Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
382 weergaven
18-5-2026
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Waar is @blue eyes als je hem nodig hebt.ik
Klik om te vergroten...
ik was even de weg kwijt naar het forum , zo meteen geef ik hier duiding over, want er valt wel een woordje over te zeggen .
zal straks eventjes keurig , op de gepaste topicplaats. alles neerzetten , bv , in de ''wat gaat er nu door je hoofd topic''
of zou ik grilliger zijn en het in een daarvoor niet gepast topic plaatsen.
maar goed eerst even mijn meldingen lezen, een mens is potverdorie 48 uur vermist, en 38 meldingen ,
had toch wel verwacht dat er al over mijn al dood ging gespeculeerd zijn

maar ik ben tevreden inmiddels zag ik dat het speelveld uitgebreid is ... mijn uitleg staat in het taal onzinnige topic

ik voelde dat ik moest terugkomen , mijn taak was nog niet voltooid,
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Waar is @blue eyes als je hem nodig hebt...
Klik om te vergroten...
hoe meer ik er over nadenk , denk ik dat @Zanza @ljuv en @Mevrouw Pløp het gedaan hebben

drie tags daarmee roep je een blauwoog wel terug uit een mijnenveld waarin ik terecht gekomen was, bedankt vrienden om me terug te leiden naar het licht , genaamd het drugsforum.nl waar alles verlicht , verklaard en verhelderd wordt die door de menselijke fantasie te bedenken valt.


Guess who's back
Back again
blue eyes back
Tell a friend
Guess who's back, guess who's back
Guess who's back, guess who's back
Guess who's back, guess who's back
Guess who's back

L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mevrouw Pløp zei:
Een post van zes meter lang maakt nog geen extra pagina :wink:
Klik om te vergroten...
zes meter is voor beginners,
ljuv zei:
Ja gaat dat per post dan? Wierd.

Maar goed we kunnen hem er ook op vertrouwen dat er 6 vervolgposts komen van 6 meter lang dus wat dat betreft...
Klik om te vergroten...
8 van 8 meter of 12 van. 12 allemaal doenbaar, blijf me pep voeden , af en toe iets lekkers voorschotelen, en mijn nek masseren , en het staat er zo hoor
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
FB_IMG_1637128978224.jpg
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Ik heb corona gehad (en dus 12x beter beschermd tegen besmetting en 8x beter tegen ziekenhuisopname) en vind dat gevaccineerden voortaan hinkelend naar de winkel moeten.
Klik om te vergroten...

Weet dat ie geband is maar wil toch ff reageren.
12x beter beschermd dan een gevaccineerde? Bullshit. Elk mens heeft een eigen afweer systeem. Ik ken iemand die al 3 x corona heeft gehad, is die dan NOG beter beschermd?

En in mijn geval dan? Ik heb april 2020 en januari 2021 corona gehad. En eind juni en eind juli gevaccineerd. Dus 4 dubbelop!
Loop jij dan maar op je handen naar de winkel….
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Keee - ik had nog iets klaarstaan maar wilde niets aanwakkeren heheh. Nu is het toch al @De Dunne's schuld dus wilde even DF vergelijken met het echte leven a.k.a. dit onderzoek https://www.ioresearch.nl/actueel/2g-nieuwe-splijtzwam-in-de-coronasamenleving/

DF lijkt toch redelijk representatief als het om de eerste uitspraken in het artikel(tje) gaat, m.b.t. het overheidsvertrouwen:
"Na een relatief stabiele periode, waarin de algemene steun voor het coronabeleid van het kabinet rond de 60 procent schommelde, daalt dit nu fors. Voor het eerst sinds we dit draagvlak meten (maart 2020) heeft een ruime meerderheid – 57 procent – nu in beperkte mate of geen vertrouwen. 42 procent staat er volledig of grotendeels achter. In oktober was dit nog respectievelijk 36 niet en 64 procent wel. In mei 2021, toen de tot nu toe laagste steun is gemeten, steunde 56 procent het coronabeleid grotendeels of helemaal en 42 procent niet."
" Men verwijt het kabinet vooral gebrek aan daadkracht en zwalkend beleid. Maar liefst de helft (48%) van de Nederlanders vindt achteraf dat de versoepelingen van 25 september onverantwoord waren (al vond in oktober nog slechts 18 procent dat).
Tot nu toe zagen we echter dat het volk in sterke mate achter de richting van nieuw afgekondigde maatregelen ging staan. Nu – na het afkondigen van de beperkte lockdown, afgelopen vrijdag – zien we dat niet, maar zien we ultieme verdeeldheid: een derde (33%) staat hier achter, een derde (33%) vindt dat er striktere maatregelen nodig zijn en 28 procent wil dat maatregelen versoepeld worden (17%) of wil ze zelfs helemaal loslaten (11%)"


