Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

Het grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

371 antwoorden
88 weergaven
18-5-2026
h
hallotjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
whyme zei:
appelflap zei:
oke dank je leppeh.

en ik bedoelde niet echt als ik in een velle lamp kijk, dat ook natuurlijk. maar ik heb dat echt bij elk klein iets; ik heb bijvoorbeeld altijd een stoel naast mn pc en die heeft van die stalen-armleuningen, en als er dan licht in mn kamer is en die schijnt op dat stalen gedeelte en ik kijk ernaar dan blijft dat dus als een velle vlek op mn oog :P en erg vel licht is het nou niet echt en voordat ik hppd had had ik echt nooooit last van die stoel :P maarja :grin:
Klik om te vergroten...
Dat herken ik nu ook. Volgens mij is het de laatste tijd erger geworden bij mij.. Ik hoef alleen maar naar iets te kijken wat licht weerkaatst en ik heb al een afterglow..
Klik om te vergroten...

Komt dit niet door het erop letten? Wanneer ik bijvoorbeeld 1 floater zie, zie ik er gelijk meerdere omdat, erop let. Als ik er vaak op let doe ik het ook wel ons onbewust en zie ik dus vaker floaters terwijl ik dat signaal normaal negeer.

Bij mij werkt het negeren en niet meer bezig zijn het beste tegen hppd achtige klachten. Nu een aardig tijdje geen last meer van en ga er ook zeker niet teveel meer bezig zijn. Dat verkomt bij mij gewoon het gevoel van shit ik heb hppd...
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#2
hallotje zei:
whyme zei:
appelflap zei:
oke dank je leppeh.

en ik bedoelde niet echt als ik in een velle lamp kijk, dat ook natuurlijk. maar ik heb dat echt bij elk klein iets; ik heb bijvoorbeeld altijd een stoel naast mn pc en die heeft van die stalen-armleuningen, en als er dan licht in mn kamer is en die schijnt op dat stalen gedeelte en ik kijk ernaar dan blijft dat dus als een velle vlek op mn oog :P en erg vel licht is het nou niet echt en voordat ik hppd had had ik echt nooooit last van die stoel :P maarja :grin:
Klik om te vergroten...
Dat herken ik nu ook. Volgens mij is het de laatste tijd erger geworden bij mij.. Ik hoef alleen maar naar iets te kijken wat licht weerkaatst en ik heb al een afterglow..
Klik om te vergroten...

Komt dit niet door het erop letten? Wanneer ik bijvoorbeeld 1 floater zie, zie ik er gelijk meerdere omdat, erop let. Als ik er vaak op let doe ik het ook wel ons onbewust en zie ik dus vaker floaters terwijl ik dat signaal normaal negeer.

Bij mij werkt het negeren en niet meer bezig zijn het beste tegen hppd achtige klachten. Nu een aardig tijdje geen last meer van en ga er ook zeker niet teveel meer bezig zijn. Dat verkomt bij mij gewoon het gevoel van shit ik heb hppd...
Klik om te vergroten...
Dat zou in principe wel kunnen, alleen ik heb nu ook heel veel last van oogruis in het donker, ik zie eigenlijk totaal geen duisternis meer :( Vroeger had ik dit een klein beetje, en dan was het ook nog wel grappig om een beetje met die vormpjes te spelen als ik in bed lag. Alleen nu is het zoveel dat ik er niks meer mee kan en ik me echt heel hard ergens anders op moet concentreren om het niet meer te merken.

Komt ook nog bij dat ik nu ziek ben, als ik in het licht zit krijg ik koppijn en als ik in het donker zit word ik gek van allemaal die ruis :confused:
t
teckLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik vroeg me af heb well eens een soort van staar in me linker oog dit duurt dan meestal minutje of 10 15 ?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
http://nl.wikipedia.org/wiki/Staar

Jij hebt geen staar, ook niet voor 15 minuten. Staar gaat niet meer weg maar groeit alleen maar groter.

