Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mark94 zei: Nachtje in bed met dit pareltje ๐ฅณ Klik om te vergroten... Hebben ze die ook in andere kleuren? Dat ijsblauw schrikt 'm een beetje af.."
"Rotjoch zei: Niet persoonlijk bedoeld? NIET PERSOONSLIJK BEDOELD?!?! Wie ben jij??!! Mods! Mods! Ban deze vrouw! Klik om te vergroten... Ben geen socioloog, maar ruik ik hier een tweespalt in de samenleving? ๐ "
"Gemberthee zei: Nou ik schrok er eigenlijk best wel van. Ik wil niet dramatiseren, maar voor mij gaan de berichten van TS toch te ver. Ik voel me er niet bij op mijn gemak, laat ik het daarop houden. Wel heb jk vet veel aan dit forum gehad! Thnx hoor . Wie weet kom ik weer eens buurten in de toekomst! Voor nu hou ik me op de achtergrond. Doei doei (No hard feelings!) Klik om te vergroten... Ik snap jou ook wel hoor. Maar op het moment dat het gebeurde konden we niet veel anders doen dan het op deze plek proberen een beetje bij te sturen. Ik heb nog geprobeerd een prive gesprek aan te gaan met touwtje door m'en Telegram username achter te laten. Kan ook in het andere topic geweest zijn want het speelde zich af op twee verschillende topics tegelijkertijd ๐ Was me er wel bewust van dat dit niet iedereen even goed zou doen, maar voelde ook niet goed om er helemaal niet op te reageren.."
"Gemberthee zei: Snap ik en precies dat vond ik er zo heftig aan. Voor deze acute bedreigende situaties is er gelukkig hulpverlening. Voor mij is dit echt te veel drama en dat zoek ik niet. Maar ik ben niet meteen helemaal weg. Ik trek me alleen maar even terug. Klik om te vergroten... Gelukkig is het alsnog wel goed gekomen, althans... daar ga ik vanuit. En het komt ook niet heel vaak voor naar mijn weten dat iemand echt diep gaat tussen de form topics door? of zeg ik nu iets heel geks?"
"Jolissa zei: meeste verslaafde in herstel die ik ben tegen gekomen voelen zich goed en happy en het gaat allemaal lekker Klik om te vergroten... Niet alles is wat het lijkt.... Ik denk dat ik wel wat herken in je verhaal... Mijn herstel gaat ook altijd in eerste instantie heel goed. Dan kom ik fysiek een beetje bij, hersteld dag/nacht ritme zich en eetlust komt terug. Al die dingen.... en daar haal ik dan genoeg voldoening uit om de eerste paar maanden van abstinentie goed mee door te komen. Maar pas na een aantal maanden... 4-6 ongeveer ontstaan er weer hobbels op de weg. Het is niet zo dat dan het willen gebruiken weer heel erg gaat lonken, dat niet. Maar ik merk aan mezelf dat dat fysiek bijkomen steeds weer wat stapjes terug doet. Ik raak weer sneller vermoeid, lig er 's avonds om 22.00 alweer in... (of nog vroeger steeds vaker regel dan uitzondering). Het hardlopen waar ik de eerste maanden steeds een beetje meer uit haalde loopt ook stapsgewijs terug qua kunnen. Na driekwart jaar ben ik eigenlijk zo chronisch vermoeid dat er niet veel meer uit me komt. Heb mezelf dan ook echt vaak aangekeken in de spiegel ... zo van, kijk, bijna een jaar clean. Maar wat is er eigenlijk nog van je over? Alles wat ik was onder invloed, dat was niet meer. We hebben die fase nog nooit echt goed kunnen behandelen als depressie, hoewel het er alles van weg heeft. Maar ik reageer niet lekker op antidepressiva. En alle therapeutische tools werken meestal minder goed omdat de vermoeidheid echt heel diep zit. Het is niet een dipje dat je op een gegeven moment even weg-sport. Heb daar uitgebreid aandacht en pogingen aan besteed. Ik denk dat langdurig amfetamine gebruik de chemische balans in de hersenen behoorlijk kan verstoren. Zijn ook wel wat onderzoeken naar gedaan waarbij in bepaalde gevallen tot >5 jaar na (langdurig) gebruik nog afwijkingen zichtbaar waren op scans. Denk met name aan de aanmaak dopamine. Het is een lastig punt om voorbij te komen, het laatste stukje van mijn puzzel waar ik nu toch al heel wat tijd mee bezig ben. Maar vergeet ook niet dat iedereen anders is. En ik heb het in mijn geval over langer dan 20 jaar wekelijks/dagelijks speed gebruik (met tussenpauzes). Als elk jaar drugsmisbruik een jaar herstel abstinentie en herstel vergt, dan ben ik nog wel even๐ Jolissa zei: Ik ben toevallig vandaag 4 maanden clean van mijn speed verslaving. ๐๐ผ๐๐ผ๐๐ผ Klik om te vergroten... bobmols zei: Ben nu ondertussen 2 jaar en 1 maand gestopt, voel me nog altijd niet gelukkig, maar voel me wel beter en ben weer van mezelf gaan houden Klik om te vergroten... Voor allebei, respect! ontzettend knap... Denk maar zo, alle dagen dat je niet meer gebruikt heb, die pakken ze je niet meer af.."
