Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

Het grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

371 antwoorden
93 weergaven
18-5-2026
x
xcrementLid
01-01-2024, 00:00
#1
@saivy: heb dat 4j geleden zelf ook gekregen, ik weet niet zeker ofdat samenhing met de hppd, gedeeltelijk wel iig. Eerst ging alles altijd in schokken.
5seconden: Ik droom, dit is niet echt, alles is nep
/2seconden: verschieten, hoe kan dit nu?
/1second: verheldering, 'toch realiteit'?
zo constant vast zitten in die 'loop'

Maar ik ben er niet zeker van ofdat dat een gevolg is van heel het beeld dat totaal niet meer klopt, iets wat je echt niet verwacht, niet kan aannemen dat zoiets kan, het niet geloven, en zo jezelf zodanig afvragen of je nog wel in de realiteit zit.

iig, Lees eens wat over 'derealisatie' en 'depersonalisatie'
wat jij beschrijft omvat beiden.
Die derealisatie heeft zeker 2jaar geduurd, 2jaar constant denken dat niets nog echt is, dat het allemaal gewoon 1 droom is.
Toen hebik het begrip 'derealisatie', een 'ziekte'/stoornis/..., ontdekt en ben ik beginnen beseffen dat ik niet de enige ben die zoiets heeft, en dat het gewoon een aandoening is. Vanaf dat je dat goed beseft, moet je aanvaarden dat het gewoon iets in je hoofd is, en dat je niet écht droomt ofdat de realiteit écht niet meer bestaat. (wat ik toen ook écht dacht). De hppd heeft er zeker ook wel een grote invloed op, omdat dat je beeld (letterlijk en figuurlijk) op alles, ook echt zo dusdanig verandert, dat het ook niet meer echt lijkt. Maar mijn visuele stoornissen waren echt 20x zwaarder dan gewoon wat stomme 'sneeuw'. Die sneeuw is echt niets.Je moet voor jezelf gewoon goed beseffen dat het gewoon een visuele stoornis is, en beseffen dat het niet kan dat je droomt, je bent en leeft nog steeds, net als iedereen, in de realiteit. Alles is echt, ookal lijkt het niet zo. Dat moet je voor jezelf heel duidelijk maken, om je erover te zetten. Zoek maar eens achter 'derealisatie" en "depersonalisatie", je zal hoogstwaarschijnlijk veel van de symptomen herkennen, en dat kan je zeker verderhelpen, om je er gewoon over te zetten.
Ik besef nu grotendeels wel dat alles wél echt is, dit alles is realiteit, maar ergens blijft dat dromerige/neppe gevoel nog wel lichtjes hangen...
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja dat lijkt er wel erg goed op, maar het is niet dat ik er een probleem van maak, ik ben het intussen wel al gewend, eerst dacht ik dat het normaal was, en dat iedereen zo is, maar dat vond ik eigenlijk wel een beetje raar. Toen ik het vroeg aan een paar mensen lachten ze me min of meer uit en zeiden dat ik gestoord was. :beer: Misschien ben ik dat ook wel. :confused:
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat van die droom heb ik ook heel lichtjes..

Hoort denk bij HPPD ofzo want het kwam ongeveer iets later nadat ik al hppd had en nog steeds drugs gebruikte..
p
psilocybineLid
01-01-2024, 00:00
#4
1) Welke drugs heb je gebruikt voordat je HPPD begon?[/b]
mdma, speed, Lsd, wiet, Paddo's, ketamine

2) Hoelang loopje al met je klachten rond?
Half jaar


3) Wat heb je er al aangedaan om je klachten te verminderen?

Niets

4) Gebruik je nog steeds drugs/worden je klachten erger?

Ja ik gebruik nogsteeds drugs in de zelfde maten, klachten worden niet erger

5) Hebje enig idee wat de HPPD getriggerd kan hebben?
Veel Paddo en mdma gebruik ?
mss ook door veel lsd gebruik
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Saivy zei:
Toen ik het vroeg aan een paar mensen lachten ze me min of meer uit en zeiden dat ik gestoord was. :beer: Misschien ben ik dat ook wel. :confused:
Klik om te vergroten...

Tamelijk herkenbaar. :mrgreen:
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#6
:wave:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flut zei:
(de mensen die echt deze sneeuw ervaren, ik dus.. zullen weten waar ik het over heb)

Hopelijk is het nu duidelijk voor iedereen.

