Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk blijf "vreemdgaan"

Ik blijf "vreemdgaan"

203 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#1
Manu76 zei:
ik denk aan een kind dat zijn ouders niet durft te vertellen dat ie rookt, omdat ie bang is, zijn de relatie met de ouders te verliezen. gebeurd volgens mij wel vaker. ik zie daar een vorm van vergelijkbare situatie.
Klik om te vergroten...
Wat een onzin, dit is totaal iets anders.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#2
Manu76 zei:
De logica is dat een groot deel van de mensen die reageert alsof het een drama is, allemaal een drugverleden hebben of verslaafd zijn. en waarschijnlijk allemaal wel eens liegen, maar zoenen zou erger zijn dan andere verslavingen lijkt het.
Klik om te vergroten...
Dat is jouw logica.
Ik lees dat nergens in de reacties.
Hele vreemde connectie probeer je te maken.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
De discussie dwaalt een beetje af.
Ben er zelf ook schuldig aan.
Sorry TS.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeehond zei:
Alleen als beide partners er zo in staan, anders is het gewoon vreemdgaan.
Jij vindt het ok als je partner stelselmatig zoent met andere mannen waar je niet van weet en dus ook niet bij bent?
Voor mij is dat echt niet ok.

Wanneer is het voor jou vreemdgaan?
En denkt je partner daar hetzelfde over?
Zo ja, dan is er niets aan de hand.
Klik om te vergroten...
Mijn partner en ik staan relax in het leven. Zoenen - met een ander- is in onze relatie goed mogelijk. Ik hoef het zelfs niet te weten. Ik geloof niet in open relaties. Zelf wat ervaring mee, en je hebt dan best veel mensen nodig die er net zo over denken/voelen. De kans op misgaan, is m.i. groot. Ik gun TO een partner die zoentechnisch relax in het Leven staat.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#5
SneeuwStorm zei:
Mijn partner en ik staan relax in het leven. Zoenen - met een ander- is in onze relatie goed mogelijk. Ik hoef het zelfs niet te weten. Ik geloof niet in open relaties. Zelf wat ervaring mee, en je hebt dan best veel mensen nodig die er net zo over denken/voelen. De kans op misgaan, is m.i. groot. Ik gun TO een partner die zoentechnisch relax in het Leven staat.
Klik om te vergroten...
Dit zijn leuke mitsen en maren. Echter hebben we het nu over de huidige relatie waar dit schijnbaar niet het geval is.

Niemand hier is kritisch op welke vorm van niet-monogamie met consent. Heb eerder het idee dat jij je juist aangevallen voelt. Heeft het een reden dat je niks van de praktijken van je partner af wil weten?
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Diamant zei:
Ik geloof niet per se in monogamie, maar voor mijn vriend is dit erg belangrijk. We hebben dan ook een monogame relatie.
Klik om te vergroten...
Ik vind dit wel een opvallende uitspraak. Jij gelooft er niet in, je vriend wel en DUS (dan ook) hebben jullie een monogame relatie. Hoezo?? Kan het zijn dat de machtsverhoudingen in jullie relatie niet helemaal gelijkwaardig zijn en dat dit jouw manier is om dat evenwicht meer jouw kant op te trekken? Dat dit het deel is waar je hem kunt raken, omdat hij op andere vlakken jou raakt? Sex in een relatie is best gecompliceerd en niet zomaar een lichamelijke daad. Ik denk dat er op andere vlakken ook iets aan de hand is en ik zou je willen aanmoedigen om daarnaar te kijken.

Oordeel niet te hard over jezelf. Je doet ook maar iets omdat je niet goed weet wat er speelt en hoe je dingen op kunt lossen. Je doet je vriend pijn, maar ik kan wel zien dat je dat uit onmacht doet. Dus waar zit je frustratie in je relatie? En dan bedoel ik dus niet het uitgaan of zoenen, maar de frustratie naar je vriend toe. En je hoeft hier op het forum geen antwoord te geven hoor, zo bedoel ik het niet.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#7
HuisbaasBob zei:
Dit zijn leuke mitsen en maren. Echter hebben we het nu over de huidige relatie waar dit schijnbaar niet het geval is.

