Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
512 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
As woensdag krijg ik de tweede . Astra zeneca.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Eik zei:
Gefeliciteerd @Mappie88 fijn hoor! Ik zit nog (on)geduldig te wachten tot ik mag... 😅
Klik om te vergroten...

Snap ik! Hopelijk prikken ze flink door :)!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mappie88 zei:
Snap ik! Hopelijk prikken ze flink door :)!
Klik om te vergroten...
Dat hoop ik ook... ben dat hele coronagebeuren ondertussen flink beu 😖
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je bent beslist niet de enige...!
Iedereen is het zat.
Nee, bijna iedereen.
Er is een aantal lieden, die ontzettend rijk aan het worden zijn van deze hele ellende.
En anderen betalen de hoogste prijs.
Ga maar rustig slapen, beste landgenoten.
Rustig naar bed, en morgen gezond weer op...
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Je bent beslist niet de enige...!
Iedereen is het zat.
Nee, bijna iedereen.
Er is een aantal lieden, die ontzettend rijk aan het worden zijn van deze hele ellende.
En anderen betalen de hoogste prijs.
Ga maar rustig slapen, beste landgenoten.
Rustig naar bed, en morgen gezond weer op...
Klik om te vergroten...
Doet mij denken aan dat lied van boudewijn.Meneer de president slaap zacht!
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Oei... Zorgverleners die nu zomaar prikken zetten, kunnen hier in de toekomst (wanneer de corona gekte over is gewaaid) weleens strafrechtelijk mee in de problemen komen. Aangezien het huidige vaccineren wel degelijk een medisch experiment betreft. Weten mensen dat ze door vaccineren meedoen aan dit experiment en geven ze daar hun schriftelijke toestemming voor?



Ik zou niet graag in de schoenen van zorgverleners willen staan die nu het bevel krijgen mee te werken aan dit experiment.
Klik om te vergroten...
Veiligheid van het vaccin? Ondertussen is wel gebleken dat je met het vaccin 99,9% beter uit bent qua klachten dan wanneer je niet bescherm tegen Covid zou zijn toch? Snap ook niet zo goed hoe zij claimen dat de vaccins nog in de experimentele fase zitten. Alle vaccins zijn trial 1,2 en 3 succesvol doorlopen, anders kwamen ze ook niet op de markt. De reden dat het zo snel is gegaan is omdat de hele wereld in nood was en trials versneld (door administratieve zaken, een hoop sponsoren en een hoop vrijwillige proefpersonen) konden worden afgerond.

Short term zijn er vrijwel geen complicaties op het akkefietje met AZ na voor een selecte groep en long term leveren vaccins vrijwel nooit schade door de aard van hoe vaccins werken. Komt snel in je lichaam, hecht zich tot je immuunsysteem en verlaat daarna je lichaam met het afweersysteem op scherp.

En "het vaccin doet pijn, maar dat is niet strafbaar". Wat is dat nou weer voor een nonsense argument. Bloed prikken vinden sommige ook pijn doen door een prikje. Video van kwaliteit hoor. Snap uberhaupt niet zo goed wat hij wilt bereiken met deze video. Een intramusculaire injectie kan vrijwel elke zorg medewerker toedienen. Moeten we dan maar niet vaccineren (die dus onderzocht relatief veilig zijn op enkele uitzonderingen na, alhoewel die complicaties ook extreem zeldzaam waren) en nog langer in de covid shitshow blijven hangen met alle gevolgen voor de zorg en de mensen om ons heen voor lief nemen?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Via de weg van het zgn. Corona paspoort, gaat er straks toch een dwang scenario ontstaan om toch te laten vaccineren.
Want zonder dat paspoort kan je straks nergens meer naartoe.
Ik vind vaccineren de enige maatregel, die hout snijdt om het virus uit te bannen, maar het moet wel vrijblijvend zijn.
De mondkapjes terreur, dwz deze dingen overal op te moeten doen terwijl het RIVM zelf toegegeven heeft dat deze eerder tegen je werken dan voor je ..
De 1,5 meter, ook al zo'n dwaze maatregel, want iemand die niest schiet het virus wel 8 meter weg...
Het enige is dus....juist.
Dat werkt!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Buu zei:
Veiligheid van het vaccin? Ondertussen is wel gebleken dat je met het vaccin 99,9% beter uit bent qua klachten dan wanneer je niet bescherm tegen Covid zou zijn toch? Snap ook niet zo goed hoe zij claimen dat de vaccins nog in de experimentele fase zitten. Alle vaccins zijn trial 1,2 en 3 succesvol doorlopen, anders kwamen ze ook niet op de markt. De reden dat het zo snel is gegaan is omdat de hele wereld in nood was en trials versneld (door administratieve zaken, een hoop sponsoren en een hoop vrijwillige proefpersonen) konden worden afgerond.
Klik om te vergroten...
Ik moet even aan het narcolepsie verhaal met het Mexicaanse griep vaccin (Pandemrix) denken. Het cruciale ding hier is toch 'tijd'? De tijd zal het leren... En in die zin zijn jullie (die nu vaccineren) test subjects de komende jaren.

