Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hi, Nieuw hier Ik denk dat de discussie over wel of niet vaccineren niet zoveel nut heeft. Er is vrije keus om je te laten vaccineren en als ongeveer 60% dat wel laat doen zou het al een voldoende dekkingsgraad hebben om lockdowns te versoepelen. Er is natuurlijk ook een deel die antistoffen hebben omdat ze corona gehad hebben. Ik heb het vaccin al gehad en heb genoeg redenen om dat te doen. Wat vooral lastig is imho, is dat de discussies niet meer 'fatsoenlijk' kunnen. Het 'Argee to disagree' is volledig van de aardkloot verdwenen. Waarom zijn mensen van beide partijen niet in staat om een mening van een ander te accepteren? En het daar dan op een normale manier over te hebben? Het is triest om de verdeeldheid zo te zien. De groep die het vaccin wel neemt is dan hypothetisch gezien bereid om de risico's te nemen wat voor de niet vaccineren groep als argument telt om het niet te doen, en de groep die niet vaccineert is bereid om de gevolgen van het niet vaccineren te accepteren. Waar is hier de discussie in? Het vergaande controleren van mensen wat nog als argument wordt aangehaald is volgens mij theoretisch gezien onmogelijk, omdat er altijd een groep is die het tegenovergestelde doet. There is always a bias. Ik hoop niet dat ik meteen afgeschoten wordt nu hier :') En ook al las ik regelmatig zonder account mee, forgive me voor n00bpraktijken <3"
"Dank, Maar denk je niet dat het onderscheid maken in wel of niet gevaccineerden van tijdelijke aard is? Ik bedoel het is voor iedereen beter als winkels, horeca, musea etc weer open kunnen voor een deel. Ik denk niet dat dat vanuit medisch oogpunt aangedragen wordt. Sowieso gaan ze dat niet doen denk ik voordat die 60% daadwerkelijk behaald is, maar dat is speculatie. Ook is op die manier de overload aan patiënten in de ziekenhuis weg en krijgt de reguliere zorg de kans om schade in te halen en te beperken waar dat inmiddels hard nodig is. Ik begrijp de beladenheid van zo'n beslissing volkomen en durf zelfs wel te zeggen dat ik het ook een beperking vind van, maar het langzaam weer opstarten van de economie is ook erg nodig. Dat valt dan wel een beetje onder 'het grotere goed' waar je het over hebt. Ik wil ook geen hokjes plaatsen, ik denk dat dat wel duidelijk naar voren kwam in mijn vorige post. Het was meer meta gericht; niet de discussie zelf maar opening tot gesprek over hoe de discussie gevoerd wordt. We hebben allemaal een andere kijk erop en dat moeten we van elkaar respecteren. Maar ook dat is slechts mijn mening Ook kun je nooit 17,5 miljoen mensen tegemoetkomen in beleidsvoering dus er is geen goed of kwaad te kiezen. Je zal de beslissing maar moeten maken. We zijn allemaal op een andere manier geraakt door COVID-19 en men spreekt vanuit die ervaring, Ik zou zeggen luister naar elkaar en leer van elkaar in plaats van continue te overschreeuwen en te beargumenteren waarom de ander 'ongelijk' heeft.. Dank voor je reactie"
"Maar dat is toch speculeren?. Je kan mensen niet verplichten om zich te laten vaccineren. Ik geloof oprecht ook niet dat ze dat gaan doen. Maar het gevoel begrijp ik volkomen. Het openstellen van toegang voor mensen met een bewijs is ook sowieso niet te handhaven. Ik geloof ook niet dat het heel democratisch is. Ook hier heb je schreeuwerds, met zoals alles, die dat heel hard roepen. Ik zou het afwachten en dan pas een keuze maken. Voordat we op een veilige vaccinatiegraad zitten zijn we wel een paar maanden verder. Een pluspunt is wel dat virussen in de zomer latenter zijn en afweer van mensen sterker. Laten we hopen dat er dan 'meer lucht' komt. Ik heb geen bijwerkingen gehad van mijn vaccinatie en behalve dat ik nu 5 streepjes bereik op mijn telefoon heb ipv 3 heb ik nergens last van. Maar fijn dat er dus ook op een luchtige manier over gesproken kan worden, jullie hebben geen idee hoe goed dat mij doet"
"@Roze Olifant Dat is inderdaad waar het om gaat. Jijzelf kan in een bepaalde categorie zitten waardoor je niet heel ernstig ziek kan raken van covid, maar je kan wel iemand besmetten die dat wel wordt. Het is kunstmatige groepsimmuniteit ipv natuurlijke geoepsimmuniteit. Buiten dat om zou het gek zijn dat ze de grondwet zouden aanpassen om het te verplichten. Persoonlijk vind ik het van belang dat de kwetsbaren in ieder geval beschermd worden, misschien heb ik daarom niet zoveel moeite met de groep die niet wil. De meesten zitten niet in die risicogroep en daarbinnen is de vaccinatiebereidheid hoog. Ook onder zorgpersoneel. Bij ons is het 97% ik denk dat uiteindelijk best veel mensen bereid zijn zich te laten vaccineren en dat alle toestand er omheen meer gericht is op mensen die het gevoel hebben dat ze beperkingen opgelegd krijgen (wat ook zo is natuurlijk). Misschien draait het allemaal wel om solidariteit maar is de maatschappij te individueel geworden. Niemand heeft in ieder geval het ‘juiste’ antwoord. Laten we hopen dat we het dit jaar achter ons kunnen laten... Ik rook er eentje op!"