Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVriendenschappen tussen mannen en vrouwen is dat mogelijk?

Vriendenschappen tussen mannen en vrouwen is dat mogelijk?

94 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
DarCnessLid
01-01-2024, 00:00
#1
JAZEKER KAN DAT WEL ..
Ik heb 3 hele goede vrienden ..
En tja .. k heb idd wel eens gehad dat k '' een goede vriend had '' en als k dna vertelde over een jongen ook een zielig boos of chago gezicht trok .. dan heeft dat een betekenis ..
Hij vindt je leuk :wink:
Niets meer of minder .. dat vindt k zelf wel jammer want dan heb k altijd een heel ander kijkbeeld op iemand die k als vriend zie en die ander me helemaal te gek vindt :openmouth:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
DarCness zei:
JAZEKER KAN DAT WEL ..
Ik heb 3 hele goede vrienden ..
En tja .. k heb idd wel eens gehad dat k '' een goede vriend had '' en als k dna vertelde over een jongen ook een zielig boos of chago gezicht trok .. dan heeft dat een betekenis ..
Hij vindt je leuk :wink:
Niets meer of minder .. dat vindt k zelf wel jammer want dan heb k altijd een heel ander kijkbeeld op iemand die k als vriend zie en die ander me helemaal te gek vindt :openmouth:
Klik om te vergroten...
Hier snap ik helemaal niets van.... :confused:
D
DarCnessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat als je een goede vriend hebt ..
En je zit een beetje met iemand anders ..
Dat als hij dat weet en hij heeft het er over ..
Dat hij een sago of sad gezicht kan trekken , 9 van de 10 x heeft dat te maken dat ze je leuk vinden ..ofiets in die trand ..
en dan vindt ik het heel jammer dat ik bijv. een goede vriend heb dat ze me leuk of iets vinden .. :wink:

Duidelijker ?? :grin:( ben ook een hele chaostische typer:tongueout: )
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je bedoelt waarschijnlijk vriendin ipv vriend. Dan wordt het ineens duidelijk ja...
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#5
Niet mogelijk in enkele situaties, Een oud klasgenote van me, is nu getrouwd, haar "man" kwam laatst op bezoek, met een stel donkere sterke mannen, met de boodschap dat ik haar niet meer mocht zien...

Tja, geen vooroordelen(geef ook geen beschrijving van, maar sommige culturen horen absoluut niet in nederland), maar ze werd wel eens geslagen door haar lieve mannetje van haar, kwam ze bij mij alles doorpraten. en dat werd niet gewardeerd door zijn familie.

Ik gaf haar het advies hem te verlaten als ie haar ook nog maar een haartje krenkte, bij hem weg te gaan.

Mannen die vrouwen slaan, krijgen van mij de stok.(vooral als het een goeie vriendin is) Ook al hoort het bij hun cultuur. Ik zal die cultuur eens uit de vent slaan, en hem Nederlandse normen en waarden aanleren.

De vent die me zusje sloeg, heb ik t land uit geschopt.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeg Loadrunner, laten we eens gaan meeten en mensen in het socialisatieproces trekken :)
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja trouwens je wil niet weten hoe goed de vriendschappelijke band tussen men zus en mij is :openmouth:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Worstenjongen zei:
Ja trouwens je wil niet weten hoe goed de vriendschappelijke band tussen men zus en mij is :openmouth:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk dat je gewoon altijd open en eerlijk tegen elkaar moet zijn. Zo voorkom je teleurstelling en weet je allebei waar je aan toe bent.

Dat is denk ik de basis van elke vriendschap. Dat je overal over kan praten en het ook doet.
M
MauZerLid
01-01-2024, 00:00
#10
DreamWeaver zei:
[SF] Safiertje zei:
esth0r, je zou een perfect stel vormen met jcutter!
Klik om te vergroten...

Foei Ruth, straks krijgen die 2 nog kindertjes en dan komen die het forum ook vervuilen :openmouth:
Klik om te vergroten...