Op het gebeid van 2G daarentegen... Blijkf DF toch weer een niche te zijn:
"Een nipte meerderheid (55%) steunt het 2G-principe. Maar een substantiële minderheid (31%) niet. Logischerwijs staan de meeste mensen die niet gevaccineerd niet achter 2G: 93 procent van hen is het er mee oneens. Van de gevaccineerden steunt het merendeel (63%) het 2G-idee wel, maar lang niet iedereen (22% niet, 16% oordeelt neutraal of weet het niet)."
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Proxima zei:
Dat men dus uit zichzelf afstand blijft houden en goed nadenkt over hoe men met verschillende contacten omgaat. Men zou echt meer zelf verantwoordelijk moeten zijn in plaats van de hele tijd op de overheid te leunen, de COVID pandemie is echt een stuk meer dan wat regeltjes van de overheid
Klik om te vergroten...

Groot gelijk! Echt!
En dat geldt niet alleen nu met de corona en de “regels”.

We willen (bijna) allemaal een beter milieu maar er ZELF ECHT iets extra’s voor doen of vooral LATEN is vaak teveel moeite.

We willen allemaal niet dat lokale winkels weg gaan uit dorpen/centrums maar blijven toch veel online kopen, “is makkelijk”. Dan nog zeiken dat de Sint of kerst kadootjes te laat zijn door Post.nl. Nee, ga zelf winkelen, neem de tijd, gebruik je wel veel online bestel dan NU vast je kadootjes. Je weet al een jaar van te voren wanneer Sint en kerst er is. Achteraf lekker zeiken op de webwinkels en Post.nl….

Gemakzucht, eigenwijs, lui, betweterig, hoogmoedig, “anderen moeten dat maar doen” en ikke ikke.

Ik zie bv op mijn werk voor wat voor BLULLSHIT meldingen/klachten inwoners maken bij de gemeente. Dat er 1, ja echt maar 1 heel klein vuilniszakje met PMD bij een ondergrondse container staat bv. FLIKKER ZELF even dat zakje in de GRATIS pmd container ipv foto maken, de gemeente mailen en ons er speciaal heen te laten rijden. Uiteindelijk zijn dat vast de mensen die ook klagen dat de gemeentebelasting jaarlijks stijgt.
Vroeger deden inwoners zelf veel meer, zelf bladeren of sneeuw van de stoep vegen, nu verwachten ze dat wij alles met bladblazers en veegwagens komen opruimen. En dat ook nog ZEIKEN dat we te vroeg beginnen ivm herrie. (07.30 mogen we de wijk pas in met apparaten)
Tis nooit “onze“ eigen schuld maar altijd die van een ander….


Zo hee, dat lucht oo hahahaha! 😂😂😂😂😂
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Keee - ik had nog iets klaarstaan maar wilde niets aanwakkeren heheh. Nu is het toch al @De Dunne's schuld dus wilde even DF vergelijken met het echte leven a.k.a. dit onderzoek https://www.ioresearch.nl/actueel/2g-nieuwe-splijtzwam-in-de-coronasamenleving/

DF lijkt toch redelijk representatief als het om de eerste uitspraken in het artikel(tje) gaat, m.b.t. het overheidsvertrouwen:
"Na een relatief stabiele periode, waarin de algemene steun voor het coronabeleid van het kabinet rond de 60 procent schommelde, daalt dit nu fors. Voor het eerst sinds we dit draagvlak meten (maart 2020) heeft een ruime meerderheid – 57 procent – nu in beperkte mate of geen vertrouwen. 42 procent staat er volledig of grotendeels achter. In oktober was dit nog respectievelijk 36 niet en 64 procent wel. In mei 2021, toen de tot nu toe laagste steun is gemeten, steunde 56 procent het coronabeleid grotendeels of helemaal en 42 procent niet."
" Men verwijt het kabinet vooral gebrek aan daadkracht en zwalkend beleid. Maar liefst de helft (48%) van de Nederlanders vindt achteraf dat de versoepelingen van 25 september onverantwoord waren (al vond in oktober nog slechts 18 procent dat).
Tot nu toe zagen we echter dat het volk in sterke mate achter de richting van nieuw afgekondigde maatregelen ging staan. Nu – na het afkondigen van de beperkte lockdown, afgelopen vrijdag – zien we dat niet, maar zien we ultieme verdeeldheid: een derde (33%) staat hier achter, een derde (33%) vindt dat er striktere maatregelen nodig zijn en 28 procent wil dat maatregelen versoepeld worden (17%) of wil ze zelfs helemaal loslaten (11%)"


Op het gebeid van 2G daarentegen... Blijkf DF toch weer een niche te zijn:
"Een nipte meerderheid (55%) steunt het 2G-principe. Maar een substantiële minderheid (31%) niet. Logischerwijs staan de meeste mensen die niet gevaccineerd niet achter 2G: 93 procent van hen is het er mee oneens. Van de gevaccineerden steunt het merendeel (63%) het 2G-idee wel, maar lang niet iedereen (22% niet, 16% oordeelt neutraal of weet het niet)."
Klik om te vergroten...

