Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
507 weergaven
18-5-2026
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Beetje erg late reactie maar zag deze nu pas door een recent citaat.

Probleem is dat er ook vele mensen zijn die er jaren voor gestudeerd hebben en tegen het massaal vaccineren met een experimenteel vaccin zijn. Die consensus is er slechts binnen een bepaalde groep, ook al is dat misschien de grootste.

Iedereen maakt uiteindelijk een keuze gebaseerd op gevoel. Dat is menselijk. Je laat je leiden door je gevoel en gaat dan argumenten zoeken waarom dat gevoel juist is. Mensen zijn bovenal emotionele wezens. Je gaat dan bevestiging zoeken van de keuze die je eigenlijk al gemaakt had.

Zo maken velen nu een keuze uit angst. (Ook best begrijpelijk) Die angst bepaald de keuze. Vervolgens moet die keuze gerationaliseerd worden. En dan helpt het dat de consensus in de medische wetenschap is dat het verantwoord is massaal te vaccineren met experimentele vaccins en even te negeren dat er ook veel wetenschappers zijn die het daar totaal mee oneens zijn. En daarnaast om te vergeten dat er druk staat op wetenschappers en medisch personeel om mee te gaan in dit alles. Lonen en banen zijn er van afhankelijk.

Wat wel een feit is: dit is een experimenteel vaccin. Wat je ook beweerd, er is geen jarenlange testfase geweest. Die testfase is nu en eenieder die nu vaccineert is een van de test subjects. Om dan te stellen dat degenen die dit experimentele vaccin weigeren, anderen in gevaar brengen vind ik persoonlijk niet zo netjes. En zeker nu er verhalen zijn van complete uitbraken onder mensen die twee keer gevaccineerd zijn, moet dit vaccin in mijn ogen helemaal niet gepusht worden. Althans, dat is mijn mening erover.
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk, is een experimenteel vaccin. Maar wel in verschillende labos overal ter wereld zijn ze op de kar gesprongen tegen de Covid. En ok we weten niet 100% duidelijk wat op lge termijn. Maar op de korte termijn, de huidige zie ik , hoor ik, weet ik, van te eel doodzieke mensen ook jongeren nu, en mensen die nadien gehandicapt blijven. Dus welke keuze maak ik ? De onbekende en hopen op terug horeca open en muziek en dansen en vanalles wat nu niet meer mocht. . Of toch al ietske in die richting . Moeilijk hoor want ik ben gezond en wil feitelijk geen rommel in mijn lijf steken, maar ja....😟
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hija de la luna 1 zei:
Je hebt gelijk, is een experimenteel vaccin. Maar wel in verschillende labos overal ter wereld zijn ze op de kar gesprongen tegen de Covid. En ok we weten niet 100% duidelijk wat op lge termijn. Maar op de korte termijn, de huidige zie ik , hoor ik, weet ik, van te eel doodzieke mensen ook jongeren nu, en mensen die nadien gehandicapt blijven. Dus welke keuze maak ik ? De onbekende en hopen op terug horeca open en muziek en dansen en vanalles wat nu niet meer mocht. . Of toch al ietske in die richting . Moeilijk hoor want ik ben gezond en wil feitelijk geen rommel in mijn lijf steken, maar ja....😟
Klik om te vergroten...
Je koopt eigenlijk de vrijheden die je al had, terug. Door iets te doen waar je eigenlijk twijfels over hebt. En je geeft de overheid de bevoegdheid om deze vrijheden elk moment weer in te trekken. Die bevoegdheid hebben we ze eigenlijk al gegeven. Het volk heeft de echte macht maar realiseert zich dit niet. Als we dit verhaal massaal niet accepteren, staan we morgen al te dansen op festivals, zijn de winkels weer open, etc. Maar we vestigen onze hoop liever op een overheid die al een jaar lang compleet het tegenovergestelde doet van wat het steeds zegt. Tja... Good luck with that.

Ziektes horen trouwens bij het leven. Natuurlijk zijn er ernstig zieken, maar wat zijn de cijfers? De percentages? Stapelen de lijken zich in de straten op? Is het beleid proportioneel met de werkelijkheid van deze pandemie?

