Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
516 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
De verdeeldheid onder de bevolking over dit onderwerp vind ik misschien nog wel het ergste aan deze corona “crisis”. En dat laten we deels zelf toe.
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben geboren in 1994 dus mijn geboortejaar is bijna aan de beurt, maar ze mogen die prik in hun moer prikken!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Dunne zei:
De verdeeldheid onder de bevolking over dit onderwerp vind ik misschien nog wel het ergste aan deze corona “crisis”. En dat laten we zelf toe.
Klik om te vergroten...
Het aloude "verdeel en heers". We zullen toch ergens een gemeenschappelijk doel moeten vinden denk ik om de menselijkheid weer terug te brengen.

Maar dat is zo moeilijk omdat het over zulke fundamentele meningsverschillen gaat. Ik merk dat ik zelfs voor mijn eigen familie niet mijn standpunt hierover los wil laten, zo erg gaat dit me aan het hart. Deze corona tijd heeft aan het licht gebracht wat voor mensen wij zijn en hoe fundamenteel anders we tegen dingen aankijken en dit gebeurt binnen families en andere gemeenschappen in de gehele samenleving.

Het is een erg moeilijk iets. Soms ben ik er echt van overtuigd dat we misschien beter een gedeelde samenleving kunnen creëren. 1 die vrijheid boven alles stelt en 1 die veiligheid prefereert. Maar dat voelt toch ook weer fout aan. Je zou toch denken dat er een oplossing moet zijn om het niet zo ver te laten komen.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
De verdeeldheid onder de bevolking over dit onderwerp vind ik misschien nog wel het ergste aan deze corona “crisis”. En dat laten we deels zelf toe.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het goed is dat we hier allemaal open over kunnen praten. Het laat zien dat we toch echt die vrijheid hebben.

En zolang we elkaars keuze respecteren zitten we goed.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Ik val trouwens best onder de noemer schaap of ziek als ik de beweringen van de niet vaccinderenden aanhoudt. Ik stem links, denk vooral links, laat me vaccineren en heb een geel vaccinatiebewijs. Nog even en ik ga blaten en ronde keutels poepen... (naja blaten deed ik al volgens enkelen 😂😂😂 )
Klik om te vergroten...
Hahaha! Welkom in de kudde 😜
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Het aloude "verdeel en heers". We zullen toch ergens een gemeenschappelijk doel moeten vinden denk ik om de menselijkheid weer terug te brengen.

Maar dat is zo moeilijk omdat het over zulke fundamentele meningsverschillen gaat. Ik merk dat ik zelfs voor mijn eigen familie niet mijn standpunt hierover los wil laten, zo erg gaat dit me aan het hart. Deze corona tijd heeft aan het licht gebracht wat voor mensen wij zijn en hoe fundamenteel anders we tegen dingen aankijken en dit gebeurt binnen families en andere gemeenschappen in de gehele samenleving.

Het is een erg moeilijk iets. Soms ben ik er echt van overtuigd dat we misschien beter een gedeelde samenleving kunnen creëren. 1 die vrijheid boven alles stelt en 1 die veiligheid prefereert. Maar dat voelt toch ook weer fout aan. Je zou toch denken dat er een oplossing moet zijn om het niet zo ver te laten komen.
Klik om te vergroten...
Het is een lastige situatie. Toch ben ik blij dat we niet allen hetzelfde denken. Met alleen gelijkgestemden in je omgeving wordt het best saai..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Proxima zei:
En zolang we elkaars keuze respecteren zitten we goed.
Klik om te vergroten...
Dit idd!
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#8
Proxima zei:
Met de gewone griep lagen niet bijna alle IC afdelingen in Nederland vol.

Uiteraard konden we alles open houden maar dan moet je niet verwachten dat je snel geholpen kan worden in een ziekenhuis voor wat dan ook.