Is me even teveel inhoudelijk , sorry… Maar ls er dan iets moet komen ben ik voor de 1G optie.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:
Keee - ik had nog iets klaarstaan maar wilde niets aanwakkeren heheh. Nu is het toch al @De Dunne's schuld dus wilde even DF vergelijken met het echte leven a.k.a. dit onderzoek https://www.ioresearch.nl/actueel/2g-nieuwe-splijtzwam-in-de-coronasamenleving/

DF lijkt toch redelijk representatief als het om de eerste uitspraken in het artikel(tje) gaat, m.b.t. het overheidsvertrouwen:
"Na een relatief stabiele periode, waarin de algemene steun voor het coronabeleid van het kabinet rond de 60 procent schommelde, daalt dit nu fors. Voor het eerst sinds we dit draagvlak meten (maart 2020) heeft een ruime meerderheid – 57 procent – nu in beperkte mate of geen vertrouwen. 42 procent staat er volledig of grotendeels achter. In oktober was dit nog respectievelijk 36 niet en 64 procent wel. In mei 2021, toen de tot nu toe laagste steun is gemeten, steunde 56 procent het coronabeleid grotendeels of helemaal en 42 procent niet."
" Men verwijt het kabinet vooral gebrek aan daadkracht en zwalkend beleid. Maar liefst de helft (48%) van de Nederlanders vindt achteraf dat de versoepelingen van 25 september onverantwoord waren (al vond in oktober nog slechts 18 procent dat).
Tot nu toe zagen we echter dat het volk in sterke mate achter de richting van nieuw afgekondigde maatregelen ging staan. Nu – na het afkondigen van de beperkte lockdown, afgelopen vrijdag – zien we dat niet, maar zien we ultieme verdeeldheid: een derde (33%) staat hier achter, een derde (33%) vindt dat er striktere maatregelen nodig zijn en 28 procent wil dat maatregelen versoepeld worden (17%) of wil ze zelfs helemaal loslaten (11%)"


Op het gebeid van 2G daarentegen... Blijkf DF toch weer een niche te zijn:
"Een nipte meerderheid (55%) steunt het 2G-principe. Maar een substantiële minderheid (31%) niet. Logischerwijs staan de meeste mensen die niet gevaccineerd niet achter 2G: 93 procent van hen is het er mee oneens. Van de gevaccineerden steunt het merendeel (63%) het 2G-idee wel, maar lang niet iedereen (22% niet, 16% oordeelt neutraal of weet het niet)."
Klik om te vergroten...
Heb je alvast een samenvatting? Of een mooi tabelletje?

Voor onze lieve @Zanza
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mevrouw Pløp zei:
Heb je alvast een samenvatting? Of een mooi tabelletje?

Voor onze lieve @Zanza
Klik om te vergroten...
Dit was mijn samenvatting...

... :brokenheart:

Kee ik zal een nieuwe poging wagen:
1. Meeste mensen zijn he-le-maal klaar met het coronabeleid, vertrouwen in de overheid is op z'n laagst sinds de crisis: 57% heeft beperkt of geen vertrouwen meer.
2. Over de maatregelen van afgelopen vrijdag bestaat extreme verdeeldheid: 33% staat erachter, 33% vindt dat het striker moet en 28% wil soepelere, of geen maatregelen.
3. 2G is ook veel verdeeldheid over, 55% van de ondervraagden ziet het wel zitten, 31% absoluut niet.
4. VVD'ers staan het meest achter 2G, SGP'ers het minst.
5. De verdeling is door de hele samenleving te merken, verschillen in opleidingsniveau, inkomen of stedelijkheid lijken hierin verwaarloosbaar. Alleen jongeren lijken specifiek vaker tegen 2G te zijn (tot 35 jaar is maar 35% het ermee eens, 65+: 78%).

Alstu, @Zanza.

Mijn eigen conclusie en toevoeging n.a.v. dit topic en dit artikel was dat wij DF'ers wel aardig in het beeld van punt 1 passen, maar absoluut niet in punt 3.