"Perenijsje zei: In het begin nadat het uit mijn lichaam was ging het zoals @n8wachT beschrijft Klik om te vergroten... Ik ga me eerst eens verdiepen in je vorige zeer uitgebreide topic, ik ben een wat late instromer dus heb ze nog niet allemaal gevonden en/of meegekregen ๐ Tot snel.!"
"( maart 2010 ) Tweede reis van dit jaar waarin vooral contrast centraal staat. De eerste 40 minuten staan geheel in het teken van 'beats 'n breaks'. Een soort eerbetoon aan wat die gasten allemaal de lucht in knallen, bijzonder veel drukte en Breakcore dus. Maar, na dat eerste deel volgt een uur lang ouderwets gezellige n8wachT vaagheid. Een verhaal op experimentele ambient en avant garde beats. Ik hoop dat iedereen er weer veel plezier aan mag beleven! http://traffic.libsyn.com/n8wacht/n8wachT_inzichT_2010-FlighT-02-HighQuality-Full.mp3"
"Nog een breakcore experimentaaL met hiphop invloeden en ... tsja... http://rapidshare.com/files/390339492/n8wachT-remix.the.Master-_Breakcore_ExperimentaaL_.mp3?bin=1"
"Liesje.flb zei: mijn vraag is, is dit normaal met speed? Klik om te vergroten... Het is niet ongebruikelijk. Vooral in het begin als je nog niet zoveel ervaring mee heb. Net als zoals ze wel eens zeggen met alcohol moet je speed ook ''leren gebruiken.'' Hypothetisch dan hรจ, beste laat je het gewoon voor wat het is en doe je het helemaal niet. Maar voor als je het toch wil blijven doen af en toe hier nog paar tips: Zorg dat je voldoende eet. Me voorganger gaf het ook al aan. Ik weet dat het waarschijnlijk niet smaakt en je een gevoel hebt alsof je net een 5 gangen menu op hebt. Maar het is zo ontzettend belangrijk en maakt een enorm verschil qua terugdringen van de minder leuke effecten. Onderzoek voor jezelf wat een beetje het beste te doen is. Zelf denk ik dan aan hartige dingen zoals kaas. Iets uit de frituur is meestal ook nog net te doen. En vloeibare shit (smoothies, proteรฏne shakes, cup-a-soup). Dingen als een boterham en maria kaakjes worden waarschijnlijk niks. Ter aanvulling kunnen wat supplementen ook geen kwaad. Neem wat extra vitamines en mineralen uit een potje. Goedkopere merk zoals van de Hema is net zo goed als potjes van 30 euro elders. Pak ook op tijd wat rust. Slapen zal niet gaan zo'n 48 uur al snel. Maar ga toch even liggen op een gegeven moment en blijf paar uur zo liggen- desnoods starend naar het plafond. Het maakt toch verschil, al rust je alleen maar een beetje. Koffie draagt vaak bij aan een wat misselijk gevoel. Al kan het ook voor komen van speed op zichzelf. Echter is het vaak een teken dat je eigenlijk al wat te veel op heb. Ook hier kan iets eten/drinken helpen om het wat te verlichten. Maar nog beter werkt vaak even grondig de neus snuiten! Als je deze basis regels een beetje in acht neem, dan gaat het waarschijnlijk wel wat beter een volgende keer. Good luck."
"Raver zei: Nu begint m'n regie behandelaar bij de GGZ te dreigen met het doorbreken van haar zwijgplicht vanwege gevaar voor andere en mezelf. Klik om te vergroten... Heb ook even mijn juridische best gedaan. Maar een behandelaar mag inderdaad die zwijgplicht doorbreken. Wel onder voorwaarden. Maar in dit geval kan een arts het doen in het kader van gewetensbezwaar. Als bonus voldoet het ook nog aan een andere voorwaarde: het niet doorbreken van de zwijgplicht kan de client of omstanders schade toe doen (wat als je wel zou verongelukken inderdaad kan gebeuren). Het moet wel vrijwel zeker zijn dat doorbreken van de zwijgplicht kan helpen om schade te voorkomen. Dit laatste is een wat bredere opvatting waar rechters misschien anders over kunnen denken. Maar ik ben bang van niet... Hoe ik denk over het doorbreken van zwijgplicht? Hmmm... best een lastige eigenlijk. Enerzijds begrijp ik het waarom er regels zijn om van de plicht te kunnen afwijken onder bepaalde omstandigheden. Maar tegelijkertijd vind ik het ook wel heel ver gaan. Heb er wat dat betreft nog niet echt een standvastige mening over. Ik hoop in ieder geval dat het allemaal goed komt. Je hebt je lesje wel geleerd dacht ik zo.. Sterkte!"