En dan heb je massa's stont aan de knikker, dat kunnen we niet hebben natuurlijk. :openmouth:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nou zeg!
Wat een negativiteit, puh :cry:

Mijn antwoord was niet; dat ik nooit vrienden kon zijn met een meisje, maar mijn antwoord was; dat ik niet eens vrienden wil zijn met een meisje; waar ik best weleens mee zou willen palen en dat ook mogelijk is. Ik heb wel een paar vrienden die vrouwlijk zijn, maar die hebben een vriendje, zijn niet aantrekkelijk of ze hebben leuke vriendinnen :grin:
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Marla Singer zei:
Ik heb een beste vriend die ik al 21 jaar ken. Sinds ik een relatie heb, zien we elkaar wel veeeel minder en ik dacht zelfs even dat de vriendschap aan het verwateren was. Echter, de laatste tijd hangen we weer regelmatig met elkaar aan de telefoon en zien we elkaar ook weer wat meer. Dan is het ook gewoon weer net zoals het vroeger ook was. Echte, dikke vrienden dus!

We zijn in het verleden in een hele dronken bui wel eens met elkaar naar bed geweest. De seks duurde niet lang, want het voelde gewoon heel raar. Alsof ik het met mijn broer aan het doen was zeg maar. De volgende dag konden we er keihard om lachen en was er niets aan de hand verder. Zulke goede vrienden zijn we dus! :hearteyes:
Klik om te vergroten...
koester zulke vriendschappen :)
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mijn beste vriending ooit bleek al jaren verlieft op me te zijn. Toen ik hier op valentijnsdag achter kwam begonnen we een relatie. Dit hadden we overigens nooit moeten doen!! De eerste weken weet je echt niet hoe je tegen elkaar moet doen aangezien je gewoon deze vriendschapsrelatie gewend bent. ''moet ik haar nu een kus geven of niet'' :confused: Je bent dit totaal niet gewend met dat persoon!.. Tevens heeft onze ''liefde'' onze vriendschap keihard verkloot! We hebben geen contact meer nu :( Ik heb nog nooit meer gehouden van iemand als van haar! :(

Momenteel heb ik een aantal vriendinnen die ik ook echt als vriendinnen zie en hier als vriendinnen mee om ga.. Fantaseren doe je automatisch, verlieft worden op een vriendin zou ook zomaar kunnen.. Toch ben ik goed met vriendinnen en weet hoe daar me om te gaan. Als ze een vriendje krijgen zal ik alleen maar blij voor ze zijn en een luisterend oor voor ze zijn..

Cheers,
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#14
een vriendschap tussen man en vrouw is voor mij zeker mogelijk, al kan ik het (zelfs met de beste wil van de wereld) niet laten om erop los te flirten. ik kan er niet aan doen, als ik met een meisje praat, moet ik flirten. daardoor zijn er al vaak misverstanden ontstaan tussen mij en m'n vriendinnen :grin:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#15
IMo is het mooi als je met een vrouw/meisje een broer zus relatie hebt, waarbij je geestelijke verbondenheid hebt. Gewoon echte vriendschap zonder dat daar lust bij komt kijken.

Juist omdat je elkaar ondersteund met zowel het mannelijk als vrouwelijk denken ontstaat er een soort evenwichtigheid waardoor je elkaar kunt aanvullen. Als daar lust bij komt kijken, overheerst de drift het verstand waardoor geharmoniseerd gedachtengoed slechts nog een zwakke rol speelt. Ook naderhand kan dat eigenlijk niet meer hersteld worden.

Kortom; het is IMO echt een aanvulling op je levensvisie als je elkaar vast kunt houden en er wederzijdse warmte is zonder verliefdheid of seksuele prikkels.

Als je dat ervaard en het besef hebt is het zonder twijfel mogelijk. De man vrouw vriendschap is zeer waardevol en teveel om het spel te zetten. Met name omdat er ook andere personen zijn met wie je een liefdesrelatie inclusief seks kunt opbouwen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
laan zei:
Tevens heeft onze ''liefde'' onze vriendschap keihard verkloot! We hebben geen contact meer nu :( Ik heb nog nooit meer gehouden van iemand als van haar! :(
Klik om te vergroten...