Niemand hier is kritisch op welke vorm van niet-monogamie met consent. Heb eerder het idee dat jij je juist aangevallen voelt. Heeft het een reden dat je niks van de praktijken van je partner af wil weten?
Klik om te vergroten...
Nee hoor, ik voel mij niet aangevallen. Probeer een beetje mee te leven met TO. Waarom zo moeilijk doen over zoenen. Maar ik ben blijkbaar de enige in DF land..
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik blijf tot nu toe ook vreemdgaan in relatie’s hoe naar ik het ook vind voor de ander, ik ken de verlangens enige tijd weerstaan en daarna is het tog wel gedaan, ik ben ook pas 23 dus heb nog tijd om te leren
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
SneeuwStorm zei:
Nee hoor, ik voel mij niet aangevallen. Probeer een beetje mee te leven met TO. Waarom zo moeilijk doen over zoenen. Maar ik ben blijkbaar de enige in DF land..
Klik om te vergroten...
Omdat het punt niet het zoenen is, maar het verzwijgen/liegen/bedriegen t.o.v. haar partner.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeehond zei:
Wat een onzin, dit is totaal iets anders.
Klik om te vergroten...
ok, omdat jij het zegt? sorry, het is misschien totaal iets anders en ik weet het niet met zekerheid, maar om mijn gedachtegang onzin te noemen.. hmm, ik laat het hierbij, ik probeerde te helpen. Maar doe ik niet goed blijkbaar.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
ok, omdat jij het zegt?
Klik om te vergroten...
Nee omdat het geen vergelijkbare situatie is.
Zullen we hiermee stoppen, denk niet dat we ts hiermee helpen.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Manu76 zei:
ok, omdat jij het zegt?
Klik om te vergroten...
Omdat de verhoudingen heel anders liggen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Druktemaker? zei:
Omdat de verhoudingen heel anders liggen.
Klik om te vergroten...
verhoudingen liggen anders? Ok, anders dan. Je bent als partner weer teruggevallen op het roken van tabak en durft je partner niet te vertellen omdat je angst hebt je partner te verliezen.. Jullie zien de vergelijking niet blijkbaar. Het zijn appels met peren vergelijken volgens meerderen, maar zo zie ik het dus niet. Je relatie is belangrijker dan die peuken, maar toch, je kunt er niet mee stoppen.. Volgens mij zijn dat beide rottige situaties die veel gemeen hebben. Maar als het nicotine, alcohol of andere drugs betreffen, reageren jullie anders.
Hier houd ik het bij en sterkte @Diamant ! En doe jezelf en je vriend een plezier stop met zoenen van anderen of stap uit de relatie en lang moge je leven.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#14
CaRRita zei:
Ik vind dit wel een opvallende uitspraak. Jij gelooft er niet in, je vriend wel en DUS (dan ook) hebben jullie een monogame relatie. Hoezo?? Kan het zijn dat de machtsverhoudingen in jullie relatie niet helemaal gelijkwaardig zijn en dat dit jouw manier is om dat evenwicht meer jouw kant op te trekken? Dat dit het deel is waar je hem kunt raken, omdat hij op andere vlakken jou raakt? Sex in een relatie is best gecompliceerd en niet zomaar een lichamelijke daad. Ik denk dat er op andere vlakken ook iets aan de hand is en ik zou je willen aanmoedigen om daarnaar te kijken.

Oordeel niet te hard over jezelf. Je doet ook maar iets omdat je niet goed weet wat er speelt en hoe je dingen op kunt lossen. Je doet je vriend pijn, maar ik kan wel zien dat je dat uit onmacht doet. Dus waar zit je frustratie in je relatie? En dan bedoel ik dus niet het uitgaan of zoenen, maar de frustratie naar je vriend toe. En je hoeft hier op het forum geen antwoord te geven hoor, zo bedoel ik het niet.
Klik om te vergroten...
Dit is wat mij betreft de beste reactie tot nu toe. En iets waar TS zelf mee aan de slag moet.
Mijn advies? Zoek een coach of psycholoog die positief tegenover ENM staat (ethische non-monogamie) en bespreek je situatie daar. Wat je nu doet is niet ethisch, maar het in inderdaad goed om te onderzoeken wat jouw verlangen, behoefte, leegte, onzekerheid of wat dan ook is. Pas daarna kun je kijken welke weg jullie relatie op moet gaan (samen of apart).
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Casrus zei:
we lijden meestal meer onder het verbreken van de afspraken met onszelf dan de daadwerkelijke gevolgen van het doen van de dingen die we met elkaar afgesproken hadden niet te doen
Klik om te vergroten...
Wat? Wat is dit nou weer voor een zin, man.
Casrus zei:
Op seksueel vlak. Maar het is beter als je qua seks met je partner op dezelfde pagina zit.
Klik om te vergroten...
Op seksueel vlak is het sowieso goed als je met je partner op dezelfde pagina zit, anders wordt het verkrachting hè. Het gaat hier volgens mij meer om monogamie en polygamie, en het vreemdgaan in de zin van het vertrouwen van je monogame partner schaden door met een andere partner seks te hebben/andere romantische dingen te doen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Wat? Wat is dit nou weer voor een zin, man.
Klik om te vergroten...

