Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

Het grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

371 antwoorden
87 weergaven
18-5-2026
E
Ex-tripperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Haha, het is zeker safe! Afgelopen donderdag is dat weer eens bewezen hèhè. :mrgreen:

Maar idd, wat heb je ermee te verliezen idd. Kben heel benieuwd hoe het gaat lopen. Hoeveel pilletjes zijn er eigenlijk onderweg naar Nederland? En hoeveel ben je ervoor kwijt?
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#2
60 pilletjes van 5mg voor 12;50:grin:
C
CactuskontLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb dit sneeuw-ruis-ding ook al vaak voorgehad.
Ook een soort van lichtflitsen als ik mn ogen sluit (als 'k in m'n bed lig fzo)
Is begonnen na de eerste keren xtc.. Heb nu paar maand niet meer gebruikt en 't is lichtelijk verminderd, maar nog niet helemaal weg. Dus kan volgens mij toch niet helemaal aan drugs te wijten zijn...
Nuja, de tijd zal het uitwijzen zeker :wink:
e
ex-xtcdiehardLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nou is mijn vraag, wat is nou de beste medicatie hiervoor? en hoe hoog moet de dosering hiervoor zijn? want ik wil er echt zo snel mogelijk vanaf, mijn dagelijks leven word er sterk door beinvloed, wil gewoon weer van het leven kunnen genieten, normaal over straat kunnen lopen en lol kunnen maken net als vroeger..

Ik heb al over melatonine gelezen en heb een potje van 500 pillen met 0,1mg per pil besteld.

alle tips en trikcs zijn welkom, doe er alles aan om er zo snel mogelijk vanaf te zijn, loop er al zo lang mee rond en heb me al die 3 jaar lang gewoon wijs en gek laten maken dat het door hyperventilatie kwam en dat mijn klachten gewoon tussen mijn oren zaten, wat ik al die tijd sterk betwijfelde maar ging het wel steeds meer geloven.
Uiteindelijk heb ik dus al die tijd gelijk gehad en heb ik nu ook weer een stuk vertrouwen en hoop teruggekregen
L
Lucy In The SkyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Afgelopen week enkele nachten doorgehaald op speed. Had overdag ook vaak oogruis. Vaak als ik door t raam naar buiten keek dacht ik dat het regende. Valt dat er een beetje onder?
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#6
TrippyShit zei:
Is het een heel slecht teken als je op je 16e (niet echt storende maar op bepaalde momenten opvallende) HPPD hebt :flushed:

paddo's en mdma zijn de boosdoener geweest

is dit een heel groot teken dat ik wat te ver ben gegaan?
niet eens vaak gedaan liet er altijd minimaal een maand tussen meestal langer nog. Met soms een kleine uitschieter van 2weken :rolleyes:
Klik om te vergroten...

:( ??
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lijkt me geen pretje om HPPD te hebben. Ik overweeg om eens LSD te proberen, maar nadat ik op het amerikaanse HPPD forum las, dat er mensen zijn die na 1 keer acid gebruikt te hebben behoorlijke HPPD kregen, weet ik het nog zo net niet of ik het aandurf.
L
Lucy In The SkyLid
01-01-2024, 00:00
#8
^ Heb je het met name the day after? Dan denk ik dat t gewoon een beetje bij het herstelproces hoort.. Net zoals bijvoorbeeld een piep in je oor. Dat heb je door t feesten, maar gaat wel weer over.

Natuurlijk is het een teken van je lichaam dat t even teveel is geweest, maar goed, daar kiezen we allemaal een beetje bewust voor toch? Door drugs te nemen.

Als je de oogruis op willekeurige momenten hebt, ook verder na t gebruik, dan weet ik t verder niet.

Rustig aan en succes :)
e
ex-xtcdiehardLid
01-01-2024, 00:00
#9
Weet iemand misschien hoe lang het duurd vordat melatonine begint in te slaan? :(
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#10
ex-xtcdiehard zei:
Weet iemand misschien hoe lang het duurd vordat melatonine begint in te slaan? :(
Klik om te vergroten...

