Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC en GOD

XTC en GOD

96 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je dood gaat, ben je er niet meer, dus je hersenschade toch ook niet?
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens een kleine groep extremisten zijn wij varkens en moeten wij dood.

Wat zegt u daarop ? daar begint de ellende, ze nemen wraak op de kruistochten van de christenen.

Geloof is oorlog !!
P
PinthoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben niet gelovig maar stel dat :

we dood gaan en we het werk van god hebben verstoord, doordat we bijv het natuurlijk patroon van de mens hebben verstoord door XTC. Wat zal er dan gebeuren geeft god altijd herkansingen en ook als het gaat om hersenschade door drugs als xtc ?? Kan je dan nog genezen?? EN zoja zal dit een een moeilijkere opgave worden als voor iemand die geen XTC heeft gehad??

Anybody??
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
God is een massapsychose. Geef me een argument dat god bestaat, die ook niet te gebruiken is om een psychotische waan te beargumenteren.

Oh en, als er een god is is het wel het LSDmollecuul, en die boeit het erg weinig of je XTC neemt, die wil zich vooral hechten aan je receptoren als een agonist van alles en nog wat.

Ik ben moe, het is half vier en ik ben net thuis, dus sorry voor het wazige antwoord...

Denk in spiralen. En nu ga ik slapen.
p
peachLid
01-01-2024, 00:00
#5
hahaha nou met xtc zitten we meestal al op een roze wolk
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zal het hem even vragen, brb.

(de tering, wat is dit noweer voor bullshit topic...)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
God bestaat niet. De paashaas ook niet. Sorry.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Er is een God ..


God bestaat !!


Ga heen en neem de mdma en vermenigvuldig u zelf !!
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn onderschrift zegt genoeg....
k
kunlanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sorry maar niet geloven is even achterlijk als wel geloven... Niemand kan het 100% zeker weten

Maar dat er teveel doden vallen over zulk een domme discussie is idd wel erg frustrerend :confused:
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#11
kunlan zei:
Sorry maar niet geloven is even achterlijk als wel geloven...
Klik om te vergroten...
Grote onzin. Ergens heilig van overtuigd zijn is "achterlijker" als aannemen dat er niet zo iets dergelijks bestaat. Het tweede is namelijk logischer en er zijn aannemelijkere argumenten voor.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dubz zei:
kunlan zei:
Sorry maar niet geloven is even achterlijk als wel geloven...
Klik om te vergroten...
Grote onzin. Ergens heilig van overtuigd zijn is "achterlijker" als aannemen dat er niet zo iets dergelijks bestaat. Het tweede is namelijk logischer en er zijn aannemelijkere argumenten voor.
Klik om te vergroten...

Care to mention one or two? Je hebt me niet overtuigd door alleen te zeggen dat er argumenten voor zijn. Ik zeg niet dat er niet zoiets dergelijks bestaat, maar als je begint te argumenteren moet je dat afmaken ook.
P
ProvenzanoLid
01-01-2024, 00:00
#13
3970 zei:
Mijn onderschrift zegt genoeg....

Ik ben niet zozeer een atheïst maar vooral een antitheïst; Ik ben niet alleen van mening dat alle religies versies van dezelfde onwaarheid zijn, maar ook dat de invloed van kerken en het effect van religieus geloof schadelijk is. ~ Christopher Hitchens
Klik om te vergroten...
Ben zelf wel enigzins religieus :wink:

Ik geef toe dat er - al dan niet in naam van- door religies zeker foute dingen zijn gebeurd. Gelukkig zie ik ook in mijn naaste omgeving dat religie hele mooie dingen kan doen. Mensen die mede dankzij hun religie maatschappelijk betrokken zijn en er kracht uit halen.

Als we alle invloeden gaan afschaffen die schadelijk zijn kunnen we nog wel eventjes bezig zijn. In naam van ideologiën als communisme, nationaal-socialisme of wat dan ook zijn nog veel meer mensen vermoord dan in naam van religies.

Neemt niet weg dat je als religieus persoon in een democratie ook moet accepteren dat er pluralisme is en je persoonlijk wel kan vinden dat jouw visie de ware is, maar dat je wel moet accepteren dat besluitvorming op democratische wijze plaatsvindt.

Hehe, was even in een filosofische bui nu ik net thuis ben na vijf lekkere biertjes in de kroeg :wink: Trustuh!!!

:hearteyes:
J
JoekeBouwsemaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Provenzano zei:
3970 zei:
Mijn onderschrift zegt genoeg....