Mijn mening maar hoor.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Mindless hoe denk jij over het Jansen vaccin? Die zou ik in tegenstelling tot de anderen nog willen overwegen, ondanks ik het vaccineren atm nutteloos vind aangezien het Corona virus gewoon blijft muteren en de consensus is dat deze elk jaar terug blijft komen. Elk jaar vaccineren dan? No thanks, doen we met de griep ook niet voor iedereen!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
5-ReMI-DMT zei:
@Mindless hoe denk jij over het Jansen vaccin? Die zou ik in tegenstelling tot de anderen nog willen overwegen, ondanks ik het vaccineren atm nutteloos vind aangezien het Corona virus gewoon blijft muteren en de consensus is dat deze elk jaar terug blijft komen. Elk jaar vaccineren dan? No thanks, doen we met de griep ook niet voor iedereen!
Klik om te vergroten...
Had er van gehoord maar heb me er nog niet voldoende in verdiept.

Maar ik ga sowieso niet vaccineren, omdat dit anders inderdaad een terugkomend iets is door mutaties. We moeten denk ik juist uit dit hele sfeertje van "corona verslaan" komen. Daarnaast vind ik corona ook gewoon niet gevaarlijk genoeg om me ervoor te vaccineren.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#5
ja ik ga wel om die prik,ben niet jong meer
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
joetsie zei:
ja ik ga wel om die prik,ben niet jong meer
Klik om te vergroten...
Durf je astrazeneca aan?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Had er van gehoord maar heb me er nog niet voldoende in verdiept.

Maar ik ga sowieso niet vaccineren, omdat dit anders inderdaad een terugkomend iets is door mutaties. We moeten denk ik juist uit dit hele sfeertje van "corona verslaan" komen. Daarnaast vind ik corona ook gewoon niet gevaarlijk genoeg om me ervoor te vaccineren.
Klik om te vergroten...
Same! Vooral niet omdat in vele gevallen, mensen die extra risico lopen, dit deels zelf in de hand hebben.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Durf je astrazeneca aan?
Klik om te vergroten...
Eigelijk niet....mijn man krijgt hem volgende week.....kijk hoe het bij hem werkt
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
joetsie zei:
Eigelijk niet....
Klik om te vergroten...
Mijn ouders ook niet. Zij wachten er nog mee.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pheifer is wel goed
Mindless zei:
Mijn ouders ook niet. Zij wachten er nog mee.
Klik om te vergroten...
Hoe oud zijn ze als k vragen mag?
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#11
Morgen mijn vaccin.. stress! Ik heb een vraagje daarrond: ik krijg morgen,15/04 dus mn eerste dosis en zou 8/05 een xtc pil nemen. Zou dit kwaad kunnen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
joetsie zei:
Pheifer is wel goed

Hoe oud zijn ze als k vragen mag?
Klik om te vergroten...
61 en 62, dus ze mogen op zich Astrazeneca, maar hoop dat ze het niet doen. Maar ze worden toch wel een keer omgepraat, zo zijn ze wel.

Het is trouwens Pfizer, Pheiffer wil je niet hebben. :wink:
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
61 en 62, dus ze mogen op zich Astrazeneca, maar hoop dat ze het niet doen. Maar ze worden toch wel een keer omgepraat, zo zijn ze wel.

