Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede kamer verkiezingen 2021

Tweede kamer verkiezingen 2021

595 antwoorden
73 weergaven
18-5-2026
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Trouwens: even over kernenergie, zag dat hier ergens voorbij komen (ben even te lui om te quoten want dat is gedoe met mijn telefoon). Denk dat jij het noemde @Mindless.

Een centrale bouwen duurt decennia lang en is dus op geen enkele manier een oplossing voor het klimaatprobleem (nog even helemaal los van vervuiling en uraniumwinning). Het is hierdoor simpelweg geen realistisch alternatief voor zon/water/wind. Je kunt er wel in investeren als een overbruggingsmaatregel, maar niet ten koste van duurzame energie.
Klik om te vergroten...

ja, de vraag om nieuwe kerncentrales te bouwen komt om de één of ander reden in alle kieswijzers voor.. schijnbaar een actueel ding.

ze kunnen beter investeren in het veilig maken en onderhouden..ofwel ontmantelen van de huidige.. daar ligt imo een gevaar in.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gympie zei:
ja, de vraag om nieuwe kerncentrales te bouwen komt om de één of ander reden in alle kieswijzers voor.. schijnbaar een actueel ding.

ze kunnen beter investeren in het veilig maken en onderhouden..ofwel ontmantelen van de huidige.. daar ligt imo een gevaar in.
Klik om te vergroten...
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#3
De Apotheker zei:
Klik om te vergroten...
TLDW
shit.. geen zin om dat hele ding te kijken nu..
met skippen hoorde ik dat er niemand aan doodgegaan is?..
Fukushima.. Chernobyl..
er zijn over de hele wereld kerncentrales met achterstallig onderhoud naar wat ik begrijp..
scheurtjes in Borsele?
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#4

Gympie zei:
TLDW
shit.. geen zin om dat hele ding te kijken nu..
met skippen hoorde ik dat er niemand aan doodgegaan is?..
Fukushima.. Chernobyl..
er zijn over de hele wereld kerncentrales met achterstallig onderhoud naar wat ik begrijp..
scheurtjes in Borsele?
Klik om te vergroten...
Ik leef nog🤪

Fukushima, was geen menselijk falen. Een natuurramp is lastig voorspelen. En chernobyl is ook al jaren relatief veilig, zelfs op de vlucht erheen loop je meer straling op. Alleen in de tombe zelf is het nog gevaarlijk als je te lang blijft.
Een paar jaar geleden zijn bewoners al terug gegaan, en verbouwen zelfs hun eigen groente en fruit in de grond.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Trouwens: even over kernenergie, zag dat hier ergens voorbij komen (ben even te lui om te quoten want dat is gedoe met mijn telefoon). Denk dat jij het noemde @Mindless.

Een centrale bouwen duurt decennia lang en is dus op geen enkele manier een oplossing voor het klimaatprobleem (nog even helemaal los van vervuiling en uraniumwinning). Het is hierdoor simpelweg geen realistisch alternatief voor zon/water/wind. Je kunt er wel in investeren als een overbruggingsmaatregel, maar niet ten koste van duurzame energie.
Klik om te vergroten...
Dat was onder andere ik. Dat het bouwen zo lang duurt is inderdaad wel waar, ik vind het dan ook jammer dat we niet al decennia eerder waren begonnen met bouwen. Dat het zo lang duurt wil niet meteen zeggen dat het de investering niet waard is. Tuurlijk moeten we als Nederland ook ons steentje bijdragen aan de milieukwestie, maar ik twijfel of we in die paar decennia het verschil gaan maken met onze minimale impact. Mocht de rest van de wereld in die paar decennia net zo hard meewerken als Nederland is dat misschien een ander verhaal, maar ik vind het wel extreem hoopvol om daar op te rekenen.

Bovendien werken zonnepanelen al op 20% efficiëntie. Ik ken niet alle ins and outs, maar volgens mij zit in een kernreactor veel meer technologische rek. Verder met je eens dat het goed is om geld in het verbeteren van het klimaat te steken.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Juun zei:
Ik leef nog🤪
Klik om te vergroten...

gelukkig maar.. ander was je een 'ghostwriter' ! :tongueout:

Juun zei:
Fukushima, was geen menselijk falen. Een natuurramp is lastig voorspelen.
Klik om te vergroten...
mja, beside the point imo.. zonne energie is niet gevaarlijk bij een natuurramp
Juun zei:
En chernobyl is ook al jaren relatief veilig,
Klik om te vergroten...
na hoe lang haha.. ook niet echt een gerust stelling
Juun zei:
zelfs op de vlucht erheen loop je meer straling op. Alleen in de tombe zelf is het nog gevaarlijk als je te lang blijft.
Een paar jaar geleden zijn bewoners al terug gegaan, en verbouwen zelfs hun eigen groente en fruit in de grond.
Klik om te vergroten...

achterstallig onderhoud is iets wat momenteel aan de orde is..

