Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
508 weergaven
18-5-2026
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#1
GeEFmEDiEShIzzLe zei:
Sarcastisch bedoelt neem ik aan...
Klik om te vergroten...
Nee? De manier om het virus niet te laten verspreiden en muteren is zorgen dat er zo min mogelijk besmettingen zijn. Als er op sommige regels nou daadwerkelijk gehandhaafd werd en boetes op stonden dan zou dat uiteraard resulteren in minder besmettingen, wat op zijn beurt weer zorgt voor het eerder opheffen van maatregelen en we sneller terug gaan naar het oude normaal.

Ik begrijp volkomen dat mensen de regels niet strict naleven, af en toe wat meer bezoek dan mogelijk of toch nog even wat later thuis zijn dan "mag", dat is humaan. Maar als je gewoon je gezonde verstand gebruikt en met z'n alle ons best doen om de besmettingen in te dammen dan profiteren we in the long run daar van. Ondanks dat mensen denken dat de overheid alleen maar tegen ons is en ons in bedwang wil houden hebben zij daar ook niks aan. Duizenden doden en de economie kapot zit niemand op te wachten, de top van de wereld ook niet. De top van de wereld bezit immers een groot deel van de aandelen markt en covid heeft ervoor gezorgd dat de aandelen gekelderd waren uiteraard. Maar goed, ik ga mensen die denken dat het allemaal een opgezet plan is om ons te treiteren en weet ik het allemaal toch niet overtuigen dat wij daadwerkelijk de verspreiding en maatregelen deels in onze hand hebben.

Ontopic: Mijn moeder die chronische kanker heeft heeft gister Pfizer opgehaald. Erg blij mee, ze heeft al niet zo lang meer door kanker maar het zou toch zuur zijn als ze eerder de pan uit zou gaan doordat ze het virus zou oplopen.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Buu zei:
Nee? De manier om het virus niet te laten verspreiden en muteren is zorgen dat er zo min mogelijk besmettingen zijn. Als er op sommige regels nou daadwerkelijk gehandhaafd werd en boetes op stonden dan zou dat uiteraard resulteren in minder besmettingen, wat op zijn beurt weer zorgt voor het eerder opheffen van maatregelen en we sneller terug gaan naar het oude normaal.

Ik begrijp volkomen dat mensen de regels niet strict naleven, af en toe wat meer bezoek dan mogelijk of toch nog even wat later thuis zijn dan "mag", dat is humaan. Maar als je gewoon je gezonde verstand gebruikt en met z'n alle ons best doen om de besmettingen in te dammen dan profiteren we in the long run daar van. Ondanks dat mensen denken dat de overheid alleen maar tegen ons is en ons in bedwang wil houden hebben zij daar ook niks aan. Duizenden doden en de economie kapot zit niemand op te wachten, de top van de wereld ook niet. De top van de wereld bezit immers een groot deel van de aandelen markt en covid heeft ervoor gezorgd dat de aandelen gekelderd waren uiteraard. Maar goed, ik ga mensen die denken dat het allemaal een opgezet plan is om ons te treiteren en weet ik het allemaal toch niet overtuigen dat wij daadwerkelijk de verspreiding en maatregelen deels in onze hand hebben.

Ontopic: Mijn moeder die chronische kanker heeft heeft gister Pfizer opgehaald. Erg blij mee, ze heeft al niet zo lang meer door kanker maar het zou toch zuur zijn als ze eerder de pan uit zou gaan doordat ze het virus zou oplopen.
Klik om te vergroten...
Prima, nu nog twee spuiten, en dan is het nog geen garantie voor een complete bescherming tegen het virus. Maar denk je nou echt dat binnen zitten je gaat beschermen tegen een virus wat zich verspreidt door de lucht? Ik heb er mijn vraagtekens bij.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#3
GeEFmEDiEShIzzLe zei:
Prima, nu nog twee spuiten, en dan is het nog geen garantie voor een complete bescherming tegen het virus. Maar denk je nou echt dat binnen zitten je gaat beschermen tegen een virus wat zich verspreidt door de lucht? Ik heb er mijn vraagtekens bij.
Klik om te vergroten...
Er is genoeg data beschikbaar dat de vaccins uitstekend werken tegen zowel de besmetting als ziekenhuisopnames, dus ziekteverloop. Wat is dat nou weer voor een nonsense argument dat je niet 100% beschermt bent tegen het virus? Wat is er beter dan 0%, juist 60-90%, dus er is geen enkel reden om het vaccin over te slaan.

