Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeeftijd 1e keer Heroïne

Leeftijd 1e keer Heroïne

148 antwoorden
53 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
memepepe zei:
Zijn er dan alternatieven als heroïne?
Zou graag eens iets willen gebruiken dat je roes geeft..etc, ik zat te denken aan tramadol als alternatief?
Klik om te vergroten...

Opium heeft wel een beter effect dan, maar lastig aan te raken hoor ik van sommige.
Kijk er wel mee uit mocht je het toch kunnen fixen, het is gewoon erg verslavend. Zelf werd ik niet misselijk na eerste keer(tjes) opium, en heroïne , maar dat verschilt bij iedereen weer. Heb het een aantal keer gedaan beide, maar gebruik het nu al lang niet meer.

Opium was erg leuk, vooral de 'opium thee' pfoe sliep als een rots na een paar uurtjes relaxen.

Wees voorzichtig met opiaten nogmaals! :)
m
memepepeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Is opium dan even verslavende als heroine of valt dit mee?
Kan er wel fixe maar dan mag het toch niet zo verslavend want ik rook en heb daar al moeite mee om te stoppen..
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Denk wel dat opium ongeveer net zo verslavend is als heroine, geestelijk en lichamelijk en het vervelende is met lichamelijke verslaving dat het niet echt veel uit maakt of je nu opium, codeine, tramadol of heroine neemt na een bepaalde tijd is de ontwenning gewoon niet echt aangenaam, en ik denk dat iemand die verslaafd is aan opium zich net zo ziek als kan voelen als iemand die verslaafd is aan heroine bij het direct stoppen dan...
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
ziek zijn is iets persoonlijks, en de ene persoon heeft een hogere pijngrens als de andere. Mensen hoor je wel eens zeggen dat ze zieker zijn dan anderen, maar dat is dus niet echt te meten. de ene persoon uit het ook meer als een ander.

Kan denk ik wel zeggen dat het ziek zijn van opium veel lichter is als dat van heroine. Opium is nml 7 keer zwakker en daarmee zullen de ontwennings verschijnselen dus ook waarschijnlijk 7 keer zwakker zijn. meet dit af aan het feit dat met 7 kilo opium nodig heeft om 1 kilo heroine te maken.
m
memepepeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oke maar heroine is toch verslavender dan tramadol als je tramadol op voorschrift kunt krijgen bij de dokter, dus als heroine op de eerste plaats zou staan waar staat opium en tramadol dan?

Zou het gewoon 2 keer willen proberen omdat de eerste keer waarschijnlijk niet zo prettig ivm misselijkheid.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#6
leveldesigner zei:
ziek zijn is iets persoonlijks, en de ene persoon heeft een hogere pijngrens als de andere. Mensen hoor je wel eens zeggen dat ze zieker zijn dan anderen, maar dat is dus niet echt te meten. de ene persoon uit het ook meer als een ander.

Kan denk ik wel zeggen dat het ziek zijn van opium veel lichter is als dat van heroine. Opium is nml 7 keer zwakker en daarmee zullen de ontwennings verschijnselen dus ook waarschijnlijk 7 keer zwakker zijn. meet dit af aan het feit dat met 7 kilo opium nodig heeft om 1 kilo heroine te maken.
Klik om te vergroten...

Heb altijd gedacht dat je van opium detox net zo ziek als heroine kan worden. Opium bevat toch codeine en morfine en dat is in mijn ogen net zo troep als heroine. Weet niet hoe het precies werkt maar klinkt een beetje raar. Mijn persoonlijke mening blijft dat het allebij een rotdetox..
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#7
heroine staat niet op nummer 1 ik weet wel dat bv methadon een langere ontwenningsduur heeft als heroine omdat het langzamer het lichaam verlaat, maar voor zover ik weet bestaat opium uit morfine en codeine en nog wa stofjes en kwa ontwenning staat dat wel gelijk aan heroine maar dan gaat het over de lengte, in hevigheid zal het zeker per persoon verschillen, hoe het met tramadol zal het weer wat anders zijn. Denk iedereen een ontwenning anders ervaart in hevigheid en in lengte. Het is eigenlijk allemaal wel ingewikkeld omdat het hier vaak over een persoonlijke ervaring gaat iedereen is anders, maar het is logisch dat tramadol een minder hevinge ontwenning geeft dan heroine... In praktijk wil dit nog wel anders blijken. Maar ik zeg al ik denk dat het zo werkt weet het ook allemaal niet zeker wat ik wel weet is dat ik als ik van opiaten ontwen dat als ik eenmaal ziek bent het niet veel uitmaakt welke opiaat ik neem voor het moment wel de dosis maar bv morfine werkt in eerste instantie net zo goed als metha tegen de ontwenning.. Maar het blijft toch een persoonlijke kwestie dit en het is allemaal lastig te vergelijken omdat het allemaal veel op elkaar lijkt..