Visual snow simulator:
http://www.hkj.se/vs.html
Klik om te vergroten...
Hm, wat ik heb lijkt niet helemaal op wat ze bij die simulator laten zien. De enige uitleg die ik heb is dat er dingen in de zuurstof wonen die steeds het licht aan en uit doen.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... now-80.jpg
Dit plaatje geeft wel redelijk weer hoe het is. Die miljarden lichtpuntjes die keihard door elkaar heen zwemmen "like mosquitoes" en de "fast flickering snow" zijn 24/7 aanwezig. Alleen die floaters zien er bij mij wel anders uit. Meer als kleine zwarte rondzwemmende haartjes.
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hm, bij mij zijn het een soort van sterretjes. Niet dat je dit overdag kunt zien , maar heel af en toe als ik merk dat de sneeuw zeg maar sterker is dan normaal dan kan ik in et pikkendonker zien dat de sneeuw bestaat uit een soort van sterretjes.

Wat me trouwens is opgevallen is dat als ik ketamine gebruik in een donkere ruimte de sneeuw echt massaal toeneemt, meer mensen dit opgevallen?

Ik heb ook het idee dat de sneeuw sterker is geworden sinds ik xtc in combo met ketamine heb gebruikt een tijdje terug. Ik heb vooral et idee dat xtc (mdma) paddestoelen en lsd de main trigger voor hppd is.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#9
^ Daar ben ik 't mee eens, of misschien let je er daardoor wel extra veel op. Het blijft een beetje een vage zaak.
E
Ex-tripperLid
01-01-2024, 00:00
#10
pipoxyz slik jij elke avond 30 van die pilletjes om aan 5 mg te komen?
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hmm 30 kleine pilletjes, dan zouden de pillen van de dokter dus 3 mg p/s moeten zijn?

Ex tripper. Het is niet zo dat ik me er super druk om maak maar ik erger me er gewoon aan. Mijn zicht is scherp maar ik voel me gewoon wazig in mn hoofd en objecten lijken heel mild te bewegen. Ik verwacht niet dat ik de sneeuw (floaters) die ik zie weg kan krijgen. Maar als ik het wazige gevoel en de druk in mn hoofd kan laten verdwijnen ben ik dik tevreden. Het is iedere dag weer opnieuw afwachten hoe de druk en het wazige gevoel is als ik opsta. Sommige dagen zijn goed en heb ik er amper last van (hoeveelheid slaap lijkt hierbij een rol te spelen), maar andere dagen zijn verschrikkelijk. Ik voel me dan zo wazig dat ik amper normaal een spelletje op de pc kan spelen of normaal auto kan rijden. Dus ja eigenlijk heb ik er behoorlijk last van. Ik ben al een hele tijd bezig met gezond eten, sporten enz maar echt wegtrekken doet het gewoon niet.

Heeft een hoge dosering melatonine eigenlijk nog nadelen, ik bedoel het is eigenlijk een slaapmiddel dus is het niet zo datje er overdag brak van bent?

En over die artikelen dat zou ik erg op prijs stellen ja. Misschien dat ik hiermee dan naar mijn eigen huisarts kan gaan. Dan heb ik in ieder geval een soort van houvast aan m’n verhaal.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#12
:wave:
E
Ex-tripperLid
01-01-2024, 00:00
#13
pipoxyz idd, melatonine is inderdaad een lichaamseigen stof. Die maak je aan als het donker begint te worden. Het zorgt ervoor dat je slaperig wordt. Het begint als het ware je lichaam voor te bereiden op het slapen. Het remt eigenlijk je hersenen af (simpel gezegd). Vooral de meer primitievere delen worden afgeremd. Het wordt gewoon een stuk rustiger in je hoofd.

Ik heb geen nadelen kunnen ontdekken van melatonine Flut. In het begin werd ik er wel extreem slaperig van (maar dat kon ook zijn omdat ik toen slaaptekort had). Nu voel ik me na het innemen van zo'n pilletje geen verschil (misschien iets slaperiger dan zonder pilletje, maar je kan dan nog steeds zonder gevaar autorijden). Ik ben er overdag niet brak van.

