Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
192 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Ja? Of is het toch (ook) de huidige politieke context en dreiging vanuit meerdere vlakken waarmee Trump geholpen is?
Niet dat hij er geen aandeel in heeft gehad hoor… Dreigen met dat de US ons anders niet langer zou beschermen heeft er zeker ook aan bijgedragen. Maar hij heeft het tij ook wel errag mee.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk helpt het. Maar ik denk niet dat we met de andere optie nu 3,5%-5% zo hard op tafel hadden liggen. We zullen het neauit weten
ljuv zei:
Nope van mij zeker geen applaus voor deze rancune idioot, zelfs al zou die voor mij gewenste resultaten opopleveren.
Klik om te vergroten...
1 applausje van zanza dan voor de rancuneuze idioot
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bush deed het ook begin deze eeuw. Iets minder dreigend en wat politiek correcter, maar wel op z'n 'republikeins'. Maar toen vlogen er twee vliegtuigen in de torens daar en werd de toon een stuk gematigder omdat het tij toen tegen zat voor de amerikanen en ze europa nodig hadden.
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Over welke oorlogsmisdadigers hebben jij en de man in het filmpje het dan? Er liggen geen arrestatiebevelen voor een van de deelnemers van de NATO-top, of weet jij meer dan ik?
Klik om te vergroten...
Maar serieus: hoe kan het dat leiders die verantwoordelijk zijn voor militaire acties waarbij tienduizenden burgers omkwamen, gewoon rondlopen zonder ooit verantwoording af te leggen?

Kijk naar Trump: die steunt Israël niet alleen met woorden, maar pompt er ook miljarden in. Terwijl organisaties als Amnesty en Human Rights Watch Israël beschuldigen van oorlogsmisdaden in Gaza. Dan ben je toch op z’n minst moreel medeplichtig? Hetzelfde geldt voor Erdogan, die regelmatig militair ingrijpt in Koerdische gebieden, met burgerdoden tot gevolg.

Maar omdat deze leiders bij de “goede” kant horen, lijkt vervolging ineens geen optie meer. Precies daar wringt het: het recht wordt alleen toegepast als het politiek uitkomt. Dat is geen rechtvaardigheid, dat is selectieve verontwaardiging. En dat ondermijnt het vertrouwen in het hele systeem.

Als een gewone burger iemand vermoordt, is er geen arrestatiebevel nodig, dan grijpt de politie meteen in. Waarom geldt dat principe dan niet ook voor wereldleiders, zodra er bewijs is dat zij verantwoordelijk zijn voor massale burgerdoden of oorlogsmisdaden? Waarom worden zij dan beschermd door diplomatie, politieke belangen of juridische omwegen?

Als recht écht voor iedereen geldt, mag macht geen vrijbrief zijn om ongestraft te doden.

ljuv zei:
Het is goed om kritisch te kijken naar macht en machthebbers. Maar in plaats van de instituties in twijfel trekken, wat alleen maar zorgt voor meer extremisme onder rechts, denk ik dat je er meer aan hebt om dit te bespreken met mensen die er wellicht anders in staan dan jij. De gevaren aantonen. De onrechtvaardigheid benoemen. Zeker met op het oog onze komende verkiezingen.
Klik om te vergroten...
Ik zeg dit niet om te polariseren of instituties af te breken. Het gaat mij om rechtvaardigheid en dat iedereen, ook machtige leiders, hetzelfde recht krijgt. Dit is geen anti-westers standpunt, maar juist een pro-rechtsstaat verhaal.
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#4
@ljuv Als Iran Hamas financieel steunt, wordt het gezien als medeplichtigheid aan terreur en burgerdoden en daar wordt internationaal hard over geoordeeld. Maar als de VS Israël miljarden aan militaire steun geeft, terwijl Israël oorlogsmisdaden pleegt in Gaza, dan is er ineens géén sprake van medeplichtigheid. Waarom meten we dan met twee maten? Gelijkheid onder het recht betekent ook: gelijke morele standaarden toepassen, ongeacht wie de bondgenoot is.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#5
Пусто zei:
@ljuv Als Iran Hamas financieel steunt, wordt het gezien als medeplichtigheid aan terreur en burgerdoden en daar wordt internationaal hard over geoordeeld. Maar als de VS Israël miljarden aan militaire steun geeft, terwijl Israël oorlogsmisdaden pleegt in Gaza, dan is er ineens géén sprake van medeplichtigheid. Waarom meten we dan met twee maten? Gelijkheid onder het recht betekent ook: gelijke morele standaarden toepassen, ongeacht wie de bondgenoot is.
Klik om te vergroten...
Wij “het westen” zijn zo hypocriet als maar kan. Denken dat wat wij doen goed is en leggen anderen dit op. Zelfde liedje als met Rusland.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Пусто zei:
Maar serieus: hoe kan het dat leiders die verantwoordelijk zijn voor militaire acties waarbij tienduizenden burgers omkwamen, gewoon rondlopen zonder ooit verantwoording af te leggen?
Klik om te vergroten...
Omdat “wij” - of in elk geval de meerderheid daarvan - dat niet van ze vragen. Sterker nog: een heel groot deel juicht ze juist toe.

