Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnder invloed rijden.....

Onder invloed rijden.....

123 antwoorden
76 weergaven
18-5-2026
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Flameon zei:
Areyouexperienced? zei:
Toch heb ik schrik om ooit met de auto te rijden. Met de auto rijden is gewoon makkelijker.
Klik om te vergroten...

Dat betwijfel ik. Een auto heeft dan wel vier wielen en misschien wat meer evenwicht, maar hij gaat ook veel sneller en als het fout gaat dan gaat het vaak goed fout. Je reactievermogen neemt een stuk sneller af en je ziet ook alles niet meer zoals je het moet zien.
Een feest kan ook gezellig zijn zonder alcohol
Klik om te vergroten...

Je hebt gelijk, laten we zeggen dat het comfortabeler is :)

Nuja, m'n brommer is gestolen dus nu rijd ik zowiezo met de fiets.

Ik ben mij zeker bewust van de gevaren die ontstaan bij het rijden onder invloed.
Heb verplicht verkeersles moeten volgen na een kapot licht.. :P

Zoals ik al zei heb ik ooit beschonken op de brommer gereden, ik besefte achteraf wel dat het heeel fout was hoor. En met de auto: no way dat ik daar met iets van drugs in m'n systeem instap.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maten van me zijn weleens met z'n 2en in een auto op paddo's gaan trippen 's avonds laat,
en nog rijden ook... :rolleyes: Zeer onverantwoord, maar we leuke verhalen achteraf die ik kon horen :P
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alcohol in het verkeer vind ik een duidelijke no-no.

Ik heb m'n rijbewijs dan niet, maar ik ga in ieder geval NOOIT onder invloed de auto in als ik het later wel heb.

Het risico anderen/jezelf te verwonden, of zelfs dood te rijden is het niet waard.

Ik doe het later wel lekker als m'n huidige baas: stoel naar achteren en met je voeten op 't dashboard lekker gaan maffen. :grin:

Olle
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb nog nooit dronken auto gereden. Wel heb ik een keer met 4 biertjes op gereden en toen merkte ik ook wel wat verschil. Je gaat toch ongemerkt sneller en onoplettender rijden. Daarom rij ik nu niet meer met alcohol op.

Fietsen doe ik wel geregeld met alcohol op. Maarja ik laat de auto staan omdat ik weet dat ik teveel ga zuipen, dus dan moet er ook niet gezeken worden als ik de fiets pak. Ik moet toch thuis komen :confused: Taxi is te duur en lopen is te ver, dus dan pak ik de fiets.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Precies! Wat rijden onder invloed betreft is enkel de gesimuleerde modus verantwoord:
A
AkA_1Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ik ben eigenlijk heel schijnheilig daarin

ik vind drinken en rijden niet kunnen, maar een blowtje roken en rijden kan dan weer wel in mijn ogen

uiteindelijk wint het gezond verstand het meestal en zorg ik dus dat als ik geblowd ik niet ga rijden, maar ik kan ook niet zeggen dat het nooit gebeurd is. Terwijl de reden in feite hetzelfde is als de reden die mensen gebruiken die alcohol ophebben, ik vind dat ik dan nog goed kan rijden en dus doe ik het.

krom :)
c
cookieLid
01-01-2024, 00:00
#7
tja het is fout.
ene persoon kan er veel beter tegen dan de andere.
ligt gewoon aan je rij ervaring, dan weet je hoe ver je kan gaan.
je moet je grensen kennen want met alcohol ga je die inderdaad opzoeken.
kut om t te zeggen maar ik rij al bijna 4 jaar zonder gezeik onder invloed van feestjes naar huis.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind dat het niet ligt aan je rij ervaringen.
Met alcohol bestaat nl de mogelijkheid dat je je kan onderschatten: "ow ik kan nog goed rijden".
Dat basseer je dan onder invloed, en niet op de realiteit dus het is dan gevaarlijk om te rijden.