Die floaters zul je idd niet snel wegkrijgen. Wél kan het zijn dat ze minder nadrukkelijk aanwezig zijn. Je gaat er simpelweg minder op letten en dit geeft iig wel het gevoel dat ze minder zijn. Bij HPPD'ers is ook een beetje verdwenen hoe het zicht was vóór HPPD, dus het kan zijn dat die floaters ook erger lijken omdat je je er veel mee bezig houdt. Je ergert je er namelijk aan. Klinkt heel lullig, maar probeer je er niet aan te ergeren. :)

Maar je voelt je wel eens wazig? Kun je omschrijven hoe dat ongeveer voelt? Die druk in je hoofd vind ik eerlijk gezegd een vreemd iets. Ik heb al veel gelezen over HPPD, maar druk in het hoofd ben ik nooit tegengekomen als symptoom van HPPD. Lees deze pagina eens:
http://nodid.org/dynamic/index.php?option=com_content&task=view&id=53&Itemid=66
Ik denk dat het gezond leven er in ieder geval voor zorgt dat het niet erger wordt.

Op het moment probeer ik ergens op internet een link te vinden tussen melatonine en het genezen van HPPD. Ik heb nog niets kunnen vinden. Ik hoop dat mijn huisarts die artikelen wil doormailen of opsturen of iets dergelijks. Ik denk dat wanneer ik uitleg waarom ik die artikelen wil hebben dat hij dat wel doet. Het kan wel zijn dat we ze niet zomaar op internet mogen plaatsen, artikelen kunnen auteursrechterlijk beschermd zijn en soms moet je zelfs geld betalen voor sommige artikelen![/i]
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#14
De druk in mn hoofd zorgt ervoor dat ik me vaak warrig/wazig voel. Het gevoel is moeilijk uitteleggen maar het voelt alsof er een soort ballon met lucht in mn hoofd zit, vooral aan de rechterkant. Bij stres of weinig/teveel slaap is dit erger. Ik ben er vrijwel zeker van dat dit komt door de hppd. Op dit forum => http://www.hppdonline.com/ zijn er behoorlijk wat topics over mensen die hier last van hebben. Ongeveer 70% van de mensen schijnt hier zelfs last van te hebben (met hppd). Dus niet iedereen.. zoek anders eens op 'head pressure' op hppdonline en je zal een rits met topics tegen komen. Voor veel mensen met hppd schijnt de druk zelfs het ergste symptoom te zijn.

Het klopt idd dat dit symptoom niet staat beschreven in de hppd symptomen lijst (ik ben bekend met nodid.org, goeie site ze werken nu druk aan nieuwe simulators!).

Veel mensen zeggen dat de druk te maken heeft met het aantal uren slaap. Dit is ook precies wat ik ervaar. Als ik ongeveer 7 a 8 uur slaap is er in de meeste gevallen weinig druk aanwezig als ik wakker word. Maar als ik teveel slaap of juist weer heel weinig dan word ik super gaar wakker, door de druk ben ik dan wazig in mn hoofd. Dit klinkt misschien erg onwaarschijnlijk, dit dacht ik eerst zelf ook lol, maar ik ben nu al aardig wat mensen tegen gekomen die hetzelfde als ik beweren over het aantal slaap en de druk. ( op hppdonline en visualsnow forum )
E
Ex-tripperLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb dat forum bekeken en idd 'head pressure' opgezocht. In die ene poll had ruim 3 kwart van de HPPD'ers head pressure!!! Nu is het natuurlijk wel zo dat dit niet een heel goede poll is. De meeste mensen die die thread bekijken zullen last van head pressure hebben. Heb beste zou zijn bijvoorbeeld een mail te sturen naar AL die leden en ze te vragen of ze last hebben van HPPD en of ze dan ook last hebben van head pressure. Waarschijnlijk zal het percentage dan een stuk lager uitvallen.

Zo te lezen mag ik blij zijn dat ik niet bij de groep hoor die last hebben van head pressure. Dit is het eerste symptoom waar ik geen last van heb gehad en ik kan me ook niet helemaal indenken hoe het zou moeten voelen. Ik heb me wel heel vaak heel wazig gevoeld, vooral het eerste jaar ofzo. Maar dit is te wijten aan de dissociatiestoornis en de depersonalisatiestoornis.

Flut, heb jij die beschrijving van nodid.org over depersonalization gelezen? Komt dat wazige gevoel daar mee overeen of is het anders?