Пусто zei:
Kijk naar Trump: die steunt Israël niet alleen met woorden, maar pompt er ook miljarden in. Terwijl organisaties als Amnesty en Human Rights Watch Israël beschuldigen van oorlogsmisdaden in Gaza. Dan ben je toch op z’n minst moreel medeplichtig? Hetzelfde geldt voor Erdogan, die regelmatig militair ingrijpt in Koerdische gebieden, met burgerdoden tot gevolg.

Maar omdat deze leiders bij de “goede” kant horen, lijkt vervolging ineens geen optie meer. Precies daar wringt het: het recht wordt alleen toegepast als het politiek uitkomt. Dat is geen rechtvaardigheid, dat is selectieve verontwaardiging. En dat ondermijnt het vertrouwen in het hele systeem.

Als een gewone burger iemand vermoordt, is er geen arrestatiebevel nodig, dan grijpt de politie meteen in. Waarom geldt dat principe dan niet ook voor wereldleiders, zodra er bewijs is dat zij verantwoordelijk zijn voor massale burgerdoden of oorlogsmisdaden? Waarom worden zij dan beschermd door diplomatie, politieke belangen of juridische omwegen?

Als recht écht voor iedereen geldt, mag macht geen vrijbrief zijn om ongestraft te doden.
Klik om te vergroten...
Ik ben ook een pacifist dus sta hier he-le-maal achter. We hebben ook niet voor niets internationale verdragen die erop gericht zijn om oorlog te voorkomen en als dat er dan toch is om burgerslachtoffers te voorkomen. En het is zo hypocriet hoe we daar in veel gevallen mee omgaan. Ook meer nationaal natuurlijk, kijk naar hoe verschillende regeringen zijn omgegaan met de bombardementen op Hawija, het leipe leed dat ze probeerden te verdoezelen.

Sterker nog: ik zie niet hoe je de aanval van de US op Iran kan verdedigen onder het internationale recht. En als de internationale orde daartoe bereid zou zijn, denk ik dat ze daarvoor veroordeeld zouden worden. Maar volgens mij hebben alleen Noorwegen en Australië zich er nu tegen uitgesproken en dat is wat anders dan ze voor het internationaal hof slepen. Of stoppen met het leveren van wapens.

Ik snap best dat je jezelf zou moeten kunnen verdedigen zoals nu tegen rusland maar heb daar duidelijk een ander beeld van dan de rest van de wereld. Dat is misschien niet rechtvaardig maar nu iig wel gerechtvaardigd. En er is inderdaad ook geen greintje rechtvaardigheid in Palestina te bekennen, daar ben ik altijd duidelijk in.

Пусто zei:
Ik zeg dit niet om te polariseren of instituties af te breken. Het gaat mij om rechtvaardigheid en dat iedereen, ook machtige leiders, hetzelfde recht krijgt. Dit is geen anti-westers standpunt, maar juist een pro-rechtsstaat verhaal.
Klik om te vergroten...
Dus hier sta ik inderdaad ook helemaal achter ja❤️
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#7
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de razzia-achtige acties in de VS zelf, waar mensen soms zelfs van hun kinderen worden gescheiden. Als dit in een ander land zou gebeuren, zou het internationaal worden veroordeeld. Maar omdat het in Amerika gebeurt, kijkt de wereld weg.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#8
www.instagram.com

