Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
496 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rivalrie zei:
De eerste vaccin dode in België.

www.telegraaf.nl

Honderd Nederlandse meldingen over coronavaccin: twee allergische reacties

In de eerste week waarin Nederlandse zorgmedewerkers zijn gevaccineerd tegen het coronavirus, zijn in totaal zo’n honderd meldingen gedaan van bijwerkingen van het vaccin van BioNTech/Pfizer. In…
www.telegraaf.nl www.telegraaf.nl
Klik om te vergroten...
Dat is nog helemaal niet bewezen. Er wordt nog onderzoek naar gedaan waaraan deze meneer is overleden. Geen paniek zaaien hoor. Zo creëer je nepnieuws en dat is er al genoeg.
Wel begin ik te twijfelen over de werkzaamheid bij de Britse en andere varianten. Zolang dat nog niet bekend is, ben ik van een ja naar een nee gegaan. Tot nader order.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zieke ouderen in noorwegen sterven massaal na vaccinatie.

legemiddelverket.no

Reported suspected adverse reactions of covid-19 vaccines

The Norwegian Medicines Agency publishes overviews of suspected adverse reactions associated with corona vaccination in Norway. From week 13 (2022) reports will only be published in Norwegian.
legemiddelverket.no legemiddelverket.no
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Zieke ouderen in noorwegen sterven massaal na vaccinatie.

legemiddelverket.no

Reported suspected adverse reactions of covid-19 vaccines

The Norwegian Medicines Agency publishes overviews of suspected adverse reactions associated with corona vaccination in Norway. From week 13 (2022) reports will only be published in Norwegian.
legemiddelverket.no legemiddelverket.no
Klik om te vergroten...
"The large studies on Comirnaty (BioNTec/Pfizer) did not include patients with unstable or acute illness - and included few participants over 85 years of age. In Norway we are now vaccinating the elderly and people in nursing homes with serious underlying diseases, therefore it is expected that deaths close to the time vaccination may occur."

Wat de fuck. Sorry hoor maar we vaccineren toch nooit mensen die zwak zijn of op zo'n hoge leeftijd zitten? Er staat dat het originele onderzoek hier ook haast niet naar heeft gekeken. Lijkt me common sense om die zwakke ouderen niet te vaccineren, laat staan met zo'n jong vaccin.
Bijzonder dit.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
straatpiraat zei:
"The large studies on Comirnaty (BioNTec/Pfizer) did not include patients with unstable or acute illness - and included few participants over 85 years of age. In Norway we are now vaccinating the elderly and people in nursing homes with serious underlying diseases, therefore it is expected that deaths close to the time vaccination may occur."

Wat de fuck. Sorry hoor maar we vaccineren toch nooit mensen die zwak zijn of op zo'n hoge leeftijd zitten? Er staat dat het originele onderzoek hier ook haast niet naar heeft gekeken. Lijkt me common sense om die zwakke ouderen niet te vaccineren, laat staan met zo'n jong vaccin.
Bijzonder dit.
Klik om te vergroten...
Ja beetje raar wel, want het vaccin was ontworpen om de zwakkere te beschermen dacht ik. Nu blijkt dat ze zwakkere juist overlijden en het virus door het vaccin muteert.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Je z
Rivalrie zei:
Zieke ouderen in noorwegen sterven massaal na vaccinatie.

legemiddelverket.no

Reported suspected adverse reactions of covid-19 vaccines

The Norwegian Medicines Agency publishes overviews of suspected adverse reactions associated with corona vaccination in Norway. From week 13 (2022) reports will only be published in Norwegian.
legemiddelverket.no legemiddelverket.no
Klik om te vergroten...
je zou zo voor de Telegraaf kunnen werken met dit soort koppen 😂
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Rivalrie zei:
Volgens mij begrijp je de essentie niet van de weerstand van de "wappies".
Klik om te vergroten...
Misschien ook wel.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mappie88 zei:
Je z

je zou zo voor de Telegraaf kunnen werken met dit soort koppen 😂
Klik om te vergroten...
Bied je een baan aan?
N
NlghtshlftLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hi,

Nieuw hier :)

Ik denk dat de discussie over wel of niet vaccineren niet zoveel nut heeft. Er is vrije keus om je te laten vaccineren en als ongeveer 60% dat wel laat doen zou het al een voldoende dekkingsgraad hebben om lockdowns te versoepelen. Er is natuurlijk ook een deel die antistoffen hebben omdat ze corona gehad hebben. Ik heb het vaccin al gehad en heb genoeg redenen om dat te doen.

