Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
523 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1


Ik ben verre van iemand met veel verstand van deze zaken en pretendeer niet inhoudelijk alles te begrijpen wat hier gezegd wordt, maar hier is onder andere de uitvinder van mRNA-vaccins zelf aan het woord en die klinkt toch vrij bezorgd over de corona vaccins. Dus het lijkt mij een valide bron om naar te luisteren. Het spike eiwit zou niet in de schouder blijven, daar waar geprikt wordt, maar zich verspreiden door het hele lichaam heen en gevaarlijk zijn.

Niet om mensen angst aan te jagen, maar zoiets wil je toch weten alvorens je je laat vaccineren.

Corrigeer me alsjeblieft als ik hier foutieve dingen zeg. Ook benieuwd naar meningen van mensen die hier inhoudelijk meer van begrijpen.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Syl zei:
Bekijk bijlage 24504
Klik om te vergroten...
teletext?
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Volgende week zondagochtend om 9:15 vaccin halen pffff hoe verzinnen ze het zo vroeg 😬
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Knuffelpanda zei:
Volgende week zondagochtend om 9:15 vaccin halen pffff hoe verzinnen ze het zo vroeg 😬
Klik om te vergroten...

Haha, ik had mijn tweede vaccinatie om 8.45 uur ‘s morgens, onmenselijk! xD Succes :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5


"Knowing what i know now today, if i had known what i know today, i'd never would have vaccinated my three young daughters.......... I would have done everything in my power to have tried to change their minds."
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Voor verschillende landen hoef je niet eens een officieel bewijs te hebben. In Luxemburg mag je gewoon een zelftest van de Etos als bewijs laten zien
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Haha, ik had mijn tweede vaccinatie om 8.45 uur ‘s morgens, onmenselijk! xD Succes :)
Klik om te vergroten...
Heb de 2e van de week gehad, wel blij dat nu helemaal gedaan is :)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Haha, ik had mijn tweede vaccinatie om 8.45 uur ‘s morgens, onmenselijk! xD Succes :)
Klik om te vergroten...

Mijn 2de gaat er vandaag in om 16.20 . Hier zijn ze nog menselijk 😅 .
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je hebt in Nederland heel veel vrijheid. Maar het hebben van vrijheid gaat ook gepaard met het accepteren van consequenties. Dat was wat ik duidelijk probeerde te maken. Ik denk niet dat je snel een baan mis zult lopen als je geen vaccin hebt genomen maar ik kan me wel voorstellen dat je even een negatieve test moet laten zien voordat je toegelaten wordt op een festival. Wat mij betreft is dat volkomen logisch.

Ander voorbeeld: ik heb de vrijheid om bier te drinken. Maar als ik bier drink vlak voordat ik naar mijn werk vertrek of voordat ik in de auto stap dan heeft dat consequenties. Niet omdat de overheid of de samenleving jouw vrijheid wil beperken... maar omdat ze de mogelijke nadelige gevolgen van jouw vrije keuze willen beperken. Ik snap best dat mensen die het vaccin niet willen nemen daar liever geen consequenties van ondervinden. Maar volgens veel mensen ben je als niet gevaccineerde een grotere risicobron voor een gevaarlijk virus en dus vragen deze mensen om maatregelen waardoor ze daar zo min mogelijk hinder van ondervinden.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:


Ik ben verre van iemand met veel verstand van deze zaken en pretendeer niet inhoudelijk alles te begrijpen wat hier gezegd wordt, maar hier is onder andere de uitvinder van mRNA-vaccins zelf aan het woord en die klinkt toch vrij bezorgd over de corona vaccins. Dus het lijkt mij een valide bron om naar te luisteren. Het spike eiwit zou niet in de schouder blijven, daar waar geprikt wordt, maar zich verspreiden door het hele lichaam heen en gevaarlijk zijn.

Niet om mensen angst aan te jagen, maar zoiets wil je toch weten alvorens je je laat vaccineren.