Politiek Direct on Instagram: "Waarom 'regels' een grap zijn: de duistere kant van de wereld In deze video onderzoeken we de hypocrisie van de huidige internationale orde. We bekijken de interventies en bombardementen van de VS, bekritiseren Westerse

7,732 likes, 636 comments - politiekdirectnl on June 23, 2025: "Waarom 'regels' een grap zijn: de duistere kant van de wereld In deze video onderzoeken we de hypocrisie van de huidige internationale orde. We bekijken de interventies en bombardementen van de VS, bekritiseren Westerse acties en...
www.instagram.com www.instagram.com

Hier heeft hij wel een punt. 🙂
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Пусто zei:
Maar omdat het in Amerika gebeurt, kijkt de wereld weg.
Klik om te vergroten...
Ja net als China kan ook alles maken.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Пусто zei:
Maar serieus: hoe kan het dat leiders die verantwoordelijk zijn voor militaire acties waarbij tienduizenden burgers omkwamen, gewoon rondlopen zonder ooit verantwoording af te leggen?

Kijk naar Trump: die steunt Israël niet alleen met woorden, maar pompt er ook miljarden in. Terwijl organisaties als Amnesty en Human Rights Watch Israël beschuldigen van oorlogsmisdaden in Gaza. Dan ben je toch op z’n minst moreel medeplichtig? Hetzelfde geldt voor Erdogan, die regelmatig militair ingrijpt in Koerdische gebieden, met burgerdoden tot gevolg.

Maar omdat deze leiders bij de “goede” kant horen, lijkt vervolging ineens geen optie meer. Precies daar wringt het: het recht wordt alleen toegepast als het politiek uitkomt. Dat is geen rechtvaardigheid, dat is selectieve verontwaardiging. En dat ondermijnt het vertrouwen in het hele systeem.

Als een gewone burger iemand vermoordt, is er geen arrestatiebevel nodig, dan grijpt de politie meteen in. Waarom geldt dat principe dan niet ook voor wereldleiders, zodra er bewijs is dat zij verantwoordelijk zijn voor massale burgerdoden of oorlogsmisdaden? Waarom worden zij dan beschermd door diplomatie, politieke belangen of juridische omwegen?

Als recht écht voor iedereen geldt, mag macht geen vrijbrief zijn om ongestraft te doden.


Ik zeg dit niet om te polariseren of instituties af te breken. Het gaat mij om rechtvaardigheid en dat iedereen, ook machtige leiders, hetzelfde recht krijgt. Dit is geen anti-westers standpunt, maar juist een pro-rechtsstaat verhaal.
Klik om te vergroten...
Welkom tot geopolitiek, waarbij niet jou lokale morele cultuur en waarden zullen gaan bepalen wat andere landen en leiders zullen doen.

Dat er hier een met de NAVO-top een strakke confirmatie uit is gekomen dat men onvoorwaardelijk boven alles blijft samen weken, is één van de meest belangrijkste politieke resultaten die onze genormaliseerde veiligheid in Nederland met jaren heeft verlengt.

Rusland geeft bijvoorbeeld bijna niets
om de inwoners uit hun Aziatische imperiale gebieden, het leven van een persoon uit die gebieden staat redelijk gelijk aan een zak aardappelen en en bos uien (dit is geen grap, maar harde realiteit).

Je kan onze culturele morele waarden dus niet projecteren op de rest van de wereld, en daarbij verwachten dat dit universeel is en dat ze dezelfde rationele gedachten zullen gebruiken. Het is echt een keiharde wereld daarbuiten, met leiders die zonder blikken, blozen en gewetensbezwaren, miljoenen mensen de dood injagen omdat ze geopolitiek denken op lange termijn hieruit een voordeel te kunnen halen.

Niet meer willen investeren in defensie, in samenwerking met de sterkste militaire organisatie ter wereld (NATO) is bijvoorbeeld een mooie gedachte, maar extreem naïef op geopolitiek niveau, waar bepaalde partijen blij zijn met deze naïviteit en deze zelfs zullen gebruiken in hun machinerie om andere gebieden makkelijker in te kunnen nemen en daar vervolgens hun culturele en morele waarde toe te passen, veelal een systeem waar alles voor een klein groepje rijken gaat ten koste van een enorme grote groep armen, wederom is Rusland hierin een schoolvoorbeeld.
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#11
Proxima zei:
Welkom tot geopolitiek, waarbij niet jou lokale morele cultuur en waarden zullen gaan bepalen wat andere landen en leiders zullen doen.

