Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeeftijd 1e keer Heroïne

Leeftijd 1e keer Heroïne

148 antwoorden
46 weergaven
18-5-2026
s
sarcasmLid
01-01-2024, 00:00
#1
vaarklaas zei:
sarcasm zei:
Bingeln zei:
12 jaar? Geen jeugd gehad ofzo? Damn, dacht dat ik jong was met vanaf mn 15e harddrugs.
Klik om te vergroten...

Ik heb vanaf mijn 13de een geweldige jeugd gehad! En ik snoof al op mijn 11de, blowen iets eerder, roken nog veel eerder met eeen jaar of 9, ik was een jaar of 11/ 12 toen mijn moeder het opgaf en ik gewoon thuis mocht roken.
Vroege pubertijd...
Klik om te vergroten...

Het doet bijna overkomen dat je er trots op bent... Heftig om zo jong al vanalles te proberen. Je bent nu 31 en kan inloggen op DF, dat is positief. Verder nog geen schade ondervonden aan dat vroege gebruik? Zou je het anders gedaan hebben, als je nu terug kijkt?
Klik om te vergroten...

Nee, het is niet zo zeer dat ik er trots op ben, het is meer dat ik het heb geaccepteerd als een deel van mezelf. Elk mens roeit met de spanen die hij heeft, en doet wat hij kan om te overleven. En ja, ik heb er wel schade aan ondervonden, meer lichamelijk dan geestelijk. Maar ik weet niet of ik het anders zou doen, ik denk niet vaak na over het 'wat als', dat is wel zo nutteloos.
B
BingelnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Okee watvoor lichamelijke klachten heb je gehad dan?
s
sarcasmLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ten eerste altijd een hele lage weerstand, darmproblemen, ik heb een maagbloeding gehad, regelmatig migraine aanvallen, hartritme stoornissen, epileptie aanvallen, gewrichtsproblemen enz.
Let wel: er is nooit bewezen dat dit door de drugs komt, ik persoonlijk geloof dat ook niet anders had ik op een anti drugs forum gezeten en niet op pro drugs forum, alleen geloven de dokters dat dit te maken heeft met het feit dat ik al op zo'n jonge leeftijd aan de drugs zat en onvoldoende voedingsstoffen binnenkreeg dat mijn lichaam daardoor niet goed/ gezond heeft kunnen ontwikkelen.
Ik ben ook een stuk kleiner dan mijn ouders. Ik persoonlijk kan daar niet mee zitten, mijn vader is bijna 2 meter en mijn moeder was 1.85, ik ben allang blij dat ik maar 1.74 ben, dat vind ik al lang zat voor een meisje.
A
Arjan`Lid
01-01-2024, 00:00
#4
gast,

rook joints, neem truffels of paddo's, keer pilletje ..
je ziet ze genoeg vliegen dan als je het goed gebruikt!

hero.. nooit aan beginnen!
die shit is zware rotzooi je voelt je er waarschijnlijk ook niet zo chill door de andere soorten drugs. en zoals de meeste zeggen: je bent veel te jong wacht want je bent er lichamelijk ook nog niet aan toe. dus beter afblijven en kan je het niet laten wacht lang nog!

succes
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou het gewoon helemaal niet doen. Sterke opiaten (waaronder dus hero) doen iets met de geest wat moeilijk te verklaren is en wat je vooral niet moet gaan willen proberen.
m
mammoetLid
01-01-2024, 00:00
#6
1 ste x hero........... 17 jaar, nieuwsgierigheid overwon angst voor gevolgen van wat je ziet uit je naaste omgeving,
kan niet anders zeggen dat het erg goed aansloeg, wat een ervaring ! en van 1 x per week ging het naar dagelijks, de eerste ziekte verschijnselen die al erg snel erin sluipen kan je nog redelijk negeren want je hebt alles in de hand.................denk je. tot je iets van 26 jaar en een hoop zelf gecreëerde ellende verder bent.