Als je jezelf isoleert dan kan je het virus niet verspreiden, period. Zoals ik zei is het humaan om jezelf niet te isoleren. Maar je kan wel je best te doen om niet naar keetfeestjes te gaan, elke dag overal op de koffie en gewoon zorgen dat je de basis regels zoals afstand houden in acht neemt. Honderd procent voorkomen van infecties doe je niet, maar je kan wel je best doen. Dat jij en ik gezonde mensen zijn (hoop ik dan voor je) die waarschijnlijk niet zoveel van het virus voelen op wat griep verschijnselen na doet er niet zo toe. Je zou maar net diegene zijn die wel ernstige complicaties ervan overhoudt terwijl je het relatief simpel had kunnen voorkomen. Door A, de basis regels in acht te houden of B, gewoon je vaccin te nemen.

En doe je het niet voor jezelf, dan doe je het voor mijn moeder bijvoorbeeld. Chemo zorgt ervoor dat de kanker al een jaar stabiel is, maar covid daar bovenop zou haar wel de das om doen. En dat terwijl zij midden 50 is, en zo zijn er nog genoeg voorbeelden.

Ik weet hoe kut het is, ik mis de sportschool vrezelijk, ik mis mijn geliefde festivals. Maar je doet er niks aan, het enige aandeel wat je hebt in te zorgen dat jij en ik onze hobby's en passies weer kunnen uitoefenen en weer een bruisend sociaal leven kunnen hebben is door te zorgen dat wij de kans op verspreiding van het virus indammen.

En dan kom ik weer bij de boete van quarantaineplicht. Als iedereen die mogelijk het virus verspreidt doordat ze geïnfecteerd is tijdens die periode nou in isolatie zouden gaan (of beboet worden, dan doen ze het vaak wel) dan zorg je er voor we eerder van deze shitshow af zijn. Maar helaas zijn mensen koppig en denken ze alleen aan hun zelf. Zo moeilijk is het niet om te zorgen dat je anderen niet infecteerd en een paar simpele regels naleven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Al die illegale feesten....tsja.
Ik doe er en zou er ook niet aan mee.
Hier ligt nu echt een dik probleem.
Ondanks alle regels van nu zien we, dat de dagelijkse besmettingen qua aantal, rond de 8000(!!) Blijven liggen.
Daaruit leid ik af, dat ergens anders er iets danig de mist in gaat.
Je zou kunnen zeggen, die regels die maken de economie kapot, en ze helpen bijna niet.
Dus moeten we het anders aanpakken, en het enige, wat dat zou kunnen zijn is: vaccineren. Of we dat nou leuk vinden, of niet.
En ja, je kunt het niet verplichten. Dat is waar.
Diegenen, die er tegen zijn, wat is een goed alternatief? Nou?
We kunnen zo iig niet doorgaan..
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik houd mij ook aan de regels,en laat mij vaccineren
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#6
en je hoort nu ook op de tv van ziekenhuis verzorgers ic afdelingen, dat de leeftijd vd ic patienten zich situeert rond de VEERTIGERS... nog actieve mensen.....dus dan wordt het heel close tegen mijn leefwereld en gaat het niet meer om zwakke ouderen alleen. Ik vind het ook rot om in mijn lichaam nu iets te laten spuiten dat ik niet echt wil, ben gezond...maar ik kan niet blijven leven zoals nu. Ik wil terug sociale contacten. Ja IK 😟 En ik overleef het zelf niet als mijn man eraan zou sterven....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Dus moeten we het anders aanpakken, en het enige, wat dat zou kunnen zijn is: vaccineren. Of we dat nou leuk vinden, of niet.
Klik om te vergroten...
Is Hugo dan toch in je hoofd gekropen?