ik stuur je mijn portie jodiumtabletten wel op :wink:
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gympie zei:
TLDW
shit.. geen zin om dat hele ding te kijken nu..
met skippen hoorde ik dat er niemand aan doodgegaan is?..
Fukushima.. Chernobyl..
er zijn over de hele wereld kerncentrales met achterstallig onderhoud naar wat ik begrijp..
scheurtjes in Borsele?
Klik om te vergroten...
Kijk hem eerst voor je dingen zegt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gympie zei:
na hoe lang haha.. ook niet echt een gerust stelling
Klik om te vergroten...
Tsjernobyl was echt een clusterfuck aan menselijk falen/slecht beleid. Zoiets gebeurd niet zomaar. Maar toegegeven, áls het misgaat kan het ook vreselijk misgaan.
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gympie zei:
Achterstallig onderhoud is iets wat momenteel aan de orde is..

ik stuur je mijn portie jodiumtabletten wel op
Klik om te vergroten...
Achterstallig onderhoud? Ik gaat even zoeken.
Weet alleen dat ze er in 2016 een nieuwe sarcofaag hebben overheen gereden, die gewoon naast de reactor is gebouw, 6jaar lang😅
https://nos.nl/artikel/2145565-reactor-tsjernobyl-omhuld-door-sarcofaag.html


Ik heb liever een ander soort pillen 🤪 maar ik ben er niet bang voor dat de centrale in Borsele ontploft of een meltdown krijgt. (Eerder die van Doel sorry belgie😅)
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Onbegrijpelijk is hier het woord ja. En nog onbegrijpelijker is hoeveel in de kamer hier dus gewoon vóór zijn. Doodeng hoe dichtbij zoiets eigenlijk is. Je kunt toch niet meer van een vrije maatschappij spreken als ze dit gaan invoeren met zo'n inderdaad relatief nieuw en experimenteel vaccin.
Klik om te vergroten...
Hier splijt ik nu toch wel een beetje in tweeën. Aan de ene kant voelt het heel erg om een nieuw vaccin (ookal is het vast redelijk genoeg getest) af te dwingen. Toch zijn er volgens mij toch wel een paar redenen om dat wel te doen. Na een dubbele vaccinatie ben je nog steeds niet geheel beschermd, dus je brengt de kwetsbaren wel degelijk een beetje in gevaar. Ook kan het virus zich dan blijven verspreiden waardoor het door blijft muteren. Vrijheid inperken door middel van een vaccinatiepaspoort gaat tegen mijn gevoel in, maar kwetsbaren (misschien onnodig) in gevaar brengen nog meer.
Mindless zei:
Zeker. Je moet er toch niet aan denken dat er overal waar je kijkt die lelijke windmolens en velden met zonnepanelen staan. Wat een deprimerende gedachte... Schoonheid is zo belangrijk voor de mens. Het is aangetoond dat als mensen dat niet ervaren, ze minder gelukkig zijn. Ophouden met die vervuiling van ons landschap en eerst maar gaan voor de zeer veilige en schone kernenergie. Als er door technologische vooruitgang straks veel meer capaciteit is van een windmolen, zonnepaneel of iets geheel nieuws, dán kunnen we mogelijk daarop overstappen naar mijn mening. Want dan hoeven we er niet alles mee vol te zetten.
Klik om te vergroten...
Smaak is gelukkig subjectief, en onderhevig aan verandering van de tijd. Misschien moeten we meer ouderwetse houten molens neerzetten met een turbine aan de binnenkant. Ik ben wel een vogelvriend, en vind het ook vervelend dat er zo veel vogels sterven aan de huidige windmolens. Zonnepanelen hoeven verder ook niet zo veel op te vallen, dus dat moet wel lukken.
Mindless zei:
Een land als Nederland moet er trouwens toch voor kunnen zorgen dat de IC capaciteit flink uitgebreid kan worden? Waarom is dat tot nu toe al niet gebeurd? In plaats daarvan blijven ze maar lockdowns invoeren omdat anders de IC's zouden overspoelen... Weer een what the fuck... Een heel land in de depressie en vernieling helpen omdat die capaciteit er niet is. Overigens vind ik ook dat FvD dit dan serieus zou moeten nemen hoor, maar waarom is dit nu al een jaar lang zo'n probleem voor een land als Nederland?
Klik om te vergroten...
Eens dat er wat meer capaciteit zou moeten komen, maar dit zal denk ik ook gewoon gebeuren. Momenteel zal die mogelijkheid er vast niet zijn.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Tsjernobyl was echt een clusterfuck aan menselijk falen/slecht beleid. Zoiets gebeurd niet zomaar. Maar toegegeven, áls het misgaat kan het ook vreselijk misgaan.
Klik om te vergroten...
Wat denk je van een dam doorbraak? Daar zijn in 1975 in China in een klap 200.000 mensen aan overleden... En dan heb je het pas over een voorbeeld.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alakazam zei:
Hier splijt ik nu toch wel een beetje in tweeën. Aan de ene kant voelt het heel erg om een nieuw vaccin (ookal is het vast redelijk genoeg getest) af te dwingen. Toch zijn er volgens mij toch wel een paar redenen om dat wel te doen. Na een dubbele vaccinatie ben je nog steeds niet geheel beschermd, dus je brengt de kwetsbaren wel degelijk een beetje in gevaar. Ook kan het virus zich dan blijven verspreiden waardoor het door blijft muteren. Vrijheid inperken door middel van een vaccinatiepaspoort gaat tegen mijn gevoel in, maar kwetsbaren (misschien onnodig) in gevaar brengen nog meer.
Klik om te vergroten...
Ik kan je hier niet in volgen. Juist omdat je na een dubbele vaccinatie nóg niet geheel beschermd bent, vind ik dat nog een extra reden om niet vaccinatie of een vaccinatiepaspoort te verplichten.

