Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
528 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Nee, het 1 sluit het ander niet uit maar het serieus nemen van een ziekte als corona betekent in mijn ogen niet dat we een vaccinatiecampagne moeten gaan pushen op de bevolking middels overheid, media, educatie en onderling schuldgevoel proberen aan te praten aan degenen die er geen interesse in hebben.
Klik om te vergroten...
Precies!

Eik zei:
Het een sluit het ander niet uit toch?
Klik om te vergroten...
Nee zeker niet. Toch vind ik dat beleidsmakers hun prioriteiten even opnieuw moeten overwegen dan... Alles op slot, mensen eenzaam thuis, banen kwijt en ondernemingen verwoest. Maar gelukkig kan je nog altijd langs de McDrive voor een Double Quaterpounder met bacon menu met een halve liter bruisend suikerwater in je bekerhouder!

Ik zou mezelf geen wappie willen noemen, maar dit absurde verschil van hoe we om gaan met dreigingen voor onze gezondheid wekt bij mij toch enig wantrouwen op. Het doorvoeren van zo goed als onbewezen vrijheidsbeperkend beleid (dan doel ik op de effectiviteit van de avondklok bijvoorbeeld), een niet-medische mondkapjesplicht die verdomme iedereen opfrommelt in hun jaszak om 20 keer te herbruiken. Als je onbewust Corona hebt en niet weet (of maling hebt zoals het gros) hoe je veilig een mondkapje gebruikt, werkt het besmettingen alleen maar in de hand lijkt me...

Ik vond het een goeie, maar niet echt bevorderlijke discussie... Ik ben het eens met iedereen die vindt dat je het vaccin zou β€˜moeten’ nemen als je kwetsbaar bent en Corona levensgevaarlijk kan zijn. Ik ben wel een beetje terughoudend met het oordelen over een verborgen agenda, want ik zie mijn onderbuikgevoel niet als waarheid. Ik oordeel echter niet als iemand dit wel zo ervaart, daar zijn we gelukkig allemaal vrij in. Het enige (en tevens het laatste) wat ik erover wil zeggen is dat ik vind dat mensen veel kritischer moeten kijken naar de overheid, β€˜journalisten’ doen het namelijk niet meer. Toeslagen affaire, andere vormen van racisme en discriminatie, invoering van het leenstelsel, het weigeren van een verbod op β€˜homogenezing’... Allemaal dingen die of wel laten zien dat ze het lang niet altijd bij het juiste eind hebben, of wel gewoon de boel belazeren. Het is inmiddels bekend hoe o.a. Mark Rutte ervoor heeft gezorgd dat een hoop zaken achter gesloten deuren kunnen door de openbaarheid van bestuur als toiletpapier te gebruiken... Blind vertrouwen op wat voor maatregelen worden opgesteld vind ik persoonlijk een slecht idee.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eik zei:
Ps als de kans op een IC opname 0,03 % is voor iemand tussen de 20-29 dan is die kans dus alsnog veel groter dan de kans op ernstige bijwerking door AstraZeneca (het vaccin met de meeste bijwerkingen tot nu toe). Die kans varieert van 0,001% en 0,002% afhankelijk van de leeftijd.

De kans op een IC opname door Covid is voor jou dus alsnog 15 tot 30 keer zo groot als de kans op ernstige bijwerkingen van ons β€œgevaarlijkste” vaccin.
Klik om te vergroten...
Je zegt nu weer hetzelfde als jouw eerdere punt 1) (of was het 2? πŸ˜‹) waar ik al antwoord op had gegeven... Ik vrees niet voor de bijwerkingen van het vaccin. Die wegen echt nauwelijks mee in mijn besluit.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Ik ga over mijn nek van sommige manieren waarop ze proberen mensen over te halen. Kan helaas zo even geen voorbeelden noemen. Nou 1 dan: hoe ze kleine kinderen op school de opdracht geven hun ouders over te halen. Zum kotzen...

Op een gegeven moment moet je ook accepteren dat dit de vaccinatiebereidheid is en mensen in hun waarde laten. Dat sommigen er heilig in geloven dat het vaccin hΓ©t ding is dat ons hier uit zal halen, betekent niet dat anderen dat ook geloven.
Klik om te vergroten...

Maar dat sommigen er zelf heilig in geloven dat ze prima met alcohol op achter het stuur kunnen kruipen zonder mogelijk ernstige gevolgen, betekent nog niet dat je deze mensen als overheid dan maar in hun waarde moet laten onder het mom van β€˜dit is nu eenmaal de bereidheid’. Het gaat dan uiteraard om een verbod (vs. gebod in geval van vaccineren) en ik ben ook niet voor een vaccinatieverplichting. Maar pro-vaccinatie campagnes kan ik wel begrijpen, als daar de twijfelaars nu net mee over de streep getrokken kunnen worden kan dat op globaal niveau al veel mensenlevens schelen.