melatonine slaat niet in, dat moet je een langere periode blijven nemen voordat het effect heeft, kan wel even duren.
J
Jack HerrerLid
01-01-2024, 00:00
#11
ex-xtcdiehard,
ik herken dat nare gevoel over je lichaam misschien wel.
Ik heb soms als ik wakker word dat ik mijn ogen wel open heb, maar dat ik mijn lichaam niet kan bewegen en dat ik een heel vervelend gevoel in mijn hoofd heb. Als ik me er niet op focus en probeer te ontspannen dan word ik dan pas echt wakker. Dit kan 5 seconden duren maar ik heb het ook wel een 2 minuten gehad. Ik heb het volgens mij vooral als ik heel stoned ga slapen. Herken je dit, of herkent misschien iemand anders dit? Ik maak me er niet echt zorgen over, ik zie het meer als één van die wazige dingetjes die bij drugsgebruik horen.
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re:

jcutter zei:
Is HPPD dat je steeds aan zelfmoord denkt?
Klik om te vergroten...
nope, meer een andere zichtswaarneming zoals sneeuw zien in de lucht, ander dieptebeeld enzovoort; word veroorzaakt door gebruik van hallucinogenen
e
ex-xtcdiehardLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik bedoelde er ook eigenlijk mee van hoe lang gaat het nog duren voordat de melatonine gaat werken, ik gebruik het nu ruim een maand de eerste maand heb ik elke dag 50 van die 0,1 pilletjes genomen en sinds een weekje elke dag 5mg pilletjes via de dokter..

En nee ik ken alleen het gevoel dat als ik ga inslapen ineens een heel naar gevoel in me lichaam krijg alsof me hart stilstaat me lichaam word ineens heel licht en krijg ff geen lucht meer en schrik dan heel erg..

Ook heb ik last van een wazig en dof gevoel in me hoofd, soms het gevoel dat me hart het begeeft of me longen ermee stoppen omdat ik dan ineens moeilijk kan ademen, of als iemand tegen me praat dat het heel raar aankomt dat ik echt denk van wtf is dit :openmouth:. En dat ik me bijv ff wat beter voel en ik loop butien en dan lijtk het net of ik ineens weer in een trip raak dat de wereld er ineens weer compleet anders uitziet alsof de hppd weer inslaat ofzo, of als i kbuiten loop dat ik heel duizelig in me hofd voel en een druk op me hoofd en dat ik me in elk deeltje van me lichaam zwaar vertieft voel voel de spanning en vertieft heid in elkd deeltje van me lichaam stromen, ik denk dat ik me op zulke momenten nog veel vertiefder voel dan als vroeger de dag na een avondje wauzen.. Ook heb ik visual snow, zie constant overal ruis waar ik ook ga of kijk en als het donker is is het het ergst dan lijk het net of heel me kamer volzit met 10000000000 minivliegjes en beesies, ook heb ik dat als ik ga inslapen eerst altijd in een droom kom terwijl ik gewoon nog wakker ben dat er tege me gepraat word of ineens rare gedachtes in me op komen die nergens over gaan en helemaal niet gepast zijn, ook ben ik heeel er gevoellig vor alles als ik ook maar een beetje stress ervaar voel ik dit heeel erg in me lichaam en gelijk overal zenuwen, vooral in me buik. ik ben bang voor alles, alles wat eerst makkelijk ging lijkt nu ineens onmogelijk.. Ook heb ik dat als het kutweer is bewolkt en zown depressieve kleur buiten dat ik me ee nstuk vertiefder voel en als de zon schijnt kan ik me echt top voelen voor zover dat mogelijk is met hppd.. wel heb ik af en toe momenten dat ik me bijna normaal voel wat ik eerst nooit had denk dat dat toch wel een teken is van genezing mag ik hopen
E
Ex-tripperLid
01-01-2024, 00:00
#14
BlackRobBlunt heeft gelijk, het duurt lang voordat je het effect begint te merken. Heb denk 2 en een half jaar lang met depressieve gedachtes rond gelopen, en nu nog steeds als ik moe ben, heb ik lichtelijke visuals. Melatonine is alsof je een emmer moet leegmaken met een vingerhoed en je mag per dag maar 1 keer scheppen en soms regent het... Uiteindelijk komt het wel goed. :)
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mooi en goede aanvulling, dit topic.

Mijn complimenten. Ik zal straks even de tijd nemen het door te lezen. Bedankt Flut!
r
rationalLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik kwam toevallig op dit forum terecht en ik voel me geroepen om een reactie te plaatsen over hppd en oogruis. Als ik de reacties lees heb ik het idee dat mensen elkaar lopen op te naaien.

