Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mooi report! En mijn mening is dat je het lot soms een handje moet helpen, als je het niet vinden kan maak het dan"
"MrEko zei: Een brood dealer, die heeft vast wit en bruine... flauw, ik weet het Klik om te vergroten... Moest er toch effe van lache"
"Sublimo zei: psycraver zei: Mooi report! En mijn mening is dat je het lot soms een handje moet helpen, als je het niet vinden kan maak het dan Klik om te vergroten... Ja inderdaad, zo moeilijk is dat niet. Het enigste probleem is altijd dat klote geld dat je nodig hebt om alles te kopen :P Het zou veel leuker zijn als we terug in de tijd waren, voordat het geld bestond. Dan kon je een brood ruilen voor 1 g DMT Klik om te vergroten... Een met moederkoorn besmet brood dan inneens"
"Ik gebruik zelf ook al bijna 10 jaar rilatine omwille van men adhd, ben op vlak van studies echt totaal waardeloos zonder. Snuiven van rilatine doe ik ook soms om te leren, het werkt dan wat korter maar veel harder, niet helemaal gelijk met gwn meer nemen. Verder slaap ik er dan nog minder goed van (probleem bij mij) en mijn hongergevoel is zodanig weg dat ik meestal zelfs vergeet om bv middag te eten en dan savonds tot te conclusie kom dat ik heel de dag nog niets gegeten heb . Wegens de sterke bijwerkingen van rilatine bij mij ben ik in overleg met mijn schrink overgestapt op dextroamfetamine, en dat is wel wat anders als je het snuift maar ook ideaal om op te leren. Men vrienden vinden het trouwens leuk om te snuiven als ze uit aan het gaan zijn, ik minder maar kan het soms ook wel apprecieren, totaal geen kater vergelijkbaar met die van speed."
"eindelijk dmt verder ook paddos en het gewoonlijke; wiet, af en toe wat speed/dextro, alcohol, en meer wiet"
"Ik heb hier ook al in sommige periodes van mijn leven toen ik veel blowde in lichte maten last van gehad, vooral dan op goed verlichte plaatsen zoals buiten sneeuw zien (meer wormpjes eig). Niks extreem en van voorbijgaande aard. Maar wat ik wel al herhaaldelijk heb meegemaakt zijn extreme "aanvallen" hiervan. Die ik kreeg bij voor mijn toen zeer hoge dosisen thc/bcd. En daar bedoel ik dan mee na een maand en half niet geblowt te hebben tijdens de examens (ben een van de denk ik weinige die na een half jaar van 3-4 joints per dag gewoonte het keer op keer kan op brengen te stoppen en mij 1-2 maanden ofzo volledig op mijn studies te werpen) trug direct mijn gewoonlijke vakantie tempo op te pikken. En hier bedoel ik mee gewoon met mijn vrienden, doorgewinterde stoners,direct van de eerste keer terug een hele dag mee te blowen. En de mensen die ervaring hebben met een lange tijd stoppen met blowen en dan je gewoonte terug cold turkey op te pakken zullen wel weten dat die eerste jointjes zonder nog enige vorm van tolerantie echt mindfucking hard kunnen aankomen Maar dat dit ook niet echt altijd een toestand is om na te jagen (zeer hoge hartslag die je in heel je lichaam voelt dreunen, versnelde ademhaling, echt gewoon overstoned zijn ) . Maar bon op die momenten, en ik kan mij dit echt drie of vier keer expliciet herinneren, zie ik dus ook echt overal zeer intens witte wormpjes, zoals op deze { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } ] en op deze foto Maar dan serieus echt nog veel harder tot ik nog soms zelfs momenten amper mijn omgeving kon zien (wormpjes waren fel en verblindend). De eerste keer dacht ik zelf serieus dat het begon te sneeuwen en vroeg dit verbaast aan mijn vrienden die mijn opmerking natuurlijk maar vaag vonden omdat het stralend weer was Dit neemt gewoonlijk na een paar dagen af tot mijn tolerantie weer op punt staat en ik eindelijk trug rustig stoned kan worden Ik twijfel er dus in geen geval aan dat blowen dit soort toestanden kan teweeg brengen en vooral dan de pseudo-psychedelische eigenschappen van thc die in hoge dosisen (denk ook aan hasholie) toch al lichtjes naar voor komen. Al is dit verschijnsel bij mij dan van voorbijgaande aard, iedereen zit anders in elkaar en zal hier anders op reageren."