Ik heb taferelen als β€˜kinderen overhalen om hun ouders zich te laten vaccineren’ nog niet eerder gehoord - lijkt me ook zeker geen wenselijke manier, dat ben ik met je eens.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ken die vent niet :tongueout: heb ook geen onderzoek gedaan.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Maar pro-vaccinatie campagnes kan ik wel begrijpen, als daar de twijfelaars nu net mee over de streep getrokken kunnen worden kan dat op globaal niveau al veel mensenlevens schelen.
Klik om te vergroten...
Mee eens! Maar die campagne moet dan wel gericht zijn op de juiste personen. Ben er los van alles gewoon echt niet van overtuigd dat ik veel te gevaarlijk ben als ongevaccineerde adolescent, terwijl de kwetsbaren zich laat vaccineren.
Ik ga ook niet elk eerste beste mogelijke risico maar ontlopen. Ik ga ook niet met een mondkapje naar de supermarkt met de griep om te voorkomen dat ik een ongevaccineerde oudere besmet, dat vindt iedereen compleet normaal. Als ik me nu zou laten vaccineren zou ik dat puur en alleen doen omdat het mij wordt opgedragen, dat zit me niet lekker.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Maar dat sommigen er zelf heilig in geloven dat ze prima met alcohol op achter het stuur kunnen kruipen zonder mogelijk ernstige gevolgen, betekent nog niet dat je deze mensen als overheid dan maar in hun waarde moet laten onder het mom van β€˜dit is nu eenmaal de bereidheid’.
Klik om te vergroten...
Ik vind dat nogal een vergelijking... Dronken autorijden en niet willen vaccineren voor de veiligheid van anderen. Iedereen die veilig wil zijn heeft zelf de optie om te vaccineren. Dat haalt het meeste risico al weg.

Roze Olifant zei:
Het gaat dan uiteraard om een verbod (vs. gebod in geval van vaccineren) en ik ben ook niet voor een vaccinatieverplichting. Maar pro-vaccinatie campagnes kan ik wel begrijpen, als daar de twijfelaars nu net mee over de streep getrokken kunnen worden kan dat op globaal niveau al veel mensenlevens schelen.
Klik om te vergroten...
Zouden er na al deze tijd nog steeds zoveel twijfelaars zijn?

Roze Olifant zei:
Ik heb taferelen als β€˜kinderen overhalen om hun ouders zich te laten vaccineren’ nog niet eerder gehoord - lijkt me ook zeker geen wenselijke manier, dat ben ik met je eens.
Klik om te vergroten...
Ja. Ik heb opdrachten gezien die ze moesten maken en dan thuis laten zien. Ik vind dat echt niet de manier... Had ze van @Syl gekregen die ze doorkreeg van kennissen wiens kinderen er mee thuis kwamen. Ze heeft ze hier ook ergens gepost. Dit is nog maar 1 voorbeeld natuurlijk.

5-ReMI-DMT zei:
Ben er los van alles gewoon echt niet van overtuigd dat ik veel te gevaarlijk ben als ongevaccineerde adolescent, terwijl de kwetsbaren zich laat vaccineren.
Klik om te vergroten...
Welnee joh. Dat is geen manier om door het leven te gaan.

5-ReMI-DMT zei:
Ik ga ook niet elk eerste beste mogelijke risico maar ontlopen. Ik ga ook niet met een mondkapje naar de supermarkt met de griep om te voorkomen dat ik een ongevaccineerde oudere besmet, dat vindt iedereen compleet normaal. Als ik me nu zou laten vaccineren zou ik dat puur en alleen doen omdat het mij wordt opgedragen, dat zit me niet lekker.
Klik om te vergroten...
Dat is die dubbele standaard ja. Er bestaan ook erge vormen van griep, maar daar hangt geen massahysterie omheen.

En nee, vaccineren omdat het wordt opgedragen voelt echt te fout.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Dunning, hmmm. Dunne, is that you?
Klik om te vergroten...

Bliep bliep
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Dat is die dubbele standaard ja. Er bestaan ook erge vormen van griep, maar daar hangt geen massahysterie omheen.
Klik om te vergroten...
Corona is, wat je het al eerder zei, ter aarde gekomen met een hele goeie marketing strategie. πŸ˜…
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
5-ReMI-DMT zei:
Het is inmiddels bekend hoe o.a. Mark Rutte ervoor heeft gezorgd dat een hoop zaken achter gesloten deuren kunnen door de openbaarheid van bestuur als toiletpapier te gebruiken...
Klik om te vergroten...
Eens dat een kritische houding heel gezond kan zijn. Zeker bij figuren zoals Mark Rutte.