Corrigeer me alsjeblieft als ik hier foutieve dingen zeg. Ook benieuwd naar meningen van mensen die hier inhoudelijk meer van begrijpen.
Klik om te vergroten...
Zover ik begrepen heb kan het kloppen dat ze enigszins door het lichaam gaan, maar is dit geen reden tot zorg.

Carolyn Coyne, a professor of molecular genetics and biology at Duke University, previously told USA TODAY that spike proteins do stay in the body for some time. But the proteins are eventually broken down, and the vaccines are constructed in a way that limits the ability of the proteins to fully bind to cells and create more infectious particles.

"There is no scientific data to indicate that the spike protein is toxic or that it lingers at any toxic level in the body after vaccination," Abby Capobianco, press officer for the FDA, said in an email.

eu.usatoday.com

Fact check: COVID-19 vaccines don't produce dangerous toxins

Public health officials say the coronavirus vaccines are safe and effective at preventing severe COVID-19 cases.
eu.usatoday.com eu.usatoday.com
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mappie88 zei:
Zover ik begrepen heb kan het kloppen dat ze enigszins door het lichaam gaan, maar is dit geen reden tot zorg.

Carolyn Coyne, a professor of molecular genetics and biology at Duke University, previously told USA TODAY that spike proteins do stay in the body for some time. But the proteins are eventually broken down, and the vaccines are constructed in a way that limits the ability of the proteins to fully bind to cells and create more infectious particles.

"There is no scientific data to indicate that the spike protein is toxic or that it lingers at any toxic level in the body after vaccination," Abby Capobianco, press officer for the FDA, said in an email.

eu.usatoday.com

Fact check: COVID-19 vaccines don't produce dangerous toxins

Public health officials say the coronavirus vaccines are safe and effective at preventing severe COVID-19 cases.
eu.usatoday.com eu.usatoday.com
Klik om te vergroten...
Heb je de video's ook gezien? Dit zijn niet zomaar mensen die zich zorgen maken.

En ja, er zijn ook mensen die zeggen dat er geen reden is voor zorgen, maar de mensen hier zeggen dat er alle reden is om ons zorgen te maken en tonen ook aan waarom.

Is het soms ook een kwestie van niet wíllen weten dat mensen misschien de verkeerde keuze hebben gemaakt door deze vaccinatie? Dat er al "vast staat" dat het vaccin veilig is, mensen het genomen hebben en er cognitieve dissonantie optreedt wanneer er een ander geluid is te horen dat ze niet willen horen?

Het kan ook zijn dat wat jij linkt waar is, maar ik heb echt heel sterk het idee dat er een tunnelvisie heerst waarin mensen niet willen horen dat het misschien tóch een slecht idee was om zo gehaast de gehele wereldbevolking met een experimenteel vaccin in te enten.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Martinus zei:
Ik lees in nieuws artikelen ook dat je van corona net zo goed bloedstolsels kan krijgen. Dus of je nou corona krijgt of een inenting. de kans is er sowieso.
Maakt het dan uit? Als je kiest om het niet te nemen dan schuif je het risico op andere mensen af of niet?
Klik om te vergroten...

En wat te denken van de anticonceptiepil… De kans op trombose is bij vrouwen die de pil gebruiken 4x hoger dan bij vrouwen die geen pil gebruiken. Hier is AstraZeneca niets bij. Hoeveel vrouwen gebruiken de pil? Ik heb zelf overigens ook persoonlijk iemand gekend (collega tijdens een vroegere stage) die is overleden aan een ruiterembolie ten gevolge van de pil, was hartstikke jong, net moeder geworden. Vreselijk natuurlijk, maar alsnog is de kans gewoon heel klein dat zoiets gebeurt. Voor mij is dat de afgelopen 15 jaar geen reden geweest om de pil niet te slikken. Een ongewenste zwangerschap creëren lijkt me afschuwelijk. Er is altijd een kans op een bijwerking, zoals er bij een operatie altijd kans is op een complicatie.