4 jaar rijden van feestjes naar huis dat is mogelijk (onder invloed).
Maar kijk uit jong, als je een ongeluk krijgt ben je het haasje en kun je veel gezeik krijgen!
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#9
een kennis van me is in 2 weken 2 van z'n beste vrienden kwijtgeraakt aan dronken autobestuurders. Een week na de dood van 1 van beiden zag je de politie dan wel alcoholcontroles doen, op de plek waar het ongeluk gebeurt is nog wel :rolleyes:
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ikzelf zou het nooit doen.
Heel af en toe onder invloed van pep als het genoodzaakt is.
Maar ik snap wel waarom sommige het toch doen.
Een oude collega van me heeft best wel alcoholgewenning opgebouwd in zijn leventje.
Na een biertje of 10 rijd ie nog steeds hetzelfde.
Ik heb hem er daarna op geattendeerd dat je in theorie dronken bent maar in praktijk dus niet.
Mocht je toch een ongeluk krijgen (ook al is het niet je schuld),krijg je te horen 'de bestuurder was dronken'.
En heb al van meerdere oude mensen gehoord dat ze regelmatig met een biertje of 6 gewoon nog rijden zonder problemen,vind het maar link.

Bovendien als ik er aan denk dat sommige onschuldige levens sneuvelen omdat iemand dronken in de auto stapt vind ik dat ernstig om te horen.
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#11
nog nooit onder invloed van harddrugs/alcohol gereden, en zeg nu steevast dat ik dat ook nooit ga doen! jointje roken en autorijden doe ik dan weer wel, maar merk dan dat ik véél voorzichtiger rij (en terug helemaal zoals ze het me op de rijschool geleerd hebben).

Heb trouwens een nul-tolerantie voor mezelf opgelegd als ik nog moet autorijden; 0,000 pintjes, ookal duurt het nog 2 uur voor ik de wagen in stap
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#12
ooit eens gedaan maar nooit weer, we gingen stappen een maatje en ik en we zouden in de auto slapen zodat we beiden flink konden drinken, zo gezegd zo gedaan, komen terug bij de auto en durfden toen niet daar te blijven slapen, ik zeg ook zo met mijn dronken kop ik kan nog prima rijden.

was een hel was dat, maar ik heb nog nooit zo geconcentreerd en veilig gereden als toen, 60 waar je 80 mag etc...

na een jointje rij ik nog wel, met andere middelen zoals amfetemines rijd ik ook nog wel <-- dan rijd ik ook een stuk beter dan dat ik nuchter ben :P
B
BontkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb vroeger vrij regelmatig in beschonken toestand gereden, gelukkig is dat al heel lang geleden. Knetterstoned heb ik ook wel gedaan, maar toen had ik zelf meteen in de gaten dat ik verkeerd bezig was.
Ik woon trouwens in een land waar het sinds ongeveer 1 jaar helemaal verboden is om gedronken te hebben voordat je gaat rijden. Prima, dan heb je ook dat gereken met hoeveel je nog mag drinken alvorens achter het stuur te gaan zitten niet meer. Het aantal verkeersongelukken is na deze maatregel aanzienlijk gedaald. :hearteyes:
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#14
Teveel drinken + alcohol = NOT DONE, en wat mij betreft mogen ze mensen die met teveel alcohol in hun bloed jarenlang het rijbewijs afnemen. Ik wou dat ze het bij mij hadden gedaan, dan had ik het veel eerder geleerd.
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rijden onder invloed van alcohol is naar mijn ervaring véél gevaarlijker dan rijden wanneer je geblowd hebt. Als ik high/stoned ben rij ik heel op't gemak, maar laat het duidelijk wezen dat rijden onder invloed van om het even welke drug not done is..

