Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wat een prachtig, ontroerend verhaal"
"Dat kan ik me voorstellen Salvia alleen was al chaotischer dan ik eigenlijk mee had kunnen maken."
"Re: Re: Vermeersch zei: Ja dit is een tekort aan zuurstof waardoor er in je hersenen een kortsluiting voordoet Klik om te vergroten... Het lijkt me dat de werking van butaangas niet wordt veroorzaakt door zuurstoftekort, een gas als koolstofmonoxide is immers juist absoluut niet psychoactief. Het lijkt erop dat butaan vooral als NMDA-antagonist (dissociatief) en als glycine-modulator (verdovend?) werkt, het zou dus min of meer vergelijkbaar zijn met stoffen als ketamine. Butaangas is echter veel en veel schadelijker. Voor de liefhebber: http://journals.lww.com/anesthesiol...nated_Alkanes_Cyclopropane_and_Butane.25.aspx"
"Zuurstofgebrek zal er in veel gevallen ook wel bij komen kijken, maar dat heeft geen echt bewustzijnsveranderend effect en is ook niet zo heel schadelijk (het zal hier niet om de meest extreme zuurstoftekorten gaan) vergeleken met de specifieke schadelijke effecten van butaangas (schadelijk voor de longen, nieren en hersenen)."
"Mwa, diverse organen zullen wel wat schade geleden hebben, maar echt acuut gevaar is er waarschijnlijk niet, te meer ook omdat je aangeeft er niet zoveel van gevoeld te hebben, wat erop duidt dat je wel een lage dosis binnen zal hebben gekregen. Het grootste probleem van het inhaleren van dit soort gassen is dat het feitelijk Russische roulette spelen is - om de zoveel tijd is er weer een flapdrol ergens in het nieuws die ineens dood neervalt na aanstekergas geïnhaleerd te hebben. Geen fijne shit. Natuurlijk is het ook (erg) schadelijk voor organen en hersenen, maar dat is niet direct het grootste risico zolang je geen echt fanatiek butaansnuiver bent."
"Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte Wauw Mooi report en heftig, hoewel hier de effecten nog meevielen vergeleken met de complete waanzin waarin gebruikers met pech terechtkomen. Sublimo zei: Hij had zich toen nog een glas klaargemaakt met 1 ml erin, dat heeft hij echter niet meer leeggedronken. Hij had het idee dat het niet meer ging worden dan dit en zag dat ik goed aan het trippen was op de LSD, daarom besloot hij om niet verder te gaan met datura stramonium en ook drie zegels LSD te nemen zodat we samen een leuke tripfilm konden gaan kijken. Klik om te vergroten... Ik zou voor mijn leven gevreesd hebben. Ik weet niet wat de hoeveelheid werkzame stoffen in die tinctuur was (en of die hoeveelheid bekend was), maar bijpakken kan ontzettend link zijn (atropine en scopolamine kunnen tot uren na inname nog inslaan en heftiger uitpakken dan verwacht). Dat hij uiteindelijk niet bijgepakt heeft is waarschijnlijk het beste wat hem had kunnen overkomen. De combinatie met LSD lijkt me eigenlijk ook geen succes, als de LSD wel was ingeslagen (wat met paddo's in ieder geval nog wel eens gebeurt) en de dosis delirianten hoger was geweest waren er al helemaal gekke toestanden ontstaan. Misschien een goed idee voor de volgende keer om hier voorzichtig mee te zijn :P Sublimo zei: Hij zag een landschap wat leek geschets te zijn met een grijs potlood, een landschap dat alleen maar bestond uit grijstinten, als een zwart-wit foto. Het was een vlakte met aan het einde, in de verte, grote bomen. En dan het allerraarste, midden op die vlakte stond een roos waar alleen de bloem rood van was gekleurd, zelfs de steel was grijs. Alleen de bloem was dus rood. Klik om te vergroten... Ik weet bitter weinig van CEV's op datura, omdat er (EDIT: voor zover ik weet) zeer weinig over gerapporteerd is, maar deze vind ik toch wel vrij atypisch, want niet zo realistisch als de meeste OEV's op delirianten, hoewel het ergens ook weer 100% datura is. Dit idee ga ik in ieder geval ooit proberen te plagiëren, als mijn teken- en schilderkunsten (die ik tegenwoordig aan het ontwikkelen ben) ver genoeg gevorderd zijn Sublimo zei: Ik heb ergens heel sterk het gevoel dat deze trip nog maar het topje van de ijsberg was, datura stramonium is tot veel meer in staat voor mijn gevoel. Klik om te vergroten... Dat kan ik alleen maar volledig beamen. Hoewel Scopolamine het al erg heftig gehad heeft, kan het nog veel extremer. Totale verwarring, OEV's met complete horrorscenario's en extreme amnesie zitten in het takenpakket van deze bizarre drug. Als de LSD na afloop nog vrolijk insloeg, moet de dosis inderdaad niet heel hoog geweest zijn: een "normale" daturatrip (bij "normaal" gaat het helaas meestal wel om bizar hoge of totaal willekeurige doseringen) duurt 12 uur tot soms wel 48 uur. Ergens heb ik het gevoel dat ik datura ook eens zal proberen, alle eerdere beweringen over het vermijden van deze magische plant ten spijt. Leuk lijkt het me niet, maar wel ontzettend interessant en ergens spreekt het me te veel aan om er niet door aangetrokken te worden."
"Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte Sublimo zei: Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat het zo lang duurt voordat atropine en scopolamine inslaan, farmaceutische atropine en scopolamine werkt normaal gezien veel sneller. Dus waarschijnlijk zal het aan de plant liggen. Klik om te vergroten... Dat is zeker een deel van de verklaring (had ik even geen rekening mee gehouden, het was al laat toen ik mijn comment plaatste :P ), maar het is ook zo dat anticholinergica als scopolamine en vooral vertraagd opgenomen worden, hoewel ik niet meer precies weet waarom, ik dacht dat het iets te maken had met vertraging van de bloedsomloop, maar anticholinergica versnellen de hartslag juist. Mijn kennis van biologie is hier niet toereikend Bij toediening van pure scopolamine is de inslag eigenlijk vrij snel (meestal rond een half uur voordat de piek bereikt wordt) maar atropine heeft toch wel een uurtje of 2 nodig. Dit lijkt overigens per report te verschillen. Het is trouwens wel zo dat je soms helemaal niets van de effecten van delirianten hoeft te merken Sublimo zei: Bedenk je dan ook dat hij geen gedachten en emoties had, hoe wil je dan iets merken van de LSD buiten eventuele visuals ? En ik wil zelfs zo ver gaan dat ik ook wel zou geloven dat een deliriant in staat is om de visuals van LSD te onderdrukken, zelfs zonder dat de deliriant hier visuals of hallucinaties voor in de plaats geeft. Delirianten zijn enorm krachtig. Klik om te vergroten... Hier heb je een punt. Ik heb wel een report gelezen van iemand die zijn paddo's flink door de datura heen merkte (betreffende waaghals/idioot had overigens ook ritalin, dihydrocodeinone, nootmuskaat en alcohol in zijn systeem) en kan me voorstellen dat een combinatie van tripmiddelen met datura dan niet het meest subtiele is wat je kan meemaken, maar bij veel mensen zal het psychedelicum ook gewoon niet werken. Sublimo zei: Ik denk eigenlijk dat het geen CEV was. CEV bewegen normaal gesproken. Dit was gewoon een tafereel dat hij zag, hij heeft niks gezegd over iets wat bewoog. Ik zal het nog eens vragen voor de zekerheid. En inderdaad, ik vond het tafereel ook echt iets voor datura stramonium. Klik om te vergroten... Tsja, de definitie van CEV verandert nogal bij bizarre middelen als datura Het is natuurlijk niet te vergelijken met psychedelica, dus het is maar hoe je het wilt noemen. Ik denk ook meer dat het een symbolisch beeld afkomstig van een aantal doorgeflipte hersencircuits was, geprojecteerd als een visual, dan een echte CEV. Sublimo zei: Als je het ooit echt wilt plagiëren, kom dan eens langs. Hij heeft het uitgetekend voor mij, daar heb je vast wel wat aan. En ik denk zelfs dat hij daar zelfs een kopie van zou willen ophangen. Klik om te vergroten... Die uitnodiging sla ik niet af Hoewel het voorlopig zo'n vaart nog niet zal lopen, ik ben er pas net achter gekomen dat ik beter kan tekenen dan ik had verwacht. Het lijkt me wel een leuk projectje om ooit eens te doen, als ik het gemaakt heb krijgen jullie er zeker ook een kopie van"
"Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte Sublimo zei: Hier heb je een punt. Ik heb wel een report gelezen van iemand die zijn paddo's flink door de datura heen merkte (betreffende waaghals/idioot had overigens ook ritalin, dihydrocodeinone, nootmuskaat en alcohol in zijn systeem) en kan me voorstellen dat een combinatie van tripmiddelen met datura dan niet het meest subtiele is wat je kan meemaken, maar bij veel mensen zal het psychedelicum ook gewoon niet werken. Klik om te vergroten... Dat vind ik toch wel wat ongeloofwaardig klinken. :P Klik om te vergroten... Ik heb me hier ook vergist, merk ik net, bij de idioot ging het om DXM in plaats van paddo's. De typische wanhopig-om-high-te-worden Amerikaan, vermoed ik, maar het report komt verder wel vrij realistisch over qua effecten van de datura. Blijkt wel dat de datura inderdaad bijna alles overneemt en de effecten van de meeste andere drugs grotendeels teniet doet. Weer wat geleerd"
"Ook dit report is weer goed Vreemd stofje, misschien ga ik toch maar grootschalig inslaan, al zullen mijn ouders er wel vraagtekens bij zetten als er ineens allerlei lugubere enveloppes met de post komen"
"Lees dan tenminste het report. Dit is geen "trip", het is gewoon een mongool die teveel alcohol en coke in zijn systeem gooit en vervolgens begrijpelijkerwijs compleet door het lint gaat. Hilarisch."