#1
Trouwens: even over kernenergie, zag dat hier ergens voorbij komen (ben even te lui om te quoten want dat is gedoe met mijn telefoon). Denk dat jij het noemde @Mindless.
Een centrale bouwen duurt decennia lang en is dus op geen enkele manier een oplossing voor het klimaatprobleem (nog even helemaal los van vervuiling en uraniumwinning). Het is hierdoor simpelweg geen realistisch alternatief voor zon/water/wind. Je kunt er wel in investeren als een overbruggingsmaatregel, maar niet ten koste van duurzame energie.
ja, de vraag om nieuwe kerncentrales te bouwen komt om de één of ander reden in alle kieswijzers voor.. schijnbaar een actueel ding.
ze kunnen beter investeren in het veilig maken en onderhouden..ofwel ontmantelen van de huidige.. daar ligt imo een gevaar in.