Wat je wel kunt hebben weet ik niet, hoe ziet het eruit? Zie je het als je in de spiegel kijkt? Een beetje melkachtig troebel?
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Sorry heb niet alle 10 de pagina's gelezen, maar wil hier ook wel wat over kwijt.

Zo zie je maar weer hoe wijs je wordt van DF (dat wist ik jaren geleden al), want had hier dus nooit op deze manier over gehoord. Wel uiteraard over flashbacks ed, maar nooit geweten dat het dus ook een medische benaming heeft.

Ikzelf mag me gelukkig prijzen dat ik er eigk nooit echt last van heb, behalve dan als ik niet geheel nuchter ben, maar herken wel wat mensen zeggen. Op het moment dat ik redelijk wat slaaptekort heb (lees: als ik 1, 2 of 3 nachten wakker ben) dan begint bij mij ook van alles te bewgen in mijn gezichtsveld. De visual snow komt bij mij dan vaak voor en ook zie ik vaak, in het donker, planten of verkeersborden aan voor personen. Gezien de lichte paranoĆÆde gevoelens die ik dan vaker heb, ben ik dan wel altijd erg op mijn hoede.

Verder merk ik dat ook als ik gewoon ontzettend moe ben (dus nuchter) dat ik hier en daar in mijn ooghoeken ook wel eens wat (paddo-achtige) bewegingen waarneem, maar dan moet ik wel ontzettend moe zijn.

Gelukkig zijn mijn klachten totaal niet ernstig en kan ik er zonder problemen mee omgaan, maar kan me best voorstellen dat voor mensen die hier behoorlijke klachten over hebben dat het best een blok aan het been kan zijn.

Zo zie je maar waar drugs allemaal goed voor is, mja is dat dan nou weer een rede om te "moeten" stoppen? :confused:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#6
J0S zei:
(Dit is dus niet officieel HPPD, maar wel met dat oogruis gebeuren te maken)

1) Welke drugs heb je gebruikt voordat je HPPD begon?
Geen

2) Hoelang loopje al met je klachten rond?
Zo lang als ik me kan herinneren, als kind dus al. Misschien wel al m'n hele leven.

3) Wat heb je er al aangedaan om je klachten te verminderen?
Niks, ik heb het niet zo heel erg dat 't storend is. Of misschien ben ik er aan gewend omdat ik 't al zo lang heb.

4) Gebruik je nog steeds drugs/worden je klachten erger?
Bij Alcohol, Cannabis en Salvia merk ik wel dat 't wat erger word, verder merk ik bij andere drugs (XTC, Truffels, Kratom, Nicotine en CafeĆÆne) geen verschil.
Overigens is het misschien wel grappig om te weten dat wanneer ik op sta en er zuurstof te kort is voor m'n hersentjes (hypoxia) dat er dan vreselijk veel sneeuw te zien is. Zoveel dat ik bijna niks meer kan zien.

5) Hebje enig idee wat de HPPD getriggerd kan hebben?
Misschien het feit dat ik mezelf ophing aan de navelstreng :tearsofjoy:. Geen idee...



Zoiets.. Snow Density 20 en Flicker Rate 2.
Klik om te vergroten...

Dat vierde punt heb ik ook enorm, lijkt wel op lachgas (beter: het zuurstofgebrek dat samenhangt met lachgas). Meeste mense zeggen 'alles wordt zwart voor men ogen, maar in mijn geval dus wit :grin: '
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#7
klopt oogruis (visual snow) is niet per definitie hppd, er zijn idd ook mensen die visual snow meekrijgen met hun geboorte, verder kan het gelinkt worden aan migraine.

hehe ja over punt 4 in het bovenstaande bericht, dat is gewoon een black-out alleen dan on dope als het ware :grin: dus wat sterker dan een persoon die het zonder vs ervaart lol.
i
imminganoldLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het grote HPPD TOPIC oogruisbewegend beeld etc

Het enige wat ik heb gezien op Java is dat;
Bandung een hele grote mooie sporthal heeft
En in banyuwangi, een grote supermarkt met een vette arcade, botsautos etc .