het is het voor mij niet meer waard om wat ik nu opbouw aan een clean leven te vergooien voor nog 1 x gebruiken want weet dat ik dan waarschijnlijk gelijk weer voor de bijl ga.........want gebruik vond ik gewoon lekker maar wil m'n leven er niet meer voor opgeven. daarom ook geen drank gebruik, als ik drink wil ik dronken worden om bepaalde roes te halen en dat kan drank mij niet geven dus logische stap om dan naar de hero te grijpen om die roes te halen.
haal mijn 'roes' nu uit andere zaken die geen chemische of zelfs natuurlijke oorsprong hebben en bevalt me prima
groet :rock:
l
loveloveloveLid
01-01-2024, 00:00
#7
@ leveldesigner

leuk hoe je het beschrijft, ik vind het altijd interessant hoe mensen hun ervaringen kunnen delen vooral woord keuzes die men maakt. Daaruit kun je veel dingen opvatten. Alleen voor de duidelijkheid ik ben nieuwsgierig naar jullie verhalen. Ik hoop dat ik zelf nooit de kans krijg om het te proberen. zal er ook geen moeite voor doen. De effecten ( als je niet "ziek" word) lijken me wel geweldig maar aangezien ik totaal geen ervaring heb met opiaten en dat graag (nog) zo wil houden, experimenteer ik wel op de natuurlijke vorm van drugs en haal daar mijn genoegen uit. Bedankt voor je verhaal altijd interessant om te lezen. Voor mij moet drugs iets spiritueel toevoegen ( met enkele uitzonderingen ). Hoe gaat het eigenlijk nu met je?
groetjes
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#8
weet niet of je vraag hoe of t nu met me gaat aan mij was gesteld Lovelovelove, maar ik zal m beantwoorden. over het algemeen gaat het redelijk met me, wat eigenlijk best wel vreemd is na een kleine 28 jaar verslaafd te zijn. meestal gaat t berg afwaards met alle andere oud junkies die ik ken. zelf kan ik gerust zeggen dat t nu veel beter gaat met me als bijvoorbeeld 20 jaar geleden. dope heeft nu een plaats in mijn leven gekregen zeg maar. vroeger wilde ik altijd meer hebben, had nooit rust in mijn donder, maar dat is nu niet meer. zie dope meer als een medicijn nu en zo gebruik ik het dan ook. zoals ik al schreef bleef ik vroeger gebruiken tot het op was, had gewoon geen rust tot het op was. nu gebruik ik om de 2 a 3 uur een klein beetje, en dit gaat zo de gehele dag door. gek genoeg vind ik het zware stoned zijn niet een meer echt lekker. want dan doe je niets anders dan duf voor je uit staren.
mijn grootste probleem is en blijft altijd wel de finacien, vooral omdat de dope sinds vorig jaar december zo'n 2 keer zo duur is geworden. en omdat ik geen methadon heb, en ook niet wil hebben ben ik dus volledig afhankelijk van dope, wat maakt dat ik minstens 1 a 2 keer per week ziek ben. maar, dat daargelaten gaat t goed, ben altijd opgewekt en dat is vroeger wel anders geweest.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#9
dank je, acht het is niet zo erg vermoeiend, de meeste problemen heb ik met de financiele kant van de zaak. de rest ben ik al zo vertrouwd mee dat t me eigenlijk niet meer zo opvalt.
l
loveloveloveLid
01-01-2024, 00:00
#10
@ levedisigner

Ja de vraag was naar jou toe gericht:). Wat fijn dat je er "goed" mee om kan gaan. Het Lijkt me mentaal heel vermoeiend om ergens aan vast te zitten, steeds iets moeten gebruiken. Ik denk dat niet verslavende mensen niet kunnen voelen wat jij voelt of voelde maar kan me nu wel een aardige voorstelling van inbeelden. moooi beschreven
d
duval75Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Heroïne dat is dus echt de drugs die ik nog nooit heb uitgeprobeerd en niet van plan ben ook, maar ja wat wil je, ik was 16 en kreeg een relatie met een heroïne verslaafde, dat is geen pretje kan ik je zeggen, die relatie duurde 2,5 jaar dus ik weet wel wat zo'n verslaving inhoudt.

Hoe jonger je begint, hoe kleiner de kans dat je er nog weer vanaf komt...

hele trieste dingen gezien...mensen dood 'zien' gaan (niet letterlijk gelukkig) en in de goot zien liggen met een spuit in hun arm...

beter wacht je nog héél lang met heroïne proberen... ongeveer tot je te horen hebt gekregen dat je ongeneeslijk ziek bent ofsow, dan maakt het toch niet meer uit :wink:
l
loveloveloveLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik had een heel mooi stuk gelezen over dat je 5 levensfases had van baby tot peuter etc.. en aan elk van die levens fases kon je een drug relateren zo behoorde fase 1 van je leven tot de opiaten (heroïne enz) waarschijnlijk om dat warme "moeder" gevoel terug te krijgen. Denk bijvoorbeeld aan een baby die zorgeloos bij zijn moeder ligt. Vond het wel een mooie tekst.
g
gastondmLid
01-01-2024, 00:00
#13
wie weet ga je ervan :kots: zoals vele hun 1ste X
Grtz

