#1
Mee eens, maar weet je:De TS is hier de dader. Niet het slachtoffer. Haar partner is haar slachtoffer. Daarom ligt dit gevoelig en daarom winden mensen zich erover op.
Karma is a bitch.
Mee eens, maar weet je:De TS is hier de dader. Niet het slachtoffer. Haar partner is haar slachtoffer. Daarom ligt dit gevoelig en daarom winden mensen zich erover op.
Mee eens, maar weet je:
Karma is a bitch.
Voor de goede orde, en niet dat het er toe doet: ik ben een manHet is zo bizar, onsamenhangend en vol met oordelen over onze onderbouwde reacties dat ik er gewoon heel hard om moet lachen.
De reactie van @debkb zegt inderdaad heel wat meer over haar dan over ons.
Zonde van de tijd om op haar te reageren.
Dude, je bent mod geweest dus ik hoef jou niet te vertellen dat je hier prima je mening kunt geven over iemand die zich in jouw optiek egoïstisch gedraagt. En als je in mijn optiek daar een beetje in doorschiet, zeg ik daar wat van. Snappie?Bizar...
Omdat we hier op een drugs forum zitten, mogen we onze mening niet geven over iemand die egoïstisch frequent haar partner bedriegt en beliegt en zichzelf hierin zielig vindt? Omdat we hier weleens drugs nemen, zouden we dat (vreemdgaan, herhaaldelijk bedriegen en erover liegen) moralistisch gezien niet meer mogen veroordelen? Hoor je wat je hier zegt?
En dan notabene ook nog min of meer de schuld leggen bij haar partner, omdat het zijn taak zou zijn haar in haar behoeftes te voorzien, zodat zij zich niet genoodzaakt zou voelen die dingen te doen? Begrijp ik dat nou goed? Hij laat háár hangen? Wat!?
Ik heb hier veel dingen gelezen, maar dit...
Lijkt me ook meer over jou zeggen dan de mensen hier die bedriegen en liegen hard afkeuren.
Ik ga dit bericht rapporteren bij de mods met de vraag of jij nog bij de ledenlijst kunt.Serieus, geef me de contactgegevens van die man.
Mensen die tegen vreemdgaan zijn, noem jij moraalridders? En als iemand vraag om het adres van degene die genaaid wordt (overduidelijk sarcastisch bedoeld) ga jij de moraalridder uithangen lol.Dude, je bent mod geweest dus ik hoef jou niet te vertellen dat je hier prima je mening kunt geven over iemand die zich in jouw optiek egoïstisch gedraagt. En als je in mijn optiek daar een beetje in doorschiet, zeg ik daar wat van. Snappie?
Het rode waas voor je ogen belet je kennelijk ook goed te lezen, want ik stuur niet aan op het omdraaien van dader/slachtoffer (wat een terminologie ook). Ik probeer TS mee te geven dat ze de verbinding moet zoeken en dat haar behoeftes en voorkeuren ook een plek in de relatie verdienen.
En verder:
Ik ga dit bericht rapporteren bij de mods met de vraag of jij nog bij de ledenlijst kunt.
Laten we het ontopic houden, het gaat hier niet om jou of mij. Maar dat ment hier heftig reageert is logisch gezien de OP voornamelijk in herhaling valt en niet alle vragen beantwoord. Naast dat het een heel gevoelig onderwerp is.Nou... Sarcasme en righteous anger gaan niet zo goed samen, dus ik wilde het allemaal even zeker weten. Heb al antwoord gekregen van een mod: de ledenlijst is privé![]()
Je kunt ook tegen vreemdgaan zijn en die boodschap overbrengen met mildheid en naastenliefde. Mijn eerste keer XTC, nog niet zo lang geleden, heeft me geleerd dat (ver)oordelen vaak lomp is en altijd subjectief. En dat geldt ook voor mijn oordeel richting @Mindless, dat weet ik. Wat kan ik zeggen? Ik ben geen heilige.
Antwoord op je vraag: ja, ik weet hoe het voor mij voelt.
Vraag voor jou: ben je wel eens vreemdgegaan en zo ja, waarom?
Bij mij gaan de fluwelen handschoenen uit als iemand aanhoudend zijn/haar partner bedriegt en beliegt en daarin geen echt berouw toont voor het slachtoffer.Dude, je bent mod geweest dus ik hoef jou niet te vertellen dat je hier prima je mening kunt geven over iemand die zich in jouw optiek egoïstisch gedraagt. En als je in mijn optiek daar een beetje in doorschiet, zeg ik daar wat van. Snappie?