Ik zocht ook even op hppdonline naar melatonine en kwam daar een thread van jou tegen (denk ik) over melatonine. Sta jij daar ingeschreven als 'TheSnowman'?
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#16
Yep dat ben ik idd. Maar hoe stel je vast of je een dissociatiestoornis of een depersonalisatiestoornis hebt. Ik bedoel ze beschrijven dat dus als een disorder waarbij je de werkelijkheid als een soort droom ervaart? Het is wel zo dat ik me idd wazig voel, maar dat komt dan meer door de druk in mn hoofd. Het is verder niet zo dat ik het idee heb dat ik in een droomwereld zit.

Maar wat ik dus verder we opvallend vind is dat die lui van hppdonline een hoge dosering melatonine dus niet zien als een middel om visuals te verminderen. Gelukkig hebje me volledig overtuigd en ben ik het gister avond al gaan innemen lol:grin: Ik had toevallig nog een potje van 500 0.1mg tablettjes staan. Ik neem nu 2 mg in de ochtend en 3mg in de avond. Heb er iig perfect van geslapen. Na 10 dagen zal het al op zijn maar op deze manier test ik iig of ik er gevoelig voor ben ja/nee.

Na hoelang begonnen de visuals bij jou af te nemen?
b
baarsjesbewonerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb gelukkig nergens last van :)
E
Ex-tripperLid
01-01-2024, 00:00
#18
Houden zo baarsjesbewoner! Zolang je er geen last van hebt: prima. Stop meteen als je ook maar iets begint te merken.

Flut, misschien kun je beter gewoon 5 mg voor het slapen gaan innemen. Ikzelf weet niet wat beter is, dit kan ik ook eens vragen aan de huisarts. Hier kun je zelf maar mee experimenteren. Om echt een soort verschil te voelen zou je het misschien echt iets van 4 of 5 maanden vol moeten houden. Ik denk dat je in die tijd en een duidelijke vooruitgang zou merken. Toen ik de eerste dagen dat spul nam, sliep ik ook echt heerlijk! Dat jij er ook heerlijk van slaapt, is miss een goed teken. Ik weet niet of 4 a 5 maanden melatonine veel geld gaat kosten, want 500 pillen in 10 dagen verslinden...

depersonalisatiestoornis IS trouwens een dissociatiestoornis. Check deze site http://www.geocities.com/proud_of_nala/dissoinfo.html Mijn ervaringen van de depersonalisatiestoornis is dat ik niet meer wist wie ik was. Ik was de rode draad kwijt in m'n leven. Ook leek mijn lichaam niet mijn lichaam. Ik bewoog dan mijn handen en ik had niet het idee dat IK dat deed, terwijl ik wist dat ik dat natuurlijk deed. Vooral de tekst onder de symtomen komen exact overeen. Omdat jij er vrij rustig over bent denk ik niet dat jij een dissociatiestoornis hebt eerlijk gezegd. Als je er namelijk last van hebt dan vind je dat namelijk echt een verschrikkelijk gevoel. Het is echt superbeangstigend. Je denk dat je niet echt bent zeg maar, dat je niet meer bestaat enzo. Het roept echt angst en paniek op en dat heb jij tot nu toe niet beschreven.

Ik denk dat ik pas na een half jaar kon zeggen dat het echt minder werd, dat ik echt verschil kon merken. Nu heb ik echt amper visuals, ik merk wel, dat als ik stress heb (lange termijn stress), tentamenweken ofzo, dat het iets toeneemt. Maar na een half jaar begon ik zeker te merken dat het minder werd.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zo'n potje zit minimale hoeveelheid in en is zo op dus.
Hoor wel van flut of het werkt,en ga binnenkort naar de huisarts en dan neemt ie maar contact op met verslavingsarts.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bedankt voor al deze info!
Mijn huisarts wist er idd niks van af.

Als ik zeg dat ik graag melatonine wil omdat het kan helpen,en ik zeg dat heb ik van iemand gehoord denkt die huisarts ook van ....

Ik had het al is verteld wat ik ervaarde zei die ;

Noh paar weekjes/maandjes is het over.
Hij MOET en ZAl me iets goed voor gaan schrijven want ik vind het behoorlijk irritant ook al heb ik nog niet de ergste vormen.

:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1213141516...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."