edit:Ik was 17 toen ik hero leren kennen heb, en binnen 2 dagen word ik 27 en ben er nog steeds mee bezig.
:(
g
gastondmLid
01-01-2024, 00:00
#14
Da is eigenlijk vrij snel gegaan....
In het begin was da een paar keer per week samen met een vriend gebruiken,
Toen ik het na een tijdje dagelijks gebruikte hebben ze me gezegd let op da je nie verslaafd word, en ik zegde altijd ik word daar nie verslaafd aan ik kan daar direct mee stoppen, maar na een 3 a 4 weken had ik nieuw werk en ik wou gaan werken en mijn laatste dag dat ik thuis was heb ik nog gebruikt, maar niets meegenomen naar het werk (en ook geen methadon ofzo ik kost dat allemaal nog niet dan)
Maar ik heb op dat werk afgezien, wist ik veel dat het door die heroine kwam...
Ik ben zo 2 dagen ziek geweest toen ik die vriend terug zag en die had heroine bij, en een beetje gekocht van hem en voelde me iets later al veel beter,
Dus voor je het weet ben je eraan verslaafd,
Moest ik de tijd kunnen terug draaien ik zou er nooit meer mee beginnen,
En volgens mijn familie is het simpel voor te stoppen, ze zeggen altijd: Gooi uwe gsm weg en blijf een week thuis, en ge zijt ervan af.
Ik wou dat het zo simpel was.
Wie het nog niet gedaan heeft, Oke cava da je het probeert is normaal iedereen wil wel eens vanalles proberen, maar doe het niet te veel want voor je het weet heb je het dagelijks nodig.
Bij mij is het op een goede maand gegaan (de verslaving)
Maar ik weet dat het op een dag wel zal lukken voor te zeggen: NEE ik moet die vuiligheid niet meer :)
Dus denk 2 x na voor je ermee begint.
Grtz
W
WasbeerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Doe het niet !

Het levert je een probleem op varierend van jaren to tientalle jaren t/m je dood aan toe.

En denk nu niet dat je daar wel sterk genoeg voor bent, dacht ik ook allemaal.

Als je nu al rookt en drinkt en slikt, test je zelf eens door gewoon een maand even geheelonthouder te zijn. Met als start nu meteen.

Wasbeer.
r
rekkab24Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Wasbeer zei:
Als je nu al rookt en drinkt en slikt, test je zelf eens door gewoon een maand even geheelonthouder te zijn. Met als start nu meteen.

Wasbeer.
Klik om te vergroten...

Om even te reageren op je bericht, ik ben zwaar verslaafd geweest aan wiet, dronk in het weekend veel te veel, vaak sterke drank en in vakanties dronk ik ook doordeweeks, ben een tijdje verslaafd geweest aan xtc en gebruikte af en toe eens coke. Niet zo vaak, aangezien het nogal prijzig is, maar als ik het in mijn hoofd had en er geld voor had dan kon ik daar al ver van te voren mee bezig zijn. Kort samengevat: een dikke junk met een verslavingsprobleem. MAAR een jaar geleden ben ik zo hard gegaan op een pilletje dat ik er mee gestopt ben en heb er geen enkele behoefte meer aan, zelfs al zou et me worden aangeboden, wat overigens hetzelfde geld voor coke: geen behoefte aan. In februari dit jaar ben ik gestopt met blowen en sindsdien maar twee keer geblowd en het komt niet meer in me op om naar de coffeeshop te gaan. Drinken doe ik nog wel, maar ben daar ook twee maand meegestopt en nu drink ik hooguit een paar glazen,slechts zelden meer. Blijft over dat ik tabak rook , maar daar zie ik nog niet het nut van in om te stoppen.