Onze medische sector is op het randje gebracht door COVID.
Klik om te vergroten...
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een provinciaal tekort aan bedden voor een beperkte periode vergelijken met een landelijk tekort over een jaar vind ik geen goed argument, zeker niet als je weet dat er voor COVID al was opgeschaald.

Er werden zelfs COVID-patienten naar het buitenland gebracht vanwege de tekorten hier.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#10
PsyTekz zei:
Regelmatig denk ik, als er nou geen internet, social media, youtube,... was? Zou er dan nog zo verdeeld nagedacht worden over het vaccin?
Klik om te vergroten...
Natuurlijk, verdeeldheid is er al sinds het begin der tijden. Ik zou eerder geneigd zijn er geen te laten zetten als er geen internet was, omdat ik dan geen gemakkelijk middel heb om informatie op te zoeken en het dus meer tasten in het duister was.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#11
I
Proxima zei:
Een provinciaal tekort aan bedden voor een beperkte periode vergelijken met een landelijk tekort over een jaar vind ik geen goed argument, zeker niet als je weet dat er voor COVID al was opgeschaald.

Er werden zelfs COVID-patienten naar het buitenland gebracht vanwege de tekorten hier.
Klik om te vergroten...
Provinciaal? Alle artikelen buiten eentje gaan over het hele land hoor. :)
Jij pikt er juist eentje uit de 7 uit die over provinciaal spreekt, maar er is een ander artikel 1 maand later die dan weer over het hele land gaat.
Dit is gewoon de feiten een beetje omdraaien.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nose Candy zei:
I

Provinciaal? Alle artikelen buiten eentje gaan over het hele land hoor. :)
Jij pikt er juist eentje uit de 7 uit die over provinciaal spreekt, maar er is een ander artikel 1 maand later die dan weer over het hele land gaat.
Dit is gewoon de feiten een beetje omdraaien.
Klik om te vergroten...
Sorry als dit zo overkwam, ik weet inderdaad dat men destijds over veel delen in het land verrast was door dat griepseizoen.

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat COVID letterlijk van een andere orde is, kijk bijvoorbeeld naar hoeveel COVID opnames er zijn geweest over het afgelopen jaar ondanks al onze draconische maatregelen. Wat ik nu het afgelopen jaar heb gezien in de ziekenhuizen, dat heb ik voor COVID echt nog nooit gezien, ondanks al onze heftige maatregelen dus.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Proxima zei:
@WeAreThe99% Cool, over anderhalve week wordt ik aangesloten op 5G!
Klik om te vergroten...
Uw naam doet mij denken aan Proximus inderdaad 🤫




😂😂
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#14
Proxima zei:
Sorry als dit zo overkwam, ik weet inderdaad dat men destijds over veel delen in het land verrast was door dat griepseizoen.

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat COVID letterlijk van een andere orde is, kijk bijvoorbeeld naar hoeveel COVID opnames er zijn geweest over het afgelopen jaar ondanks al onze draconische maatregelen. Wat ik nu het afgelopen jaar heb gezien in de ziekenhuizen, dat heb ik voor COVID echt nog nooit gezien, ondanks al onze heftige maatregelen dus.
Klik om te vergroten...
Werkt u in een ziekenhuis? Anderzijds zou ik niet weten hoe jij aan deze informatie komt. Ook al ben jij een patiënt dan nog heb je geen zicht over het hele ziekenhuis. Hier in België zijn meerdere ziekenhuis die zelf een verklaring uitbrachten dat de media overdreef I.V.M overbezetting, zo was het ziekenhuis in Geel bijna leeg terwijl de media rapporteerde dat deze OVERVOL zat.

Ik wil maar zeggen dat je niet alles moet geloven wat de media verspreid en soms een zelf op onderzoek uit moet, veel mensen doen dit niet en volgen de kudde. Ik zeg niet dat COVID geen ernstige ziekte is, dat hoor je me zeker NIET zeggen. De symptomen zijn erger als de gewone griep en er gaan meer mensen dood aan. Maar als dit in contrast is met de (extreme) maatregelen die daarvoor getroffen zijn, stel ik mij toch eerlijke vragen bij.