Er zijn trouwens ook zeer ernstige griep varianten. Waar was de verplichting voor een vaccin daarvoor? Die is er niet. Boven de 60 wordt het aangeraden maar niet verplicht. En het aantal doden per besmettingsaantal is zeer vergelijkbaar, zo niet praktisch hetzelfde.

Alakazam zei:
Smaak is gelukkig subjectief, en onderhevig aan verandering van de tijd. Misschien moeten we meer ouderwetse houten molens neerzetten met een turbine aan de binnenkant. Ik ben wel een vogelvriend, en vind het ook vervelend dat er zo veel vogels sterven aan de huidige windmolens. Zonnepanelen hoeven verder ook niet zo veel op te vallen, dus dat moet wel lukken.
Klik om te vergroten...
Ook al maak je er mooie molens van, het hele land zal er vol mee moeten komen te staan om de stroom te leveren die een kerncentrale kan leveren. Lijkt mij heel wat anders dan de echt karakteristieke oude molens her en der.

Alakazam zei:
Eens dat er wat meer capaciteit zou moeten komen, maar dit zal denk ik ook gewoon gebeuren. Momenteel zal die mogelijkheid er vast niet zijn.
Klik om te vergroten...
Een van de meest geavanceerde moderne landen ter wereld krijgt het niet voor elkaar om in een jaar tijd ín crisistijd de IC capaciteit te verhogen? Yeahhh right.

Wil niet dwars doen om het dwars doen hoor, maar denk er toch anders over. :)
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#13
De Apotheker zei:
Kijk hem eerst voor je dingen zegt.
Klik om te vergroten...
Juun zei:
Achterstallig onderhoud? Ik gaat even zoeken.
Klik om te vergroten...
kerncentrales over de hele wereld..
Juun zei:
Weet alleen dat ze er in 2016 een nieuwe sarcofaag hebben overheen gereden, die gewoon naast de reactor is gebouw, 6jaar lang😅
https://nos.nl/artikel/2145565-reactor-tsjernobyl-omhuld-door-sarcofaag.html


Ik heb liever een ander soort pillen 🤪 maar ik ben er niet bang voor dat de centrale in Borsele ontploft of een meltdown krijgt. (Eerder die van Doel sorry belgie😅)
Klik om te vergroten...

ja, precies.. scheurtjes in die van België

filmpje gezien..
kblijf er geen fan van.. steenkool ook niet..daar niet van..
mijn zorg is dat als het even wat minder gaat met de mensheid, de kerncentrales niet de zorg krijgen die ze verdienen..
en dat dan de gevolgen dramatisch kunnen worden.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Een van de meest geavanceerde moderne landen ter wereld krijgt het niet voor elkaar om in een jaar tijd ín crisistijd de IC capaciteit te verhogen? Yeahhh right.

Wil niet dwars doen om het dwars doen hoor, maar denk er toch anders over. :)
Klik om te vergroten...

Ik dacht dat we de capaciteit wel omhoog kregen maar het personeel wat nodig is kan je niet binnen 1 jaar opleiden.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gympie zei:
ah, je hebt weer eens zitten editten 😅

Tabuluras?
Klik om te vergroten...
Betekend onbeschreven blad
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Da's best een goeie shop inderdaad!
Klik om te vergroten...

Ja toch! Ligt altijd 1st op de route als ik die richting uit moet.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#17
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#18
ja, ik leef wel soort van onder een steen.. maar ik laat me dus gisteren vertellen door een vriend dat

FvD uitgesloten is om mee te regeren door de andere partijen.. vanwege nazi gerelateerde dingen..

dus heeft niet veel zin om op ze te stemmen..

ik overweeg zelf nog Christenunie omdat die überhaupt tegen alle vaccins zijn..

en wat 1 kieswijzer betreft ben ik het verder ook wel enigszins met ze eens.. 1 van de 3 kieswijzers die ik gedaan heb.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gympie zei:
ja, ik leef wel soort van onder een steen.. maar ik laat me dus gisteren vertellen door een vriend dat

FvD uitgesloten is om mee te regeren door de andere partijen.. vanwege nazi gerelateerde dingen..

dus heeft niet veel zin om op ze te stemmen..
Klik om te vergroten...
Oh dan ga ik maar op D66 stemmen...
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Oh dan ga ik maar op D66 stemmen...
Klik om te vergroten...

oh okay, hehe.. dan zal ik maar niet vragen waarom.. 😅
want als je dat wilde vertellen had je het wss gelijk al gedaan? 😝

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2223242526...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."