Het rode waas voor je ogen belet je kennelijk ook goed te lezen, want ik stuur niet aan op het omdraaien van dader/slachtoffer (wat een terminologie ook). Ik probeer TS mee te geven dat ze de verbinding moet zoeken en dat haar behoeftes en voorkeuren ook een plek in de relatie verdienen.
Oké.En verder:
Ik ga dit bericht rapporteren bij de mods met de vraag of jij nog bij de ledenlijst kunt.
In ieder geval goed dat je dit doet.Jeeeetje jongens, wees een beetje lief voor elkaar! Het is nooit mijn bedoeling geweest om een 'voor' en 'tegen' strijd aan te wakkeren?!
Ik snap wat de meerderheid hier zegt, dat ik niet het slachtoffer ben, maar mijn partner. Zo zie ik het ook, ik wist alleen even niet wat ik met de situatie aan moest en haat mezelf om mijn gedrag. Ik heb al jullie berichten gelezen en ondanks dat ik sommigen een beetje kort door de bocht vind reageren, doet het me wel degelijk iets, dus ik heb vandaag een brief aan mijn vriend geschreven om schoon schip te maken.
Aangegeven dat ik in therapie ga omdat ik niet lekker in mijn vel zit en hij wordt hier onterecht de dupe van. Ik heb de bal bij hem gelaten hoe en of hij verder wil.
Zolang je deze dingen niet met hem bespreekt en open en eerlijk over alles bent zoals je hier met ons bent bestaat die toekomst tussen jullie niet zoals jij hem voor je ziet. Niet om bot te zijn maar dat is de waarheidIk vraag me ook vaak af of wel wel bij elkaar passen en voel me de laatste tijd ook vaak niet blij. Ik weet niet of dat door mijn relatie komt, doordat ik zelf niet lekker in mijn vel zit, doordat werk eigenlijk even te veel is of een combi van dit alles. Ik besef me heel goed dat de perfecte partner niet bestaat en dan komt hij wel het meest in de buurt.
We wonen samen, bijna een jaar nu. Dat vond ik ook moeilijk in het begin. We maken wel toekomst plannen en dat is ook wat ons verbindt, ik wil heel graag kinderen, met hem, ooit. Ik denk dat hij een fantastische vader zal zijn en hij wil ook graag kinderen met mij, ooit.
Dit is een hele goede vraag en nu ik erover nadenk is dit misschien wel precies wat er aan de hand is.. Ik ben eigenlijk nog niet klaar voor een serieuze relatie, maar ik zie mezelf wel met hem oud worden. En ik wil heel graag dat ik wel 'volwassen' genoeg ben om de verantwoordelijkheden die horen bij een serieuze relatie aan te kunnen. Al mijn vrienden kopen huizen, krijgen babies etc. etc, en ik wil niet de 'eeuwige' losbol zijn die maar niet kan settelen. En tegelijkertijd wil ik ook daadwerkelijk iets met hem opbouwen en uiteindelijk ook kinderen etc. Dus rationeel wil ik het huisje boompje beestje verhaal, maar onder invloed beklemt dat idee me inderdaad ontzettend.
Het is niet zozeer dat ik er een duidelijke behoefte aan heb, ik hecht er gewoon geen waarde aan als het gebeurt. Vanuit dat perspectief, zou ik het ook makkelijk kunnen opgeven. Het levert me namelijk niets op door met een ander te gaan, ik hecht er geen waarde aan en ik voel me er alleen maar ontzettend klote over als het gebeurt. Daarnaast durf ik er (niet meer) eerlijk over te zijn tegenover mijn vriend dus ontstaat er een leugen die ineens tussen ons instaat, wat meer afstand creëert.