Ik voel me bij alcohol steeds King of the Road en rij véél te hard en gevaarlijk..had al 5 keer onder de grond kunnen steken.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#16
SmartieAndMe zei:
SirErick zei:
Ik loop meer risico dan iemand die nuchter is. Ja, dat is een feit waar we niet omheen kunnen. Echter, ik loop veel minder risico dan iemand die alcohol genuttigd heeft.
Klik om te vergroten...
Ik vraag me dan wel af wat voor jou de reden is om wel met coke op te rijden. Niet alleen jij maar ook de mensen om je heen lopen meer risico, ook al is dat risico kleiner dan met alcohol.
Klik om te vergroten...
Zoals ik al eerder zei: zonder coke functioneer ik voor geen meter.

SmartieAndMe zei:
SirErick zei:
Denk je dat ik gek ben? Ik stop maar één keer en dat is pas als ik dood ben.
Klik om te vergroten...
Ik vind het geen rare vraag, vroeg of laat zul je de consequenties gaan merken van excessief gebruik. Gevolgen zullen vanzelf ook bij jou naar boven komen.. kun je je daar echt volledig bij neerleggen?
Klik om te vergroten...
Het is ook geen rare vraag. Sterker nog: meer mensen vragen zich dat (terecht) af. Ja, ik heb me altijd voorgenomen dat ik niet oud zal worden en daar kan ik me prima mee leven.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
SirErick zei:
Zoals ik al eerder zei: zonder coke functioneer ik voor geen meter.
Klik om te vergroten...

Tsja, dat is dus al een van de gevolgen, dat je nu moet kiezen tussen onder invloed rijden of helemaal niet meer rijden. Je geeft zelf aan ervoor te kiezen met de verslaving door het leven te gaan. prima die keuze respecteer ik, maar dan zou je toch ook moeten accepteren dat je dan niet meer kunt autorijden...

No offense hoor, maar ik kan er moeilijk bij..
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#18
SmartieAndMe zei:
SirErick zei:
Zoals ik al eerder zei: zonder coke functioneer ik voor geen meter.
Klik om te vergroten...

Tsja, dat is dus al een van de gevolgen, dat je nu moet kiezen tussen onder invloed rijden of helemaal niet meer rijden. Je geeft zelf aan ervoor te kiezen met de verslaving door het leven te gaan. prima die keuze respecteer ik, maar dan zou je toch ook moeten accepteren dat je dan niet meer kunt autorijden...

No offense hoor, maar ik kan er moeilijk bij..
Klik om te vergroten...
Kom op, doe niet alsof jij heilig bent. Ik bedoel: als jij serieus met droge ogen durft te beweren dat jij nooit, maar dan ook nooit onder invloed heb gereden dan ben je gewoon een jokkebrok. Als je vrijdag en/of zaterdag flink de beest hebt uitgehangen, denk je dan serieus dat je die maandag erna dan 100% nuchter bent als je dan de auto instapt? Ik val je niet aan, maar dit is wel iets om over na te denken alvorens je mij gaat veroordelen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat durf ik wel degelijk te beweren. Ik heb een keer in mijn leven onder invloed van alcohol gereden en daar heb ik grote spijt van. Ook een aantal keer stoned in mijn verleden, ook daar sta ik niet achter. Tegenwoordig ben ik daar heel principieel in en rij ik zelfs al niet als ik vermoeid ben. Het is de enige manier die werkt, duidelijke lijnen trekken. ik moet er niet aan denken dat ik een ander iets aandoe in het verkeer omdat ik vermoeid of onder invloed ben.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben erg blij met dereacties hier. Alcohol en drugs in het verkeer is erg fout en je vertoond naar mijn mening bijna moordenaarsgedrag als je moetwillig met drank of drugs achter het stuur kruipt. Ik zelf heb al 25 jaar mijn rijbewijs en mij nog nooit laten verleiden om met drank en drugs te rijden. Wel drink ik heel zelden 1 a 2 biertjes als ik moet rijden maar meestal niets.
Ik vind het ook zo frappant en erg om te zien dat als je een festival bijvoorbeeld binnen gaat en er duizenden auto's staan en je binnen haast iedereen wappie of dronken ziet rondlopen. En TOCH zijn zo goed als alle auto's weg na afloop van het festival. Ernstig....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."