Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
501 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Purplext zei:
Natuurlijk! Mensen zijn helemaal niet bezig met elkaar, daarom verbaast het me zo dat ineens iedereen het 'doet voor de zwakkeren/ouderen'.
Die zwakkeren/ouderen die al jaren in hun eigen poepluier eenzaam weg zitten te pieteren? Wie heeft ooit iets om ze gegeven?
Mensen doen het om het personeel in te zorg te 'ontzorgen'. Sinds wanneer geeft iemand iets om zorgpersoneel??

En degenen die wél iets om anderen geven en zich rot werken in de zorg, zijn straks de egoïsten/moordenaars als ze geen vaccin nemen.

We doen het voor elkaar en met elkaar? Nee, mensen denken voornamelijk aan zichzelf en willen hun eigen leven terug. Feesten!!
Klik om te vergroten...

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Het was dan ook meer een retorische vraag van me. :wink:

Mensen doen het niet voor anderen, iedereen wil gewoon zijn vrijheden terug. En terecht... Maar dat gaat juist niet gebeuren door toe te geven aan de test/vaccinatie samenleving. Integendeel.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Ben het helemaal eens met wat je hier plaatst. Vaccineren leidt tot muteren waardoor je weer nieuwe vaccins moet ontwikkelen. We kunnen beter accepteren dat corona de nieuwe permanente griep is. Het zal nooit weggaan.
Klik om te vergroten...
Een virus laten rondverspreiden zorgt ook voor mutaties, bij elke vermenigvuldiging kan er een mutatie optreden.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hiyou zei:
Mijn 2de dosis is 20mei, 12 dagen later dus. Lijkt dit oke?
Klik om te vergroten...
Ja denk het wel
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Cerberus zei:
Ja denk het wel
Klik om te vergroten...
Je hebt er nu drie nodig hoor..
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Blaatschaap zei:
Een virus laten rondverspreiden zorgt ook voor mutaties, bij elke vermenigvuldiging kan er een mutatie optreden.
Klik om te vergroten...
Precies. Plus het alternatief in landen waar men niet aan vaccineren doet is momenteel ook niet fantastisch:
nos.nl

Chaos in Braziliaanse ziekenhuizen, AzG spreekt van humanitaire catastrofe

Brazilië is het epicentrum van de coronapandemie. Dagelijks sterven er gemiddeld 3000 coronapatiënten, een kwart van alle doden wereldwijd.
nos.nl nos.nl
Het risico voor jonge vrouwen is alsnog niet zo hoog , het is niet zo dat ze massaal doodgaan. Er is in NL 1 vrouw overleden. Ik heb een verleden met bloedproppen en zou het zelfs nog wel aandurven. Zeker als het alternatief een Brazilië achtig situatie is.

Kwetsbare mensen worden nu ook al elk jaar uitgenodigd voor een griepprik, zie het probleem niet zo van ze elk jaar een booster geven.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rivalrie zei:
Ben benieuwd hoe je nu naar deze uitspraak kijkt nu blijkt dat met name jonge vrouwen dood gaan door vaccineren en de vaccins niet beschermen tegen 2 varianten.

Vind je het nog steeds helemaal veilig?
Klik om te vergroten...


Rivalrie zei:
In Europa wordt per 1 juli het corona paspoort ingevoerd. Dus.... Ondertussen elke regering.
Klik om te vergroten...
Alleen, je hoeft niet gevaccineerd te zijn.
Ook mensen met een negatieve PCR test krijgen zo een certificaat om te reizen.

Eigenlijk de situatie zoals deze nu in België is, alleen hebben we geen paspoort, maar moeten mensen zich ook laten testen bij terugkeer.

*Edit : Maar het is geen goed vooruitzicht inderdaad.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Het was dan ook meer een retorische vraag van me. :wink:

Mensen doen het niet voor anderen, iedereen wil gewoon zijn vrijheden terug. En terecht... Maar dat gaat juist niet gebeuren door toe te geven aan de test/vaccinatie samenleving. Integendeel.
Klik om te vergroten...

