"Hallo,
Nou gister was het zo ver, voor het eerst truffels. Ik heb hier voor eigenlijk alleen geblowed en een stuk of 8 keer xtc gebruikt, ik had dus geen idee wat ik moest verwachten.
Om 9 uur ging ik met een vriend even heen en weer naar Amsterdam om truffels te halen, waarna we naar een vriend gingen. In de smartshop nog na gevraagd wat het met je doet, en welke soort het beste is om mee te beginnen. Ik was met 5 mensen waarvan 1 iemand nuchter was, 2 hadden spacecake op en ik en een vriend de truffels.
Half 11 begonnen we met het eten van de truffels, eerst een half bakje en na een minuut of 20 de rest van het bakje. Het was in totaal 10 gram. Na 30 minuten voelde ik nog niks tot dat de muziek aan ging. Even liggen op de bank ogen dicht en ja hoor, geweldig vette space muziek. Als ik mijn ogen dicht deed zag ik patronen en voelde me voor de rest chill.
Na 3 kwartier stond ik op om naar de wc te lopen, nu was echt alles raar er was een grote waas overal, ik zag objecten golfen en ik kwam niet meer uit me woorden. Als ik liep merkte ik dat ik alle spullen die ik tegen kwam eerst tot me moest nemen. Heel vreemd maar het was heel veel denk werk om te lopen. Ik ging naar een vriend van me toe en ik zag allemaal rimpels in ze gezicht, die rimpels vormde zon duivel bokken kop. Ik ben totaal niet gelovig dus werd daar verder niet bang van maar het was zeker vreemd. Iedereen had ook dubbele ogen, maar anders als wanneer je veel gedronken hebt, ik kan het nog steeds niet uitleggen hoe het er dan wel uit zag. Iedereen zag er anders uit voor mij.
Tijdens de trip moest ik heel veel lachen. ik snapte er zelf eigenlijk vrij weinig van. Elk nummer dat ik hoorde veranderde mijn stemming en mijn denken. Ik moest vooral heeel veeeel denken. Ik had het idee dat er 6 gedachten naast elkaar stonden en ik heel snel achter elkaar er over na dacht. Dit ging heel snel maar de tijd ging heel langzaam, na een uur had ik het gevoel alsof ik al 4 uur bezig was.
Ik ging na een uur maar weer gewoon zitten voor een kachel, het was een vrij grote ruimte waar ik in zat, maar door de trip leek het juist heel knus en klein. Tijdens het zitten heb ik over heel veel dingen te gelijk gedacht, en vooral hoe ik het gevoel kon omschrijven. Het verschil tussen mijn ogen sluiten en mijn ogen openhouden voelde ik niet meer, dat was precies het zelfde. Ook zag ik het verschil tussen trip en realiteit niet meer.
Ik liep naar de wc waar een bord stond met patronen er op, deze patronen werden 3d heel vet. Ook werden alle schilderijen 3d.
Na ongeveer 2 uur had ik het gehad, het was mentaal heel zwaar om over zoveel dingen te denken (ik weet eigenlijk niet meer waarover ik dacht), Mijn ogen stonden wagenwijd open alsof ik een pilletje op had. na 3 en een half uur ging het effect weg, ik zag alleen nog half dubbel en er was nog een waas. Me gedachten was iig weer redelijk normaal. Rond een uur of 4 ging ik naar huis waarna ik nog even met een stonede vriend hebt staan lullen wat echt gezellig was.
Toen ik in bed lag kon ik helaas niet slapen, had behoorlijk wat energie. De laatste keer dat ik op me wekker keek was het al weer half 6, en moest helaas 9 uur me bed weer uit om te werken.
Al met al vond ik het de moeite waard om het eens te proberen, maar dit ga ik voorlopig eventjes niet meer doen, het was metaal iets te zwaar.
Het zal wel een erg vaag trip report zijn, maar ik snapte er gister ook helemaal niks meer van. Hopelijk herkent iemand het vele denken. Ik heb er veder vrij weinig van geleerd, behalve dat het hele gedrag van de mens erg nep overkwam op dat moment (huisje boompje beesje, werk economie etc.). Nadat het uitgewerkt was had ik het idee dat ik zon 10 uur had staan trippen, terwijl het in werkelijkheid maar 3.5 uur zijn geweest.
Groet,
Pim"
In: Truffels Psilocybe Mexicana eerste keer
1-1-2024