Ik ben niet zozeer een atheïst maar vooral een antitheïst; Ik ben niet alleen van mening dat alle religies versies van dezelfde onwaarheid zijn, maar ook dat de invloed van kerken en het effect van religieus geloof schadelijk is. ~ Christopher Hitchens
Klik om te vergroten...
Ben zelf wel enigzins religieus :wink:

Ik geef toe dat er - al dan niet in naam van- door religies zeker foute dingen zijn gebeurd. Gelukkig zie ik ook in mijn naaste omgeving dat religie hele mooie dingen kan doen. Mensen die mede dankzij hun religie maatschappelijk betrokken zijn en er kracht uit halen.

Als we alle invloeden gaan afschaffen die schadelijk zijn kunnen we nog wel eventjes bezig zijn. In naam van ideologiën als communisme, nationaal-socialisme of wat dan ook zijn nog veel meer mensen vermoord dan in naam van religies.

Neemt niet weg dat je als religieus persoon in een democratie ook moet accepteren dat er pluralisme is en je persoonlijk wel kan vinden dat jouw visie de ware is, maar dat je wel moet accepteren dat besluitvorming op democratische wijze plaatsvindt.

Hehe, was even in een filosofische bui nu ik net thuis ben na vijf lekkere biertjes in de kroeg :wink: Trustuh!!!

:hearteyes:
Klik om te vergroten...

Waar geloof jij dan in? Ik bedoel wat voor beeld heb je van waar je in geloofd?
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Exceptional Insight zei:
God bestaat niet. De paashaas ook niet. Sorry.
Klik om te vergroten...
That's just a difference of oppinion
Paashaas bestaat inderdaad niet,maar de helebijbel gaat over God die persoonlijk contact wil met iedrer mens. Ik heb God persoonlijk leren kennen en het heeft mijn leven verandderd. EN DON'T ANYONE TELL ME DIFFERENT.HET ENIGE WAT NODIG IS ONGELOOF OM NIET IN GOD TE GELOVEN!
eN OP DEZE MANIER IS HET ONMOGELIJK OM gOD TE BEGRIJPEN EN TE GENIETEN VAN HET LEVEN DAT HIJ VOOR ONS HEEFT GEBRACHT, EEN LEVEN IN VRIJHEID, NIET GEBONDENHEID.
Zeggen dat er geen God is , is ook een geloof en religie,maar zal je niet in je eindbesteming brengen.
Je gaat de beste dingen uit het leven missen, door vast tehouden aan een leugen.
Maar je hebt een openbaring nodig dat niet het leven draait om jou op dit moment, maar dat er wel degelijk een doel en bestemming is voor dit leven!
Hoop voor jou dat het spreekwoordelijke licht aan gaat in je leven!
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik geloof wel in een schepper die alles bedacht heeft. Verder als dat kom ik ook niet :P
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als er echt 1 schepper is zou hij/zij/het 't niet verdienen om te hebben bestaan,
aangezien er teveel fouten zijn.
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Deze fouten of alles wat tegen God in gaat, is de eigen keus van de mens en kan nooit op God afgeschoven worden.
Het mooiste watGod ons gegeven heeft, is onze vrij wil.
De wil om voor hem te kiezen en te zien dat Hij het beste met ons voor heeft, of de wil om niet in Hem te geloven en je eigen weg te gaan.
Bij mij liep die altijd dood, die weg. :(
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#19
drugs are bad! zei:
Het mooiste watGod ons gegeven heeft, is onze vrij wil.
Klik om te vergroten...

En daar is nog veel van over.. Ofja.. Je mag alles willen, maar je mag het niet. :rolleyes:
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#20
En als we dan toch hypothetisch bezig zijn:
En wat is het natuurlijk patroon van de mens?? Doodgaan. En waarom zou juist die drugs het patroon verstoren. Ik denk eerder dat drugs door de juiste persoon gehanteerd een verlichting kan voortbrengen. En god en herkansingen daar geloof ik niet in hoor! Hij pakt gewoon een nieuw eilandje om een nieuw experimenteel ras te beginnen. Vandaar dat ook al die fucked up mensen op deze wereld rondlopen. En wat als het nou geen hersenbeschadiging is maar een verrijking, die sommige mensen niet kunnen bevatten. En dat zei degene zijn die moet genezen van hun kortzichtig en oppervlakkig bestaan. En het kan dan zelfs ook zo zijn dat je juist de drugs nodig hebt als medicatie om tot de verlichting te komen.

Sooo, Cut the crap.
God is een uit de hand gelopen Sinterklaas.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."