Wasbeer zei:
Als je nu al rookt en drinkt en slikt, test je zelf eens door gewoon een maand even geheelonthouder te zijn. Met als start nu meteen.
Wasbeer.
Om even te reageren op je bericht, ik ben zwaar verslaafd geweest aan wiet, dronk in het weekend veel te veel, vaak sterke drank en in vakanties dronk ik ook doordeweeks, ben een tijdje verslaafd geweest aan xtc en gebruikte af en toe eens coke. Niet zo vaak, aangezien het nogal prijzig is, maar als ik het in mijn hoofd had en er geld voor had dan kon ik daar al ver van te voren mee bezig zijn. Kort samengevat: een dikke junk met een verslavingsprobleem.
MAAR een jaar geleden ben ik zo hard gegaan op een pilletje dat ik er mee gestopt ben en heb er geen enkele behoefte meer aan, zelfs al zou et me worden aangeboden, wat overigens hetzelfde geld voor coke: geen behoefte aan. In februari dit jaar ben ik gestopt met blowen en sindsdien maar twee keer geblowd en het komt niet meer in me op om naar de coffeeshop te gaan. Drinken doe ik nog wel, maar ben daar ook twee maand meegestopt en nu drink ik hooguit een paar glazen,slechts zelden meer. Blijft over dat ik tabak rook , maar daar zie ik nog niet het nut van in om te stoppen.
Maar laat het nou zo zijn dat Smack al jaren op mijn verlanglijstje staat, en dat wil ik nu graag proberen
![:)]()
Begrijp me goed mensen, zie zelf echt wel dat het een behoorlijk risico is, zeker als je het een aantal x gebruikt, like i do. Het is een beetje russisch roulette spelen met je leven. Wil absoluut niet
hooked raken en dat mijn leven elke dag om
hero draait.
Heb vele verhalen gelezen, en het maakt in de meeste gevallen heel veel kapot.
Heb ook de fases van een H verslaving gelezen en ik denk dat het goed is als je voorkennis van het middel hebt. Niet dat je niet verslaafd kan raken, maar je kan in elk geval jezelf nog op tijd stoppen
ALS JE DE MENTALE WIL HEBT Want op het moment dat je ziek wakker wordt, dan weet je dat et gedaan is. uitsluiten dat ik niet verslaafd word, dat kan ik niet, dat kan niemand die hier aan begint. Als ik het de afgelopen jaren 1 x had geprobeerd was ik gelijk hooked geweest, maar ben al een tijd qua instelling veranderd dus nu durf ik het aan, zal heel sterk moeten zijn om me niet over te geven aan het gevoel wat smack je geeft. Maar kort gezegd zie ik het zo : In het begin heb je het in eigen hand(
wel een sterke wil hebben om er niet hooked aan te raken) maar als je ziek bent dan is het over, dat realiseer ik mij maar al te goed!