Heb wel fotos van Bali, maar moet ze nog even op de computer zetten. Ze komen er zo snel mogelijk aan.
K
KatatoniaLid
01-01-2024, 00:00
#9
:confused:
E
EendagsvliegLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vind die HPPD vreselijk. Zie overal witte wormpjes zwemmen en soms zie ik zomaar wit licht flitsen. Dat gehallucineer heeft toch duidelijk zijn schade aangericht :grin:
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb een week lang na ketamine, denk ik, iets gehad wat er op lijkt. Dingen leken te bewegen, waren bedekt met zilver poeder. Soms kwam die zilveren gloed in een mooi draaiend patroon op me af om vervolgens in het niets op te lossen.

Het leken haast levende wezens (zal met de trip te maken hebben gehad, daarvoor). Ik vind ze in ieder geval erg leuk en ik mis ze eigenlijk. .....
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fidge zei:
Ik heb een week lang na ketamine, denk ik, iets gehad wat er op lijkt. Dingen leken te bewegen, waren bedekt met zilver poeder. Soms kwam die zilveren gloed in een mooi draaiend patroon op me af om vervolgens in het niets op te lossen.

Het leken haast levende wezens (zal met de trip te maken hebben gehad, daarvoor). Ik vind ze in ieder geval erg leuk en ik mis ze eigenlijk. .....
Klik om te vergroten...
Totdat tijdens het sollicitatiegesprek het gezicht van je interviewer van zilver wordt..

Ging laatst trouwens bijna out op een grote dosis wiet.. De hppd leek opeens extreem erg te worden, ik ging staan, liep. Er kwam steeds meer visual snow, de vlekken werden groter.. Toen was ik blind, viel mijn gehoor weg. Als je een beetje gamed, zegmaar dat geluid als er een granaat langs je is geƫxplodeerd, zo'n enorme piep die langzaam wegebt waarna je weer wat begint te horen. Toen faalde mijn evenwichtsorgaan, ik viel gewoon voorover zonder reden :confused: een halve minuut zo gelegen, en toen kon ik weer zien, spacede 'm alleen ongelofelijk daarna :rock:
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#13
whyme zei:
Ging laatst trouwens bijna out op een grote dosis wiet.. De hppd leek opeens extreem erg te worden, ik ging staan, liep. Er kwam steeds meer visual snow, de vlekken werden groter.. Toen was ik blind, viel mijn gehoor weg. Als je een beetje gamed, zegmaar dat geluid als er een granaat langs je is geƫxplodeerd, zo'n enorme piep die langzaam wegebt waarna je weer wat begint te horen. Toen faalde mijn evenwichtsorgaan, ik viel gewoon voorover zonder reden :confused: een halve minuut zo gelegen, en toen kon ik weer zien, spacede 'm alleen ongelofelijk daarna :rock:
Klik om te vergroten...

Het klinkt best wel als iets wat ik soms meemaak na flink intense seks.
Dan heb ik dus wel eens meer ruis, vlekken, gehoor vooral piep en dan langzaam terugkomend en moeite met evenwicht.
a
appelflapLid
01-01-2024, 00:00
#14
hoi mede HPPD'ers,

ik zat vandaag te denken, ik heb vaak moeite met mensen verstaan. ik moet echt altijd aan mensen eerst zeggen "he?" voordat ik het pas versta. Is het niet mogelijk dat dit door mijn hppd komt? aangezien mensen met hppd meer moeite hebben met beeld waarnemen, kan het niet mogelijk zijn dat wij dit ook hebben met geluid waarnemen?
Want zover ik me herriner begon ik dit pas echt te krijgen toen ik hppd kreeg, wat inmiddels al 3 jaar geleden is (en al 2 jaar compleet gestopt met drugs) en het is niet dat die mensen onduidelijk spreken ofzo, want ik heb het dus echt met alle mensen :P