Het is trouwens Pfizer, Pheiffer wil je niet hebben. :wink:
Klik om te vergroten...
ja pfizer ,Die andere is de ziekte van pheiffer.Nou ik ben ook boven de 60 plus.Bedankt voor je antwoord!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#15
Voor mij donderdag de eerste prik van pfizer, zo lang getwijfeld om het te doen ja of nee. Ik heb amper spuiten gekregen in mn leven omdat ik als baby gereageerd heb met een hersenvliesontsteking op een spuit. Ik heb een pijnlijk lichaam en drager van astma maar ik ben weinig ziek... corona is nog niet tot bij mij geraakt dus ik weet niet hoe ik zal zijn moest ik dit hebben. Ik sta er niet volledig achter om de spuit te doen maar zal met een klein hartje toch gaan. Als je nadenkt mensen, alle dokters en verplegers zijn eerst gegaan als beurt. Moest dit vaccin zo een risico zijn voor onze gezondheid zou dit toch niet gaan? dan leven we id toekomst met zieke dokters en verplegers volgens de fantasie van sommigen hier. Ik hoop dat ik de juiste stap zet.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik snap de angst van mensen over bijwerkingen van vaccins sowieso, en twijfel over de ernst voor jonge en gezonde mensen. Zijn er ook mensen die bang zijn voor genetische manipulatie van mensen?

Het is een lastig onderwerp maar het is dus weldegelijk mogelijk! Sommige virussen kunnen zich van nature nestelen in het menselijk DNA, zonder schade aan te richten (zoek maar op: lysergene cyclus).

Als iemand interesse heeft, ik heb een video gezien over iemand die zichzelf genetisch manipuleerde met een zelf gecreëerd virus. Hij maakte zichzelf lactose tolerant door een virus tot zich te nemen die zich nestelde in cellen in zijn ingewanden, die er voor zorgde dat deze het enzym lactase(wat lactose afbreekt tot glucose, waar je lichaam gebruikt voor energie) aanmaakte, wat voorheen dus niet gebeurde. Super goed doel in dit geval, maar je ziet dat het vatbaar is voor slechte doeleinden.

Ik zie zelf geen manier voor een kwaad doel, maar ik weet er dan nog lang niet genoeg over. Weet iemand hier meer over, of is iemand hier bang voor? En waarom dan?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hiyou zei:
Voor mij donderdag de eerste prik van pfizer, zo lang getwijfeld om het te doen ja of nee. Ik heb amper spuiten gekregen in mn leven omdat ik als baby gereageerd heb met een hersenvliesontsteking op een spuit. Ik heb een pijnlijk lichaam en drager van astma maar ik ben weinig ziek... corona is nog niet tot bij mij geraakt dus ik weet niet hoe ik zal zijn moest ik dit hebben. Ik sta er niet volledig achter om de spuit te doen maar zal met een klein hartje toch gaan. Als je nadenkt mensen, alle dokters en verplegers zijn eerst gegaan als beurt. Moest dit vaccin zo een risico zijn voor onze gezondheid zou dit toch niet gaan? dan leven we id toekomst met zieke dokters en verplegers volgens de fantasie van sommigen hier. Ik hoop dat ik de juiste stap zet.
Klik om te vergroten...
Je neemt het omdat je in de risicogroep zit door je astma? Want anders is corona niet zo risicovol. 98% zal prima herstellen. Alleen echt ouderen met andere onderliggende ziekten hebben grote kans er niet van te herstellen.

Ik geloof er ook niet in dat het vaccin erop gemaakt is ons massaal ziek en onvruchtbaar te maken, zoals wel gezegd wordt. Vind dat wel een heel para gedachte. Maar het blijft wel een experimenteel iets waarvoor jij de proefpersoon bent en dat voor zo'n relatief ongevaarlijk virus als corona. Denk je dat jij een groot risico neemt met corona?

Veel zorgpersoneel wil het ook niet trouwens. Meer dan 30% als ik het me goed herinner.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rivalrie zei:
Ben het helemaal eens met wat je hier plaatst. Vaccineren leidt tot muteren waardoor je weer nieuwe vaccins moet ontwikkelen. We kunnen beter accepteren dat corona de nieuwe permanente griep is. Het zal nooit weggaan.
Klik om te vergroten...
Een virus laten rondverspreiden zorgt ook voor mutaties, bij elke vermenigvuldiging kan er een mutatie optreden.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hiyou zei:
Mijn 2de dosis is 20mei, 12 dagen later dus. Lijkt dit oke?
Klik om te vergroten...
Ja denk het wel
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Cerberus zei:
Ja denk het wel
Klik om te vergroten...
Je hebt er nu drie nodig hoor..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6970717273...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."