Dat er hier een met de NAVO-top een strakke confirmatie uit is gekomen dat men onvoorwaardelijk boven alles blijft samen weken, is één van de meest belangrijkste politieke resultaten die onze genormaliseerde veiligheid in Nederland met jaren heeft verlengt.

Rusland geeft bijvoorbeeld bijna niets
om de inwoners uit hun Aziatische imperiale gebieden, het leven van een persoon uit die gebieden staat redelijk gelijk aan een zak aardappelen en en bos uien (dit is geen grap, maar harde realiteit).

Je kan onze culturele morele waarden dus niet projecteren op de rest van de wereld, en daarbij verwachten dat dit universeel is en dat ze dezelfde rationele gedachten zullen gebruiken. Het is echt een keiharde wereld daarbuiten, met leiders die zonder blikken, blozen en gewetensbezwaren, miljoenen mensen de dood injagen omdat ze geopolitiek denken op lange termijn hieruit een voordeel te kunnen halen.

Niet meer willen investeren in defensie, in samenwerking met de sterkste militaire organisatie ter wereld (NATO) is bijvoorbeeld een mooie gedachte, maar extreem naïef op geopolitiek niveau, waar bepaalde partijen blij zijn met deze naïviteit en deze zelfs zullen gebruiken in hun machinerie om andere gebieden makkelijker in te kunnen nemen en daar vervolgens hun culturele en morele waarde toe te passen, veelal een systeem waar alles voor een klein groepje rijken gaat ten koste van een enorme grote groep armen, wederom is Rusland hierin een schoolvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Interessante reactie, Proxima. Je beschrijft scherp hoe hard de wereld is en hoe macht en militaire samenwerking (zoals met de NAVO) nodig zijn voor veiligheid. Daar ben ik het deels mee eens. ik ben niet blind voor de realiteit van geopolitiek. Maar wat jij als "realistisch" beschrijft, klinkt ook als het accepteren van onrecht, zolang het maar strategisch handig uitkomt.

En precies daar wringt het voor mij.

Want wat is onze rechtsstaat waard, als we die alleen toepassen als het ons goed uitkomt? Als oorlogsmisdaden of massale burgerdoden worden genegeerd omdat het over een bondgenoot gaat, of omdat het politiek gevoelig ligt? Dan ondermijnen we het principe dat het recht voor iedereen geldt. ook voor machtige leiders, ook voor ‘onze’ kant.

Je noemt Rusland als voorbeeld waar mensenlevens weinig waard zijn. Terecht. Maar moet dat dan het excuus zijn om zelf ook maar weg te kijken als het misgaat bij bondgenoten? Willen we echt het verschil maken, dan moeten we ook kritisch durven zijn naar onze eigen rol. Morele standaarden zijn pas echt geloofwaardig als je ze ook toepast als het ongemakkelijk wordt.

Je zegt dat onze westerse waarden niet universeel zijn. Klopt. Maar ze zijn wel universeel wenselijk. Vrijheid, gelijkheid, bescherming tegen willekeur, dat zijn geen "luxeproducten", maar dingen waar ieder mens naar verlangt. Het internationaal recht is niet perfect, maar het is nog steeds het beste systeem dat we hebben om daar wereldwijd iets van te waarborgen.

Dus nee, ik pleit niet voor naïviteit of ontwapening. Ik pleit voor morele consistentie. Als we echt geloven in democratie, recht en mensenrechten, dan moeten we ook durven erkennen wanneer ‘onze’ kant over de schreef gaat. Dat is geen zwakte, dat is juist wat ons onderscheidt van regimes die recht en mensenlevens als wisselgeld behandelen.

Dat bedoel ik met rechtvaardigheid voor iedereen, ook als het politiek ongemakkelijk is.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Пусто zei:
Dus nee, ik pleit niet voor naïviteit of ontwapening. Ik pleit voor morele consistentie. Als we echt geloven in democratie, recht en mensenrechten, dan moeten we ook durven erkennen wanneer ‘onze’ kant over de schreef gaat. Dat is geen zwakte, dat is juist wat ons onderscheidt van regimes die recht en mensenlevens als wisselgeld behandelen.

