#1
Ik zou zelf reageren op @CaRRita, maar het 2e punt hier is wat ik ook zou antwoorden.1. Dat is niet wat carrita bedoelde en dat weet jij ook wel. Het is zeker problematisch maar om dat hier als argument aan te halen slaat nergens op.
2. Als je bewust blijft vreemdgaan terwijl je dat niet hebt afgesproken met je partner is het mijns inziens logisch dat er een oordeel volgt hier. Wij zijn geen therapeuten maar mensen. Helemaal als uit de berichtgeving van ts blijkt dat het een patroon is en ze bewust bepaalde berichten negeert.
Ik heb daarnaast echt wel sympathie voor mensen die in de knel zitten met zichzelf en daarmee ook (ongewild) anderen kwetsen. Zoals jij ook zegt @CaRRita, is niemand zonder zonde. Zo heb ikzelf ook mensen gekwetst door problemen in/met mezelf. Maar het is echt niet zo dat iedereen aan het bedriegen is in relaties en daar inderdaad zoals @FredKroket ook nog eens bewust mee d贸贸rgaat en zegt er waarschijnlijk niet mee te zullen stoppen... De TS laat daar IMO mee zien geen 茅cht berouw te hebben. Er lijkt vooral een angst voor haarzelf te zijn, om haar "partner met een hart van goud" en waar ze een kind mee wil, kwijt te raken.
Al mijn sympathie gaat dan naar die "partner met een hart van goud". Niet naar de serie-bedrieger zonder duidelijke intentie te stoppen en die bang is haar goede vent kwijt te raken. Sorry not sorry. Als je zo met je partner omgaat, ben je diegene wat mij betreft niet waard.