#1
Nee? De manier om het virus niet te laten verspreiden en muteren is zorgen dat er zo min mogelijk besmettingen zijn. Als er op sommige regels nou daadwerkelijk gehandhaafd werd en boetes op stonden dan zou dat uiteraard resulteren in minder besmettingen, wat op zijn beurt weer zorgt voor het eerder opheffen van maatregelen en we sneller terug gaan naar het oude normaal.Sarcastisch bedoelt neem ik aan...
Ik begrijp volkomen dat mensen de regels niet strict naleven, af en toe wat meer bezoek dan mogelijk of toch nog even wat later thuis zijn dan "mag", dat is humaan. Maar als je gewoon je gezonde verstand gebruikt en met z'n alle ons best doen om de besmettingen in te dammen dan profiteren we in the long run daar van. Ondanks dat mensen denken dat de overheid alleen maar tegen ons is en ons in bedwang wil houden hebben zij daar ook niks aan. Duizenden doden en de economie kapot zit niemand op te wachten, de top van de wereld ook niet. De top van de wereld bezit immers een groot deel van de aandelen markt en covid heeft ervoor gezorgd dat de aandelen gekelderd waren uiteraard. Maar goed, ik ga mensen die denken dat het allemaal een opgezet plan is om ons te treiteren en weet ik het allemaal toch niet overtuigen dat wij daadwerkelijk de verspreiding en maatregelen deels in onze hand hebben.
Ontopic: Mijn moeder die chronische kanker heeft heeft gister Pfizer opgehaald. Erg blij mee, ze heeft al niet zo lang meer door kanker maar het zou toch zuur zijn als ze eerder de pan uit zou gaan doordat ze het virus zou oplopen.