Hoe kan jij nu weten waar andere mensen het (niet) voor doen? Dit is jouw mening en gedachtengang over de zaak. Jij laat je niet met het oog op anderen vaccineren omdat je het onzin vindt. Daar denken dus een hoop mensen anders over dan jij, beetje flauw - ook van @Purplext - om de zaken nu zo te draaien dat mensen die zich laten vaccineren als de egoïsten neergezet worden, volgens mij loopt die redenatie een beetje scheef.

Natuurlijk wil iedereen uiteindelijk zijn vrijheden terug, ik zie mijn ouders ook graag liever dan eens per drie maanden op 1.5 meter afstand. Er is altijd een egoïstisch argument betrokken, bij zowel de keuze om wel te vaccineren als om het niet te doen. Betekent niet dat de reden om je te laten vaccineren puur self-centered is. Sterker nog, bij mij is de motivatie het voor anderen te doen groter. Ik zou namelijk zelf waarschijnlijk niet heel ziek zijn geworden door Corona (al weet je dat nooit zeker) en daarbij leef ik de rest van dit jaar sowieso een kluizenaarsbestaan/sociaal isolement vanwege het afronden van mijn PhD in het buitenland terwijl mijn familie en vrienden in Nederland zijn. Festivals zitten er voor mij dus waarschijnlijk ook niet in dit jaar, hoogstens tegen het eind van 2021. Toch heb ik me laten vaccineren, omdat er belangrijkere argumenten zijn dan enkel ‘feestuh’.

Oh, gevoel van schijnveiligheid totaal geen last van. Ik hou me precies aan dezelfde regels die al maanden gelden en alle mensen die ik ken die gevaccineerd zijn doen dit ook. Het is de combinatie van gevaccineerd zijn én de regels naleven die de kans op verspreiding zo klein mogelijk maakt en geloof het of niet maar er zijn daadwerkelijk mensen die hun beslissing daarop baseren omdat de (oudere) medemens ze echt iets kan schelen.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Dat zou kunnen.

Het is in ieder geval een constante race tegen alle mutaties die er zijn en gaan volgen. En ik denk dat als mensen een spuitje hebben gehad, dat ze zich (onterecht) echt beschermd voelen. Terwijl die mutaties dus rondwaren en ze net zo goed nog anderen kunnen besmetten.

Het verhaal dat heel Nederland vaccineren de enige weg naar 'normaal' is klopt gewoon niet. Mensen willen het graag geloven, dat snap ik. Maar corona gaat niet weg. En als straks na de zomer het griep/corona seizoen weer begint en de besmettingen weer zullen stijgen, zal dat weer reden zijn om ons in een strengere lockdown te gooien. Dit gaat gewoon niet ophouden op deze manier denk ik. Ik zou graag ongelijk krijgen natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Waar het in mijn ogen een beetje scheef gaat in de logica die je hanteert is dat de kans op verspreiding van het virus kleiner wordt bij een hogere vaccinatiegraad. Wanneer het virus minder kans heeft om zich te verspreiden zal ook de mogelijkheid tot muteren van het virus kleiner worden. Het is dus makkelijker om de race tegen mutaties te winnen wanneer meer mensen zich laten vaccineren.

Vergelijk het met een regenbui op een festival, als niemand een paraplu heeft wordt iedereen nat van de regen. zodra mensen een paraplu beginnen op te steken zullen diegene minder snel nat worden, ook de mensen om hun heen hebben een marginale kans minder nat te worden, afhankelijk van de wind.
Zodra er voldoende paraplu's zijn opgestoken, worden ook mensen zonder een paraplu niet meer nat.