Wat vooral lastig is imho, is dat de discussies niet meer 'fatsoenlijk' kunnen. Het 'Argee to disagree' is volledig van de aardkloot verdwenen. Waarom zijn mensen van beide partijen niet in staat om een mening van een ander te accepteren? En het daar dan op een normale manier over te hebben? Het is triest om de verdeeldheid zo te zien. De groep die het vaccin wel neemt is dan hypothetisch gezien bereid om de risico's te nemen wat voor de niet vaccineren groep als argument telt om het niet te doen, en de groep die niet vaccineert is bereid om de gevolgen van het niet vaccineren te accepteren. Waar is hier de discussie in?

Het vergaande controleren van mensen wat nog als argument wordt aangehaald is volgens mij theoretisch gezien onmogelijk, omdat er altijd een groep is die het tegenovergestelde doet. There is always a bias.

Ik hoop niet dat ik meteen afgeschoten wordt nu hier :') En ook al las ik regelmatig zonder account mee, forgive me voor n00bpraktijken <3
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nlghtshlft zei:
Ik denk dat de discussie over wel of niet vaccineren niet zoveel nut heeft. Er is vrije keus om je te laten vaccineren en als ongeveer 60% dat wel laat doen zou het al een voldoende dekkingsgraad hebben om lockdowns te versoepelen. Er is natuurlijk ook een deel die antistoffen hebben omdat ze corona gehad hebben. Ik heb het vaccin al gehad en heb genoeg redenen om dat te doen.

Wat vooral lastig is imho, is dat de discussies niet meer 'fatsoenlijk' kunnen. Het 'Argee to disagree' is volledig van de aardkloot verdwenen. Waarom zijn mensen van beide partijen niet in staat om een mening van een ander te accepteren? En het daar dan op een normale manier over te hebben? Het is triest om de verdeeldheid zo te zien. De groep die het vaccin wel neemt is dan hypothetisch gezien bereid om de risico's te nemen wat voor de niet vaccineren groep als argument telt om het niet te doen, en de groep die niet vaccineert is bereid om de gevolgen van het niet vaccineren te accepteren. Waar is hier de discussie in?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dat onder andere is omdat het ene kamp wel aanvoelt dat het in de nabije toekomst niet een écht vrije keus meer zal zijn. Op zich is het een vrije keus ja, maar er zullen straks hoogstwaarschijnlijk restricties komen/blijven voor de groep niet-gevaccineerden. Er zal dan (nog meer) verdeling komen in de maatschappij: mensen die allemaal dingen wél mogen doen en mensen die deze dingen niet mogen doen. Dit is niet alleen maar speculatie, in de politiek wordt er al echt gepraat over het uitsluiten van niet-gevaccineerden van bepaalde plekken, activiteiten, etc. Hierdoor wordt dit voor deze mensen (die geen vaccine willen) natuurlijk een nogal beladen iets. Zij voelen zich (denk ik, zo voel ik het wel in ieder geval) aangetast in hun persoonlijke vrijheid, omdat het zo toch direct afgedwongen kan worden terwijl er vele persoonlijke redenen kunnen zijn waarom iemand niet gevaccineerd wil worden.

Aan de andere kant is er een groep die sterk gelooft dat we hier alleen uit komen door massale vaccinatie. Voor hen is het (denk ik) een egoïstisch iets dat die andere groep niet deze opoffering doet voor 'het grotere goed'. Ik denk dat het voor deze groep moeilijk is om dit allemaal als een persoonlijke keuze te zien omdat het hier (in hun ogen) juist om het collectieve gaat. Daarom zullen deze mensen soms zelfs willen dat vaccinatie verplicht zou worden. Zij rekenen het algemeen belang (wat in hun ogen geholpen zal worden door het vaccin) hoger dan persoonlijke vrije keuze. En daarom is het ook (om andere redenen) een beladen kwestie voor hen.

Dit is slechts mijn kijk hierop hoor. Ik denk dat er ook mensen zijn die niet per se in deze twee groepen vallen hoor, dus wil niemand in een hokje plaatsen. Maar het conflict is vaak te zien tussen deze twee groepen denk ik.

