#1
De verdeeldheid onder de bevolking over dit onderwerp vind ik misschien nog wel het ergste aan deze corona “crisis”. En dat laten we deels zelf toe.
Het aloude "verdeel en heers". We zullen toch ergens een gemeenschappelijk doel moeten vinden denk ik om de menselijkheid weer terug te brengen.De verdeeldheid onder de bevolking over dit onderwerp vind ik misschien nog wel het ergste aan deze corona “crisis”. En dat laten we zelf toe.
Ik denk dat het goed is dat we hier allemaal open over kunnen praten. Het laat zien dat we toch echt die vrijheid hebben.De verdeeldheid onder de bevolking over dit onderwerp vind ik misschien nog wel het ergste aan deze corona “crisis”. En dat laten we deels zelf toe.
Hahaha! Welkom in de kudde 😜Ik val trouwens best onder de noemer schaap of ziek als ik de beweringen van de niet vaccinderenden aanhoudt. Ik stem links, denk vooral links, laat me vaccineren en heb een geel vaccinatiebewijs. Nog even en ik ga blaten en ronde keutels poepen... (naja blaten deed ik al volgens enkelen 😂😂😂 )
Het is een lastige situatie. Toch ben ik blij dat we niet allen hetzelfde denken. Met alleen gelijkgestemden in je omgeving wordt het best saai..Het aloude "verdeel en heers". We zullen toch ergens een gemeenschappelijk doel moeten vinden denk ik om de menselijkheid weer terug te brengen.
Maar dat is zo moeilijk omdat het over zulke fundamentele meningsverschillen gaat. Ik merk dat ik zelfs voor mijn eigen familie niet mijn standpunt hierover los wil laten, zo erg gaat dit me aan het hart. Deze corona tijd heeft aan het licht gebracht wat voor mensen wij zijn en hoe fundamenteel anders we tegen dingen aankijken en dit gebeurt binnen families en andere gemeenschappen in de gehele samenleving.
Het is een erg moeilijk iets. Soms ben ik er echt van overtuigd dat we misschien beter een gedeelde samenleving kunnen creëren. 1 die vrijheid boven alles stelt en 1 die veiligheid prefereert. Maar dat voelt toch ook weer fout aan. Je zou toch denken dat er een oplossing moet zijn om het niet zo ver te laten komen.
Dit idd!En zolang we elkaars keuze respecteren zitten we goed.
Met de gewone griep lagen niet bijna alle IC afdelingen in Nederland vol.
Uiteraard konden we alles open houden maar dan moet je niet verwachten dat je snel geholpen kan worden in een ziekenhuis voor wat dan ook.
Onze medische sector is op het randje gebracht door COVID.
Natuurlijk, verdeeldheid is er al sinds het begin der tijden. Ik zou eerder geneigd zijn er geen te laten zetten als er geen internet was, omdat ik dan geen gemakkelijk middel heb om informatie op te zoeken en het dus meer tasten in het duister was.Regelmatig denk ik, als er nou geen internet, social media, youtube,... was? Zou er dan nog zo verdeeld nagedacht worden over het vaccin?
Provinciaal? Alle artikelen buiten eentje gaan over het hele land hoor.Een provinciaal tekort aan bedden voor een beperkte periode vergelijken met een landelijk tekort over een jaar vind ik geen goed argument, zeker niet als je weet dat er voor COVID al was opgeschaald.
Er werden zelfs COVID-patienten naar het buitenland gebracht vanwege de tekorten hier.
Sorry als dit zo overkwam, ik weet inderdaad dat men destijds over veel delen in het land verrast was door dat griepseizoen.I
Provinciaal? Alle artikelen buiten eentje gaan over het hele land hoor.
Jij pikt er juist eentje uit de 7 uit die over provinciaal spreekt, maar er is een ander artikel 1 maand later die dan weer over het hele land gaat.
Dit is gewoon de feiten een beetje omdraaien.