Buu zei:
Short term zijn er vrijwel geen complicaties op het akkefietje met AZ na voor een selecte groep en long term leveren vaccins vrijwel nooit schade door de aard van hoe vaccins werken. Komt snel in je lichaam, hecht zich tot je immuunsysteem en verlaat daarna je lichaam met het afweersysteem op scherp.
Klik om te vergroten...
Alleen is dit een heel ander type vaccin.

De Zandman zei:
Via de weg van het zgn. Corona paspoort, gaat er straks toch een dwang scenario ontstaan om toch te laten vaccineren.
Want zonder dat paspoort kan je straks nergens meer naartoe.
Ik vind vaccineren de enige maatregel, die hout snijdt om het virus uit te bannen, maar het moet wel vrijblijvend zijn.
De mondkapjes terreur, dwz deze dingen overal op te moeten doen terwijl het RIVM zelf toegegeven heeft dat deze eerder tegen je werken dan voor je ..
De 1,5 meter, ook al zo'n dwaze maatregel, want iemand die niest schiet het virus wel 8 meter weg...
Het enige is dus....juist.
Dat werkt!
Klik om te vergroten...
Precies. Daar gaat het mij om. Ik vond het eerst echt akelig dat mijn ouders er over zaten te denken zich te laten vaccineren. Dat is inmiddels nu gebeurd en (gelukkig) tot nu toe zonder al te ernstige bijwerkingen. Dat heb ik nu losgelaten. Iedereen doet toch wat hij/zij wil.

Maar zolang het vaccineren maar vrijblijvend blijft. Alleen, dat is dus inderdaad straks niet meer zo met het corona paspoort en dát zit me dwars.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Men gaat met dat paspoort zelfs tegen artikel 11 van onze Grondwet in!
Dit artikel gaat over de onaantastbaarheid van een ieders lichaam.
Wat een verkapte oplichterij is dit!
Alweer uit de politiek.
Maar ja, daar is men gewend aan liegen en bedriegen...
En je ziet het.
Dat schorremorrie komt daar nog mee weg, ook nog....
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Corona is zo erg, dat Europa de patenten op de vaccins niet wilt vrijgeven.

Waarom werkt de wereld niet samen ?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
Corona is zo erg, dat Europa de patenten op de vaccins niet wilt vrijgeven.

Waarom werkt de wereld niet samen ?
Klik om te vergroten...
De prachtige pharmaindustrie wil eerst nog meer geld verdienen zoals gewoonlijk
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Wat lees ik nu weer....
De hele kwestie van vaccineren wordt toch wel zo langzamerhand een zaak, die naast kolderiek, sterk ruikt naar oplichterij, belangenverstrengeling, vestzak-broekzak flessentrekkerij, vriendjespolitiek en ons kent ons zwarte handel.
Er deugt gewoon geen flikker van.
Net zoals de wel heel doorzichtige handel en wandel door rutte.
Caesar zei 2000 jaren geleden al:
Geef het volk brood en spelen!
Dan kan ik heersen.
Deze formule hanteert rutte nu ook.
Er komen ineens versoepelingen, de terassen mogen open.
Dat leidt de aandacht van het plebs af, zodat hij kan blijven zitten.
Slim gehandeld!
En dan gisteravond weer een een of andere hotemetoot, die beweert dat de besmettingen minder in aantal zullen worden omdat het covid virus " niet zo goed tegen hitte en droogte kan.
Wat een quatsch van de bovenste plank!
Wie even iets verder kijkt, en naar Curaçao en Suriname kijkt, ziet dat daar een heuse ramp zich voltrekt in casu door....covid.
En laten die landen vrij hoge temperaturen hebben!
Niet te geloven dus wat er ons wordt voorgehouden.
Wie laat zich nu nog beduvelen?
Wie heeft er nog enig geloof in deze "goede voorspellingen"?