Het is inderdaad niet gemakkelijk om een relatie aan te gaan met een goeie vriend of vriendin. Ik heb het zelf ook meegemaakt. Relatie gekregen met een goeie vriendin die ik al vier jaar kende van school, lief en leed mee meegemaakt en van vriendschap naar relatie gerold. Dit ging prima, en toen het uitging was er nog wel een vrienschappelijke relatie.

Tot dat de beste meid een nieuwe relatie kreeg. Niet goed wist wat ze nu moest met haar gevoelens en uiteindelijk koos voor de oplossing: "Better safe than sorry". Weggevlucht is ze.
Ik heb haar nooit meer gesproken of gezien. De geruchten gaan dat ze samenwoont en dit jaar gaat trouwen. Jammer dat je dat als ex vriend en ex beste kameraad dan niet van haar zelf weet.

Dus ontopic, ik denk dat een relatie in een vriendschapsband heel veel kapot kan maken op vriendschappelijke basis. Misschien onbewust. Hetzelfde geldt voor gevoelens krijgen op een goeie vriendin. Ook dat is geen succes weet ik uit ervaring.

:)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Is zeker mogelijk zonder gevoel erbij, net als dat iemand die bi is ook niet stiekem op iedereen valt. Sommige mensen vallen niet op elkaar qua aantrekking maar hun persoonlijkheden zijn dan wel een goede match en dan ben je vrienden.
Ik heb meerdere mannelijke puur-vrienden en dat kan zeker wel, al kan het ook goed voorkomen dat een van de twee ineens toch iets voelt, het hóeft niet.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
[SF] Safiertje zei:
Klopt, ik ben verliefd op AL mijn vrienden en ze zijn ook allemaal verliefd op mij. Logisch toch? We zijn één grote sexende hippie commune.

Heb je een wetenschappelijke bron daarvoor? Ik ben het namelijk absoluut niet eens daarmee.
Klik om te vergroten...

Ik heb het wel over echte vriendschap tss vrouw en man.... Draait altijd uit op verliefdheid.

Een wetenschappelijke bron zal ik posten als ik hem vind. (en ja, die bron bestaat)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flugeltje zei:
[SF] Safiertje zei:
Klopt, ik ben verliefd op AL mijn vrienden en ze zijn ook allemaal verliefd op mij. Logisch toch? We zijn één grote sexende hippie commune.

Heb je een wetenschappelijke bron daarvoor? Ik ben het namelijk absoluut niet eens daarmee.
Klik om te vergroten...

Ik heb het wel over echte vriendschap tss vrouw en man.... Draait altijd uit op verliefdheid.

Een wetenschappelijke bron zal ik posten als ik hem vind. (en ja, die bron bestaat)
Klik om te vergroten...

Als die persoon walgelijk en onaantrekkelijk is maar ontzettend aardig met veel inzichten blifjt het een vriendschap en niet meer dan dat.
S
Santa MariaLid
01-01-2024, 00:00
#20
azgaza zei:
Flugeltje zei:
[SF] Safiertje zei:
Klopt, ik ben verliefd op AL mijn vrienden en ze zijn ook allemaal verliefd op mij. Logisch toch? We zijn één grote sexende hippie commune.

Heb je een wetenschappelijke bron daarvoor? Ik ben het namelijk absoluut niet eens daarmee.
Klik om te vergroten...

Ik heb het wel over echte vriendschap tss vrouw en man.... Draait altijd uit op verliefdheid.

Een wetenschappelijke bron zal ik posten als ik hem vind. (en ja, die bron bestaat)
Klik om te vergroten...

Als die persoon walgelijk en onaantrekkelijk is maar ontzettend aardig met veel inzichten blifjt het een vriendschap en niet meer dan dat.
Klik om te vergroten...

Hoeft zeker niet,,, is mijn mening... ik heb een paar hele goede vriendschappen met jongens die niet walgelijk en onaantrekkelijk zijn, maar die sowieso niet op verliefdheid uitdraaien. Dus ik vind dat een vriendschappen tussen jongens en meisjes zeker kunnen en dat kunnen ook hele sterke zijn.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."