Roze Olifant zei:
Toch heb ik me laten vaccineren, omdat er belangrijkere argumenten zijn dan enkel ‘feestuh’.
Klik om te vergroten...
Dit dus.
Mijn beslissing om me te laten vaccineren was weloverwogen, ik werk in de zorg en voel me (ook al is het marginaal) prettiger in het contact met anderen wetende dat ik een extra laagje bescherming heb aan laten leggen dmv een vaccinatie.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn besluit om toch te vaccineren is genomen omdat ik in een risicogroep zit, een dringend advies van mijn huisarts kreeg, en er enkele van mijn goede kennissen een corona infectie niet overleefd hebben...
En terwijl ik nog bezig was met het besluit te nemen kwam ik een paar mensen tegen, die corona wél hadden overleefd.
En als je dan ziet en hoort, wat die corona nou eigenlijk voor een ziekte is, en wat er met je gebeuren kan, (n.b. in de intensiv care sterft 25%van de mensen die daar liggen) dat was voor mij de bekende druppel.
Ik ben meer dan een week beroerd geweest van de Astra Zeneca, en straks dus nog een keer, maar op corona zit ik niet te wachten.
Wat ik vreemd vind, is de hele gang van zaken rond de verschillende vaccins.
En de dagelijkse besmettingen.
Dat wij door rutte en de Jong in dezen belogen en bedrogen worden acht ik zeer waarschijnlijk.
De Jong zelf heeft grote belangen in de astra zeneca fabriek, dus dat klopt gewoon niet zoals dat gaat.
Maar het plebs van ons volk loopt stomweg achter alle paniekzaaiers en opruiers aan.
Ik denk, dat die verdomde mondkapjes tot onze vaste kledingstukken gaat behoren.
We komen er nooit meer vanaf...
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Mijn besluit om toch te vaccineren is genomen omdat ik in een risicogroep zit, een dringend advies van mijn huisarts kreeg, en er enkele van mijn goede kennissen een corona infectie niet overleefd hebben...
En terwijl ik nog bezig was met het besluit te nemen kwam ik een paar mensen tegen, die corona wél hadden overleefd.
En als je dan ziet en hoort, wat die corona nou eigenlijk voor een ziekte is, en wat er met je gebeuren kan, (n.b. in de intensiv care sterft 25%van de mensen die daar liggen) dat was voor mij de bekende druppel.
Ik ben meer dan een week beroerd geweest van de Astra Zeneca, en straks dus nog een keer, maar op corona zit ik niet te wachten.
Wat ik vreemd vind, is de hele gang van zaken rond de verschillende vaccins.
En de dagelijkse besmettingen.
Dat wij door rutte en de Jong in dezen belogen en bedrogen worden acht ik zeer waarschijnlijk.
De Jong zelf heeft grote belangen in de astra zeneca fabriek, dus dat klopt gewoon niet zoals dat gaat.
Maar het plebs van ons volk loopt stomweg achter alle paniekzaaiers en opruiers aan.
Ik denk, dat die verdomde mondkapjes tot onze vaste kledingstukken gaat behoren.
We komen er nooit meer vanaf...
Klik om te vergroten...
Je hebt dan drie spuitjes nodig hoor ik vandaag ipv 2...
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
GeEFmEDiEShIzzLe zei:
Je hebt dan drie spuitjes nodig hoor ik vandaag ipv 2...
Klik om te vergroten...
Wil hier graag meer over lezen maar kan dit nieuws helemaal niet terugvinden, weet je toevallig nog waar heb je het gehoord?
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mappie88 zei:
Wil hier graag meer over lezen maar kan dit nieuws helemaal niet terugvinden, weet je toevallig nog waar heb je het gehoord?
Klik om te vergroten...
In het NOS Liveblog van vandaag staat het volgende:

Pfizer-topman hint op derde prik plus een jaarlijkse vaccinatie​

De kans dat mensen binnen een jaar na vaccinatie nog een derde prik nodig hebben en daarna elk jaar opnieuw moeten worden ingeënt tegen covid-19 is waarschijnlijk, heeft de topman van Pfizer gezegd. Albert Bourla deed zijn uitspraken begin april tegen de zender CNBC, die het interview nu pas heeft vrijgegeven.
Een woordvoerder van het Witte Huis in Washington zei gisteren dat de Verenigde Staten zich voorbereiden op een derde prik.
Onderzoek heeft aangetoond dat de vaccins van Moderna en Pfizer/BioNTech hun werking zeker zes maanden behouden. Over de periode daarna zijn nog geen harde onderzoeksgegevens bekend, aangezien het massaal vaccineren nog niet zo lang bezig is.

