Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

Het grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

371 antwoorden
90 weergaven
18-5-2026
C
CactuskontLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb dit sneeuw-ruis-ding ook al vaak voorgehad.
Ook een soort van lichtflitsen als ik mn ogen sluit (als 'k in m'n bed lig fzo)
Is begonnen na de eerste keren xtc.. Heb nu paar maand niet meer gebruikt en 't is lichtelijk verminderd, maar nog niet helemaal weg. Dus kan volgens mij toch niet helemaal aan drugs te wijten zijn...
Nuja, de tijd zal het uitwijzen zeker :wink:
T
TalecLid
01-01-2024, 00:00
#2
maat van me heeft soort gelijaardig probleem
na zware acid trip, heeft hij nu zo soms het gedacht
dat er iemand achter hem staat ! Hij ziet zo dan vaag achter hem
een soort van schaduw/schim echt freaky man
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Flut zei:
Klik om te vergroten...


WOW! Niet gedacht dat ik dit in dit topic zou aantreffen :openmouth:
Ik heb dit al heel men leven! Van zolang ik het weet..
Door druggebruik kan het dus zéker niet zijn. Ik heb er overigens niet veel last van. Enkel bij momenten van stress, zoals tijdens de examens. De float heel mn cursus vol met slierten en puntjes. Vermits ik er weinig last van heb, ga ik er niet voor naar de dokter ofzo. Of mss beter wel?...
Hmzzz :confused:
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#4
foutje, deze post kan weg admin.
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het komt ook voor bij mensen met migraine.

Bekijk deze site eens = > http://www.migraine-aura.org (kzal deze ook f in de hoofd post zetten)

De dokter zal denken datje 'mouches volantes' hebt, maar als het niet storend is zou ik er nie naar de dokter mee gaan..
h
hallotjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
De simulator klopt niet helemaal voor mij... in het donker merk ik alleen een ruizend beeld net als pipoxyz ook ongeveer 16/3. Overdag heb ik alleen heel soms ligt het ideen dat dingen anders zijn... Ik weet zeker dat dit door de paddo's of blowen komt want lsd had ik toen nog niet ontdekt.

Flashbacks heb ik niet en weer absoluut niet wat ik me erbij moet voorstellen...
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben ook begonnen met die melatonine.
Potje van de drogist.
Neem er maximaal 7 over de dag.

Meestal stuk of 4/5 voor het slapen.
En soms overdag nog.

Slaap er erg lekker en vast door ondanks dat het niet een dosis van 3 of 5 mg is.Het is zeg maar meteen als ik ga slapen een beetje rustig in me hoofd en eerder het gevoel van ik zak weg en val in slaap.Je doezelt al lekker als je ligt.Echt fijn :)
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hm japi, ik denk niet dat de pilletjes van de drogist zin hebben, ze zijn maar 0.1 mg p/s. (iig niet voor het bestrijden van hppd, wel voor slaap)

Je zou het via hier kunnen bestellen, deze komen uit amerika:

http://www.speurders.nl/sportenfitness/ ... melatonine
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Slaap zo ie zo niet goed,dus dat is wel fijn.
En dacht al dat het niet in die dosis echt zo werken,binnenkort maar eens gewoon via de dokter proberen te krijgen.

Thanks voor de link btw. :)
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#10
Japi-10 zei:
Slaap zo ie zo niet goed,dus dat is wel fijn.
En dacht al dat het niet in die dosis echt zo werken,binnenkort maar eens gewoon via de dokter proberen te krijgen.

Thanks voor de link btw. :)
Klik om te vergroten...

Dokter kan idd ook!
F
FreudLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik weet bijna zeker dat ik hppd heb, heb exact dezelfde visuele symptomen. Ik heb 1 keer paddo's gebruikt, 3 keer truffels en ongeveer 15 keer xtc. Maar naast het visuele heb ik ook last van wat psychische symptomen zoals:

Concentratieverlies
Geheugenverlies
Slapeloosheid
Angstgevoelens

En nog zo wat van dit soort verschijnselen, zijn er meerdere die hier last van hebben? En hier een oplossing voor hebben?
E
Ex-tripperLid
01-01-2024, 00:00
#12
Juist gezegd Flut, 0,1mg is prima om mee te slapen, niet om HPPD mee te behandelen.