De Zandman zei:
En ja, je kunt het niet verplichten. Dat is waar.
Klik om te vergroten...
Maar dat doen ze, indirect, met het coronapaspoort. Eerst door niet-essentiële zaken op voorwaarde van een vaccinatiebewijs toegankelijk te maken en daarna (waarschijnlijk) essentiële zaken.

De Zandman zei:
Diegenen, die er tegen zijn, wat is een goed alternatief? Nou?
Klik om te vergroten...
Ten eerste de tv niet meer aanzetten. Als er genoeg burgerlijke ongehoorzaamheid was geweest, waren ze gedwongen geweest om wél de IC capaciteit op te schroeven.

Trouwens, in een tijd van crisis in de zorg 40 zorgmedewerkers naar Curaçao sturen? Echt!? In een echte crisis in eigen land kun je niet 1 medewerker missen, zou je niet bezuinigen op de zorg en zou je in ieder geval begínnen met opleiden van meer zorgpersoneel en regelen van meer bedden. Maar wat doet Nederland? We investeren 1,1 miljard in toegangstesten... Een test en vaccinatie samenleving is het nieuwe normaal. Het wordt gebracht als een weg terug naar het oude normaal en mensen geloven het.

Ik hoop echt dat ik het allemaal mis heb.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat er veel meer mensen hopen dat dit scenario niet het goede is.
Hugo kruipt nooit en te nimmer in mijn hoofd.
Deze man mag met mij eens een sloten en speedmars lopen met 50 pond bepakking.
Eens zien hoe dit hem af gaat.
Want het is een schlemiel van de bovenste plank!
Ik kan helaas geen goed alternatief bedenken om covid weg te krijgen, dan met die vaccins.
Wie dat wel heeft, nodig ik uit, om dit te delen.
en idd, dat vaccinatie paspoort, dat komt er.
linksom of rechtsom, en anders persen de landen om ons heen dat er wel door...
Verder ga ik een heel eind met je mee in jouw visie @ Mindless...
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Is Hugo dan toch in je hoofd gekropen?


Maar dat doen ze, indirect, met het coronapaspoort. Eerst door niet-essentiële zaken op voorwaarde van een vaccinatiebewijs toegankelijk te maken en daarna (waarschijnlijk) essentiële zaken.


Ten eerste de tv niet meer aanzetten. Als er genoeg burgerlijke ongehoorzaamheid was geweest, waren ze gedwongen geweest om wél de IC capaciteit op te schroeven.

Trouwens, in een tijd van crisis in de zorg 40 zorgmedewerkers naar Curaçao sturen? Echt!? In een echte crisis in eigen land kun je niet 1 medewerker missen, zou je niet bezuinigen op de zorg en zou je in ieder geval begínnen met opleiden van meer zorgpersoneel en regelen van meer bedden. Maar wat doet Nederland? We investeren 1,1 miljard in toegangstesten... Een test en vaccinatie samenleving is het nieuwe normaal. Het wordt gebracht als een weg terug naar het oude normaal en mensen geloven het.

Ik hoop echt dat ik het allemaal mis heb.
Klik om te vergroten...

Maar ze proberen toch aan alle kanten de ic capaciteit op te schroeven? Alleen als praktisch al je personeel een burn out heeft en je niet genoeg gespecialiseerd personeel hebt is dat lastig. Opleiden tot ic verpleegkundige duurt meerdere jaren plus je bent dan mensen kwijt die de degenen in opleiding moeten begeleiden.
Curaçao is onderdeel van het koninkrijk, vind het terecht dat we mensen daar niet (letterlijk) laten stikken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mappie88 zei:
Maar ze proberen toch aan alle kanten de ic capaciteit op te schroeven?
Klik om te vergroten...
Niet vanaf het begin.