Verder hou ik het even kort want ik ga samen met vrouwlief een jointje roken. Blijft uiteindelijk toch een drugsforum en niet een Corona-forum toch?! πŸ™ƒ
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Is het niet allemaal een ego spelletje? Ik denk dat ik het gewoon neem.

Ik zie de voordelen van het niet nemen niet meer.

En het is gratis dus. Geef mij die chip maar. πŸ˜‚
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#11

dit is hoe ik erin sta :grin:

We are the 99%

you can stick your poison vaccines up your arse
Singin We are the 99 procent
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eik zei:
Eens dat een kritische houding heel gezond kan zijn. Zeker bij figuren zoals Mark Rutte.

Verder hou ik het even kort want ik ga samen met vrouwlief een jointje roken. Blijft uiteindelijk toch een drugsforum en niet een Corona-forum toch?! πŸ™ƒ
Klik om te vergroten...

Zo kennen je we weer Eik. :wink: Hoop dat het een smakelijk jointje was!

Zou lachen zijn als cannabis (oid) nu ineens hΓ©t (preventieve) medicijn zou blijken tegen alle vormen van Corona, maar helaas is dat ernstige wishful thinking vermoed ik zo. ^^ Zouden de anti-vaxxers/wappies dan weer volkomen vredig in harmonie leven met de domme schapen, in ieder geval op dit forum? πŸ‘πŸπŸ‘ + πŸ‘€πŸ–•πŸ»πŸ¦ πŸ’‰βŒ = :stoned:πŸŒˆπŸ’•

OkΓ© sjappies en flappies (klinkt toch wat vriendelijker dan schapies en wappies), ik ga proberen te slapen. Insomnia much, hoezee.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
5-ReMI-DMT zei:
Corona is, wat je het al eerder zei, ter aarde gekomen met een hele goeie marketing strategie. πŸ˜…
Klik om te vergroten...
Inderdaad bepaalde boodschappen zijn ook duurder geworden ;(
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tijdloos zei:
Inderdaad bepaalde boodschappen zijn ook duurder geworden ;(
Klik om te vergroten...
Dat is helaas bijna bij elke β€œcrisis” zo. Tijdens de banken crisis was dat ook zo. Komt mede door hamstergedrag van de mens waar bedrijven op inspelen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
WeAreThe99% zei:
zijn al die wereld leiders vriendjes van mekaar.
Klik om te vergroten...
Hier uit maak ik al op dat het onzin is.
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Tijdloos zei:
Inderdaad bepaalde boodschappen zijn ook duurder geworden ;(
Klik om te vergroten...
Boodschappen zijn niet duurder, Het geld word minder waard
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Nachtzuster zei:
Hoe weet je dat die het vaccin hebben gekregen?
Klik om te vergroten...
De jonge heeft wel 10 prikjes gehad... 😧

195813911_10158220464647361_5519204093638003175_n.jpg
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rivalrie zei:
De jonge heeft wel 10 prikjes gehad... 😧

Bekijk bijlage 23540
Klik om te vergroten...
Wat een toonbeeld voor de samenleving hè, die Hugo. Doet het toch maar mooi even en laat ons zien wat het juiste ding is om te doen: vaccineren...

Edit: tenminste, dat is altijd wat ik denk dat er door zijn eigen hoofd heen gaat.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Wat een toonbeeld voor de samenleving hè, die Hugo. Doet het toch maar mooi even en laat ons zien wat het juiste ding is om te doen: vaccineren...

Edit: tenminste, dat is altijd wat ik denk dat er door zijn eigen hoofd heen gaat.
Klik om te vergroten...
Ik vraag me af of er ΓΌberhaupt iets door zijn hoofd gaat. Ik heb er een hard hoofd in, misschien een kop vol zaagsel? Hij is ook maar een stromannetje πŸ™‚
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vind het beangstigend die commentaren hier! Je laten vaccineren of in quarantaine moeten zolang het virus circuleert?
Jullie zijn ziek man, gewoon ziek. Dan heb ik nog niet eens alle reacties gelezen. Enkele heldere mensen er wel tussen zoals Mindless dus er is nog hoop.
Jullie zijn gebrainwasht door de media man, bang gemaakt. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt zich ooit te laten vaccineren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7980818283...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."