Cactuskont, HPPD komt zeker te weten door de drugs. Het is een neurologische verandering die een tijdje aanhoudt. Die neurologische verandering is door de drugs gekomen. Het kan wel minder worden en misschien zelfs helemaal verdwijnen. Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die HPPD heeft zonder ook maar één keer drugs te hebben gebruikt.
E
Ex-tripperLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hey Freud. Ik stel voor dat je heel deze thread doorleest. Er zijn verhalen genoeg en ook oplossingen te vinden. Ik zou, als ik jou was, voorlopig ook geen drugs meer gebruiken. Dit om je hppd en andere symtomen niet te verergeren.
E
Ex-tripperLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een dip is een dip idd. Uit een dip kun je wel komen, maar geloof me, een zieke intense depressie kun je niet negeren of je eroverheen zetten.

Maargoed, je hebt geen psychische klachten, dus dat is relaxt voor je.
h
htweeooLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ex-tripper zei:
Een dip is een dip idd. Uit een dip kun je wel komen, maar geloof me, een zieke intense depressie kun je niet negeren of je eroverheen zetten.

Maargoed, je hebt geen psychische klachten, dus dat is relaxt voor je.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, geef ik je volledig gelijk in.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#16
loadrunner zei:
plaatje uit 1e pagina topic

Wist niet dat dit met hppd te maken had.... zie dit wel eens vaker, trouwens al voordat ik ooit een jointje ofzo heb gerookt :openmouth: (het is niet erger geworden, maar wel zichtbaar met gesloten ogen, en dan zie ik ook groene vlekken, vooral als ik in me ogen wrijf)



nog geen last van, heb t al 10 jaar.
Klik om te vergroten...

Ik heb dat dus ook al mijn hele leven. Vooral in het donker, maar ook in het licht soms. Het is zoals andere mensen ook al aangeven vooral groen/paars achtige stipjes. Het is niet storend, maar meer of je beeld opgebouwd is uit lichtgevende puntjes.
h
htweeooLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben nu juist hoe zal ik het zeggen ''gezonder'' en het wordt gewoon erger.
Ik zie echt zwarte punten wegvliegen over mijn zicht.
T
The oao TLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oké mensen, hierbij dan ook van mij een bijdrage.

Ik heb dit topic met veel verbazing gelezen, ik wist helemaal niet dat hier een naam voor was! Zelf heb ik dit al mijn hele leven, tenminste een hele milde vorm van VS. Heb weleens gevraagd (ook in mijn jeugd) aan mensen of zij de wereld ook in allemaal puntjes zagen, maar heb tot nu toe nog nooit iemand gevonden die dit herkende. Toen later computers enzo inkwamen, noemde ik mijn VS altijd: alles in pixels zien.

Het enige waar het bij mij erger van wordt, is als ik te lang slaap en als het dan die dag heel zonnig is. Beetje tegengesteld aan wat er eerder werd gezegd dus. Oh ja, als ik na te lang slapen op die zonnige dag vlak na het wakker worden ga lezen, wordt het helemaal een drama, compleet met hoofdpijn.

Die floaters ken ik ook, ik denk iedereen wel. Die wegschietende puntjes ken ik ook, maar ik heb in mijn spirituele opleidingen daar een heel andere verklaring voor geleerd: dat is prana, oftewel levensenergie! Heel veel spiri-mensen zien dit, vooral op zonnige dagen en in wolken etc. En ik weet heel zeker dat de meeste van deze mensen nog nooit in hun leven drugs hebben gebruikt! Sommigen zien ook zwarte en gouden puntjes.

Ik vraag me af of mensen die VS, CEV, traces etc. zien, niet gewoon meer de waarheid zien dan mensen die de "realiteit" zien. Deze 3D wereld is toch gewoon een illusie, nodig om te ervaren?
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#19
ej stadsgenoot, bekijk dit filmpje maar es, misschien kan zij verklaren waaar het mee te maken heeft

http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/229
T
The oao TLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heel cool filmpje!

Was erg onder de indruk en vond dat zij het heel mooi vertelde. Ga gelijk link doorsturen naar iedereen die ik ken.

Thanks Neti! :) I owe you one...of is dat nu weer gevaarlijk om te zeggen? :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1314151617...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."