Ik niet.
De laatste gang van zaken daar in den haag maakten mij aardig kwaad. Waardoor ik de hele politiek mijn rug toe keer.
C'est ca!
Klik om te vergroten...

Dat corona-achtige virussen (verkoudheid, griep etc.) over het algemeen beter gedijen in de winter dan in de zomer is redelijk bekend. Heeft met verschillende factoren te maken, waaronder natuurlijke zoals wind en UV-straling (kunnen de krengen slecht tegen) maar ook simpel menselijk gedrag. In de winter zit iedereen uiteraard veel dichter op elkaar gepropt, in kleine slecht geventileerde ruimtes. Party voor de virussen. Daarom zie je gemiddeld wat meer griepbesmettingen in de winter dan in de zomer. Het is dus niet heel raar om te verwachten dat er ook een seizoenseffect zichtbaar zóu kunnen worden voor COVID, maar er wordt in de media - voor zover ik gezien heb - duidelijk bij vermeld dat je daar zeker niet van uit kan gaan, omdat er simpelweg nog te weinig bekend is over het specifieke virus.

Dat het virus ook in warme landen fanatiek huishoudt lijkt me overduidelijk, dat wordt ook door niemand ontkend.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#13
zo ik heb mijn eerste prik gehad pfizer.En druk dat het daar was!Heb ook een paspoort of bewijs
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
joetsie zei:
zo ik heb mijn eerste prik gehad pfizer.En druk dat het daar was!Heb ook een paspoort of bewijs
Klik om te vergroten...
Die kun je gewoon downloaden op het darkweb
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb jij een paspoort gekregen, @ Joetsie?
Wat een verschillen in deze heikele materie!
Ik heb een kaartje meegekregen bij de eerste prik, waarop het soort vaccin vermeld staat, en ook de datum van vaccinatie.
Dit kaartje moet ik as woensdag meenemen, ik ben nu benieuwd, wat ermee gebeuren gaat...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
joetsie zei:
zo ik heb mijn eerste prik gehad pfizer.En druk dat het daar was!Heb ook een paspoort of bewijs
Klik om te vergroten...
Geen klachten gehad er na of nu Joets?
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Geen klachten gehad er na of nu Joets?
Klik om te vergroten...
nee
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Heb jij een paspoort gekregen, @ Joetsie?
Wat een verschillen in deze heikele materie!
Ik heb een kaartje meegekregen bij de eerste prik, waarop het soort vaccin vermeld staat, en ook de datum van vaccinatie.
Dit kaartje moet ik as woensdag meenemen, ik ben nu benieuwd, wat ermee gebeuren gaat...
Klik om te vergroten...
ja een registratiekaart.Heb jij die niet gehad dan?o ik lees het al ja hetzelfde.Bij mij staat regeistratiekaaart coronavaccinatie
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
joetsie zei:
nee
Klik om te vergroten...

Beter! Bijna alle mensen die ik ken die Pfizer hebben gehad hadden geen klachten, inclusief mijn vader. Sommige heel licht. Het lijkt er wel heel sterk op dat het wat bijwerkingen betreft milder is dan AstraZeneca al schijnt daarbij de tweede prik minder ‘blegh’ te zijn. De tijd zal het uitwijzen. 💪 Ik krijg de tweede prik (AZ dus) deze maand denk ik, geen idee wanneer, maar ‘ns naar gaan informeren. Wel handig dat je een bewijs kreeg, dat heb ik (nog) niet gehad. 💉🦠
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Thunderdome zei:
Dit is wat ik erg vervelend vind aan dit soort discussies. Zelfs als je bewijs toont dat iets niet zo is, dan nog beweren dat je gelijk hebt.

Waar gaat het over? Over waarheid of over gelijk krijgen?
Klik om te vergroten...
Het zou kunnen dat het toch zo is. Er zijn vaak vele afgeleiden van een woord.

Maar dat terzijde, het is wel wat flauw om gewoon dingen te beweren zonder daar een bron bij te geven. Ik heb nu ook gevraagd aan @WeAreThe99% waar dan het onomstotelijke bewijs is dat mensen gecontroleerd gaan worden middels 5G en vaccinaties. Komt ook geen antwoord op. Je kunt wel dingen beweren, maar toon dan aan waarom het zo is. Zodat mensen het voor zichzelf kunnen zien.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7172737475...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."