Is het misschien door die 'draconische' maatregelen dat er juist meer opnames zijn geweest? Want net zoals bij de griep bouwt zich immuniteit op. De korte pijn zeggen we dan. Want veel van de COVID doden hadden achterliggende gezondheidsproblemen, en ook veel zouden aan een gewone griep dood gegaan zijn. Niet allemaal, dat hoor je me niet zeggen, maar toch een groot percentage.

En zoals eerder gezegd mag iedereen zijn eigen mening hebben hierover natuurlijk, ik ga je daar ook niet anders voor bekijken. Gewoon iedereen in zijn waarde laten en rustig laten leven.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Voor mijn werk kom ik regelmatig in ziekenhuizen over heel Nederland.

Pre-COVID and Post-COVID zijn echt verschillende werelden.

Sinds de vaccinaties zag je dat de gevaccineerde groepen vrij snel minder opgenomen werden, de gemiddelde leeftijd nam opeens sterk af.

Dat is de data waarop ik mijn keuzes maak. *shrugs*
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
PsyTekz zei:
Regelmatig denk ik, als er nou geen internet, social media, youtube,... was? Zou er dan nog zo verdeeld nagedacht worden over het vaccin? Zouden de meesten dan niet gewoon het vaccin nemen zonder nadenken? Heb zo een gevoel dat velen die het vaccin niet willen en corona als vals ofzo beschouwen veel informatie op het internet halen. Ik zie vrienden dan komen met samengeplakte filmjes en fake documentatie waarvan ik denk ben je dan werkelijk zo naief om alles te geloven? Of mensen op het werk die klakkeloos nieuwsberichten geloven dat een sleutel aan je arm blijft plakken na zo een spuit? Waar is het gezond verstand gebleven in deze maatschappij? Realiteitsbesef? Ik heb het niet enkel over anti vax mensen maar ook de tegenpartijen. Lijkt wel of de meerderheid niet voor zichzelf kan beslissen en zich enkel maar laat leiden door media en internet...
Klik om te vergroten...
Ik geef trouwens toe dat mensen enorm doorschieten in conspiracies en dus allemaal dingen zeggen die niet zijn te staven. Maar aan de andere kant begrijp ik niet dat vele mensen de MSM (mainstream media) nog steeds als 'de stem van waarheid' zien. De stem die altijd vertrouwd kan worden. Je bent in mijn ogen ook naïef als je dat allemaal zondermeer gelooft. Praktisch alle media is nieuws zo aan het manipuleren dat het hun achterliggende agenda dient. Zoals jij zegt dus, ook de "tegenpartijen".
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#17
Proxima zei:
Voor mijn werk kom ik regelmatig in ziekenhuizen over heel Nederland.

Pre-COVID and Post-COVID zijn echt verschillende werelden.

Sinds de vaccinaties zag je dat de gevaccineerde groepen vrij snel minder opgenomen werden, de gemiddelde leeftijd nam opeens sterk af.

Dat is de data waarop ik mijn keuzes maak. *shrugs*
Klik om te vergroten...

Dit heeft inderdaad met tijdsperiodes enzovoort te maken. Nu ik geloof je wel he, daar niet van.

Ik bekritiseer vooral de overheid om de keuzes die ze hebben gemaakt. Maar ik ben ook niet zo een wappie die door straat gaat lopen en 'The Great Reset' is hier ga roepen. Of liggen rondbazuinen dat de overheid beinvloed word door zionistische joden om de wereld over te nemen en dan nog andere dingen ga lopen rondbazuinen. Dit zijn ook de mensen die de 'anti-zijde' in een slecht daglicht zetten. Terwijl er genoeg mensen op tegen zijn die wel degelijk een conversatie willen aangaan.

