Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
199 weergaven
18-5-2026
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben wel benieuwd of er nou ook daadwerkelijk dingen anders gaan.

Of dat het gewoon weer dezelfde shitshow word met nieuwe acteurs//spelers :lolol:

Is de PVV niet al eens eerder de "grootste" geworden maar mochten ze toen niks want andere partijen wouden niet samen werken met hem. Ofzoiets ?
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#2
N3K0 zei:
Ik ben wel benieuwd of er nou ook daadwerkelijk dingen anders gaan.

Of dat het gewoon weer dezelfde shitshow word met nieuwe acteurs//spelers :lolol:

Is de PVV niet al eens eerder de "grootste" geworden maar mochten ze toen niks want andere partijen wouden niet samen werken me hem. Ofzoiets ?
Klik om te vergroten...
Ik hoop oprecht dat de polarisatie nou eens wordt aangepakt.
De reactie van Wilders die ik net online las klinkt depolariserend.
Hopelijk schieten zijn tegenstanders zichzelf niet in de voet door weer met polariserende opmerkingen te komen.
Want zo houden ze hun eigen circus in stand.

Mijn advies:
Ontdoe Wilders van zijn extremistische veren, bied hem een warm watergolfje aan en formeer zo samen een stabiele, aan de gewone burger denkende, niet polariserende regering met kennis, daadkracht en toekomstvisie

Edit: Het lijkt Utopia wel 😂
S
SandervGLid
01-01-2024, 00:00
#3
Volgens de rechtse media van Geenstijl onder leiding van M. de Hond staat de PVV momenteel op 38 zetels, GL/PvdA & VVD beide op 24 zetels en NSC op 21 zetels. 169 gemeenten zijn meegenomen in de telling. De NOS heeft de PVV momenteel gepeild op 36 zetels, GL/PvdA op 25 zetels, VVD 24 zetels en NSC op 20 zetels.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
Screenshot_2023-11-23-01-31-01-030_com.android.chrome.jpg

zelfs in mijn dorp is pvv de grootste wie had dat gedacht
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik snap werkelijk niet waar hier op een forum met vrijdenkende drugskenners het enthousiasme vandaan komt voor een PVV/NSC/VVD coalitie van autoritaire, fascistische, conservatieve, christelijke, law-and-order, grootkapitaalsteunende, anti-drugs, anti-festival, bejaarde-gerichte, politieminnende kutpolitici.

Ik weet dat sommig drugsgedrag voortkomt uit zelfhaat, maar dit gaat wel ver.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lezen en leren zei:
Ik snap werkelijk niet waar hier op een forum met vrijdenkende drugskenners het enthousiasme vandaan komt voor een PVV/NSC/VVD coalitie van autoritaire, fascistische, conservatieve, christelijke, law-and-order, grootkapitaalsteunende, anti-drugs, anti-festival, bejaarde-gerichte, politieminnende kutpolitici.

Ik weet dat sommig drugsgedrag voortkomt uit zelfhaat, maar dit gaat wel ver.
Klik om te vergroten...
Als drugs de enige hobby is…
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik word misselijk van deze arrogante kerel Timmerman.
Hij gaat de democratie verdedigen. Wilders werd juist door de democratie uitgekozen! Zeg gewoon eerlijk, meneer Timmerman, dat je ambitieus zieltje het verlies niet aan kan.

PS: ik ben niet blij met PVV , ook niet blij dat PVV de eerste plek in mijn gemeente nam maar het is wat het is. Gelukkig geen FvD zal ik zeggen.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Javelin zei:
geen PvD zal ik zeggen.
Klik om te vergroten...
De Partij voor Dakdekkers bedoel je?
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#9
StraffeNeel zei:
De Partij voor Dakdekkers bedoel je?
Klik om te vergroten...
Fvd bedoel ik. Net wakker.
S
SandervGLid
01-01-2024, 00:00
#10
Goedemorgen een dag zonder zorgen! Ik denk dat Frans gisterennacht met een Oxazepammetje op naar bed is gegaan, wat jullie?
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#11
Morning all, heerlijk geslapen ondanks de verrassende uitslag.
SandervG zei:
Goedemorgen een dag zonder zorgen! Ik denk dat Frans gisterennacht met een Oxazepammetje op naar bed is gegaan, wat jullie?
Klik om te vergroten...
Oh ook zie dat Frans al begonnen is met het polariseren? Valt me eerlijk gezegd wel van hem tegen.
Het is niet mijn keus maar het zou de politici sieren als ze zelf het goede voorbeeld geven en ophouden met elkaar
zwart te maken. Als onderdeel van de Tweede Kamer heeft hij toch ook een immens belangrijke taak?
Duimen en pray for the best...
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Javelin zei:
Fvd bedoel ik. Net wakker.
Klik om te vergroten...
Aahh... de D van demagogie
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#13
StraffeNeel zei:
Aahh... de D van demagogie
Klik om te vergroten...
Lol nieuw draadje met verbasteringen van FvD opzetten?
Forum voor Dodo's
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Σανσα zei:
Zie je de ironie er niet van in? De pvv wordt al sinds jaar en dag uitgesloten door alles en iedereen en nu gaan zij de dienst uitmaken. Het is ook niet mijn partij, op met name sociaal economisch vlak, maar deze overwinning vind ik wel overweldigend.
Klik om te vergroten...
Ik vind het ook een zeer interessante uitslag. Ben zo benieuwd wie die pvv kiezers zijn.