Nog niks officieel. Ik denk (ik ben geen expert) dat het afhankelijk is van mutaties. De griep muteert veel sneller, daarom maken ze elk jaar een nieuwe griep prik.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mappie88 zei:
Wil hier graag meer over lezen maar kan dit nieuws helemaal niet terugvinden, weet je toevallig nog waar heb je het gehoord?
Klik om te vergroten...
WNL deze ochtend...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Hoe kan jij nu weten waar andere mensen het (niet) voor doen? Dit is jouw mening en gedachtengang over de zaak. Jij laat je niet met het oog op anderen vaccineren omdat je het onzin vindt. Daar denken dus een hoop mensen anders over dan jij, beetje flauw - ook van @Purplext - om de zaken nu zo te draaien dat mensen die zich laten vaccineren als de egoïsten neergezet worden, volgens mij loopt die redenatie een beetje scheef.
Klik om te vergroten...

Sure er zullen uitzonderingen zijn. Over het algemeen is dat "we doen het voor elkaar" imo een klucht. Om de redenen die @Purplext ook al gaf. Mensen die niet willen vaccineren worden trouwens ook voor egoïst uitgemaakt. Klopt ook niet per se.

Casaan zei:
Waar het in mijn ogen een beetje scheef gaat in de logica die je hanteert is dat de kans op verspreiding van het virus kleiner wordt bij een hogere vaccinatiegraad. Wanneer het virus minder kans heeft om zich te verspreiden zal ook de mogelijkheid tot muteren van het virus kleiner worden. Het is dus makkelijker om de race tegen mutaties te winnen wanneer meer mensen zich laten vaccineren.
Klik om te vergroten...

Wellicht. Er zijn ook experts die zeggen dat het altijd een achter de feiten aanlopen is en er helemaal niet is te "winnen" van een virus. Zie het door mij gelinkte artikel hierboven.

Casaan zei:
Vergelijk het met een regenbui op een festival, als niemand een paraplu heeft wordt iedereen nat van de regen. zodra mensen een paraplu beginnen op te steken zullen diegene minder snel nat worden, ook de mensen om hun heen hebben een marginale kans minder nat te worden, afhankelijk van de wind.
Zodra er voldoende paraplu's zijn opgestoken, worden ook mensen zonder een paraplu niet meer nat.
Klik om te vergroten...

Maar er zijn nu ook wolken waar zure regen uitvalt die dwars door jouw paraplu heengaat.

Je zult je vast veiliger voelen, maar echt veilig ben je ook gevaccineerd niet. Dat is dus een zekere schijnveiligheid die je kunt hebben. Al zul je inderdaad een bescherming hebben tegen bepaalde soorten.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#15
IMG-20210413-WA0002.jpg
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Er zijn nogal wat mensen die niet komen opdagen, of die de vaccinatie niet willen.
Hun goed recht, Uiteraard.
Dat betekent wel, dat wij nooit helemaal van dat virus af zullen komen.
Zie ook het griepvirus...dat is er ook nog steeds.
Krijgen we ook nooit meer weg...en daarvan is veel meer bekend over het vaccineren.
Ook over het vaccin, dat ieder jaar wijzigt, zelf is heel veel bekend.
En nog altijd vallen er jaarlijks doden door...
Klik om te vergroten...
Besmettelijkheid neemt ook maar met 50% af na vaccinatie. Dat klinkt als veel maar is echt heel weinig. Covid-19 zal voor altijd blijven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Idd.
We komen er noooooit meer vanaf.
Ook al is iedereen gevaccineerd.
Alleen al door muteren van dat virus blijft dit aanwezig...net als de griep ieder jaar.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Dat betekent wel, dat wij nooit helemaal van dat virus af zullen komen.
Klik om te vergroten...
Dat komt niet door het niet-voldoende vaccineren. Het corona virus zal blijven, net als het influenza virus. Zelfs über-creep Ab Osterhaus zegt dat.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zie mijn laatste post hierover...het wordt net als de jaarlijkse griepprik.
door muteren alleen al loop je altijd achter de feiten aan.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Zie mijn laatste post hierover...het wordt net als de jaarlijkse griepprik.
door muteren alleen al loop je altijd achter de feiten aan.
Klik om te vergroten...
Alleen door vaccineren muteert het weer loopbje altijd achter de feiten aan. Je kan beter nu een groep dood laten gaan zodat het virus te managen is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...125126127128129...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."