Mappie88 zei:
Alleen als praktisch al je personeel een burn out heeft en je niet genoeg gespecialiseerd personeel hebt is dat lastig. Opleiden tot ic verpleegkundige duurt meerdere jaren plus je bent dan mensen kwijt die de degenen in opleiding moeten begeleiden.
Klik om te vergroten...
Corona duurt nu ook al een jaar en zal voortduren, waren ze nou in ieder veel eerder geval begonnen... Dan ook zo'n Gommers met zo'n absurde uitspraak dat de capaciteit niet drastisch vergroot moet worden, omdat, ik citeer:

"Nee, want er is niks zo erg dat als wij straks IC bedden hebben en allerlei personeel opgeleid en er zijn geen patiënten. Dan verveel je je dood, dat hou je niet lang vol."

Seriously? Niets zo erg!?

Mappie88 zei:
Curaçao is onderdeel van het koninkrijk, vind het terecht dat we mensen daar niet (letterlijk) laten stikken.
Klik om te vergroten...
Dat is waar, maar toch: als we hier zoals ze zeggen de boel niet aankunnen, hoe kunnen ze dan überhaupt 40 mensen optrommelen!? Mensen die absoluut nodig zijn om de situatie hier te handelen, toch kunnen wegsturen.

Heel veel strookt gewoon de hele tijd niet met elkaar. En dit zijn geen afzonderlijke dingen, er zijn een jaar lang constant enorme tegenstrijdigheden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Corona duurt nu ook al een jaar en zal voortduren........
Klik om te vergroten...
Mindless zei:
Dan ook zo'n Gommers met zo'n absurde uitspraak dat de capaciteit niet drastisch vergroot moet worden, omdat, ik citeer:

"Nee, want er is niks zo erg dat als wij straks IC bedden hebben en allerlei personeel opgeleid en er zijn geen patiënten. Dan verveel je je dood, dat hou je niet lang vol."
Heel veel strookt gewoon de hele tijd niet met elkaar. En dit zijn geen afzonderlijke dingen, er zijn een jaar lang constant enorme tegenstrijdigheden.
Klik om te vergroten...
de bovenstaande ingekorte post van @ Mindless vind ik één van de hamerslag, die de bekende spijker met eenslag, recht op zijn kop raakt, en in de plank verdwijnt.
De geciteerde uitspraak van Gommers vind ik één van de meest idiote, stupidissio uitspraken, die ik in de hele corona shitbende gedaan is.
" je gaat je vervelen als er straks weinig of geen cliënten meer zijn met corona op de IC.
Is deze Gommers dan helemaal krankzinnig geworden?
Dat moet haast wel...malloot dat het is...
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Geen handige uitspraak indd, maar ergens snap ik zijn punt ook wel weer.
Opleiden kost meerdere jaren, dus tegen de tijd dat al die mensen er klaar voor zijn dan hebben we -hopelijk- door middel van vaccineren de crisis bedwongen en dan lopen de ic's niet meer over. Dan heb je dus hele sloot mensen die indd aan het wortelschieten zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mappie88 zei:
Geen handige uitspraak indd, maar ergens snap ik zijn punt ook wel weer.
Opleiden kost meerdere jaren, dus tegen de tijd dat al die mensen er klaar voor zijn dan hebben we -hopelijk- door middel van vaccineren de crisis bedwongen en dan lopen de ic's niet meer over. Dan heb je dus hele sloot mensen die indd aan het wortelschieten zijn.
Klik om te vergroten...

Dit was in september 2020. Toen was er nog helemaal geen plan om de crisis op te lossen met vaccins toch? Of stiekem toch wel?

Het ding is dat dit tegenover het op slot zetten van een gehele maatschappij staat. Waar hébben we het over? Die paar mensen die zich dan mogelijk zouden vervelen tegenover het rampbeleid waar we nu onder leven, wat onze economie, samenleving en talloze individuele levens en bedrijven verwoest... Dat zorgpersoneel zou dan altijd ook nog omgeschoold kunnen worden hè.