Mijn kat werd onlangs doodziek van een plotselinge pancreatitis als blijkbaar extreem zeldzame bijwerking van narcose bij een routine-operatie aan haar tanden. Met een behandeling van een slordige tweeduizend euro en veel effort hebben we haar er gelukkig doorheen gekregen. Moet ik nu een filmpje gaan opnemen waarin andere katteneigenaren gewaarschuwd worden voor de risico’s van tandbehandelingen? Mijn kat en ik hadden gewoon pech. De mensen die een trombose krijgen van het vaccin hebben helaas enorme pech. De kans is ook groot dat deze mensen van nature al gevoelig waren/zijn voor trombose en er dus sowieso al meer risico op liepen, bij ziekte - bijv. COVID - of bij ingrepen (of in het voorbeeld van de anticonceptiepil).

Misschien wat rare voorbeelden die er niet perse heel erg toe doen, maar ik snap de hele consternatie over de bijwerkingen gewoon niet zo goed.

Soms wegen de statistieken zo zwaar door naar de kant van de voordelen dat je de minimale risico’s voor lief neemt.

De cijfers laten zeer duidelijk de effectiviteit van vaccineren zien. Je kunt tegen vaccinatie zijn, maar het wordt toch bijna onmogelijk om het standpunt te verdedigen dat het zinloos zou zijn…
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
De kans op trombose is bij vrouwen die de pil gebruiken 4x hoger dan bij vrouwen die geen pil gebruiken. Hier is AstraZeneca niets bij.
Klik om te vergroten...

Toevallig is de kans op trombose van corona vaccins voor vrouwen ook vele malen hoger.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Martinus zei:
Toevallig is de kans op trombose van corona vaccins voor vrouwen ook vele malen hoger.
Klik om te vergroten...

Alsof iedere maand ongesteld zijn niet al kut genoeg was. 😜
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik laat me vaccineren. Ik vertrouw op de wetenschap. Als kind heb ik vele vaccinaties gehad. Toen ik voor het eerst op vakantie ging buiten Europa nam ik een aantal vaccinaties en daarna ook nog een aantal. Verder heb ik zelf weleens troep in m’n lichaam gespoten en dat werd netjes opgeruimd door m’n afweersysteem dus ik lig er niet wakker van. Liever vaccin dan Corona krijgen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Schade na vaccinatie blijkt bij jonge mensen het grootst te zijn. Nu blijkt dat jonge mensen ook ontstekingen aan het hart kunnen krijgen van de vaccins.

2021-06-24_janssen_heatmap.jpg2021-06-24_pfizer_heatmap.jpg2021-06-24_astrazeneca_heatmap.jpg2021-06-24_moderna_heatmap.jpg
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rivalrie zei:
Schade na vaccinatie blijkt bij jonge mensen het grootst te zijn. Nu blijkt dat jonge mensen ook ontstekingen aan het hart kunnen krijgen van de vaccins.

Bekijk bijlage 25166Bekijk bijlage 25167Bekijk bijlage 25168Bekijk bijlage 25169
Klik om te vergroten...

Er zijn ook veel jongeren die lang of blijvend klachten overhouden aan covid19.
Neemt niet weg dat ik kinderen laten enten toch lastig vind.
А
АЛ-90Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Morgen krijg ik Janssen en ik ben jonger dan 30! Hopelijk ga ik dood :hearteyes:

OT: go vaccinaties, goed voor je afweer :sunglasses:
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
АЛ-90 zei:
Morgen krijg ik Janssen en ik ben jonger dan 30! Hopelijk ga ik dood :hearteyes:

OT: go vaccinaties, goed voor je afweer :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Veel succes. Ik zou het niet doen ...
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gistere men eerste pfizer gehad (30).
Nix last , geen stijve arm of hoofdpijn of koorts..
Kan nog komen , maar voel me top..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7778798081...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."