"Ik zeg niet dat ik het geloof, doe ik immers nooit zomaar vooraaleer het eerst zelf mee te maken, maar ik herrinner me een onderzoek aan een of andere universiteit over bijna dood-ervaringen. Een van de bevindingen was dat bij zon bijna dood ervaring meerdere mensen een obe hadden en zichzelf ook daadwerkelijk zagen liggen op de grond, dit beeld kennen we allemaal wel. Maar een meer interessante bevinding was dat dit ook gebeurd was bij blinde mensen, zowel mensen die in latere stadia van hun leven blind geworden zijn als bij mensen die al heel hun leven blind zijn. Bij dit onderzoek zouden ongeveer twintig geverifieerde gevallen zijn van blinden die tijdens een bijna-dood ervaring een obe hadden en hieruit nog flitsen en soms duidelijke beelden en details herrinerde van hun omgeving van dat moment. Wat bij iemand die die nog nooit gezien heeft toch moeilijk te verklaren is. Anyway, ik ben dus vergeten welk onderzoek dit was en heb me nooit echt verdiept op reacties/kritiek van de wetenschappelijke scene maar ik zal het nog is opzoeken en hier posten als ik het terug vind. Verder rust ook de basis van astrale projectie hier op, en alhoewel ik dat miss iets te abstract vind is dit toch een zeer interessant onderwerp dat niet zomaar als bulschit aan de kant moet worden geschoven. Ps: achteraf gezien toch wel heel late reactie, ik moet precies meer letten op de datum van de laatste post"
"De eerste keer moest ik bijna kotsen van de smaak en kreeg ik ze ook amper binnen, maar na een paar keer leerde ik die typische zure smaak apprecieren, waarschijnlijk omdat ik de smaak begon te associeren met andere eigenschapppen van de truffels Nu zou ik ze zelfs ipv borrelnootjes bij een pint of voor tv kunnen eten Die smaak word je in ieder geval wel gewoon. En over die chocolade, er is geen enkele wetenschappelijke studie die ooit heeft aangetoond dat chocolade of zelfs pure cacao een mao-remmende stof bevat. Deze algemene misopvatting is voortgekomen uit het feit dat de maya's vroeger hun psychedelische truffels opdiende in combinatie met chocolade (enfijn, een cacaodrank waaruit later chocolade uit ontstaan is, namelijk xocoatl). En men hieruit opmaakte dat dit was om de psychedelische roes te versterken. Latere studies hebben deze eigenschap van chocolade echter nooit kunnen aantonen."
"Hoe je nu drugs precies gaat definieren laat ik hier even buiten beschouwing. Wat ik julie wel kan vertellen is dat ibuprofen geen bewustzijnsveranderend middel is. De werking van ibuprofen is lokaal wat wil zeggen dat het werkzaam is op de plaats waar de pijnprikkel veroorzaakt wordt en dus niet in het perceptie gedeelte van het ruggenmerg of de hersens. Wanneer er weefselbeschadiging ontstaat komt er een stof vrij uit de beschadigde cellen, namelijk arachidonzuur. Dit arachidonzuur wordt met behulp van het enzym cyclo-oxygenase (dat van nature in alle weefsels aanwezig is) omgezet in het hormoon prostaglandine (bepaalde vorm ervan). Dit hormoon zorgt dan voor de versterking van de pijnprikkel zodat wij hem kunnen voelen. Wat doet ibuprofen (en andere NSAID's) nu? Wel ibuprofen bindt zich aan het COX enzym waardoor deze zijn ruimtelijke structuur verandert, en zoals sommige van jullie wel zullen weten waardoor het niet langer werkzaam is. Gevolg hiervan is dat er dus geen pijnversterkend hormoon (prostaglandine) meer kan geproduceert worden en het mechanisme stil valt ==> we nemen de pijn niet langer meer waar. Maar het probleem hiervan is dat het COX enzym ook in de maagwand zit waar het verantwoordelijk is voor een voldoende dikke, gezonde slijmlaag. Onze ibuprofen maakt natuurlijk geen verschil tussen de tussen de verschillende COX enzymes en breekt ook deze af ==> minder gezond maagslijm, wat kan leiden tot maagpijn en op langere termein maagzweren. Verder zijn er nog drie andere vormen van prostaglandine, die oa verantwoordelijk zijn voor ontstekingen, bloedstolling en koorts. Ook op deze mechanismes heeft ibuprofen dus invloed. Alhoewel het als een van de weinige NSAID's niet bloedverdunnend is waardoor het als bijkomend voordeel ook te gebruiken is bij open letsels of post-operatief. Ik hoop dat het een beetje begrijpbaar is, ik heb mijn best gedaan om het zo overzichtelijk mogelijk voor te stellen. Ik weet er vrij veel (bijna alles) over dit onderwerp omdat ik vorig jaar men eindwerk over NSAID's heb gedaan."
"Sublimo zei: Mooi uitgelegd, wat voor opleiding heb je gedaan ? Klik om te vergroten... Sec Wetenschappen techniek, 6u chemie. In september industrieel ingenieur."