Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Diamant zei: Ik geloof niet per se in monogamie, maar voor mijn vriend is dit erg belangrijk. We hebben dan ook een monogame relatie. Klik om te vergroten... Ik vind dit wel een opvallende uitspraak. Jij gelooft er niet in, je vriend wel en DUS (dan ook) hebben jullie een monogame relatie. Hoezo?? Kan het zijn dat de machtsverhoudingen in jullie relatie niet helemaal gelijkwaardig zijn en dat dit jouw manier is om dat evenwicht meer jouw kant op te trekken? Dat dit het deel is waar je hem kunt raken, omdat hij op andere vlakken jou raakt? Sex in een relatie is best gecompliceerd en niet zomaar een lichamelijke daad. Ik denk dat er op andere vlakken ook iets aan de hand is en ik zou je willen aanmoedigen om daarnaar te kijken. Oordeel niet te hard over jezelf. Je doet ook maar iets omdat je niet goed weet wat er speelt en hoe je dingen op kunt lossen. Je doet je vriend pijn, maar ik kan wel zien dat je dat uit onmacht doet. Dus waar zit je frustratie in je relatie? En dan bedoel ik dus niet het uitgaan of zoenen, maar de frustratie naar je vriend toe. En je hoeft hier op het forum geen antwoord te geven hoor, zo bedoel ik het niet."
"Diamant zei: hij heeft altijd het gevoel dat hij minder is dan ik Klik om te vergroten... Diamant zei: ik heb het gevoel dat ik zijn liefde niet verdien Klik om te vergroten... Ik begrijp dat er echt wel het een en ander speelt bij jullie. Hoe meer ik erover lees, hoe ingewikkelder ik het vind. Het lijkt wel een wedstrijd in 'de mindere' zijn. Dus heel goed om daar (eventueel met hulp) eens goed naar te gaan kijken. Ook echt moedig van je!"
"Nou, je kunt iets ook verstandelijk weten, zonder het werkelijk mee te voelen. Dus er hoeft zeker geen empathie te zijn."
"De Dunne zei: ik Ik Ik Ik Ik Er is geeneens een wij lijkt me. Je kwelt imo onnodig die gozer. Jijzelf niet, JIJ doet het. Ikke ikke en je vriend kan stikken. Klik om te vergroten... Mindless zei: En bij topics als deze verlies ik ook een stukje hoop in de mensheid. Wat @De Dunne zei: "ik ik ik ik..." De TS zielig lopen doen terwijl ze zelf herhalend haar partner bedriegt. Daar kan ik geen enkel begrip voor opbrengen. Die partner van haar verdient zoveel beter. Klik om te vergroten... Ik begrijp even deze reacties niet. We zitten hier toch op een drugsforum? En er zijn hier toch mensen met problematisch druggebruik? En is het daar geen kenmerk van dat deze vaak op zichzelf gericht zijn, negatieve dingen doen om hun drugs te verkrijgen en daardoor niet de meest betrouwbare personen zijn (understatement of the year)? Dus hoezo moet OP hierover onderhouden worden? OP geeft aan grote problemen met haar gedrag te hebben, wat veel drugsgebruikers wel zullen herkennen lijkt me. En liegen en bedriegen... wie zonder zonde is, werpe de 1e steen. Ik heb zelf gisteren nog tegen de doktersassistente gelogen om een week eerder mijn pillen te krijgen. Zij verdient ook beter. Wees je eigen spiegel, zou jij zo behandeld willen worden als je met een probleem hier naar toe komt? En breng zelf hoop in de mensheid door aardig te zijn."
"Ik ben hier even niet geweest en ik zie dat mijn post voor wat discussie heeft gezorgd, wat verder prima is natuurlijk. Ik wil alleen dit even rechtzetten. Ik heb het volgende gezegd: CaRRita zei: En er zijn hier toch mensen met problematisch druggebruik? Klik om te vergroten... En dan vind ik het niet netjes om dit uit zijn verband te rukken en daar dit van te maken: FredKroket zei: Alsof alle gebruikers problematisch zijn, negatieve dingen doen om drugs te krijgen en onbetrouwbaar zijn. Wat is dat voor aanname dan? Klik om te vergroten... Ik maak deze aanname helemaal niet. Ik zeg niet dat ALLE gebruikers problematisch zijn. Ik zeg dat er hier mensen met problematisch druggebruik zijn en dat is gewoon een feit. Ik vind het niet oké dat mijn woorden verdraaid worden. Zeg je mening over mijn reactie, maar reageer dan svp wel op wat ik heb geschreven. Want ik kan hier verder dus niets mee."
"Ik heb hier zelf geen ervaring mee (tenminste, ik heb een tijd sertraline gebruikt samen met mijn Oxy verslaving), maar is er helemaal niets wat je kunt nemen tijdens een depressie om er even een avondje 'uit' te zijn? Want dat lijkt me echt wel heel erg rottig."