Samenvattend, moet ik er gewoon mee kappen want ik maak mezelf ongelukkig en ik doe hem onnodig pijn. Ik denk veel na over of we wel bij elkaar passen en of onze relatie op de lange termijn houdbaar is. Maar doordat ik er zoveel overna denk, komen de negatieve kanten van onze relatie voor mij onder een vergrootglas, waardoor alles heel zwaar en moeilijk wordt en ik overal aan ga twijfelen. Zo ontstaat er een vicieuze cirkel, waarin ik de relatie voor mezelf 'beklemmend' maak... Daar moet ik dus eigenlijk mee stoppen, als ik de ongedwongenheid weer terug wil krijgen. Maar dat komt natuurlijk van twee kanten, want ik kan duizend dingen opnoemen die ik fantastisch vind aan mijn vriend, maar soms heb ik het idee dat we niet helemaal op dezelfde frequentie zitten. Juist daarom is het misschien soms beklemmend, hij draagt mij op handen en heeft een hart van goud. Ik ga nooit meer iemand vinden die zijn hart zo op de juiste plek heeft als hij. Maar daardoor voel ik me altijd wel 'minder' dan hij en heb ik het gevoel dat hij iemand verdient die beter is voor hem dan ik (wat op dit forum ook heel duidelijk bevestigd wordt).
Sorry ik lees dit nu pas. Ik ben heel erg trots op jou! 🤗Jeeeetje jongens, wees een beetje lief voor elkaar! Het is nooit mijn bedoeling geweest om een 'voor' en 'tegen' strijd aan te wakkeren?!
Ik snap wat de meerderheid hier zegt, dat ik niet het slachtoffer ben, maar mijn partner. Zo zie ik het ook, ik wist alleen even niet wat ik met de situatie aan moest en haat mezelf om mijn gedrag. Ik heb al jullie berichten gelezen en ondanks dat ik sommigen een beetje kort door de bocht vind reageren, doet het me wel degelijk iets, dus ik heb vandaag een brief aan mijn vriend geschreven om schoon schip te maken.
Aangegeven dat ik in therapie ga omdat ik niet lekker in mijn vel zit en hij wordt hier onterecht de dupe van. Ik heb de bal bij hem gelaten hoe en of hij verder wil.
ik
Ik
Ik
Ik
Ik
Er is geeneens een wij lijkt me.
Je kwelt imo onnodig die gozer.
Jijzelf niet, JIJ doet het.
Ikke ikke en je vriend kan stikken.
En bij topics als deze verlies ik ook een stukje hoop in de mensheid. Wat @De Dunne zei: "ik ik ik ik..." De TS zielig lopen doen terwijl ze zelf herhalend haar partner bedriegt. Daar kan ik geen enkel begrip voor opbrengen. Die partner van haar verdient zoveel beter.
Alsof alle gebruikers problematisch zijn, negatieve dingen doen om drugs te krijgen en onbetrouwbaar zijn. Wat is dat voor aanname dan?Ik begrijp even deze reacties niet. We zitten hier toch op een drugsforum? En er zijn hier toch mensen met problematisch druggebruik? En is het daar geen kenmerk van dat deze vaak op zichzelf gericht zijn, negatieve dingen doen om hun drugs te verkrijgen en daardoor niet de meest betrouwbare personen zijn (understatement of the year)? Dus hoezo moet OP hierover onderhouden worden? OP geeft aan grote problemen met haar gedrag te hebben, wat veel drugsgebruikers wel zullen herkennen lijkt me. En liegen en bedriegen... wie zonder zonde is, werpe de 1e steen. Ik heb zelf gisteren nog tegen de doktersassistente gelogen om een week eerder mijn pillen te krijgen. Zij verdient ook beter.
Wees je eigen spiegel, zou jij zo behandeld willen worden als je met een probleem hier naar toe komt?
En breng zelf hoop in de mensheid door aardig te zijn.
Sorry dat ik misschien voor mijn beurt reageer @CaRRitaAlsof alle gebruikers problematisch zijn, negatieve dingen doen om drugs te krijgen en onbetrouwbaar zijn. Wat is dat voor aanname dan?
Als je er geen emotionele waarde aan hecht, dan kun je het toch ook makkelijk missen om met anderen te zoenen?(..) ik denk dat ik altijd zou blijven zoenen met anderen omdat ik er gewoon geen emotionele waarde aan hecht. Alleen het gevoel wat ik er daarna aan overhoud is verschrikkelijk.
Ik denk dat je in een relatie het best elkaar kunt helpen om zo op jezelf te reflecteren. Daarbij heb je dus eigenlijk ook je partner nodig. Waarom wordt hij super onzeker als je met iemand anders zoent? Welk verlangen en welke onzekerheid zit daar onder? Hoe zit het met zijn persoonlijkheidstype en de manier waarop hij liefde toont.Maar als we zo fundamenteel een andere waarde hechten aan het fysiek zijn met een ander, is de relatie dan wel houdbaar? Hoe ga ik om met deze situatie.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."