#1
Installeren dus!Er gaan verschillende plannen heen en weer in Den Haag, volgensmij. βDe grote RC banβ, die niet de stoffen zelf op de lijst plaatst, maar alle stoffen die vallen onder een bepaald kopje. Ik herinner me dat het hold voor afgeleiden stoffen uit 2-phenetylamine (bye amfetamines), synthetische cannabinoiden en stoffen afgeleid uit als in het goed onthouden heb: 4-aminopiperidine. Ik kwam er maar moeilijk achter welke research chemicals hier dan uit afgeleid worden, misschien de fentanyl-analogen waar het hierboven eerder over ging? @Buu of A-90, misschien weet jij het?
Maar 4-aminopiperidine zal als doel hebben om fentalogues te blanket bannen ja. Alle fentalogues zijn al jaren van de aardbodem verdwenen though, omdat ze een aantal jaar geleden in China al gebanned zijn. Vrij zinloos dus die ban, maar dat het kabinet maar wat doet was al langer bekend. ΓΓ©n van de weinige stofjes die geraakt zal worden door een eventuele 4-aminopiperidine ban is brorphine, een verkapte fentaloog. Maar dat stofje is zo oninteressant dat de meeste vendors er toch al mee gestopt zijn.
De nieuwste generatie sub-milligram potente opioΓ―den zijn benzimidazool opioΓ―den. Maar daar wordt dus niks mee gedaan, die blijven gewoon legaal. Die stoffen zijn sowieso weinig populair in Nederland/Europa ondanks dat ze al even bestaan. Ze worden meer gebruikt in de US omdat daar meer verslaafden zijn met een onmenselijke tolerantie omdat de meeste heroΓ―ne daar versneden is met fentanyl of andere ultra potente opioΓ―den.