Doe ff normaal zeg...We gaan weer terug in de tijd..Bekijk bijlage 12659
Wie bepaald dan dat die gene die er anders instaat ook een stempel moet krijgen.Doe ff normaal zeg...
Daar gaat het toch helemaal niet om? Het is niet meer dan normaal dat als je niet beschermd wenst te zijn met het virus, je ook geen anderen aan gaat steken.Wie bepaald dan dat die gene die er anders instaat ook een stempel moet krijgen.
Dat die gene die er een andere mening over hebben dingen moeten worden ontnomen.
Waar ben je dan zo bang voor...Daar gaat het toch helemaal niet om? Het is niet meer dan normaal dat als je niet beschermd wenst te zijn met het virus, je ook geen anderen aan gaat steken.
Zou jij lekker op een festival staan als je weet dat je er wellicht iemand ernstig ziek mee maakt?
Verder vind ik het ook een walgelijke vergelijking die je maakt met de jodenvervolging. Alsof het idee dat je dingen moet laten om de zwakkeren in de samenleving te beschermen op wat voor manier dan ook vergelijkbaar is met de systematische uitroeiing van een bevolkingsgroep.
Zo werkt het niet. As je gevaccineerd bent heb je nog steeds een kleine kans om het te krijgen. Pas als 80% of meer van de bevolking gevaccineerd is, is er sprake van groepsimmuniteit en kan het virus zich onmogelijk nog verspreiden. Dus als er teveel mensen zoals jij zijn die op basis van een 'gevoel' weigeren gevaccineerd te worden en zich alsnog vrolijk onder de mensen gaan mengen blijft het virus overleven en zullen er ook mensen blijven sterven. Maar jouw ongefundeerde mening is belangrijker, toch?Waar ben je dan zo bang voor...
Als jij je hebt laten vaccineren ben je toch beschermd...
Daarom laat jij je toch vaccineren om jezelf te besxhermen??.
Dus als die gene die dat niet laten doen op het zelfde festival zijn als jou ben jij toch beschermd???.
Het is inderdaad een walgelijke vergelijking.
Ben ik helemaal mee eens maar dit is wel wat er gaat gebeuren!!.
Je gaat mensen een etiket opdrukken gebasseerd op hun eigen gevoel en mening.
Oeh da’s wel erg vlot voor een Godwin 😅We gaan weer terug in de tijd..Bekijk bijlage 12659
Zo werkt het niet. As je gevaccineerd bent heb je nog steeds een kleine kans om het te krijgen. Pas als 80% of meer van de bevolking gevaccineerd is, is er sprake van groepsimmuniteit en kan het virus zich onmogelijk nog verspreiden. Dus als er teveel mensen zoals jij zijn die op basis van een 'gevoel' weigeren gevaccineerd te worden en zich alsnog vrolijk onder de mensen gaan mengen blijft het virus overleven en zullen er ook mensen blijven sterven. Maar jouw ongefundeerde mening is belangrijker, toch?
En als je de vergelijking zelf ook walgelijk vindt, maak hem dan niet.
Beetje een minderwaardigheidscomplex? Ik heb nergens gezegd dat ik boven jou sta. Ik zeg alleen dat ik het asociaal vind om een vaccinatie te weigeren en dan vervolgens wel anderen in gevaar te brengen.Iedereen heeft het recht op zijn of haar mening.
Omdat jij heilig geloofd in de vaccinatie en ik niet sta jij boven mij??.
Wamt jij vind dat er mij door mijn keuze dimgen verboden moeten worden.
Heb jij zwart op wit dat jij straks beschermd bent met dat vaccin?.
Heb jij bewijs dat het ook daadwerkelijk doet wat het moet doen?.
Het is een walgelijke vergelijking inderdaad maar deze hele kwestie wat er gaande is is ook walgelijk.
Mensen dingen opdringen zonder enig bewijs dat het gaat helpen.
Ik heb respect voor een ieder die er voor kiest zich te laten vaccineren.
Ik draag dat mondkapje uit respect voor die gene die angst hebben en zich onveilig voelen.
Ongeacht wat mijn eigen gevoel en menimg daar over is.
Maar toon ook respect voor die gene die er een andere mening over hebben.
Die voor hun zelf genoeg bewijs hebben verzameld waardoor ze ervoor kiezen het niet te doen.
Je gaat er al vanuit dat het vaccin gaat helpen.
Dat je daarmee het recht hebt diegene die er niet achter staan dingen te gaan verbieden.
Beetje een minderwaardigheidscomplex? Ik heb nergens gezegd dat ik boven jou sta. Ik zeg alleen dat ik het asociaal vind om een vaccinatie te weigeren en dan vervolgens wel anderen in gevaar te brengen.
Eens. Maar niet iedereen zijn mening over elk onderwerp weegt even zwaar. Mijn mening of jouw mening legt minder gewicht in de schaal dan die van een wetenschapper die uitgebreid het vaccin heeft onderzocht.Iedereen heeft het recht op zijn of haar mening.
Volgens mij staat er niemand boven iemand anders.Omdat jij heilig geloofd in de vaccinatie en ik niet sta jij boven mij??.
Deze vaccins zijn uitgebreid onderzocht en worden momenteel gecontroleerd door weer een andere groep wetenschappers. Zegt dit dat het 100% veilig is? Nee absoluut niet. Zou het kunnen dat er mensen ziek worden of ernstige bijwerkingen krijgen van het virus. Ja.Heb jij bewijs dat het ook daadwerkelijk doet wat het moet doen?.
Ik vind het nog steeds een vrij arrogante houding dat je, na wat googelen, denkt dat je het beter weet dan de wetenschappers die het vaccin maken of de wetenschappers die het vaccin namens de autoriteiten controleren.Die voor hun zelf genoeg bewijs hebben verzameld waardoor ze ervoor kiezen het niet te doen.
Ik heb helemaal niet zoveel behoefte om mensen iets te verbieden. Maar ik denk wel dat het redelijk is dat mensen beschermd worden tegen mensen die er bewust voor kiezen om een gezondheidsgevaar te zijn voor anderen. Want ook al ben je gevaccineerd, je blijft een bepaald risico lopen. En de kans dat je besmet raakt door een niet gevaccineerd persoon is circa 20 maal zo groot.Dat je daarmee het recht hebt diegene die er niet achter staan dingen te gaan verbieden.
Jij hebt het over een normaal gesprek terwijl je eerste post een Jodenster is. Wat een respect. Een beetje zelfkritiek zou ook geen kwaad kunnen.Jongens ik vind helemaal prima goed.
Merk keer op keer dat er gewoon niet een normaal gesprek valt te voeren.
Geef je aan dat je voor die gene die er wel bang voor zijn en zich onveilig voelen je mondkapje draagt.
Dat je je aan de afstand houd en rekening houd met anderen.
Ongeacht mijn eigen gevoel erover, toon ik respect voor de ander.
Maar er valt niet in gesprek te gaan met de meeste (uitzonderingen daar).
Alleen hun inzicht en mening telt en de rest is bullshit.
Iedereen die zich laat vaccineren heb ik respect voor.
Iedereen die een andere mening hierin heeft dan mij behandel ik ook met respect.
Ga niet mij dingen opleggen omdat ik jouw mening niet deel.
Verder wens ik IEDEREEN een hele fijn dag toe vandaag!! 😊
Foei syl..Jij hebt het over een normaal gesprek terwijl je eerste post een Jodenster is. Wat een respect. Een beetje zelfkritiek zou ook geen kwaad kunnen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."