Dat men dus uit zichzelf afstand blijft houden en goed nadenkt over hoe men met verschillende contacten omgaat. Men zou echt meer zelf verantwoordelijk moeten zijn in plaats van de hele tijd op de overheid te leunen, de COVID pandemie is echt een stuk meer dan wat regeltjes van de overheid
Groot gelijk! Echt!
En dat geldt niet alleen nu met de corona en de “regels”.
We willen (bijna) allemaal een beter milieu maar er ZELF ECHT iets extra’s voor doen of vooral LATEN is vaak teveel moeite.
We willen allemaal niet dat lokale winkels weg gaan uit dorpen/centrums maar blijven toch veel online kopen, “is makkelijk”. Dan nog zeiken dat de Sint of kerst kadootjes te laat zijn door Post.nl. Nee, ga zelf winkelen, neem de tijd, gebruik je wel veel online bestel dan NU vast je kadootjes. Je weet al een jaar van te voren wanneer Sint en kerst er is. Achteraf lekker zeiken op de webwinkels en Post.nl….
Gemakzucht, eigenwijs, lui, betweterig, hoogmoedig, “anderen moeten dat maar doen” en ikke ikke.
Ik zie bv op mijn werk voor wat voor BLULLSHIT meldingen/klachten inwoners maken bij de gemeente. Dat er 1, ja echt maar 1 heel klein vuilniszakje met PMD bij een ondergrondse container staat bv. FLIKKER ZELF even dat zakje in de GRATIS pmd container ipv foto maken, de gemeente mailen en ons er speciaal heen te laten rijden. Uiteindelijk zijn dat vast de mensen die ook klagen dat de gemeentebelasting jaarlijks stijgt.
Vroeger deden inwoners zelf veel meer, zelf bladeren of sneeuw van de stoep vegen, nu verwachten ze dat wij alles met bladblazers en veegwagens komen opruimen. En dat ook nog ZEIKEN dat we te vroeg beginnen ivm herrie. (07.30 mogen we de wijk pas in met apparaten)
Tis nooit “onze“ eigen schuld maar altijd die van een ander….
Zo hee, dat lucht oo hahahaha! 😂😂😂😂😂