De 'visuals' die door mensen worden beschreven, en dan heb ik het vooral over de visual snow zoals op het voorbeeld wordt getoond. Zowel floaters als de fast moving light points hebben in principe niets met HPPD te maken. Deze zijn bij veel mensen die nog nooit drugs hebben gebruikt aanwezig. Het zijn deeltjes die in de oogbol zweven. Bij sommige mensen zijn deze van nature sterk aanwezig.

De derealisatie en depersonalisatie die beschreven worden hoeven ook niets met HPPD te maken te hebben. Vervelende ervaringen in het leven kunnen deze triggeren, zoals stress, of burnout.

Dus de mijn tip: laat je niet opnaaien! en ga in het geval van derealisatie en depersonalisatie naar een psycholoog om je verder te helpen.
r
rhodLid
01-01-2024, 00:00
#17
1) Welke drugs heb je gebruikt voordat je HPPD begon?
Geen.

2) Hoelang loopje al met je klachten rond?
Eigelijk mijn hele leven al.

Tot mijn 22 dacht ik altijd dat dit normaal was. Ik heb het al mijn hele leven en het wordt langzaam steeds een beetje erger. De huisarts stuurt mij naar de oogarts terwijl ik toch echt duidelijk aangeef dat het niet aan mijn ogen ligt.

Ik ben vaak moe en kan mij nooit goed concentreren en hierdoor dachten ze dat ik ADHD-I heb. Als ik tekst lees dan zie ik soms totaal andere woorden staan en als ik schrijf dan kunnen er opeens totaal andere woorden geschreven zijn dit werd naar dyslexie gegooid. Hiermee kon ik nog wel leven.

Hierbij alleen heb ik meer klachten. Als kinds af aan kon ik als ik naar objecten kijk deze laten bewegen. Het object werd grote en weer kleiner in een vloeiende beweging. Vaak had ik ook van dat ik boven mijn lichaam zweefde en het leven beetje langs mij heen ging. Dit kreeg ik vaak na te lang geslapen te hebben. Toen ik ouder werd en mijn ouders een 100Hz tv gingen kopen vond ik deze altijd maar knipperen/bewegen. Terwijl niemand anders dit zag. Later blijkt dit Visual Snow te zijn en het scherm gewoon prima was :).

Sinds mijn 12e kan ik eigelijk niet meer slapen zonder het licht aan. Altijd heb ik last van paniek als of er iemand achter mij staat. Als het helemaal donker is dan krijg ik een paniekaanval. Ook zie ik vaak in de hoeken van mijn ogen iets staan waardoor ik behoorlijk kan schrikken. Als ik dan nogmaals ga kijken is er niks, maar volgens durf ik niet meer van mijn plek af te komen.

Vaak slaap ik maar overdag omdat ik 's nachts dat niet durf. Ben 23 en kan niet eens slapen zonder een lampje :/.

Ook zie ik vaak objecten die er niet zijn. Dit zijn wel allemaal bestaande objecten. Als ik bijvoorbeeld tijd lang naar mijn monitor kijk en ik sta op om naar de wc te gaan zie ik gedeeltelijk het scherm nog in negatief welke langzaam verdwijnt.

Ook heb ik een groot probleem met mijn emoties. Deze worden opgekropt totdat ik emotioneel crash en dit kan leiden tot gevoelens voor zelfmoord. Dit is mij al 2 keer overkomen. De eerste keer overkwam mij voordat ik ooit iets van drugs gebruikt had. Door dit probleem kan ik bijvoorbeeld ook niet verliefd worden en kan ik er als een zombie bij zitten terwijl ik eigelijk heel vrolijk ben.

HPPD lijkt mij hierbij het beste passen alleen ik word nu telkens in het hokje gezet dat het door drugs komt. Dit vind ik echt jammer!

Toen ik wel eens xtc gebruikte waren mijn klachten zelfs tijdelijk minder en ik heb zo het vermoeden dat mijn lichaam te weinig serotonine aanmaakt. Hierdoor werkt xtc ook maar beperkt bij mij.