Zelf heb ik besloten om (zo goed als ik kan, soms wind ik me er nog wel over op) inhoudelijk niet meer met deze (inderdaad nutteloze) discussie mee te doen, maar ik vond je post wel interessant om even op te reageren. :)

Welkom trouwens :grin:
N
NlghtshlftLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dank,

Maar denk je niet dat het onderscheid maken in wel of niet gevaccineerden van tijdelijke aard is? Ik bedoel het is voor iedereen beter als winkels, horeca, musea etc weer open kunnen voor een deel. Ik denk niet dat dat vanuit medisch oogpunt aangedragen wordt. Sowieso gaan ze dat niet doen denk ik voordat die 60% daadwerkelijk behaald is, maar dat is speculatie. Ook is op die manier de overload aan patiënten in de ziekenhuis weg en krijgt de reguliere zorg de kans om schade in te halen en te beperken waar dat inmiddels hard nodig is.

Ik begrijp de beladenheid van zo'n beslissing volkomen en durf zelfs wel te zeggen dat ik het ook een beperking vind van, maar het langzaam weer opstarten van de economie is ook erg nodig. Dat valt dan wel een beetje onder 'het grotere goed' waar je het over hebt. Ik wil ook geen hokjes plaatsen, ik denk dat dat wel duidelijk naar voren kwam in mijn vorige post. Het was meer meta gericht; niet de discussie zelf maar opening tot gesprek over hoe de discussie gevoerd wordt.

We hebben allemaal een andere kijk erop en dat moeten we van elkaar respecteren. Maar ook dat is slechts mijn mening :)

Ook kun je nooit 17,5 miljoen mensen tegemoetkomen in beleidsvoering dus er is geen goed of kwaad te kiezen. Je zal de beslissing maar moeten maken.

We zijn allemaal op een andere manier geraakt door COVID-19 en men spreekt vanuit die ervaring, Ik zou zeggen luister naar elkaar en leer van elkaar in plaats van continue te overschreeuwen en te beargumenteren waarom de ander 'ongelijk' heeft..

Dank voor je reactie :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nlghtshlft zei:
Maar denk je niet dat het onderscheid maken in wel of niet gevaccineerden van tijdelijke aard is? Ik bedoel het is voor iedereen beter als winkels, horeca, musea etc weer open kunnen voor een deel. Ik denk niet dat dat vanuit medisch oogpunt aangedragen wordt. Sowieso gaan ze dat niet doen denk ik voordat die 60% daadwerkelijk behaald is, maar dat is speculatie. Ook is op die manier de overload aan patiënten in de ziekenhuis weg en krijgt de reguliere zorg de kans om schade in te halen en te beperken waar dat inmiddels hard nodig is.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dit nog een hele tijd door kan gaan, want verdwijnt een virus ooit echt?

Nlghtshlft zei:
Ik begrijp de beladenheid van zo'n beslissing volkomen en durf zelfs wel te zeggen dat ik het ook een beperking vind van, maar het langzaam weer opstarten van de economie is ook erg nodig. Dat valt dan wel een beetje onder 'het grotere goed' waar je het over hebt. Ik wil ook geen hokjes plaatsen, ik denk dat dat wel duidelijk naar voren kwam in mijn vorige post. Het was meer meta gericht; niet de discussie zelf maar opening tot gesprek over hoe de discussie gevoerd wordt.
Klik om te vergroten...
Zelf zie ik het virus en de maatregelen als twee heel verschillende dingen.

En ja, ik begrijp dat het meer meta bedoeld was. :)

Nlghtshlft zei:
We hebben allemaal een andere kijk erop en dat moeten we van elkaar respecteren. Maar ook dat is slechts mijn mening :)
Klik om te vergroten...
Dat zou het mooiste zijn, maar omdat dit alles grote impact heeft of kan hebben op ieder van ons, is het niet raar dat het voor velen zo persoonlijk is. En wanneer dingen persoonlijk worden, ligt conflict nooit ver weg.

Nlghtshlft zei:
We zijn allemaal op een andere manier geraakt door COVID-19 en men spreekt vanuit die ervaring, Ik zou zeggen luister naar elkaar en leer van elkaar in plaats van continue te overschreeuwen en te beargumenteren waarom de ander 'ongelijk' heeft..
Klik om te vergroten...
We zijn allemaal geraakt door de maatregelen omtrent corona/covid-19 zou ik zelf eerder zeggen, sommigen van ons direct door corona/covid-19. Dat onderscheid is denk ik toch wel belangrijk om te maken. Verder eens met je. :)

Nlghtshlft zei:
Dank voor je reactie :)
Klik om te vergroten...
Geen dank, ik waardeer je onpartijdige bijdrage. :)
S
SisyphusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik merk in deze periode in mijn omgeving veel meer begrip voor elkaars standpunten, misschien ook door de manier waarop ik er mee om ga. Ongeveer 1x per week spreek ik nog met 2-3 mensen af, in december werd het evt nog wel eens 4, maar als ook maar 1 persoon de groepsgrootte niet zo zag zitten, deden we het niet/anders. Er hoeft maar 1 persoon iets aan te geven en iedereen accepteert dat standpunt, dit is de tijd om dat juist te doen / leren.