Uw naam doet mij denken aan Proximus inderdaad 🤫@WeAreThe99% Cool, over anderhalve week wordt ik aangesloten op 5G!
Werkt u in een ziekenhuis? Anderzijds zou ik niet weten hoe jij aan deze informatie komt. Ook al ben jij een patiënt dan nog heb je geen zicht over het hele ziekenhuis. Hier in België zijn meerdere ziekenhuis die zelf een verklaring uitbrachten dat de media overdreef I.V.M overbezetting, zo was het ziekenhuis in Geel bijna leeg terwijl de media rapporteerde dat deze OVERVOL zat.Sorry als dit zo overkwam, ik weet inderdaad dat men destijds over veel delen in het land verrast was door dat griepseizoen.
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat COVID letterlijk van een andere orde is, kijk bijvoorbeeld naar hoeveel COVID opnames er zijn geweest over het afgelopen jaar ondanks al onze draconische maatregelen. Wat ik nu het afgelopen jaar heb gezien in de ziekenhuizen, dat heb ik voor COVID echt nog nooit gezien, ondanks al onze heftige maatregelen dus.
Ik geef trouwens toe dat mensen enorm doorschieten in conspiracies en dus allemaal dingen zeggen die niet zijn te staven. Maar aan de andere kant begrijp ik niet dat vele mensen de MSM (mainstream media) nog steeds als 'de stem van waarheid' zien. De stem die altijd vertrouwd kan worden. Je bent in mijn ogen ook naïef als je dat allemaal zondermeer gelooft. Praktisch alle media is nieuws zo aan het manipuleren dat het hun achterliggende agenda dient. Zoals jij zegt dus, ook de "tegenpartijen".Regelmatig denk ik, als er nou geen internet, social media, youtube,... was? Zou er dan nog zo verdeeld nagedacht worden over het vaccin? Zouden de meesten dan niet gewoon het vaccin nemen zonder nadenken? Heb zo een gevoel dat velen die het vaccin niet willen en corona als vals ofzo beschouwen veel informatie op het internet halen. Ik zie vrienden dan komen met samengeplakte filmjes en fake documentatie waarvan ik denk ben je dan werkelijk zo naief om alles te geloven? Of mensen op het werk die klakkeloos nieuwsberichten geloven dat een sleutel aan je arm blijft plakken na zo een spuit? Waar is het gezond verstand gebleven in deze maatschappij? Realiteitsbesef? Ik heb het niet enkel over anti vax mensen maar ook de tegenpartijen. Lijkt wel of de meerderheid niet voor zichzelf kan beslissen en zich enkel maar laat leiden door media en internet...
Voor mijn werk kom ik regelmatig in ziekenhuizen over heel Nederland.
Pre-COVID and Post-COVID zijn echt verschillende werelden.
Sinds de vaccinaties zag je dat de gevaccineerde groepen vrij snel minder opgenomen werden, de gemiddelde leeftijd nam opeens sterk af.
Dat is de data waarop ik mijn keuzes maak. *shrugs*
Nu volgende winter is ook wat overdreven. Maar toch in de komende 20 jaar.Fuellmich lijkt te geloven dat in het najaar en de winter mensen massaal de pijp uit zullen gaan dankzij deze vaccinaties:
We zullen zien of hij gelijk heeft. Zelf weet ik niet echt wat ik ervan moet denken. Daarom neem ik het vaccin maar niet, want
ik heb niet tot de bodem uitgezocht of het klopt dat die m-RNA experimenten op dieren massaal dodelijk afliepen,
maar ik zie Covid toch vooral als een nieuw verkoudheidsvirus dat in aanvang even heftig was, en ik vertrouw liever
op de natuur dan op corrupte politici en het universitaire niveau van tegenwoordig.
ik heb niet tot de bodem uitgezocht of het klopt dat die m-RNA experimenten op dieren massaal dodelijk afliepen
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."