Dat bedoel ik met rechtvaardigheid voor iedereen, ook als het politiek ongemakkelijk is.
Klik om te vergroten...
Er zijn landen en culturen waar men het volledig oneens is dat wij in Nederland vrouwen-besnijdenis bij wet hebben verboden. Hetzelfde geld voor o.a. euthanasie, abortus en het homohuwelijk.

Ik probeer juist uit te leggen dat er geen morele consistentie in de wereld is, zelfs onder westerse landen en culturen zijn er al belangrijke verschillen, zelfs binnen Nederland zijn er verschillen.

Als wij bijvoorbeeld Trump op hadden gepakt tijdens die laaste NAVO-top omdat we dat in onze cultuur als moreel de juiste actie zouden vinden, dan zal ik je hier het scenario vertellen wat daar het meest waarschijnlijk direct op zal volgen:

De USA zal voor Nederland een volledige boycot afdwingen, andere landen zullen onder grote druk worden gezet om hetzelfde te doen, veel landen zullen daarin mee gaan.

Ondertussen zal de USA plannen maken om Trump met een militaire actie te bevrijden indien de boycot niet snel genoeg het gewenste resultaat geeft. Wij als Nederland hebben een redelijke luchtverdediging, maar eentje die minder goed is dan die van Iran van voor de oorlog tegen Israël. Toch heeft Israël in vier dagen volledige air supremacy boven Iran verkregen, Israëlische F-16's en F-15's kunnen daar redelijk zonder problemen vrij rondvliegen en alles wat ze maar willen zonder weerstand bombarderen.

Israël komt niet eens in de buurt van een fractie tot waar de USA militair toe in staat is. De USA heeft hiervoor zelfs specifiek 'The American Service-Members' Protection Act, known informally as the Hague Invasion Act'

Dat het voor ons moreel niet kan kloppen kan dan een waarheid zijn, alleen hebben wij daar geopolitiek gezien dus geen haalbaar middel tegen.

Verder: als wij ons met de NAVO, en de USA als meest belangrijkste lid daarin, niet als één front sterk blijven maken tegen Rusland, dan komt er een moment waarop wij in Nederland alle mensen hebben verloren die zich openbaar sterk maken voor 'onze' morele waarden, simpelweg omdat die dan dood zijn, hun mond niet meer open durven te doen, als 'Russische' meat-wave aan het front dienen, of in een Russisch werkkamp zitten.

Het is wellicht geen mooi of fijn idee, helaas wel hetgeen waar wij ons nu in bevinden. Wat we nu namelijk hebben is een compromis, eentje waar we wellicht een beetje aan kunnen sleutelen maar waar nog maar bijzonder weinig ruimte is voor 'ons morele compas' zonder extreme toezeggingen van onze kant die bepaalde zaken juist nog erger kunnen maken.
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#13
Proxima zei:
Er zijn landen en culturen waar men het volledig oneens is dat wij in Nederland vrouwen-besnijdenis bij wet hebben verboden. Hetzelfde geld voor o.a. euthanasie, abortus en het homohuwelijk.

Ik probeer juist uit te leggen dat er geen morele consistentie in de wereld is, zelfs onder westerse landen en culturen zijn er al belangrijke verschillen, zelfs binnen Nederland zijn er verschillen.

Als wij bijvoorbeeld Trump op hadden gepakt tijdens die laaste NAVO-top omdat we dat in onze cultuur als moreel de juiste actie zouden vinden, dan zal ik je hier het scenario vertellen wat daar het meest waarschijnlijk direct op zal volgen:

De USA zal voor Nederland een volledige boycot afdwingen, andere landen zullen onder grote druk worden gezet om hetzelfde te doen, veel landen zullen daarin mee gaan.

Ondertussen zal de USA plannen maken om Trump met een militaire actie te bevrijden indien de boycot niet snel genoeg het gewenste resultaat geeft. Wij als Nederland hebben een redelijke luchtverdediging, maar eentje die minder goed is dan die van Iran van voor de oorlog tegen Israël. Toch heeft Israël in vier dagen volledige air supremacy boven Iran verkregen, Israëlische F-16's en F-15's kunnen daar redelijk zonder problemen vrij rondvliegen en alles wat ze maar willen zonder weerstand bombarderen.