Vaccin of niet, mensen moeten doen waar hun achterstaan. Ik geloof gerust dat het vaccin helpt, en dat de opnames nu minderen enzovoort. Bij de griep is dit namelijk precies hetzelfde elk jaar. Ik geloof ook niet dat er chips enzovoort inzitten die met het 5g netwerk zijn verbonden om ons chemisch the brainwashen. Maar ik vind het allemaal gewoon een beetje 'overrated', slechte woordkeuze misschien maar daar komt het op neer. Ik laat mij nooit inënten tegen de griep dus ook niet tegen corona. Covid is in mijn ogen een zwaardere versie van de griep, ik vertrouw op mijn weerstand. De wetenschap staat ver, veel ziektes die dodelijk zijn kunnen we van zeggen dat ze bijna van de aardbodem verdwenen zijn, maar ik geloof ook dat als we tegen alles medicijnen nodig gaan hebben dat onze weerstand meer en meer achteruit gaan.

Het zijn vooral de ouderen die we proberen te beschermen ok, maar besef ook dat hier ooit een limiet op moet komen, we kunnen niet allemaal voor altijd blijven leven. Overbevolking, vergrijzing is een feit. Dit is cru om te zeggen maar het is gewoon zo, en ja als het iemand van mijn kring is zou ik het ook erg vinden, kapot van zijn. Of misschien moet ik zelf wel dood om de bevolking te minderen. Iedereen gaat gewoon dood als zijn tijd gekomen is. Natuur repareert zichzelf en zo zullen gevaarlijkere en onbestrijdbare virussen uitbreken.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fuellmich lijkt te geloven dat in het najaar en de winter mensen massaal de pijp uit zullen gaan dankzij deze vaccinaties:


We zullen zien of hij gelijk heeft. Zelf weet ik niet echt wat ik ervan moet denken. Daarom neem ik het vaccin maar niet, want
ik heb niet tot de bodem uitgezocht of het klopt dat die m-RNA experimenten op dieren massaal dodelijk afliepen,
maar ik zie Covid toch vooral als een nieuw verkoudheidsvirus dat in aanvang even heftig was, en ik vertrouw liever
op de natuur dan op corrupte politici en het universitaire niveau van tegenwoordig.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kwatzakottel zei:
Fuellmich lijkt te geloven dat in het najaar en de winter mensen massaal de pijp uit zullen gaan dankzij deze vaccinaties:


We zullen zien of hij gelijk heeft. Zelf weet ik niet echt wat ik ervan moet denken. Daarom neem ik het vaccin maar niet, want
ik heb niet tot de bodem uitgezocht of het klopt dat die m-RNA experimenten op dieren massaal dodelijk afliepen,
maar ik zie Covid toch vooral als een nieuw verkoudheidsvirus dat in aanvang even heftig was, en ik vertrouw liever
op de natuur dan op corrupte politici en het universitaire niveau van tegenwoordig.
Klik om te vergroten...
Nu volgende winter is ook wat overdreven. Maar toch in de komende 20 jaar.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kwatzakottel zei:
ik heb niet tot de bodem uitgezocht of het klopt dat die m-RNA experimenten op dieren massaal dodelijk afliepen
Klik om te vergroten...

Ik heb het wel uitgezocht en m-RNA kreeg gewoon de interesse niet door grote farmabedrijven en werd telkens aan de kant of de lange baan geschoven. Met covid moest een snel en werkend vaccin gevonden worden. m-RNA was hier ideaal voor en kan op lange termijn nog veel ziektes aanpakken. Als we allemaal binnen de komende 20 jaar gaan neervallen dan wens ik de overlevers veel geluk toe en maak er geen zo'n zooitje van als deze maatschappij maar dat betwijfel ik. De mens is gedoemd om in eenzelfde patroon te blijven vervallen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7374757677...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."