Tabelletjes voor de visueel geprikkelde onder ons:
1637174717681.png
1637175099061.png1637175076883.png

Nog maar een keer de bron: https://www.ioresearch.nl/actueel/2g-nieuwe-splijtzwam-in-de-coronasamenleving/
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Dit was mijn samenvatting...

... :brokenheart:

Kee ik zal een nieuwe poging wagen:
1. Meeste mensen zijn he-le-maal klaar met het coronabeleid, vertrouwen in de overheid is op z'n laagst sinds de crisis: 57% heeft beperkt of geen vertrouwen meer.
2. Over de maatregelen van afgelopen vrijdag bestaat extreme verdeeldheid: 33% staat erachter, 33% vindt dat het striker moet en 28% wil soepelere, of geen maatregelen.
3. 2G is ook veel verdeeldheid over, 55% van de ondervraagden ziet het wel zitten, 31% absoluut niet.
4. VVD'ers staan het meest achter 2G, SGP'ers het minst.
5. De verdeling is door de hele samenleving te merken, verschillen in opleidingsniveau, inkomen of stedelijkheid lijken hierin verwaarloosbaar. Alleen jongeren lijken specifiek vaker tegen 2G te zijn (tot 35 jaar is maar 35% het ermee eens, 65+: 78%).

Alstu, @Zanza.

Mijn eigen conclusie en toevoeging n.a.v. dit topic en dit artikel was dat wij DF'ers wel aardig in het beeld van punt 1 passen, maar absoluut niet in punt 3.

Tabelletjes voor de visueel geprikkelde onder ons:
Bekijk bijlage 32519
Bekijk bijlage 32523Bekijk bijlage 32522

Nog maar een keer de bron: https://www.ioresearch.nl/actueel/2g-nieuwe-splijtzwam-in-de-coronasamenleving/
Klik om te vergroten...
Ik vond het idd al vrij duidelijk @ljuv! Maar desondanks wederom dank!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Is me even teveel inhoudelijk , sorry… Maar ls er dan iets moet komen ben ik voor de 1G optie.
Klik om te vergroten...
Wat is dat?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Wat is dat?
Klik om te vergroten...
Alleen testeeeeeeeh, voor iedereen.
CU is hier ook voorstander van (en hier hing in eerste instantie een kamermeerderheid vanaf), maar voor 2G hebben ze misschien tóch een meerderheid met de PvdA.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zanza zei:
Ik vond het idd al vrij duidelijk @ljuv! Maar desondanks wederom dank!
Klik om te vergroten...
Ik gebruikte je ook alleen als excuus 😘
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Dit was mijn samenvatting...

... :brokenheart:

Kee ik zal een nieuwe poging wagen:
1. Meeste mensen zijn he-le-maal klaar met het coronabeleid, vertrouwen in de overheid is op z'n laagst sinds de crisis: 57% heeft beperkt of geen vertrouwen meer.
2. Over de maatregelen van afgelopen vrijdag bestaat extreme verdeeldheid: 33% staat erachter, 33% vindt dat het striker moet en 28% wil soepelere, of geen maatregelen.
3. 2G is ook veel verdeeldheid over, 55% van de ondervraagden ziet het wel zitten, 31% absoluut niet.
4. VVD'ers staan het meest achter 2G, SGP'ers het minst.
5. De verdeling is door de hele samenleving te merken, verschillen in opleidingsniveau, inkomen of stedelijkheid lijken hierin verwaarloosbaar. Alleen jongeren lijken specifiek vaker tegen 2G te zijn (tot 35 jaar is maar 35% het ermee eens, 65+: 78%).

Alstu, @Zanza.

Mijn eigen conclusie en toevoeging n.a.v. dit topic en dit artikel was dat wij DF'ers wel aardig in het beeld van punt 1 passen, maar absoluut niet in punt 3.

Tabelletjes voor de visueel geprikkelde onder ons:
Bekijk bijlage 32519
Bekijk bijlage 32523Bekijk bijlage 32522

Nog maar een keer de bron: https://www.ioresearch.nl/actueel/2g-nieuwe-splijtzwam-in-de-coronasamenleving/
Klik om te vergroten...
Topski!

Stiekem dacht mijn brein bij je vorige post IMG_20211117_195916.jpg

Zou dit ook zijn hoe Zanza zich normaal voelt als hij een tekst van meer dan drie zinnen ziet?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
Zou dit ook zijn hoe Zanza zich normaal voelt als hij een tekst van meer dan drie zinnen ziet?
Klik om te vergroten...
PANIEEEEEEEEEEK

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...176177178179180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."