Ik keek zonet de onderstaande video. Komt ditzelfde voorbeeld van Gommers ook in voor.



Dit is wat er aan de hand is. Een OMT dat veel teveel macht heeft gekregen en afwegingen maakt over dingen waar het zelf geen verstand van heeft. Het ziet met tunnelvisie naar dingen (het virus bedwingen). Dat is op zichzelf oké, zoveel instanties kijken met tunnelvisie naar de wereld omdat ze een bepaalde expertise hebben, maar dat betekent niet dat ze overal de juiste beslissingen over kunnen maken als de hoogste macht zijnde. We zien de resultaten ervan terug in de huidige samenleving. Het is 1 grote zooi geworden...
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Dit was in september 2020. Toen was er nog helemaal geen plan om de crisis op te lossen met vaccins toch? Of stiekem toch wel?

Het ding is dat dit tegenover het op slot zetten van een gehele maatschappij staat. Waar hébben we het over? Die paar mensen die zich dan mogelijk zouden vervelen tegenover het rampbeleid waar we nu onder leven, wat onze economie, samenleving en talloze individuele levens en bedrijven verwoest... Dat zorgpersoneel zou dan altijd ook nog omgeschoold kunnen worden hè.

Ik keek zonet de onderstaande video. Komt ditzelfde voorbeeld van Gommers ook in voor.



Dit is wat er aan de hand is. Een OMT dat veel teveel macht heeft gekregen en afwegingen maakt over dingen waar het zelf geen verstand van heeft. Het ziet met tunnelvisie naar dingen (het virus bedwingen). Dat is op zichzelf oké, zoveel instanties kijken met tunnelvisie naar de wereld omdat ze een bepaalde expertise hebben, maar dat betekent niet dat ze overal de juiste beslissingen over kunnen maken als de hoogste macht zijnde. We zien de resultaten ervan terug in de huidige samenleving. Het is 1 grote zooi geworden...
Klik om te vergroten...

Maar dat maakt toch niet uit of het september 2020 was? Hoe dan ook gaat men er vanuit dat we middels maatregelen niet nog 3 jaar in deze crisis zitten denk ik? In april 2020 werd in het nieuws al gesproken over de mogelijkheden van vaccins, in augustus werd er al getest.

Anyways: Je zou dus nooit op tijd zijn geweest met opleiden. Als je 18 maanden doet over die opleiding dan heb je er toch niks aan nu? Dat heeft niet echt invloed op het beleid behalve dat je nu dan nog meer mensen kwijt zou zijn die dan ook nog eens als die verpleegkundigen moeten opleiden.
Dan heb je tegen het einde van de pandemie iedereen opgeleid en moet je ze ook nog eens gaan omscholen. Dat is dubbel verliezen.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Grappig dat in crisistijd het maken van een vaccin extreem bespoedigd kan worden, maar het opleiden van IC medewerkers niet...

Uiteindelijk zitten we in deze lockdown voor de zorg. Een zorg die in eerste instantie al beter voorbereid zou moeten zijn op een dergelijke crisis.

En je hebt het over het einde van de pandemie, maar het duurt nu ook al veel langer dan ze eerst hadden verwacht hè.
Klik om te vergroten...

Ic mensen opleiden is wel hele andere tak van sport..plus de vaccins lagen er gedeeltelijk al, het testen is versneld. Dat is wel anders dan iemand in praktijk moeten meenemen met levensreddende ic handelingen. Je wil idealiter niet dat je verpleegkundige 10 seconde heeft gezien hoe intuberen werkt en dan maar wat gaat doen oid.