Maar laat het nou zo zijn dat Smack al jaren op mijn verlanglijstje staat, en dat wil ik nu graag proberen :) Begrijp me goed mensen, zie zelf echt wel dat het een behoorlijk risico is, zeker als je het een aantal x gebruikt, like i do. Het is een beetje russisch roulette spelen met je leven. Wil absoluut niet hooked raken en dat mijn leven elke dag om hero draait.
Heb vele verhalen gelezen, en het maakt in de meeste gevallen heel veel kapot.
Heb ook de fases van een H verslaving gelezen en ik denk dat het goed is als je voorkennis van het middel hebt. Niet dat je niet verslaafd kan raken, maar je kan in elk geval jezelf nog op tijd stoppen ALS JE DE MENTALE WIL HEBT Want op het moment dat je ziek wakker wordt, dan weet je dat et gedaan is. uitsluiten dat ik niet verslaafd word, dat kan ik niet, dat kan niemand die hier aan begint. Als ik het de afgelopen jaren 1 x had geprobeerd was ik gelijk hooked geweest, maar ben al een tijd qua instelling veranderd dus nu durf ik het aan, zal heel sterk moeten zijn om me niet over te geven aan het gevoel wat smack je geeft. Maar kort gezegd zie ik het zo : In het begin heb je het in eigen hand(wel een sterke wil hebben om er niet hooked aan te raken) maar als je ziek bent dan is het over, dat realiseer ik mij maar al te goed!
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja allemaal leuk gezegd hoor,maar je kan andere middelen niet vergelijken met heroine. Ik heb ook alles geprobeert en ook over langere periodes en ook met alles kunnen stoppen. Maar dat ging dus voor heroine niet op. En wat je zegt dat als je eenmaal ziek wordt dat het dan te laat is. Het is daarvoor al te laat. Want kan best een tijdje duren voordat je lichamelijke ontwenningsverschijnselen krijgt en die stellen in het begin helemaal niks voor,maar worden wel steeds erger. Maar de geestelijke verslaving zal er vaak nog eerder zijn dan de lichamelijke. Nou ja in ieder geval zoals al gezegt,de ene drug is de andere niet. En de ene is meer verslavend dan de andere maar als jij denkt dat je de uitzondering bent en het wel onder controle kan houden dan denk ik toch dat je bedrogen uitkomt.
r
rekkab24Lid
01-01-2024, 00:00
#18
K ga het ook echt niet met regelmaat gebruiken, dan ga ik sowieso voor de bijl
K ga der geen misbruik van maken, maar wil er gewoon kennis mee maken.
Maar nogmaals, als je er goed over nadenkt en er met veel kennis ingaat, dan is het risico minder groot. Als je weet wat de valkuilen en de gevolgen op lange termijn in je hoofd houdt dan is het best af en toe eens te gebruiken. Hero is zoals je zegt anders dan andere drugs. Maar dat is toch echt vooral de lichamelijke kant ervan. Geestelijk zal het ook wel een tikkeltje zwaarder zijn als het echt zo lekker is als het wordt gezegd, maar uiteindelijk is het in het begin gewoon een discipline kwestie. Ga je door na die aantal x omdat het zo fucking lekker is, of gebruik je je verstand en kennis en zeg je tegen jezelf: "nu een tijd lang niet" Zoals gezegd, H is een sluipmoordenaar en niemand is sterker dan die sluipmoordenaar, ook ik niet. Maar na een aantal keer is ie nog ver weg & kun je wel zo slim zijn om die sluipmoordenaar te ontlopen. Of blijven doorgaan en de sluipmoordenaar dichterbij laten komen tot het moment dat ie je neer schiet.
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Je kan nog zo slim zijn zoveel wilskracht hebben en zoveel kennis erover hebben dat maakt allemaal geen ene zak uit. Denk je dat dokters en verpleegkundigen of andere mensen in de medische sector die kennis niet hebben. Of dat die niet weten wat een verslaving inhoudt,maar zelfs zulke mensen zijn erin gelopen toen ze eenmaal dachten wel af en toe heroine te kunnen gebruiken. Als jij van plan bent af en toe te gaan gebruiken dan ga je gewoon bijna zeker voor de bijl. Of je moet net die ene op de honderd zijn ofzo die het wel onder controle kunnen houden. En je moet het maar zo zien,iedereen die verslaafd is aan heroine is niet begonnen met het idee van ik ga lekker verslaafd raken. Maar ze zijn het wel allemaal geworden. Nou ja doe ermee wat je wilt zou ik zeggen
r
rekkab24Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik bedoelde het om eens in de twee maand te gebruiken ofzo,
Maar het lijkt me toch niet zo'n puik idee, ben bang dat het goedje dan me mind gaat beheersen
en heb geen zin om daar tegen te vechten, zeker met de aspiraties die ik heb om in de verslavingssector te gaan werken (voorlichting of hulpverlening) Je kunt mensen niet helpen en eerlijk voorlichten aangezien je subjectief tegenover de drug staat. Maar wil het wel proberen, al jaren nieuwsgierig erna. Vraag me niet waarom, zou andere zware drugs als basecoke, meth en GHB nooit willen/durven gebruiken. Dus ik ga morgen ff een halfje scoren, et 3 x gebruiken, ervan genieten, en wat overblijft spoel ik door de wc :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."