Zelf vind ik de vaccinatie nu nog wel een beetje griezelig, omdat het vaccin zo nieuw is. Maar na een paar maanden ben ik pas aan de beurt en zal het beeld duidelijk genoeg zijn om het gewoon aan te durven (tenzij er echt bizarre dingen boven water komen).

Echter ben ik nogal recalcitrant op het moment dat dingen MOETEN, ik ben de eerste die er tegenin gaat, omdat de vrije wil van mij niet in het geding mag komen. Ook als ik dan bepaalde dingen niet meer mag, zal ik daar dan vrijwillig voor kiezen, ook al had ik me wel willen laten vaccineren. Een absolute grens vind ik bijvoorbeeld wanneer mijn baas een vaccinatie(bewijs) zou eisen, dan blijf ik principieel thuis werken omdat ik niet bereid ben het te leveren, zelfs als ik hem heb. Puur om als persoon een punt te maken voor de vrije wil en privacy waar iedereen recht op heeft.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sisyphus zei:
Echter ben ik nogal recalcitrant op het moment dat dingen MOETEN, ik ben de eerste die er tegenin gaat, omdat de vrije wil van mij niet in het geding mag komen. Ook als ik dan bepaalde dingen niet meer mag, zal ik daar dan vrijwillig voor kiezen, ook al had ik me wel willen laten vaccineren. Een absolute grens vind ik bijvoorbeeld wanneer mijn baas een vaccinatie(bewijs) zou eisen, dan blijf ik principieel thuis werken omdat ik niet bereid ben het te leveren, zelfs als ik hem heb. Puur om als persoon een punt te maken voor de vrije wil en privacy waar iedereen recht op heeft.
Klik om te vergroten...
Ja, dit voel ik dus ook heel sterk.

Ik denk dan ook dat het een averechts effect kan hebben: een directe of indirecte plicht. Het gaat hier om het eigen lichaam en dat zou te allen tijde gerespecteerd moeten worden als iets waar wij zelf keuzes over maken. Door het op de een of andere manier verplichten ervan, zal juist des te meer aversie ontstaan denk ik. En de mensen die het maar doen omdat het maar moet... Dat is toch eigenlijk een heel fout iets als je erbij stilstaat? Het zou ieders eigen keuze moeten zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
In België is de discussie aan het oplaaien of de overheid de vaccinatie niet verplicht moet maken. Is toch nog een stap verder.
Klik om te vergroten...
Wat willen ze doen dan, maandelijkse boetes geven tot je je vaccineert?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Wat willen ze doen dan, maandelijkse boetes geven tot je je vaccineert?
Klik om te vergroten...
Het is maar een discussie, maar de gedachtengang is schrikbarend.
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Bekijk bijlage 15665
Klik om te vergroten...
Ik vind persoonlijk dat de etniciteit van degene die het argument maakt er niet zoveel toe doet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
CuriousExplorer zei:
Het is maar een discussie, maar de gedachtengang is schrikbarend.
Klik om te vergroten...
Dat de discussie er überhaupt is, is schrikwekkend ja.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
PsychedelicMagic zei:
tis een complot; in de vaccin zitten nanobots die ons nog meer veranderen in makke schapen.
Klik om te vergroten...
Door dit soort uitspraken ontstaan er labels als 'wappie', waar dan vervolgens iedereen die kritisch is op de maatregelen voor aan wordt gezien. Waar is het bewijs dat er nanobots in het vaccin zitten?
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#19
Niet, ik lul maar wat zweefteef
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#20
PsychedelicMagic zei:
Bedrijven, de horeca en scholen mogen mensen die niet zijn gevaccineerd tegen corona weigeren.

Wat vinden jullie hiervan?
Klik om te vergroten...
En andersom? Kinderen moeten nu verplicht naar school maar wat als die ouders die niet durven te laten gaan? Jammer verplicht. Is toch ook niet normaal in deze tijd

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...127128129130131...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."