"Er is natuurlijk al veel gezegd en ik kan je niets adviseren als het om cocaine gaat. Ik kan wel een beetje meepraten over je gevoelens willen verdoven. Maar er is een inzicht geweest dat mij pas geleden een beetje heeft wakker geschud en waardoor ik minder boos en teleurgesteld ben in mezelf. Want dat zijn bij mij de gevoelens die ik eigenlijk verdoof, mijn zelfhaat. Mijn onvermogen om 'normaal' te zijn. Er is ook een persoonlijkheidsstoornis bij mij vastgesteld. Maar nu las ik dit: Er zijn mensen met een persoonlijkheidsstoornis (of welk psychiatrisch label dan ook) die van mening zijn dat zij helemaal niet gestoord zijn. Zij zeggen dat zij heel normaal reageren op gestoorde situaties. Bij mij klopt dat helemaal. Ik heb mijn jeugd doorgebracht met 2 compleet gestoorde ouders, die mij en mijn broer totaal geen veiligheid, liefde, steun en begrip konden geven. Dus met mij is eigenlijk niets mis. Ik heb gewoon, normaal, goed en passend gereageerd op een zeer traumatische situatie. Jij zegt dat in december iets afschuwelijks is gebeurd. Misschien kwalificeert dit ook wel als zo'n traumatische en gestoorde situatie. En reageer jij dus ook eigenlijk normaal. Niet met te heftige emoties, maar met de emoties die gewoon bij jouw temperament passen. Bij mij heeft deze realisatie ervoor gezorgd dat ik niet meer zo wanhopig bezig ben om mezelf te willen veranderen. Want ik snap nu dat ik misschien wel een beetje anders ben dan anderen, maar niet gestoord. En daardoor heb ik minder zelfhaat en ben ik minder boos en teleurgesteld in mezelf, waardoor ik langzamerhand ook wat beter voor mezelf kan gaan zorgen. Ik dacht, ik vertel dit gewoon maar , misschien heb je er wat aan. Ik wil je in ieder geval ook sterkte wensen voor morgen als je naar de NA meeting gaat. Succes shitzooi!"
"Shitzooi zei: Oke om even helemaal open en eerlijk te zijn (lekker achteraf). Ik had gelogen. Was niet geweest vorige week. Maar omdat het gevraagd werd en ik zou gaan durfde ik zelfs niet eerlijk te zijn op dit forum. Schaamde me. Alsof ik bang was dat jullie teleurgesteld zouden zijn of me niet geloven dat ik ècht niet meer wil gebruiken. Klik om te vergroten... Oh, ik snap dit zo goed! Ik ben ook altijd heel bang om mensen teleur te stellen en ik twijfel ook heel vaak aan mijn eigen motieven. Dat is er zeg maar wel ingeramd vroeger en die interne stem is niet zo makkelijk te herkennen en uit te schakelen. Dus ik zeg ook wel eens wat om mensen een plezier te doen. Ik zeg dan bijvoorbeeld dat ik een afspraak héél gezellig vond, terwijl ik alleen maar opgelucht ben dat het voorbij is. Het is zó moeilijk om je kwetsbaar op te stellen als je geleerd hebt dat dat kan betekenen dat je bijna afgemaakt wordt. Maar petje af, dat je het nu gedaan hebt!"
"Ik vond dit (op afkickkliniekwijzer.nl), wat de kern is van de 12 stappen: Huidige 12 stappenplan Erken het probleem Geef toe dat je hulp nodig hebt Aanvaard de hulp Maak een balans op van je leven Beken je eigen misstappen en de misstappen tegenover anderen Ontdek je eigen zwakheden en tekortkomingen Werk aan je eigen zwakheden en tekortkomingen Maak een lijst van mensen die je schade hebt berokkend Zoek contact met deze mensen en probeer het goed te maken Kijk voortaan kritisch naar jezelf en erken direct je eigen fouten Vind een manier om rust te vinden in je leven, bijvoorbeeld door meditatie of door gebed Help anderen en geef je eigen ervaringen door Shitzooi zei: Ik heb best wel veel moeite met het God gedeelte. Klik om te vergroten... Ik ben het helemaal met je eens dat het woord God echt niet prettig klinkt voor atheïsten. Ik begrijp zelf ook niet waarom dit niet veranderd kan worden. In de VS is bijna iedereen gelovig, dus daar is het een normale uitspraak. Maar hier niet, dus waarom kan het dan niet aangepast worden? Of beter nog, gewoon weggelaten worden? Want ook een Hogere Macht naar keuze is nog steeds niet waar een atheïst voor staat. Ik zou gewoon mijn eigen woorden gaan kiezen. Schrijf het op zoals jij het voelt, wel met de kern erin natuurlijk, maar zonder God erbij. Dan heb je in ieder geval je eigen 'gebed'. Wel heel jammer dat er geen respect voor atheïsten is. Want inmiddels ziet in Nederland meer dan de helft van de mensen zich als 'nadrukkelijk niet-gelovig', volgens een rapport van het Centraal Plan Bureau uit 2022. Buiten kerk en moskee | Sociaal en Cultureel Planbureau Nederland is geen gelovig land meer. Atheïsten en agnosten vormen inmiddels een meerderheid onder de bevolking. Religieuze groepen zijn nu minderheden in Nederland. Daarmee is voor de meeste mensen de zoektocht naar zingeving en... www.scp.nl"
"DennisD zei: Ja weet je wat het is , voor mij maakt het libido eigenlijk 0 uit, ik verzorg jaar goed, opwarmen masseren, kussen , beffen vingeren en heftig klaarkomen. Klik om te vergroten... Begrijp ik nu goed dat het probleem is opgelost door het als niet-probleem te bestempelen?"