Ik ben bij diverse doktoren geweest en het enige medicijn wat mij enigszins helpt met concentratie problemen en emoties is methylfenidaat ook wel ritalin genoemd :). Mijn paniek en visualisatie (klachten) blijven wel aanwezig. De ene dag is het erger dan de andere. Gelukkig kan ik ermee leven en probeer het gewoon zoveel mogelijk te negeren.
M
Miss RaveLid
01-01-2024, 00:00
#18
rational zei:
De 'visuals' die door mensen worden beschreven, en dan heb ik het vooral over de visual snow zoals op het voorbeeld wordt getoond. Zowel floaters als de fast moving light points hebben in principe niets met HPPD te maken. Deze zijn bij veel mensen die nog nooit drugs hebben gebruikt aanwezig.
Klik om te vergroten...
Mee eens.
Ik vind het echt bizar en eigenlijk ook prettig om te lezen dat deze klachten voor veel mensen bekend zijn. Zelf zie ik zolang ik me kan herinneren snelbewegende stipjes, patronen (in lichte mate, hangt van de achtergrond af), staartvorming, afdrukken van objecten waarnaar je keek, 'lichtranden' om mensen enz. Tot nu toe snapte de meeste mensen ook niet waar ik het over had.

Ik weet zeker dat het geen Hppd is. Ik had het ook al voor drugsgebruik. Het zijn volgens mij afwijkingen van je oog, de verschillende lagen in je ogen met vocht er tussen. Wel merk ik dat het in de periode dat ik blowde erger was. Ook na XTC is het veel erger, maar dat zakt dan weer weg. Ik heb ook altijd heftig visueel gereageerd op XTC. Misschien dat het verband houdt, ik weet t niet. Ook als ik moe ben is het erger.

HPPD ontstaat na drugsgebruik en maakt dat je dusdanig visuele 'verschijningen' hebt dat het echt ernstige invloed op je dagelijks leven kan hebben. Je hebt dan medicatie nodig. Voor de klachten die ik heb, heb je geen medicatie nodig. Het is volgens mij niets ernstigs.
E
Ex-tripperLid
01-01-2024, 00:00
#19
rational, ik denk dat je met jou reactie wel iedereen over 1 kam scheert. Ik weet zeker dat het in mijn geval en bij een paar anderen die ik heb gesproken, door drugs is gekomen. Ik ben het met over een aantal punten met je eens. Bijvoorbeeld over floaters enzo. Die dingen die hebben ook niet-drugsgebruikers, maar waarom het vaak genoemd wordt bij hppd is omdat de ervaring van het zien tijdens hppd zo anders is dat men niet meer weet hoe zien "normaal" zien is. Waarschijnlijk had ik ook floaters voordat ik drugs heb gebruikt, maar vielen ze tijdens mijn hppdperiode ineens op. Maar dat bijvoorbeeld de muren bewegen en ademen en dat voorwerpen niet op hun plaats blijven staan wanneer je er naar kijkt enzovoorts, dat is niet normaal en dat had ik voordat ik ook maar 1 forum had bezocht over hppd. Ik wist zelfs lange tijd niet wat ik had, dus ik KON me niet eens hebben laten opnaaien.

Over depersonalisatie en derealisatie. Ik denk dat er een sterk verband is tussen hppd en andere psychische aandoeningen. Op heel veel forums hebben mensen hier last van tijdens hun hppd. In mijn geval had ik geen traumatische gebeurtenissen, stress of burnout, maar kan ik het echt duidelijk en onbetwistbaar wijten aan hppd.

Je zegt dat je toevallig op dit forum kwam, en het lijkt erop dat je je niet echt hebt verdiept in hppd en neem je het niet erg serieus. Voor mij is hppd de ergste en moeilijkste periode geweest in mijn leven en ik heb er verdomd hard voor moeten knokken om weer "normaal" te worden en ik vind het niet fijn als er iemand komt die er weinig van af weet en meteen gaat roepen dat mensen zich hier laten opnaaien. Ik heb met genoeg mensen gesproken met hppd en hun verhaal gehoord om te kunnen zeggen dat zij zich zeker niet hebben laten opnaaien.

De visuals die Miss Rave beschrijft zijn inderdaad ook aanwezig bij normale mensen, als je er op gaat letten wel iig. Hier hoef je inderdaad geen medicatie voor te hebben. Visuals bij hppd gaan wel verder dan dat en vaak hangt het dan weer samen met paniek/dissociatie/depersonalisatie/depressie/enzovoorts.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als je je concentreert op lettertjes, en er dan naar blijft kijken en ze gaan dan een soort van flikkeren ( de letters en de woorden op dit forum bijvoorbeeld ), hoort dit ook bij HPPD?

Merk dit nu toevallig op nu ik dit lees maar heb dat geloof ik wel vaker als ik moe ben. Heb al tijdje geen hallucinogenen gebruikt alleen DMT nog 2 weken terug 1 keer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...141516171819
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."