Post maar als je enig idee hebt:P
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb er zelf geen last van.. Wel het visuele van de HPPD, ook met blowen verergert t best wel. Maar stoor me er al lang niet meer aan gelukkig :grin:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik kan mijn lidmaatschap er maar niet van opzeggen..
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#17
appelflap zei:
hoi mede HPPD'ers,

ik zat vandaag te denken, ik heb vaak moeite met mensen verstaan. ik moet echt altijd aan mensen eerst zeggen "he?" voordat ik het pas versta. Is het niet mogelijk dat dit door mijn hppd komt? aangezien mensen met hppd meer moeite hebben met beeld waarnemen, kan het niet mogelijk zijn dat wij dit ook hebben met geluid waarnemen?
Want zover ik me herriner begon ik dit pas echt te krijgen toen ik hppd kreeg, wat inmiddels al 3 jaar geleden is (en al 2 jaar compleet gestopt met drugs) en het is niet dat die mensen onduidelijk spreken ofzo, want ik heb het dus echt met alle mensen :P

Post maar als je enig idee hebt:P
Klik om te vergroten...
Hmm, kan wel.. Dat merk ik de laatste tijd ook bij mezelf, dat mensen iets tegen me zeggen, en dat ik er gewoon echt niks van versta. Ik hoor ze wel praten, maar het klinkt gewoon als een paar klanken die elkaar willekeurig opvolgen, niet als woorden of zinnen :confused:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
whyme zei:
Er kwam steeds meer visual snow, de vlekken werden groter.. Toen was ik blind, viel mijn gehoor weg. Als je een beetje gamed, zegmaar dat geluid als er een granaat langs je is geƫxplodeerd, zo'n enorme piep die langzaam wegebt waarna je weer wat begint te horen. Toen faalde mijn evenwichtsorgaan, ik viel gewoon voorover zonder reden een halve minuut zo gelegen, en toen kon ik weer zien, spacede 'm alleen ongelofelijk daarna
Klik om te vergroten...

Haha, ik had laatst exact hetzelfde. Kon me aanvankelijk nog wel rechthouden maar ben ook op de WC door mn knieeƫn gezakt ja :P
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#19
W.F.L. zei:
whyme zei:
Er kwam steeds meer visual snow, de vlekken werden groter.. Toen was ik blind, viel mijn gehoor weg. Als je een beetje gamed, zegmaar dat geluid als er een granaat langs je is geƫxplodeerd, zo'n enorme piep die langzaam wegebt waarna je weer wat begint te horen. Toen faalde mijn evenwichtsorgaan, ik viel gewoon voorover zonder reden een halve minuut zo gelegen, en toen kon ik weer zien, spacede 'm alleen ongelofelijk daarna
Klik om te vergroten...

Haha, ik had laatst exact hetzelfde. Kon me aanvankelijk nog wel rechthouden maar ben ook op de WC door mn knieeƫn gezakt ja :P
Klik om te vergroten...
Wees blij dat het op de wc was, bij mij was het midden op een feestje :tearsofjoy: Allemaal mensen om me heen enzo, ook anti-drugs gebruikers die hun vooroordelen weer bevestigd kregen :stoned:
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wow goed topic,

Ik heb het hele topic doorgelezen, niet omdat ik het zelf heb maar ik vind het erg interessant. Ik ben erg benieuwd hoe snel je zoiets kunt krijgen. Ik gebruik zelf niet veel drugs, een paddotrip gaat er wel in en ik smoke heel soms (1x per maand max). Ik ga als het goed is binnenkort weer paddo's doen. Is er een kans dat ik dit ook krijg of krijg je dit alleen bij te veel drugsgebruik?

In ieder geval ben ik blij dat ik het heb gelezen, als ik de symptomen dan zou merken kan ik meteen stoppen met drugs.

Verder las ik aan het begin van dit topic dat mensen een pilletje gebruikten en dat dit scheen te helpen, maar aan het eind van dit topic lees ik dat als je het eenmaal hebt je er niets meer aan kunt doen :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1516171819
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."