Heb altijd "zin".

Dirkjan zei:
Op seksueel vlak is het sowieso goed als je met je partner op dezelfde pagina zit, anders wordt het verkrachting hè.
Klik om te vergroten...

Hangt ervan af of de seks vrijwillig is of niet. Maar dat bedoelde ik natuurlijk niet.

Voordat er weer mensen ernstig getriggerd raken.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Casrus zei:
Maar dat bedoelde ik natuurlijk niet.
Klik om te vergroten...
Ik grapte ook maar een beetje, ik had door wat je bedoelde. Niet seks op dezelfde pagina als in verkrachting, maar seks met consent en dat je dan dingen voorstelt die de ander niet wilt, maar dat je dat dan niet gaat lopen afdwingen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Ik grapte ook maar een beetje, ik had door wat je bedoelde. Niet seks op dezelfde pagina als in verkrachting, maar seks met consent en dat je dan dingen voorstelt die de ander niet wilt, maar dat je dat dan niet gaat lopen afdwingen.
Klik om te vergroten...

Je moet geven en nemen in een relatie, dat gegeven lijkt een beetje ondergesneeuwd in de 21e eeuw.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Als je echt om je partners gaf, dan zou die liefde je lust wel overstemmen op de momenten dat je ze bedroog.

Weet niet wat ik lees in dit topic. Als je keer op keer je partner bedriegt, wetende dat hij/zij daar een enorm probleem mee heeft, dan beschik je duidelijk niet over de empathie om te beseffen waar je mee bezig bent. Dan begrijp je niet de pijn die je iemand daarmee doet. Want je doet het zonder aan diegene te denken gewoon weer. Oftewel, je bent met jezelf en je eigen plezier bezig.
Klik om te vergroten...
Dat stukje over empathie heb ik ook vrijwel niet
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Ik ben niet de persoon die een diep geladen antwoord kan geven sinds mijn romantische relaties/bedpartners op één duim te tellen zijn, maar hypotetisch gezien zou ik bij vreemdgaan de knoop gelijk doorhakken. Noem me ouderwets maar ik vind dat je in een monogame relatie, als je dat zo hebt afgesproken, je niet vreemd màg gaan. Vreemd gaan is voor mij gelijk rode kaart. Ik zou me zo bedrogen voelen dat ik niet meer iets met die persoon zou willen hebben. Als het vertrouwen eenmaal zo geschaad is zou dat voor mij te pijnlijk zijn om nog verder te kunnen.

Maar goed. Ik ben Dirkjan, niet Mister Playboy.
Klik om te vergroten...

Persoonlijk kan het mij niet eens zoveel schelen als mijn hypothetische vriendin andere mensen aantrekkelijk zou vinden. Ik heb echt niet zo'n groot ego dat ik eis dat iemand mij alleen aantrekkelijk vindt en niemand anders, en dat ik verder ook volledig bevredigend ben voor diegenens seksuele behoeftes.

Het gaat mij meer om respect. Zowel respect voor jezelf, als respect voor de ander. Vreemdgaan laat als geen andere activiteit een enorm gebrek aan respect zien. Dat hangt dan weer samen met vertrouwen. Daarom denk ik dat je het bij een vreemdgaande partner beter gewoon uit kunt maken. Zeker als er naast het vreemdgaan ook sprake is van liegen of verzwijgen.

Terwijl ik er dus persoonlijk niet echt wakker van zou liggen van het feit dat mijn partner seks zou hebben met iemand anders.
Sterker nog: misschien vind ik het wel heel opwindend als ze eerst met iemand anders probeert en dan tijdens de zoiets heeft van: "veel minder lekker dan @Neo-Shulginist !" 🤭

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."