Foei Ruth, straks krijgen die 2 nog kindertjes en dan komen die het forum ook vervuilen :openmouth:
Klik om te vergroten...

En dan heb je massa's stont aan de knikker, dat kunnen we niet hebben natuurlijk. :openmouth:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nou zeg!
Wat een negativiteit, puh :cry:

Mijn antwoord was niet; dat ik nooit vrienden kon zijn met een meisje, maar mijn antwoord was; dat ik niet eens vrienden wil zijn met een meisje; waar ik best weleens mee zou willen palen en dat ook mogelijk is. Ik heb wel een paar vrienden die vrouwlijk zijn, maar die hebben een vriendje, zijn niet aantrekkelijk of ze hebben leuke vriendinnen :grin:
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Marla Singer zei:
Ik heb een beste vriend die ik al 21 jaar ken. Sinds ik een relatie heb, zien we elkaar wel veeeel minder en ik dacht zelfs even dat de vriendschap aan het verwateren was. Echter, de laatste tijd hangen we weer regelmatig met elkaar aan de telefoon en zien we elkaar ook weer wat meer. Dan is het ook gewoon weer net zoals het vroeger ook was. Echte, dikke vrienden dus!

We zijn in het verleden in een hele dronken bui wel eens met elkaar naar bed geweest. De seks duurde niet lang, want het voelde gewoon heel raar. Alsof ik het met mijn broer aan het doen was zeg maar. De volgende dag konden we er keihard om lachen en was er niets aan de hand verder. Zulke goede vrienden zijn we dus! :hearteyes:
Klik om te vergroten...
koester zulke vriendschappen :)
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn beste vriending ooit bleek al jaren verlieft op me te zijn. Toen ik hier op valentijnsdag achter kwam begonnen we een relatie. Dit hadden we overigens nooit moeten doen!! De eerste weken weet je echt niet hoe je tegen elkaar moet doen aangezien je gewoon deze vriendschapsrelatie gewend bent. ''moet ik haar nu een kus geven of niet'' :confused: Je bent dit totaal niet gewend met dat persoon!.. Tevens heeft onze ''liefde'' onze vriendschap keihard verkloot! We hebben geen contact meer nu :( Ik heb nog nooit meer gehouden van iemand als van haar! :(

Momenteel heb ik een aantal vriendinnen die ik ook echt als vriendinnen zie en hier als vriendinnen mee om ga.. Fantaseren doe je automatisch, verlieft worden op een vriendin zou ook zomaar kunnen.. Toch ben ik goed met vriendinnen en weet hoe daar me om te gaan. Als ze een vriendje krijgen zal ik alleen maar blij voor ze zijn en een luisterend oor voor ze zijn..

Cheers,
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#18
een vriendschap tussen man en vrouw is voor mij zeker mogelijk, al kan ik het (zelfs met de beste wil van de wereld) niet laten om erop los te flirten. ik kan er niet aan doen, als ik met een meisje praat, moet ik flirten. daardoor zijn er al vaak misverstanden ontstaan tussen mij en m'n vriendinnen :grin:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#19
IMo is het mooi als je met een vrouw/meisje een broer zus relatie hebt, waarbij je geestelijke verbondenheid hebt. Gewoon echte vriendschap zonder dat daar lust bij komt kijken.

Juist omdat je elkaar ondersteund met zowel het mannelijk als vrouwelijk denken ontstaat er een soort evenwichtigheid waardoor je elkaar kunt aanvullen. Als daar lust bij komt kijken, overheerst de drift het verstand waardoor geharmoniseerd gedachtengoed slechts nog een zwakke rol speelt. Ook naderhand kan dat eigenlijk niet meer hersteld worden.

Kortom; het is IMO echt een aanvulling op je levensvisie als je elkaar vast kunt houden en er wederzijdse warmte is zonder verliefdheid of seksuele prikkels.

Als je dat ervaard en het besef hebt is het zonder twijfel mogelijk. De man vrouw vriendschap is zeer waardevol en teveel om het spel te zetten. Met name omdat er ook andere personen zijn met wie je een liefdesrelatie inclusief seks kunt opbouwen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#20
laan zei:
Tevens heeft onze ''liefde'' onze vriendschap keihard verkloot! We hebben geen contact meer nu :( Ik heb nog nooit meer gehouden van iemand als van haar! :(
Klik om te vergroten...

Het is inderdaad niet gemakkelijk om een relatie aan te gaan met een goeie vriend of vriendin. Ik heb het zelf ook meegemaakt. Relatie gekregen met een goeie vriendin die ik al vier jaar kende van school, lief en leed mee meegemaakt en van vriendschap naar relatie gerold. Dit ging prima, en toen het uitging was er nog wel een vrienschappelijke relatie.

Tot dat de beste meid een nieuwe relatie kreeg. Niet goed wist wat ze nu moest met haar gevoelens en uiteindelijk koos voor de oplossing: "Better safe than sorry". Weggevlucht is ze.
Ik heb haar nooit meer gesproken of gezien. De geruchten gaan dat ze samenwoont en dit jaar gaat trouwen. Jammer dat je dat als ex vriend en ex beste kameraad dan niet van haar zelf weet.

Dus ontopic, ik denk dat een relatie in een vriendschapsband heel veel kapot kan maken op vriendschappelijke basis. Misschien onbewust. Hetzelfde geldt voor gevoelens krijgen op een goeie vriendin. Ook dat is geen succes weet ik uit ervaring.

:)
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."