Ikzelf ben niet tevreden over de uitslag. Had op D66 gestemd, maar GLPVDA stond ook hoog. Als het Kabinet rechts en conservatief wordt, dan herken ik mezelf er niet meer in.

Maar... ik ben nog nooit zo geïnteresseerd in de politiek geweest als nu. Ben erg benieuwd naar de komende periode.
S
SandervGLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heert.jpg
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fucking geert wilders man… 🤧. Diep triest toch.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eik zei:
Ik ook…

kan niet anders dan aan dit filmpje denken…

Klik om te vergroten...
Hahahaha LOOOOVVVEE this one!!

So true.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het standpunt van de PVV over drugs (van de pvv-website, want in het programma staat niet veel):

PVV’er Raymond de Roon heeft in het grote drugsdebat van ten overstaan van 3 ministers en alle partijen in de Tweede Kamer gehakt gemaakt van het gedoogbeleid m.b.t. softdrugs van de afgelopen jaren.

De Roon pleitte o.a. voor invoering van minimumstraffen en verhoging van maximumstraffen voor drugsdelicten. Levenslange ontzegging van het verblijf in Nederland voor buitenlandse drugscriminelen. Opheffing van het onderscheid tussen hard- en softdrugs voor zover het productie, handel en in- en uitvoer betreft. Een aangifteplicht voor scholen bij constatering van drugs in de school.

"Dertig jaar gedoogbeleid. Wat heeft dat voor ons land betekend?
  1. de jeugd opgegroeid met het idee dat softdrugsgebruik niet zo’n probleem is, want de overheid treedt er niet tegen op;
  2. ouders hebben in vrees kunnen leven met de gedachte dat hun kinderen dankzij dat gedoogbeleid gemakkelijk met drugs in aanraking konden komen en in grote getale ook kwamen;
  3. de gedoogde verkoop van softdrugs heeft zich als een tumor over heel ons land kunnen uitzaaien;
  4. hetzelfde geldt voor de teelt van wiet (sinds 2004 20.000 plantages van grootschalige, criminele kwekers opgerold);
  5. hetzelfde geldt voor growshops en hennepbeurzen;
  6. ons land heeft als een magneet gewerkt op drugsgebruikers uit de hele wereld met alle overlast en ellende van dien.
En ook de overheid is gecorrumpeerd door het gedoogbeleid: in Terneuzen plaatste de gemeente bewegwijzering naar de drugsverkooppunten en de minister van Justitie vond het niet nodig om daar wat tegen te doen; uit illegale kwekerijen in beslag genomen groeilampen werden door de Dienst der Domeinen vrolijk weer verkocht, zodat er weer nieuwe wietkwekerijen konden worden gestart. En de minister van Financiën vond het niet nodig om daar wat tegen te doen; een hele generatie opsporingsambtenaren is besmet met het idee dat bestrijding van softdrugs, ook bestrijding van de handel daarin, weinig of geen prioriteit behoeft; ook vrijwel niet opgetreden tegen drugsgebruik i.c.m. het wegverkeer. De ministers van Verkeer en Waterstaat en van Justitie, vonden het niet nodig om daar veel werk van te maken.

Wat begonnen is als het gedogen van softdrugsgebruik door jongeren in een jeugdhonk onder toezicht van “jeugdleiders” in Enschede, is volstrekt ontaard. Het heeft geleid tot een explosie van criminaliteit. Gedoogbeleid softdrugs is een ellende gebleken.

Mijn fractie heeft geen wetenschappelijk onderzoek naar het gedoogbeleid nodig om deze conclusie te trekken. Deze conclusie is evident.
Feiten van algemene bekendheid, behoeven geen bewijs. Laten we dat gedoogbeleid failliet verklaren en niet proberen het te “verbeteren”. Het gedoogbeleid heeft zich tot nog toe niet kunnen bewijzen. Ook voor dat “verbeteren” ervan is er al lang de kans geweest. Nu is het genoeg."
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Wat doe je dan hier, precies op dit forum, als ik vragen mag? Ben je serieus alleen lid geworden om hier het politieke topic te komen bijwonen en becommentariëren? Er zijn dan lijkt me toch meer specifieke plekken online om dat te doen? Just curious.
Klik om te vergroten...
Gewoon een van de trollen uit het leger van de Nieuwe Tsaar uit het Kille Oosten naar mijn mening
S
SandervGLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Wat doe je dan hier, precies op dit forum, als ik vragen mag? Ben je serieus alleen lid geworden om hier het politieke topic te komen bijwonen en becommentariëren? Er zijn dan lijkt me toch meer specifieke plekken online om dat te doen? Just curious.
Klik om te vergroten...
Haha, niet zo happen joh. Ik gebruik wel eens wat, maar zeker niet structureel zoals de meesten hier. En ja, ik vond het politieke topic wel interessant om me in te mengen. Mag het?
DjYella zei:
Gewoon een van de trollen uit het leger van de Nieuwe Tsaar uit het Kille Oosten naar mijn mening
Klik om te vergroten...
Shit. Betrapt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6061626364...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."