#1
Je hebt gelijk, is een experimenteel vaccin. Maar wel in verschillende labos overal ter wereld zijn ze op de kar gesprongen tegen de Covid. En ok we weten niet 100% duidelijk wat op lge termijn. Maar op de korte termijn, de huidige zie ik , hoor ik, weet ik, van te eel doodzieke mensen ook jongeren nu, en mensen die nadien gehandicapt blijven. Dus welke keuze maak ik ? De onbekende en hopen op terug horeca open en muziek en dansen en vanalles wat nu niet meer mocht. . Of toch al ietske in die richting . Moeilijk hoor want ik ben gezond en wil feitelijk geen rommel in mijn lijf steken, maar ja....😟Beetje erg late reactie maar zag deze nu pas door een recent citaat.
Probleem is dat er ook vele mensen zijn die er jaren voor gestudeerd hebben en tegen het massaal vaccineren met een experimenteel vaccin zijn. Die consensus is er slechts binnen een bepaalde groep, ook al is dat misschien de grootste.
Iedereen maakt uiteindelijk een keuze gebaseerd op gevoel. Dat is menselijk. Je laat je leiden door je gevoel en gaat dan argumenten zoeken waarom dat gevoel juist is. Mensen zijn bovenal emotionele wezens. Je gaat dan bevestiging zoeken van de keuze die je eigenlijk al gemaakt had.
Zo maken velen nu een keuze uit angst. (Ook best begrijpelijk) Die angst bepaald de keuze. Vervolgens moet die keuze gerationaliseerd worden. En dan helpt het dat de consensus in de medische wetenschap is dat het verantwoord is massaal te vaccineren met experimentele vaccins en even te negeren dat er ook veel wetenschappers zijn die het daar totaal mee oneens zijn. En daarnaast om te vergeten dat er druk staat op wetenschappers en medisch personeel om mee te gaan in dit alles. Lonen en banen zijn er van afhankelijk.
Wat wel een feit is: dit is een experimenteel vaccin. Wat je ook beweerd, er is geen jarenlange testfase geweest. Die testfase is nu en eenieder die nu vaccineert is een van de test subjects. Om dan te stellen dat degenen die dit experimentele vaccin weigeren, anderen in gevaar brengen vind ik persoonlijk niet zo netjes. En zeker nu er verhalen zijn van complete uitbraken onder mensen die twee keer gevaccineerd zijn, moet dit vaccin in mijn ogen helemaal niet gepusht worden. Althans, dat is mijn mening erover.