Israël komt niet eens in de buurt van een fractie tot waar de USA militair toe in staat is. De USA heeft hiervoor zelfs specifiek 'The American Service-Members' Protection Act, known informally as the Hague Invasion Act'

Dat het voor ons moreel niet kan kloppen kan dan een waarheid zijn, alleen hebben wij daar geopolitiek gezien dus geen haalbaar middel tegen.

Verder: als wij ons met de NAVO, en de USA als meest belangrijkste lid daarin, niet als één front sterk blijven maken tegen Rusland, dan komt er een moment waarop wij in Nederland alle mensen hebben verloren die zich openbaar sterk maken voor 'onze' morele waarden, simpelweg omdat die dan dood zijn, hun mond niet meer open durven te doen, als 'Russische' meat-wave aan het front dienen, of in een Russisch werkkamp zitten.

Het is wellicht geen mooi of fijn idee, helaas wel hetgeen waar wij ons nu in bevinden. Wat we nu namelijk hebben is een compromis, eentje waar we wellicht een beetje aan kunnen sleutelen maar waar nog maar bijzonder weinig ruimte is voor 'ons morele compas' zonder extreme toezeggingen van onze kant die bepaalde zaken juist nog erger kunnen maken.
Klik om te vergroten...
Het klopt dat er wereldwijd grote verschillen zijn in normen en waarden. Wat wij hier vanzelfsprekend vinden, zoals abortus of homorechten, ligt in andere landen vaak heel anders. Maar als het gaat om zaken als het opzettelijk bombarderen van onschuldige burgers of steun aan oorlogsmisdaden, dan zijn daar internationale afspraken over. En die gelden niet alleen voor onze tegenstanders, maar ook voor onze bondgenoten.

Laten we niet vergeten dat het juist in tijden van crisis en dreiging is dat rechtsstaat en principes echt worden getest. Het excuus “we hebben ze nodig, dus laten we maar niets zeggen” lijkt misschien onschuldig, maar is precies het soort denken dat in de 20e eeuw heeft geleid tot het normaliseren van autoritaire en zelfs fascistische regimes. Niet omdat mensen fascisme wilden, maar omdat ze hun principes opgaven voor veiligheid of stabiliteit. Fascisme begint met het verzwijgen van onrecht uit opportunisme.
S
SandervGLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jezus Christus wat komt die Yesilgöz zwak over in het EenVandaag Verkiezingsdebat. Wat mij betreft stegen Omtzigt, van der Plas en Jetten er boven uit.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
F36F024E-EDA8-42B5-A28C-A5AA097AAAAA.png
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#16

Er is al een CDA, Pieter. En nog steeds geen programma. Boring.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Waar mensen vertrouwen in hebben en waar ze zich gehoord voelen.
Klik om te vergroten...
Ik vraag me oprecht af hoeveel mensen er nog zo over denken. En hoeveel vertrouwen er daadwerkelijk is.

Zoveel partijen is naar mijn mening teveel versplintering en voegt niks toe als alleen maar meer rommel/ruis.

Ik denk niet dat ik ga stemmen. Want ik vind het zelf toch maar 1 grote neppe show. 😅
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
NUMMEROS UNO IS BEKEND

Werk = overload deze week dus zeker geen tijd het al te lezen of te duiden maar wellicht jullie wel.

Het verkiezingsprogramma van de VVD!

Samenvatting
Hele programma

drugsies:
7D9CD4B9-20D9-4CDE-84BB-D5646B1681D5.jpeg73841522-06C1-4880-A8E8-6E79D827916E.jpeg96687DE0-D05D-4AE2-B100-41DA0C5FA799.jpeg
+ gevangenisstraffen voor rijden onder invloed + terugdringen dumpingen
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
En natuurlijk de grote niet verrassende verrassing van de dag!
79F3A4C0-F6B8-4246-8C5E-D1CABEABE3E5.jpeg

BBB stemmers met een mening?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#20
BOB. Basis Overlopers Beweging. Ook oa Eppink & Lilian Helder sloten zich zonet aan. Een samenraapsel van verzuurde Ja21/PVV/CDA-ers.

Lacheuh.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6263646566...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."