#1
Precies!Nee, het 1 sluit het ander niet uit maar het serieus nemen van een ziekte als corona betekent in mijn ogen niet dat we een vaccinatiecampagne moeten gaan pushen op de bevolking middels overheid, media, educatie en onderling schuldgevoel proberen aan te praten aan degenen die er geen interesse in hebben.
Nee zeker niet. Toch vind ik dat beleidsmakers hun prioriteiten even opnieuw moeten overwegen dan... Alles op slot, mensen eenzaam thuis, banen kwijt en ondernemingen verwoest. Maar gelukkig kan je nog altijd langs de McDrive voor een Double Quaterpounder met bacon menu met een halve liter bruisend suikerwater in je bekerhouder!Het een sluit het ander niet uit toch?
Ik zou mezelf geen wappie willen noemen, maar dit absurde verschil van hoe we om gaan met dreigingen voor onze gezondheid wekt bij mij toch enig wantrouwen op. Het doorvoeren van zo goed als onbewezen vrijheidsbeperkend beleid (dan doel ik op de effectiviteit van de avondklok bijvoorbeeld), een niet-medische mondkapjesplicht die verdomme iedereen opfrommelt in hun jaszak om 20 keer te herbruiken. Als je onbewust Corona hebt en niet weet (of maling hebt zoals het gros) hoe je veilig een mondkapje gebruikt, werkt het besmettingen alleen maar in de hand lijkt me...
Ik vond het een goeie, maar niet echt bevorderlijke discussie... Ik ben het eens met iedereen die vindt dat je het vaccin zou βmoetenβ nemen als je kwetsbaar bent en Corona levensgevaarlijk kan zijn. Ik ben wel een beetje terughoudend met het oordelen over een verborgen agenda, want ik zie mijn onderbuikgevoel niet als waarheid. Ik oordeel echter niet als iemand dit wel zo ervaart, daar zijn we gelukkig allemaal vrij in. Het enige (en tevens het laatste) wat ik erover wil zeggen is dat ik vind dat mensen veel kritischer moeten kijken naar de overheid, βjournalistenβ doen het namelijk niet meer. Toeslagen affaire, andere vormen van racisme en discriminatie, invoering van het leenstelsel, het weigeren van een verbod op βhomogenezingβ... Allemaal dingen die of wel laten zien dat ze het lang niet altijd bij het juiste eind hebben, of wel gewoon de boel belazeren. Het is inmiddels bekend hoe o.a. Mark Rutte ervoor heeft gezorgd dat een hoop zaken achter gesloten deuren kunnen door de openbaarheid van bestuur als toiletpapier te gebruiken... Blind vertrouwen op wat voor maatregelen worden opgesteld vind ik persoonlijk een slecht idee.
ππ