Nee maar dat is het punt ook, niemand had een glazen bol , dus alles wat we eigenlijk jaren geleden hadden moeten doen (en dat is ook wel zo, het afbreken van de zorg afgelopen jaren is uiteraard schandalig) hebben we nu niet zoveel aan want we zitten nu al met de gebakken peren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mappie88 zei:
Maar dat maakt toch niet uit of het september 2020 was? Hoe dan ook gaat men er vanuit dat we middels maatregelen niet nog 3 jaar in deze crisis zitten denk ik? In april 2020 werd in het nieuws al gesproken over de mogelijkheden van vaccins, in augustus werd er al getest.

Anyways: Je zou dus nooit op tijd zijn geweest met opleiden. Als je 18 maanden doet over die opleiding dan heb je er toch niks aan nu? Dat heeft niet echt invloed op het beleid behalve dat je nu dan nog meer mensen kwijt zou zijn die dan ook nog eens als die verpleegkundigen moeten opleiden.
Dan heb je tegen het einde van de pandemie iedereen opgeleid en moet je ze ook nog eens gaan omscholen. Dat is dubbel verliezen.
Klik om te vergroten...

Grappig dat in crisistijd het maken van een vaccin extreem bespoedigd kan worden, maar het opleiden van IC medewerkers niet...

Uiteindelijk zitten we in deze lockdown voor de zorg. Een zorg die in eerste instantie al beter voorbereid zou moeten zijn op een dergelijke crisis.

En je hebt het over het einde van de pandemie, maar het duurt nu ook al veel langer dan ze eerst hadden verwacht hè.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mappie88 zei:
Ic mensen opleiden is wel hele andere tak van sport..plus de vaccins lagen er gedeeltelijk al, het testen is versneld. Dat is wel anders dan iemand in praktijk moeten meenemen met levensreddende ic handelingen. Je wil idealiter niet dat je verpleegkundige 10 seconde heeft gezien hoe intuberen werkt en dan maar wat gaat doen oid.
Klik om te vergroten...
Je zult het vast ook beter weten dan ik, jij werkte in de zorg toch? Maar bijvoorbeeld van 1,5 jaar naar 0,5 jaar in een soort spoedtraject dan? Of zoals waar we het eerder hadden, door het leger in te zetten. Of wát dan ook, alles behalve je hele land maanden en maanden dichtsmijten.

Mappie88 zei:
Nee maar dat is het punt ook, niemand had een glazen bol , dus alles wat we eigenlijk jaren geleden hadden moeten doen (en dat is ook wel zo, het afbreken van de zorg afgelopen jaren is uiteraard schandalig) hebben we nu niet zoveel aan want we zitten nu al met de gebakken peren.
Klik om te vergroten...
Niemand had een glazen bol, maar het is nu al heel lang eigenlijk best voorspelbaar wat ze steeds zullen gaan doen. Er is een terugkerend patroon waarmee ze steeds dingen invoeren.

En de waarschuwingen zijn er ook echt wel geweest, al heel vroeg al.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Nee hoor. Het westen is vol. De wereld nog lang niet. Neem bv Mongolië, 40x groter als Nederland en maar 3,2 miljoen inwoners. Grote delen van Afrika en zuid Amerika is nog leeg. We kiezen voor hutje mutje gaan wonen ipv verdelen.
Klik om te vergroten...
Dan noem je ook wel gebieden waar werkelijk niets groeit :tongueout:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
Dan noem je ook wel gebieden waar werkelijk niets groeit :tongueout:
Klik om te vergroten...
Ben er geweest en tis goed te doen. Er leven zelfs mensen in woestijnen en kale sneeuw plaatsen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Ben er geweest en tis goed te doen. Er leven zelfs mensen in woestijnen en kale sneeuw plaatsen.
Klik om te vergroten...
Zal wel niet voor niets zijn dat er maar 3 miljoen mensen leven...

Leuk feitje trouwens. Wist ik niet. Mongolië is zeker geen klein land. Wat een immens verschil met China qua bevolking! (1,4 miljard!) China is nog wel een stuk groter, maar zelfs dan heeft het veeel meer inwoners per vierkante meter.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7071727374...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."