Maar om even antwoord te geven op je vraag na 2 keer een opiaat te gebruiken en daarna gelijk weer stoppen zul je geen lichamelijke ontwenning ervaren, je zal idd hoogstens misselijk worden van het effect maar na 2 keer heb je nog geen ontwenning, persoonlijk had ik pas na 3 weken voor het eerst pijn in mijn gewrichten en na 6 weken was ik doodziek na 1 dag stoppen, maar heb ook gehoord van iemand die na 2 maanden zo zonder enig probleem gestopt is..
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik slik zelf als methadon als vervanging maar ik weet nog goed dat de arts toen zei dat hij als hij was begonnen met voorschrijven het subox zou zijn geweest. Hoor soms ook dat sommige mensen sub fijner vinden als methadon maar heb je ervaring met beide of alleen sub.. Want ik zou graag van iemand die er ervaring mee heeft met beide middelen willen weten wat beter is, ben van plan om nog minimaal een paar onderhoudsmedicatie te blijven nemen anders is het risico naar een terugval heel groot. Maar methadon werkt bij mij maar 16 uur dus ik heb 28 tabletten van 5 per dag en vind dit eigenlijk wel overdreven veel, maar begin ook gewend te raken aan deze dosis blijft zweten en duurt zelfs bijna een uur voor ik me goed voel weer na inname, en ik heb begrepen dat sub onder te tong word opgenomen en daardoor sneller inwerkt.. Is dat ook zo? Weet dat ik erg offtopic ga maar ik had niet echt zin om een nieuw topic te openen met mijn vraag, ben niet zo sociaal tactisch...
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben 30, en heb het gevoel dat ik er wel klaar voor ben om het een keer te gaan doen.

Wel zeer zeker: 1 keer, niet meer.

Alleen het zal nog wel even duren voor het zover is, want dan moet ik eerst nog eens zuivere heroine tegen het lijf lopen. Als ik het dan doe moet het goed zijn, random troep ga ik niet doen.
S
STRANQERLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik kon nog geen topic over heroïne alleen vinden dus heb ik er maar een gemaakt.

Wanneer hebben jullie voor het eerst heroïne gebruikt?
S
STRANQERLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ook:P Ik zou het over een paar jaartjes wel willen proberen, maar ik wil daarom eerst weten wat ongeveer de gemiddelde leeftijd is :P
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dus je bepaald wanneer je het misschien gaat doen aan de hand van anderen hun ervaring? Ik denk dat je dit het beste zelf kan beslissen. Kijk natuurlijk is de beste beslissing het niet te doen, maar als je het dan toch doet en wanneer afhangt van wanneer de gemiddelde heroine gebruiker is begonnen vind ik wel een beetje raar.
Ik zou zeggen, laat het gewoon rusten en beslis als het op je pad komt. :)
S
STRANQERLid
01-01-2024, 00:00
#13
iSmokex zei:
Ik zou zeggen, laat het gewoon rusten en beslis als het op je pad komt. :)
Klik om te vergroten...

Liever niet, ik plan mijn 1e keren liever in, is een soort ritueel geworden :wink:
S
SadpandaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gast, je bent nog niet eens 16. doe 'ns even normaal.
S
STRANQERLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sadpanda zei:
Gast, je bent nog niet eens 16. doe 'ns even normaal.
Klik om te vergroten...

Ik plan mijn leven graag in :mrgreen:
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#16
laat het nou lekker links liggen,of rechts wat jij wil...ik spreek uit ervaring,als je die smaak eenmaal geproefd heb en de roes hebt ervaren wil je niets anders meer.
als je wat ouder bent en wat steviger in je schoenen staat,ala...maar je bent 15....wtf ga lekker blowen, in een keet bier drinken :rock: or whatever....

veel geluk
S
STRANQERLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mensen, laten we allemaal even begrijpen dat ik niet van plan ben om op mijn 15e aan de hero te gaan. Ik dacht meer aan 20 ofzo.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#18
STRANQER zei:
Mensen, laten we allemaal even begrijpen dat ik niet van plan ben om op mijn 15e aan de hero te gaan. Ik dacht meer aan 20 ofzo.
Klik om te vergroten...

Hahahaha o ja, dat is inderdaad wel de ideale leeftijd XD
S
STRANQERLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nathaniel zei:
STRANQER zei:
Mensen, laten we allemaal even begrijpen dat ik niet van plan ben om op mijn 15e aan de hero te gaan. Ik dacht meer aan 20 ofzo.
Klik om te vergroten...

Hahahaha o ja, dat is inderdaad wel de ideale leeftijd XD
Klik om te vergroten...

Grappig hoor :P
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ga even lekker ergens anders stoer doen, gast, met je Hero. Ga je school afmaken man, doe wat met je leven. Op die leeftijd over Hero denken is niet goed, joh. Die shit is gevaarlijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."