Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRedenen waarom je alcohol haat/adoreert

Redenen waarom je alcohol haat/adoreert

125 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Best grappig dat mensen drugs haten en met de vinger naar de drugs wijzen ipv zichzelf. :)
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#2
- omdat 2 a 3 glaasjes rode wijn op een avondje nog goed is voor hart en bloedvaten ook !
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Post hier al je redenen waarom je alcohol haat of adoreert.
Ik heb best een flink lijstje:

Ik word er agressief van.
Ik drink ALTIJD teveel.
Ik heb de dag na alcohol altijd hoofdpijn.
Ik heb altijd te veel geld uitgegeven aan het einde van de avond.
Je gaat er van uit je bek stinken, en als je goed bent doorgegaan een avond hangt er een walm waar je niet goed van wordt om je heen.
Dronken meisjes zijn irritant.
Ik moet heel vaak pissen.
Ik zeg dingen die ik helemaal niet meen.
Ik val altijd als ik moet fietsen.

En als ik niet degene ben die het verpest omdat ik dronken ben, zijn er in het gemiddelde café wel minimaal 10 anderen die t voor iedereen verpesten omdat ze zo ladderzat zijn dat het op allerlei manieren de spuigaten uit loopt.


cheers. :beer:
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is lekker
Ik wil er van snuiven
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik haat alcohol niet. Haat is nogal een sterk woord vind ik.. Ik heb er alleen niets mee. Ik vind t niet lekker en t gevoel van aangeschoten zijn niet boeiend genoeg om de smaak er van maar voor lief te nemen. Ik irriteer me er wel aan dat er zo makkelijk wordt gedaan over alcohol door t merendeel van de maatschappij. Wel neerkijken op mensen die af en toe een pilletje slikken ofzo, maar ieder weekend jezelf kapot zuipen is normaal. Doe mij dan maar dat pilletje, daar worden de meeste mensen alleen maar knuffelig van, in tegenstelling tot alcohol wat veel mensen alleen maar vervelend maakt.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Drink het graag, hou ervan om aangeschoten/dronken te zijn en hou mijzelf meestal goed in de hand, zonder teveel problemen. Een paar keer ook niet, maar ja, dat kan gebeuren. Maar dat was ook weer niks ergs. Wat mij wel irriteert zijn die lui die teveel zeiken/agressief worden. Best word je gewoon dronken in groep, kwestie van op dezelfde golflengte te zitten. Vind het minder verslavend als dope, het is lekker, en voel mij ook altijd relaxt de dag erna (als ik goed geslapen heb). Cheers indeed. :beer:
B
BontkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind alcohol een bijzonder botte, ruwe en domme drug. Haten doe ik het niet alhoewel het van mij best verboden zou mogen zijn.
Er zijn toch echt wel "edelere" drugs te krijgen! :hearteyes:
d
de kafmeesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind het een heerlijke drug, als ik nog 1 drug zou mogen gebruiken was het alcohol. Het is sowieso de meest sociale drug omdat hij het meest sociaal geaccepteerd is en ik word er altijd lekker los van en ga er lekker makkelijk van praten ( Dat doe ik sowieso al vrij makkelijk :grin:). Heb een hoop mensen leren kennen, een hoop debiele gedaan en een hoop debiele gesprekken gehad onder invloed van alcohol. Het is ook beter te doseren dan de meeste andere drugs, bij andere drugs is het vaak van het padje of helemaal niks merken.
K
KermitLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je raakt er bezopen van.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik haat het niet .... maar de drang om andere drugs te nemen is dan wel groter bij me en de rem is soms een stuk minder (soms fijn, soms niet zo goed achteraf gezien hihi) :grin:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#11
omdat mensen van alcohol heeeel vervelend worden
(met coke ook trouwens)

terwijl met de meeste andere drugs, mensen helemaal niet irritant gaan doen.


maar alcohol is wel lekker heur,
alleen voor je omgeving niet.
E
EitjesLid
01-01-2024, 00:00
#12
er zijn zoveel dingen leuker, en beter voor je, dan alcohol
alleen,
je komt er zo makkelijk aan!
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik haat, noch adoreer alcohol maar vind het wel relax..Alleen al omwille van het feit dat alcohol een 'drug' is en toch zo sociaal geaccepteerd
K
KermitLid
01-01-2024, 00:00
#14
Winehouse zei:
omdat mensen van alcohol heeeel vervelend worden
(met coke ook trouwens)

terwijl met de meeste andere drugs, mensen helemaal niet irritant gaan doen.


maar alcohol is wel lekker heur,
alleen voor je omgeving niet.
Klik om te vergroten...

Niet iedereen wordt vervelend.. dat hangt af van persoon tot persoon.
Al haat ik ook diegenen die komen aan je hangen en beginnen te lullen over hun leven of gewoon irritant doen.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alcohol haten is een groot woord, maar ik haat wel de katers.
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik neig naar haat.

Maar het zal ermee te maken hebben dat mijn grootvader zich dood gedronken heeft, mijn nonkel een alcoholicus is, mijn moeder een ander (kut)mens wordt als ze gedronken heeft en ik niet echt veel plezierige ervaringen heb gehad met drank... Mijn vriendin heeft ook slechte herinneringen aan drank. En ik kots gemakkelijk.

Daarom heb ik besloten vanaf vandaag nooit meer te drinken. Ben 19 en ik zal nog veel rare gezichten krijgen als ik dit zeg maar Fuck It. Geef mij maar thc.
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#17
HetEindeVanAlles zei:
Ik neig naar haat.

Maar het zal ermee te maken hebben dat mijn grootvader zich dood gedronken heeft, mijn nonkel een alcoholicus is, mijn moeder een ander (kut)mens wordt als ze gedronken heeft en ik niet echt veel plezierige ervaringen heb gehad met drank... Mijn vriendin heeft ook slechte herinneringen aan drank. En ik kots gemakkelijk.

Daarom heb ik besloten vanaf vandaag nooit meer te drinken. Ben 19 en ik zal nog veel rare gezichten krijgen als ik dit zeg maar Fuck It. Geef mij maar thc.
Klik om te vergroten...

ik ben 15 en krijg alleszins enorm veel rare gezichten omdat ik niet drink ;D
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is gewoon vreselijk dat het zo geaccepteerd wordt in onze maatschappij,
terwijl Alcohol toch echt wel lichamelijk en mentaal verslavend is.
Twee meisjes worden doodgereden in Duitsland, en de maatschappij reageert:
"Achja, pech hebben he. Shit happens."
Maar o wee als een franse toeriste zelfmoord pleegt o i v Paddo's.
Oh dan is het groot drama, "En waar blijft dat paddoverbod?"

Kan het niet beter zeggen dan Lepton in Liquid Acid:
"They know about the bullshit in the fucking society"

Vreselijk.

Neemt niet weg dat verantwoord aangeschoten zijn fijn is :wink:
F
FulairynLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb een echte haat-liefde verhouding met alcohol.
Ik vind het erg lekker om aangeschoten te zijn en het voegt altijd iets toe aan het gezelschap.

Dat neemt niet weg dat ik het met alles wat hierboven over alcohol is gezegd eens ben ( en dan over de negatieve kanten )

Dus, als ik echt zou moeten kiezen tussen haten en adoreren, dan wordt het toch het eerste. Gelukkig denk ik niet zo zwart wit :)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
'k Vind het wel wat hebben.
Ik kan er goed mee omgaan, grens tussen dronken en overdosis is niet erg klein en ik kan 't doen zonder met de nek aangekeken te worden.

Ideaal toch.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."